Постанова
від 05.02.2014 по справі 820/11405/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 820/11405/13-а

Харківський окружний адміністративний суд

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 лютого 2014 р. м. Харків

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Шевченко О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом територіального управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області до товариства з обмеженою відповідальністю Компанія "Трай" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду , -

ВСТАНОВИВ:

Позивач, територіальне управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області, звернувся до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю Компанія "Трай", в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до ТОВ Компанія "Трай" код ЄДРПОУ 32438781, розташованого за адресою: 61001, м. Харків, пр-т Московський, 94 шляхом зупинення експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: деревообробне обладнання: круглопиляльні верстати для поздовжнього 2 одиниці, верстати поперечного розпилювання деревини без інвентарного номеру 1 одиниця, яке експлуатується за адресою: м. Харків, вул. Чувашська, б. 3; кран - балка без номеру, яка експлуатується за адресою: м. Харків, вул. Чувашська, б. 3 у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив наступне. Відповідно до направлення на перевірку №08-01-26.02/5020-ПН від 21.10.2013 року у період з 23.10.2013 р. по 30.10.2013 р. посадовими особами територіального управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області проведено позапланову перевірку суб'єкта господарювання товариства з обмеженою відповідальністю Компанія "Трай" на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно - правових актів з охорони праці та промислової безпеки. Під час перевірки відповідача виявлено 15 порушень нормативно - правових актів з охорони праці (охорони надр), з яких 1, а саме: дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки не отримано (деревообробні верстати, вантажопідіймальний кран, обробка деревини, експлуатація вантажопідіймального крану), що е порушенням вимог п. 6, п. 7 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою КМУ від 26.10.2011 р. №1107, створює загрозу життю та здоров'ю людей. Враховуючи наведене, у зв'язку з наявністю встановлених законом підстав для застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином у відповідності до вимог ст. 35 КАС України. Через канцелярію суду надав заяву, в якому просив суд слухати справу за відсутності представника позивача.

Представник відповідача у судове засідання також не з'явився, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином у відповідності до вимог ст. 35 КАС України. Заяви про розгляд справи за відсутності представника відповідача до канцелярії суду не надходило.

Відповідно до положень ч.6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати відповідача чи експерта.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно положень ч.1 ст. 41 КАС України.

Отже, враховуючи положення ч.6 ст. 128 КАС України справа розглядається у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, що регулюють спірні правовідносини, суд вважає, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Матеріалами справи підтверджено, що в порядку реагування на постанову про проведення перевірки слідчого СВ Жовтневого РВ ХМУ ГУМВС в Харківській області від 21.10.2013 р., щодо проведення досудового розслідування внесеного до Єдиного реєстру за №12013220500002536 про порушення законодавства з охорони праці у ТОВ Компанія "Трай", начальником територіального управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області 22.10.2013 р. винесено наказ №374 щодо здійснення позапланового заходу з перевірки зазначеного суб'єкта господарювання - ТОВ Компанія "Трай".

Як вбачається з матеріалів справи та підтверджується наявними в ній доказами, на підставі направлення на перевірку №08-01-26.02/5020-ПН від 21.10.2013 року та відповідно до наказу від 22.10.2013 р. №374, у період з 23.10.2013 р. по 30.10.2013 р. посадовою особою територіального управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області було проведено позапланову перевірку суб'єкта господарювання - товариства з обмеженою відповідальністю Компанія "Трай" на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно - правових актів з охорони праці та промислової безпеки, за наслідками якої складено Акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) №08-02-01/35-13 від 30.10.2013 року.

Під час перевірки позивачем було виявлено порушення відповідачем вимог діючого законодавства з охорони праці та промислової безпеки, одне із яких, як зазначено позивачем, створює загрозу життю та здоров'ю людей, а саме: відсутність дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (деревообробні верстати, вантажопідіймальний кран, обробка деревини, експлуатація вантажопідіймального крану), що є порушенням вимог п. 6, п. 7 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою КМУ від 26.10.2011 р. № 1107, що зафіксовано в акті перевірки №08-02-01/35-13 від 30.10.2013 року.

У зв'язку з виявленням порушень, відповідача було попереджено про необхідність негайної заборони експлуатації машин, механізмів, устаткування та зупинення робіт (виробництва) підвищеної небезпеки, а саме: обладнання: деревообробне (круглопиляльні верстати для поздовжнього 2 одиниці та поперечного розпилювання деревини без інвентарного номеру 1 одиниця), кран - балка без номеру; роботи: обробка деревини, експлуатація вантажопідіймального крану директора ТОВ Компанія "Трай" Єлевтерова Г.А., та як вбачається з зазначеного акту, фактичний час зупинення робіт (виробництва) 30.10.2013 р. об 16:00 год.

Перевіряючи наявність правових підстав для звернення із вказаним позовом та як наслідок обґрунтованість заявлених вимог, суд дійшов висновку про наступне.

Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 року № 408/2011, Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгіпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України.

Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.

Відповідно до вимог ст. 38 Закону України «Про охорону праці», державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно - правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Статтею 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» передбачено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Статтею 4 Закону України «Про охорону праці» визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у т.ч. на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Згідно з Положенням про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 № 826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2011 року за № 1531/20269, загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктом 2.26 зазначеного вище Положення № 826 передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

Відповідно до положень статті 13 Закону України "Про охорону праці", роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.

Статтею 21 Закону України "Про охорону праці" зокрема встановлено, що виробничі будівлі, споруди, машини, механізми, устаткування, транспортні засоби, що вводяться в дію після будівництва (виготовлення) або реконструкції, капітального ремонту тощо, та технологічні процеси повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів з охорони праці.

Роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб'єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці. На застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виробник або постачальник устаткування підвищеної небезпеки отримує дозвіл до прийняття зобов'язань на постачання.

Порядок видачі дозволів або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, проведення або експлуатація (застосування) яких потребує отримання дозволу, та граничні розміри тарифів на проведення експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб'єкта господарювання, висновок якої є підставою для видачі дозволів, встановлюються Кабінетом Міністрів України.

У разі коли роботодавець не одержав зазначеного дозволу, місцевий орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, за поданням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, вживає заходів до скасування державної реєстрації цього підприємства у встановленому законом порядку за умови, якщо протягом місяця від часу виявлення вказаних недоліків роботодавець не провів належних заходів з їх усунення.

Технологічні процеси, машини, механізми, устаткування, транспортні засоби, хімічні речовини і їх сполуки та інша небезпечна продукція, придбані за кордоном, допускаються в експлуатацію (до застосування) лише за умови проведення експертизи на відповідність їх нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України.

Згідно пункту 6 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1107, - дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається роботодавцеві на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 2, або на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 3.

Відповідно до пункту 7 зазначеного Порядку, дозвіл видається: Держгірпромнаглядом - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у пунктах 1, 3 - 5 додатка 2, на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки закордонного виробництва, що зазначені у додатку 3, та на застосування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 3; територіальним органом Держгірпромнагляду - на виконання робіт підвищеної небезпеки, крім тих, що зазначені в абзаці другому цього пункту, та на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки вітчизняного виробництва, що зазначені у додатку 3.

При цьому дозвіл територіальним органом видається за місцем державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця.

У додатку 3 до вказаного вище Порядку міститься перелік машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, серед яких є технологічне устатковання хімічної, біохімічної, нафтохімічної, нафтогазопереробної, металургійної, коксохімічної, ливарної, олійно-жирової, ефіроолійної, деревообробної промисловості, хлор- та аміаковикористовуючих виробництв (п. 12), вантажопідіймальні крани і машини, ліфти, ескалатори, траволатори, канатні дороги, підйомники, зокрема будівельні, та фунікулери (п. 19), експлуатація яких і здійснювалася відповідачем.

Проте, відповідачем по справі відповідного дозволу на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки не отримано.

Відповідно до п. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" 5 квітня 2007 року N 877-V, повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.

Якщо законом передбачено, що обґрунтованість вжиття органом державного нагляду (контролю) заходів реагування має бути підтверджена судом, орган державного нагляду (контролю) звертається до адміністративного суду з адміністративним позовом не пізніше наступного робочого дня з дня видання (прийняття) відповідного розпорядчого документа.

За таких підстав, враховуючи викладене, суд вбачає достатньо підстав для задоволення позовних вимог в повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 94, 160-163, 167, 183-2, 186, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов територіального управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області до товариства з обмеженою відповідальністю Компанія "Трай" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до товариства з обмеженою відповідальністю Компанія "Трай" код ЄДРПОУ 32438781, розташованого за адресою: 61001, м. Харків, пр-т Московський, 94 шляхом зупинення експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: деревообробне обладнання: круглопиляльні верстати для поздовжнього 2 одиниці, верстати поперечного розпилювання деревини без інвентарного номеру 1 одиниця, яке експлуатується за адресою: м. Харків, вул. Чувашська, б. 3; кран - балка без номеру, яка експлуатується за адресою: м. Харків, вул. Чувашська, б. 3 у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Шевченко О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.02.2014
Оприлюднено08.02.2014
Номер документу37027121
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/11405/13-а

Постанова від 05.02.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні