Постанова
від 05.02.2014 по справі 815/12/14
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/12/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 лютого 2014 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Вовченко O.A.,

розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Любашівського районного центру зайнятості Одеської області до ОСОБА_1 про стягнення 4230,92 грн., суд -

В С Т А Н О В И В :

До суду звернувся Любашівський районний центр зайнятості Одеської області з адміністративним позовом до ОСОБА_1 про стягнення 4230,92 грн.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, про день, час та місце повідомлений належним чином, проте надав на адресу суду заяву про розгляд справи за відсутності представника позивача в порядку письмового провадження.

Представник відповідача в судове засідання також не з'явився, про день, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином. Надав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, при цьому зазначив, що з адміністративним позовом не згоден.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи наведене, суд дійшов до висновку про можливість розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

04 січня 2013 року за сприянням у працевлаштуванні до Любашівського районного центру зайнятості звернувся ОСОБА_1, подавши заяву про надання статусу безробітного (а.с.9) в якій було вказано, що він не зареєстрований як фізична особа-підприємець, не отримує пенсію згідно чинного законодавства та не являється членом особистого селянського господарства. При цьому безробітного було ознайомлено під особистий підпис зі змістом частини 1 статті 4 Закону України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012 року щодо відношення осіб до зайнятого населення. Законом визначено, що до зайнятого населення належать, зокрема, громадяни, які забезпечують себе роботою самостійно, у тому числі члени особистих селянських господарств (а.с.8).

11 січня 2013 року ОСОБА_1 подав заяву про призначення йому виплати допомоги по безробіттю, де було вказано, що він не зареєстрований як фізична особа-підприємець, не отримує пенсію згідно чинного законодавства та не являється членом особистого селянського господарства.

У зв'язку з відсутністю підходящої роботи, відповідно до статті 43 Закону України «Про зайнятість населення» та на підставі заяви від 04.01.2013 року, наказом центру зайнятості від 09.01.2013 року №НТ130109, відповідачу з 04.01.2013 року було надано статус безробітного. Відповідно до п.2,4 ст.22 та п.2 ст.23 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», на підставі заяви від 11.01.2013 року наказом центру зайнятості №НТ130111 ОСОБА_1 з 11.01.2013 року було призначено допомогу по безробіттю, як застрахованій особі без урахування страхового стажу строком на 360 к.д.

24.09.2013 року в зв'язку з працевлаштуванням ОСОБА_1 за наймом на умовах трудового договору, центр зайнятості припинив реєстрацію його як безробітного - наказ від 24.09.2013 року №НТ130924 (а.с.16).

30.09.2013 року до центру зайнятості надійшов лист №03/1-11927 Любашівського РВ ГУМВС України в Одеській області щодо проведення перевірки законності отримання ОСОБА_1 допомоги по безробіттю, в частині належності його до особистого селянського господарства (а.с.17). На підставі даного листа, відповідно до п.18 ч.2 ст.22 Закону України «Про зайнятість населення», з метою встановлення обставин, що впливають на умови виплати допомоги по безробіттю ОСОБА_1 у період з 04.01.2013 року по 24.09.2013 року, центром зайнятості 10.10.2013 року було видано наказ №238 про проведення розслідування страхового випадку та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітному.

Так, 27 листопада 2013 року Любашівським РЦЗ було складено акт №24 розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» (а.с.22-23), яким встановлено, що ОСОБА_1 на момент звернення до центру зайнятості працював на умовах найму в ТОВ «Заплазький цукровий завод» менше 26 календарних тижнів та при реєстрації в центрі зайнятості, являючись членом особистого селянського господарства надав недостовірні відомості про те, що він не відноситься до цієї категорії, що в свою чергу призвело до незаконного отримання ним допомоги по безробіттю в сумі 4230,92 грн.

Через неподання недостовірних відомостей до центру зайнятості безробітним ОСОБА_1, сума допомоги по безробіттю за період з 11.01.2013 року по 24.09.2013 року підлягає поверненню.

У зв'язку з виявленим фактом подання недостовірних даних, що мали місце під час отримання ОСОБА_1 допомоги по безробіттю, 27.11.2013 року Любашівським районним центром зайнятості прийнято наказ №288 "Про повернення коштів ОСОБА_1" (а.с.25), на підставі якого відповідачу надіслано претензію №2134/01-17 від 29.11.2013 року щодо необхідності на протязі п'ятнадцяти днів з дня отримання претензії повернути кошти, виплачені в якості допомоги по безробіттю у сумі 4230,92 грн. (а.с.26-27). Претензія отримана відповідачем 30.11.2013 року, про що свідчить наявне в матеріалах справи повідомлення про отримання поштового відправлення (а.с.28), але сума заборгованості ОСОБА_1 не сплачена.

Відповідно до п.7 ст.1 Закону України "Про зайнятість населення" зайнятість - не заборонена законодавством діяльність осіб, пов'язана із задоволенням їх особистих та суспільних потреб з метою одержання доходу (заробітної плати) у грошовій або іншій формі, а також діяльність членів однієї сім'ї, які здійснюють господарську діяльність або працюють у суб'єктів господарювання, заснованих на їх власності, у тому числі безоплатно.

Згідно частин 2, 3 ст.36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

У разі виїзду особи, зареєстрованої в установленому порядку як безробітна, за межі України з метою працевлаштування чи здійснення іншої діяльності, спрямованої на отримання прибутку, така особа зобов'язана повідомити про це державну службу зайнятості.

Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

У разі припинення професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації за направленням державної служби зайнятості без поважних причин або відмови працювати за одержаною професією (спеціальністю) із застрахованих осіб стягується сума витрат на професійну підготовку, перепідготовку або підвищення кваліфікації.

Якщо застрахована особа не здійснювала підприємницьку діяльність протягом шести календарних місяців з дня отримання допомоги по безробіттю одноразово для організації підприємницької діяльності (за винятком обставин, що унеможливлюють провадження підприємницької діяльності), виплачена сума коштів вважається використаною нею не за призначенням та підлягає поверненню в порядку, установленому центральними органами виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, державної податкової політики за погодженням з правлінням Фонду.

Підпунктом 6.14 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.2000 року № 307, передбачено, якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, у тому числі встановлені під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин.

Якщо безробітний відмовився добровільно повернути зазначені кошти, то питання щодо їх повернення вирішується у судовому порядку.

Сума виплаченої допомоги по безробіттю підтверджується відповідною довідкою центру зайнятості, що підписується керівником, головним бухгалтером та скріплюється печаткою.

Згідно довідки Любашівського районного центру зайнятості заборгованість з допомоги по безробіттю ОСОБА_1 складає 4230,92 грн. (а.с. 30).

Доказів, які спростовують існування заборгованості з виплаченої допомоги по безробіттю у сумі 4230,92 грн., відповідачем до суду не надано.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Приймаючи до уваги вищевикладене, з урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів, оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Любашівського районного центру зайнятості обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню в повному обсязі .

Керуючись ст. ст. 69-71, 128, 158-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Любашівського районного центру зайнятості Одеської області до ОСОБА_1 про стягнення 4230,92 грн. - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Любашівського районного центру зайнятості незаконно отримане матеріальне забезпечення в розмірі 4230,92 грн. на р/р 37177300900329 в ГУДКУ Одеської області, МФО 828011, код ЄДРПОУ - 20992890, вул. Радянська, 132 а, смт Любашівка, Одеська область.

Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185 -187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Вовченко O.A.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.02.2014
Оприлюднено06.02.2014
Номер документу36993136
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/12/14

Ухвала від 10.01.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Постанова від 05.02.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні