ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 січня 2014 року о 10 год. 35 хв.Справа № 808/9395/13-а м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Шари І.В.
за участю секретаря судового засідання Пелеха С.І.
представників сторін:
позивача - Дудко А.О. (довіреність від 05.06.2013 №193)
відповідача - не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу
за позовом Публічного акціонерного товариства "ФІДОБАНК", м. Київ
до Реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції Запорізької області
про зобов'язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
05 грудня 2013 року до Запорізького окружного адміністративного суду (далі - суд) надійшов адміністративний позов від Публічного акціонерного товариства "ФІДОБАНК" (далі - ПАТ «ФІДОБАНК», позивач) до Реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції Запорізької області (далі - відповідач), в якому позивач просить:
- відмінити державну реєстрацію припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Рафаелло" (далі - ТОВ «Рафаелло»);
- зобов'язати відповідача внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Рафаелло".
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що ним укладено договір кредиту із ОСОБА_2 (далі - ОСОБА_2). Майновим поручителем ОСОБА_2 виступило ТОВ «Рафаелло» на підставі договору іпотеки, укладеному ПАТ «ФІДОБАНК» з ТОВ «Рафаелло». У зв'язку із невиконанням ОСОБА_2 умов кредитного договору банк звернувся до господарського суду Запорізької області із позовом до ТОВ «Рафаелло» про зверення стягнення на предмет іпотеки, який було задоволено та видано відповідні судові накази. Позивач звертає увагу, що пізніше йому стало відомо про наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису стосвно ТОВ «Рафаелло» про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи. Позивач вважає, що оскільки на момент ліквідації ПАТ «ФІДОБАНК» був явним кредитором ТОВ «Рафаелло», то дії державного реєстратора з припинення юридичної особи ТОВ «Рафаелло» є неправомірними, внаслідок чого були порушені законні права та інтереси ПАТ «ФІДОБАНК».
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, просив задовольнити позов у повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, проте 08.01.2014 до суду від нього надійшли письмові заперечення, в яких він просить відмовити в задоволенні позову.
В обґрунтування заперечень відповідач зазначає, що процедура припинення ТОВ «Рафаелло» проводилась у відповідності до вимог ст. 35-36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців». Відповідач звертає увагу, що ТОВ «Рафаелло» надало державному реєстратору необхідний пакет документів та на дату проведення державної реєстрації припинення товариства всі надані довідки були дійсні, про що свідчать матеріали реєстраційної справи ТОВ «Рафаелло». Відповідач вказує, що державному реєстратору не надходили судові рішення, ухвали або будь-які інші повідомлення з приводу відкритих виконавчих проваджень та боргів. Крім того відповідач наголошує, що на дату проведення державної реєстрації припинення ТОВ «Рафаелло» Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» не зобов'язував державного реєстратора проводити перевірку наявних виконавчих проваджень. Отже, на думку відповідача, державним реєстратором при проведенні державної реєстрації припинення ТОВ «Рафаелло» не порушено жодної норми чинного законодавства.
У судовому засіданні, відповідно до ст.160 КАС України, проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи судом з'ясовано наступне.
Відповідно до Статуту Публічного акціонерного товариства "ФІДОБАНК" (код ЄДРПОУ 14351016) «…ПУЛБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ФІДОБАНК», надалі за текстом - «Банк», є юридичною особою, створеною внаслідок зміни найменування Публічного акціонерного товариства «СЕБ БАНК» на підставі рішення Загальних зборів Акціонерів від 07.06.2012 (протокол №60) та зміни найменування Відкритого акціонерного товариства «СЕБ Банк» на підставі рішення Загальних зборів Акціонерів від 23 березня 2009 року (Протокол №47) та зміни найменування Акціонерного банку «АЖІО», зареєстрованого Національним банком України 02 жовтня 1991 року (реєстраційний №11) на підставі рішення Загальних зборів Акціонерів від 01 березня 2006 року (Протокол №36). Банк є правонаступником всіх прав та обов'язків ПУБЛІЧНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «СЕБ БАНК», Відкритого акціонерного товариства «СЕБ БАНК» та Акціонерного банку «АЖІО». 23 березня 2009 року на підставі рішення Загальних зборів Акціонерів Банку (Протокл №47) був затверджений передавальний акт (передаточний баланс), у відповідності до якого до Банку були передані всі активи та зобов'язання Акціонерного банку «Факторіал-банк» (ідентифікаційний код 14350784), зареєстрованого Національним банком України 01 грудня 1992 року (реєстраційний №131), який був правонаступником Акціонерного банку «Приват-Ексел», внаслідок чого Банк є правонаступником всіх прав та обов'язків Акціонерного банку «Факторіал-банк» та Акціонерного банку «Приват-Ексел»…»(а.с.27).
14.09.2007 між Акціонерним банком «Факторіал-банк» (далі - АБ «Факторіал-банк»), та ОСОБА_2 укладено Кредитний договір №Е_00170/37_07 (а.с.8-12), відповідно до умов якого АБ «Факторіал-банк» зобов'язувався надати ОСОБА_2 кредит у сумі 600000,00 грн.
14.09.2007 між АБ «Факторіал-банк» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Рафаелло» (далі - ТОВ «Рафаелло») укладено іпотечний договір №Е_00170/37_07/Z-1. (а.с.13). За умовами цього Договору, він забезпечує виконання гр. ОСОБА_3 зобов'язань за Кредитним договором №Е_00170/37_07 від 14.09.2007. Предметом іпотеки є нерухоме майно ТОВ «Рафаелло», а саме нежиле приміщення, що знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, провулок Бакинський, будинок 6а, приміщення 2.
Оскільки ОСОБА_3 свої зобов'язання за Кредитним договором №Е_00170/37_07 від 14.09.2007 виконувала не належним чином, позивач звернувся до Господарського суду Запорізької області з позовом до ТОВ «Рафаелло» про звернення стягнення на предмет іпотеки.
В матеріалах адміністративної справи наявне Рішення Господарського суду Запорізької області від 15.02.2012 у справі №5009/67/12 (а.с.61-67), відповідно до якого вищезазначений позов задоволено, та звернено стягнення на предмет іпотеки - нежиле приміщення, що знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, провулок Бакинський, будинок 6а, приміщення 2, яке належить ТОВ «Рафаелло».
На виконання вказаного Рішення від 15.02.2012 у справі №5009/67/12, Господарським судом Запорізької області 02.03.2012 видано Наказ про примусове виконання рішення (а.с.15).
05.04.2012 Ленінським відділом державної виконавчої служби Запорізького міського управління юстиції винесено Постанову ВП №31960755 про відкриття виконавчого провадження (а.с.18) з виконання Наказу Господарського суду Запорізької області №5009/67/12 від 02.03.2012.
10.01.2012 Ленінським районним судом м. Запоріжжя винесено заочне рішення по справі №2-3486/11 (провадження №2/0814/485/2012) за позовом ТОВ «Рафаелло» до ПАТ «ФІДОБАНК» про розірвання іпотечного договору №Е_00170/37_07/Z-1 від 14.07.2007 (а.с.59-60).
13.03.2012 ТОВ «Рафаелло» державному реєстратору виконавчого комітету Запорізької міської ради Медведєвій Т.О. надало рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи (а.с.41).
Відповідно до Протоколу загальних зборів учасників ТОВ «Рафаелло» від 10.02.2012 прийнято рішення про ліквідацію ТОВ «Рафаелло», відповідальною особою за ліквідацію призначено ОСОБА_2(а.с.42).
23.03.2012 в офіційному спеціалізованому друкованому засобі масової інформації «Бюлетень державної реєстрації» номер 208 (8) опубліковано оголошення про рішення ТОВ «Рафаелло» про припинення юридичної особи (а.с.56).
Згідно Опису документів, що надаються юридичною особою для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її ліквідації за рішенням засновників, що не пов'язано з реорганізацією» (а.с.43) ТОВ «Рафаелло» 27.11.2012 надало державному реєстратору виконавчого комітету Запорізької міської ради Медведєвій Т.О. наступні документи:
- реєстраційну картку про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією від 27.11.2012 (а.с.44-45);
- ліквідаційний баланс (а.с.49-50);
- довідку про відсутність заборгованості зі сплати податків, зборів №3181/10/18-117 від 15.11.2012, видану ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя (а.с.46);
- довідку відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування від 20.11.2012 №01/04-846, видану Управлінням Пенсійного фонду України у Ленінському районі м. Запоріжжя (а.с.47);
- довідку Архівного відділу Запорізької міської ради №222/61-1910 від 26.11.2012 про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню (а.с.48).
27.11.2012 в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо ТОВ «Рафаелло» внесено запис №11031110008004212 про державну реєстрацію припинення юридичної особи за рішенням засновників (а.с.21, 22).
18.07.2013 ухвалою Ленінського районного суду м. Запоріжжя у справі №0814/2-3486-11 (провадження №2-п/334/83/2013) скасовано зачне рішення Ленінського районного суду м. Запоріжжя від 10.01.2012 по справі №2-3486/11 (а.с.20).
30.07.2013 Ленінським районним судом м. Запоріжжя у справі №0817/2-3486/11р. постановлено ухвалу про закриття провадження у справі за позовом ТОВ «Рафаелло» до ПАТ «ФІДОБАНК» про розірвання іпотечного договору (а.с.19).
01.08.2013 ПАТ «ФІДОБАНК» подав до Реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції Заяву за вих.№18-5-1/422, в якій просило внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "Рафаелло" (а.с.51-54).
Реєстраційна служби Запорізького міського управління юстиції листом від 15.08.2013 №02-01-19/3150 повідомило ПАТ «ФІДОБАНК» що державним реєстратором проведено державну реєстрацію припинення ТОВ «Рафаелло» без порушення вимог чинного законодавства (а.с.55).
ПАТ «ФІДОБАНК» не погодившись діями відповідача, оскаржило їх до суду.
Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд вважає, що у задоволенні адміністративного позову слід відмовити у повному обсязі, виходячи з наступного.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулюються Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» №755-IV від 15.05.2003 (далі - Закон України №755-IV).
Відповідно до ч.1 ст. 3 Закону України №755-IV дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.
Згідно з ч.4 ст. 3 Закону України №755-IV центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, здійснює реєстрацію (легалізацію) об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок та їх об'єднань), благодійних організацій, політичних партій, творчих спілок та їх територіальних осередків, адвокатських об'єднань, торгово-промислових палат, асоціацій органів місцевого самоврядування, інших установ та організацій, визначених законом, та видає виписку з Єдиного державного реєстру, оформлену державним реєстратором відповідного центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, за місцезнаходженням юридичної особи.
За визначенням, встановленим ч. 1 ст. 4 Закону України №755-IV, державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
За правилами ч. 2 ст. 4 Закону України №755-IV порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема:
- перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці;
- перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації;
- внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру;
- оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.
Серед повноважень державного реєстратора, зокрема є проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також проведення державної реєстрації припинення юридичних осіб та державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичними особами - підприємцями (ч.1 ст. 6 Закону України №755-IV).
Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України №755-IV з метою забезпечення державних органів, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру створюється Єдиний державний реєстр.
Згідно з ч.1 ст. 17 Закону України №755-IV відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Частиною 2 ст. 17 Закону України №755-IV передбачено перелік відомостей щодо юридичної особи, які містить Єдиний держаний реєстр, серед яких, зокрема, вказується дата та номер запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, підстава для його внесення.
Четвертим розділом Закону України №755-IV врегульовано порядок державної реєстрації припинення юридичної особи.
Відповідно до ч. 1 ст. 33 Закону України №755-IV юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державних органів, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Згідно ч.2 ст. 33 Закону України №755-IV юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Частиною 1 ст. 34 Закону України №755-IV встановлено, що для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи заявник повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові оригінал або нотаріально засвідчену копію рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи.
За приписами ч.6 ст. 34 Закону України №755-IV документи, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи, приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається поштовим відправленням) заявнику з відміткою про дату надходження документів. Дата надходження документів для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи вноситься до журналу обліку реєстраційних дій. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення не пізніше наступного робочого дня з дати отримання (надходження) зазначених відомостей.
Частиною 7 ст. 34 Закону України №755-IV передбачено умови, за яких державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, а саме:
- документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;
- документи не відповідають вимогам, які встановлені частиною першою статті 8 цього Закону;
- рішення щодо припинення юридичної особи оформлено з порушенням вимог, які встановлені частиною третьою цієї статті;
- документи подані не у повному обсязі;
- рішення щодо припинення юридичної особи не містить відомостей про персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії), її голову або ліквідатора, реєстраційні номери облікових карток платників податків (або відомості про серію та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця - для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган доходів і зборів і мають запис в електронному безконтактному носії паспорта громадянина України), про порядок або строк заявлення кредиторами своїх вимог або якщо такий строк не відповідає закону.
Стаття 8 Закону України №755-IV встановлює вимоги до оформлення документів, які подаються державному реєстратору.
Частиною 1 ст. 8 Закону України №755-IV передбачено, що документи, які відповідно до вимог цього Закону подаються (надсилаються поштовим відправленням або електронним документом) державному реєстратору, повинні бути викладені державною мовою.
За правилами, встановленими ч. 2 ст. 8 Закону України №755-IV, реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Якщо документи надсилаються державному реєстратору поштовим відправленням, справжність підпису заявника на реєстраційній картці (заяві, повідомленні) повинна бути нотаріально засвідчена. Підпис особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), на реєстраційній картці та заяві про втрату (заміну) документів повинен бути засвідчений відповідною посадовою особою в установленому порядку.
Відповідно до ч. 1 ст. 35 Закону України №755-IV державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, без розгляду повинен у день надходження цих документів внести до Єдиного державного реєстру запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи та в той же день повідомити органи статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України відомості про внесення такого запису.
Повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.
За приписами ч. 1 ст. 22 Закону України №755-IV інформація про проведення державної реєстрації юридичної особи, зміну місцезнаходження юридичної особи, зміну найменування юридичної особи, прийняття засновниками (учасниками), судом або уповноваженим органом рішення про виділ, прийняття засновниками (учасниками) або уповноваженим ними органом рішення щодо припинення юридичної особи, про втрати оригіналів установчих документів, про персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) та її голову або призначення ліквідатора, постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, якщо таке рішення не пов'язане з банкрутством юридичної особи, постановлення судового рішення щодо порушення провадження у справі про банкрутство юридичної особи, про зменшення статутного (складеного капіталу юридичної особи, проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за принципом мовчазної згоди, подання державному реєстраторові заяви про припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем за її рішенням, про постановлення судового рішення щодо припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, якщо таке рішення не пов'язане з банкрутством фізичної особи - підприємця, про прізвище, ім'я, по батькові спадкоємця, опікуна, піклувальника чи управителя майна фізичної особи - підприємця, дату їх призначення, про постановлення судового рішення щодо порушення провадження у справі про банкрутство фізичної особи - підприємця, про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за принципом мовчазної згоди, про постановлення судового рішення щодо припинення провадження у справі про банкрутство юридичної особи або фізичної особи - підприємця підлягає обов'язковому опублікуванню в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.
Форма та зміст повідомлення щодо внесення відомостей до Єдиного державного реєстру встановлюються Міністерством юстиції України (ч.2 ст. 22 Закону України №755-IV).
Згідно ч.3 ст. 22 Закону України №755-IV підставою для опублікування повідомлень є внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.
Частиною 4 ст. 22 Закону України №755-IV встановлено, що повідомлення підлягають опублікуванню протягом десяти робочих днів з дня внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.
Як свідчать матеріали адміністративної справи, державний реєстратор прийняв надані ТОВ «Рафаелло» документи, отже вони відповідали вищезазначеним вимогам Закону України №755-IV. Позивачем не надано доказів протилежного.
Також матеріалами адміністративної справи підтверджується, що відповідач виконав умови вищезазначених норм, опублікувавши 23.03.2012 в офіційному спеціалізованому друкованому засобі масової інформації «Бюлетень державної реєстрації» номер 208 (8) оголошення про рішення ТОВ «Рафаелло» про припинення юридичної особи (а.с.56).
Стаття 36 Закону України №755-IV встановлює порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.
Відповідно до ч.1 ст.36 Закону України №755-IV для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи:
- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією;
- довідку відповідного органу доходів і зборів про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів;
- довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування;
- довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами адміністративної справи, ТОВ «Рафаелло» було надано державному реєстратору всі необхідні документи на виконання вищезазначеної норми.
За правилами ч.8 ст. 36 Закону України №755-IV документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається поштовим відправленням) голові ліквідаційної комісії або уповноваженій ним особі з відміткою про дату надходження документів.
Дата надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації вноситься до журналу обліку реєстраційних дій.
Частиною 10 ст. 36 Закону України №755-IV (в редакції, чинній на момент подання ТОВ «Рафаелло» документів для державної реєстрації припинення юридичної особи) встановлено, що державний реєстратор залишає без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо:
- документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації;
- документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою та другою статті 8 цього Закону;
- документи подані не у повному обсязі;
- документи подані раніше строку, встановленого абзацом першим частини першої цієї статті;
- в Єдиному державному реєстрі щодо юридичної особи, що припиняється, містяться відомості про те, що вона є учасником (власником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи;
- не скасовано реєстрацію всіх випусків акцій, якщо юридична особа, що припиняється, є акціонерним товариством;
- від органів доходів і зборів та/або Пенсійного фонду України надійшло повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, і воно не відкликане;
- не зазначено та не підтверджено особистим підписом голови ліквідаційної комісії, ліквідатора або уповноваженої особи відомості, передбачені частиною другою цієї статті.
Як встановлено судом з матеріалів адміністративної справи, відповідач прийняв документи, подані ТОВ «Рафаелло» державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, отже з огляду на вищенаведене суд дійшов висновку, що підстав для залишення таких документів без розгляду у держаного реєстратора не було. Позивачем підчас судового розгляду справи доказів протилежного надано не було.
Щодо приписів ч.4 ст. 36 Закону України №755-IV, яка говорить, що «державний реєстратор, отримавши документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, зобов'язаний перевірити інформацію про наявність відкритих виконавчих проваджень стосовно такої юридичної особи», та приписів пп. 10 п.7 Розділу 10 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» №4212-VI від 22.12.2011, а саме «…Внести зміни до таких законодавчих актів України:
10) у статті 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., № 31-32, ст. 263 із наступними змінами):
після частини третьої доповнити новою частиною такого змісту:
«4. Державний реєстратор, отримавши документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, зобов'язаний перевірити інформацію про наявність відкритих виконавчих проваджень стосовно такої юридичної особи».
У зв'язку з цим частини четверту - чотирнадцяту вважати відповідно частинами п'ятою - п'ятнадцятою;
частину десяту доповнити абзацами такого змісту:
«стосовно юридичної особи відкрито виконавче провадження;
стосовно юридичної особи відкрито провадження у справі про банкрутство юридичної особи»…», - суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до п.1 Розділу 10 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» №4212-VI від 22.12.2011 цей Закон набирає чинності через рік з дня його опублікування.
Суд звертає увагу, що вказаний Закон опубліковано у офіційному друкованому виданні (нормативному бюлетені) Верховної Ради України «Відомості Верховної Ради України» №32-33 від 17.08.2012, отже з огляду на вищезазначену норму, Закон України №4212-VI від 22.12.2011 набув чинності 17.08.2013 року.
ТОВ «Рафаелло» рішення засновників (учасників) щодо припинення юридичної особи подало державному реєстратору 13.03.2012, а документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації подані ТОВ «Рафаелло» до державного реєстратора 27.11.2012, тобто до набрання чинності Закону України №4212-VI від 22.12.2011.
Отже суд дійшов висновку, що в даному випадку до спірних правовідносин не можуть застосовуватись положення Закону України №4212-VI від 22.12.2011 та Закону України №755-IV, в редакції, чинній з 17.08.2013.
Відповідно до ч. 12 ст. 36 Закону України №755-IV за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.
Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є датою державної реєстрації припинення юридичної особи.
Згідно ч. 13 ст. 36 Закону України №755-IV строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати одного робочого дня з дати надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
За правилами ч. 14 ст. 36 Закону України №755-IV державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати проведення державної реєстрації припинення юридичної особи повинен видати (надіслати рекомендованим листом) голові ліквідаційної комісії (ліквідатору) або уповноваженій ним особі повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, другий примірник якого залучається до реєстраційної справи такої юридичної особи.
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Серія АВ №927362 від 17.07.2013 Товариство з обмеженою відповідальністю "Рафаелло" припинено за рішенням засновників, про що у Реєстрі 27.11.2012 зроблено запис №11031110008004212 (а.с.21).
Також у матеріалах адміністративної справи наявне повідомлення державного реєстратора Виконавчого комітету Запорізької міської ради Медведєвої Т.О. від 27.11.2012, надіслане ОСОБА_2, про внесення 27.11.2012 до Єдиного державного реєстру запису №11031110008004212 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ «Рафаелло» (а.с.22).
З огляду на все вищевикладене, суд дійшов висновку, що Реєстраційна служба Запорізького міського управління юстиції Запорізької області при проведенні державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ «Рафаелло» в результаті її ліквідації діяло у межах наданих йому повноважень та на підставі діючого законодавства, процедура проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ «Рафаелло» проведена відповідачем у повній відповідності до норм чинного законодавства, отже вимога відмінити державну реєстрацію припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Рафаелло" (ідентифікаційний код юридичної особи 23287458, місцезнаходження:69069, м. Запоріжжя, вул. Учнівська, буд.30) не підлягає задоволенню.
Що стосується другого пункту вимог позивача, а саме про зобов'язання відповідача внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Рафаелло" (ідентифікаційний код юридичної особи 23287458, місцезнаходження:69069, м. Запоріжжя, вул. Учнівська, буд.30), суд зазначає, що вона є похідною від першого пункту позовних вимог позивача - отже також не підлягає задоволенню.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Частиною 1 ст. 11 КАС України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно із ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Частиною 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи вищевикладене судом встановлено, та відповідачем доведено, правомірність та обґрунтованість правомірність дій по проведенню державної реєстрації припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Рафаелло» (ідентифікаційний код юридичної особи 23287458) в результаті її ліквідації, тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача не є обґрунтованими, та, відповідно, такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 86, 158, 160-163,167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позовних вимог Публічного акціонерного товариства "ФІДОБАНК" - відмовити в повному обсязі.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя І.В. Шара
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.01.2014 |
Оприлюднено | 06.02.2014 |
Номер документу | 36998292 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Шара Інна Вячеславівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Шара Інна Вячеславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні