ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 лютого 2014 року № 813/469/14
Львівський окружний адміністративний суд,
у складі:
головуючого-судді Кухар Н.А.
секретар судового засідання Самборська Ю.М.
за участю представників позивача Паньо К.М., Вітів В.Я.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції у Львівській області в особі Старосамбірської об'єднаної державної фінансової інспекції до Розлуцької сільської ради про зобов'язання вчинити дії, -
встановив :
Державна фінансова інспекція у Львівській області області в особі Старосамбірської об'єднаної державної фінансової інспекції звернулася у Львівський окружний адміністративний суд з позовом до Розлуцької сільської ради про про зобов'язання вчинити дії, виконати вимоги № 38/15/1233 від 16.09.2013 року, а саме стягнути з ПП БТФ «Чертур» безпідставно оплачені йому кошти у зв'язку із завищенням обсягів та вартості виконаних робіт в сумі 51038,00 грн. шляхом проведення позовної роботи.
Позовні вимоги мотивовані тим, зокрема, що позивачем проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Розлуцької сільської ради за період з 01.01.2006 року по 23.08.2013 року. За результатами ревізії складено акт та встановлено, що між відповідачем і ПП БТФ «Чертур» укладались контракти з будівництва культурно-медичного центру. Проте, виявлено розбіжності виконаних робіт зазначених в атах виконаних робіт. Посилається на п.10. ст.10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» відповідно до якого позивачу надано право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали з підстав наведених в позові. Просили позов задовольнити.
Відповідач явки повноваженого представника в судове засідання не забезпечив. Подав заяву в якій позовні вимоги визнав в повному обсязі та просить проводити провадження у даній справі без участі його представника.
Заслухавши представників позивача, розглянувши і дослідивши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що адміністративний позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.
В період з 27.08.2013 року по 11.09.2013 року Старосамбірською об'єднаною державною фінансовою інспекцією проведено ревізію фінансово - господарської діяльності Розлуцької сільської ради за період з 01.01.2006 року по 23.08.2013 року, про що складено Акт № 38-38/20 від 11.09.2013 року.
Судом встановлено, що між Розлуцькою сільською радою та ПП БТФ «Чертур» укладено контракт від 20.12.2005 № 4/2005 з будівництва культурно-медичного центру в с.Розлуч.
Ревізією встановлено, порушення п.3.3.10.1 ДБН Д.1.1-1-2000 «Правила визначення вартості будівництва», які затверджені наказом Держбуду України від 27.08.200 № 174 та введені в дію з 01.10.2000 та завищення вартості робіт виконаних ПП БФТ «Чертур» для Розлуцької сільської ради на суму 51038,00 грн.
Начальником Державної фінансової інспекції у Львівській області надіслано сільському голові Розлуцької сільської ради обов'язкові до виконання вимоги про усунення недоліків і порушень за наслідками ревізії від 16.09.2013 р. № 38-15/1233 щодо усунення недоліків та порушень за наслідками ревізії терміном до 16.10.2013 року.
11.10.2013 року відповідачем на виконання вимоги № 38-15/1233 від 16.09.2013 р. надіслано на ім'я позивача інформацію № 238/02-19, проте в інформації не зазначено про усунення порушення в сумі 51038,00 грн.
Згідно Положення про Державну фінансову інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2011 року №499/2011, Державна фінансова інспекція України (надалі - Держфінінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи.
Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування.
У відповідності до п.7 ч.1 ст.10 ЗУ "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", органу державного фінансового контролю надається право пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.
Право звернення Інспекції до суду передбачено п.10 ст.10 вказано вище Закону, згідно якої орган державного фінансового контролю має право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Таким чином, вимога від 16.09.2013 р. № 38-15/1233 не виконана, Розлуцькою сільською радою не проведено претензійно-позовної роботи щодо повернення до бюджету коштів в сумі 51038,00 гривень.
Згідно із ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із ч.1, ч. 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу.
Відповідно до ч.3 ст.2 та ст.11 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суб'єкти владних повноважень зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Беручи до уваги встановлені факти та те, що відповідач визнав позовні вимоги суд вважає, що позов підлягає до задоволення в повному обсязі.
Враховуючи наведене, суд вважає, що позовні вимоги позивача є підставними та підлягають до часткового задоволення.
Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Зобов'язати Розлуцьку сільську раду (код ЄДРПОУ 04373421) вчинити дії - виконати вимоги Старосамбірської об'єднаної державної фінансової інспекції від 16.09.2013 р. № 38-15/1233, а саме: стягнути з приватного підприємства будівельно-торгівельної фірми «Чертур» безпідставно оплачені йому кошти у зв'язку із завищенням обсягів та вартості виконаних робіт в сумі 51038,00 грн. в дохід бюджету Розлуцької сільської ради шляхом проведення позовної роботи.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова не набрала законної сили.
Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Головуючий Кухар Н.А.
Повний текст постанови виготовлено 06.02.2014 року.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2014 |
Оприлюднено | 07.02.2014 |
Номер документу | 36995695 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кухар Наталія Андріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні