Постанова
від 04.02.2014 по справі 816/7222/13-а
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 лютого 2014 року м. ПолтаваСправа № 816/7222/13-а

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Сич С.С.,

за участю:

секретаря судового засідання - Опошнян І.О.,

представника позивача - Харченка Л.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства "Укртрансгаз" в особі філії Управління магістральних газопроводів "Черкаситрансгаз" до Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області, Державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області Тристан Інни Григорівни, треті особи: Мануйлівська сільська рада Козельщинського району Полтавської області, Козельщинська районна державна адміністрація, ОСОБА_4 про скасування рішення та зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

23 грудня 2013 року Публічне акціонерне товариство "Укртрансгаз" в особі Філії Управління магістральних газопроводів "Черкаситрансгаз" звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області, Державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області Тристан Інни Григорівни, треті особи: Мануйлівська сільська рада Козельщинського району Полтавської області, Козельщинська районна державна адміністрація, , з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, про визнання протиправною відмови Державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області щодо присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці, наданій позивачу згідно державного акту на право постійного користування землею I-ПЛ № 002960, на якій розміщена ЛЕП Філії "УМГ "Черкаситрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз" на території Мануйлівської сільської ради Козельщинського району Полтавської області; скасування рішення № РВ-5300006082013 від 04.03.2013 року Державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області про відмову ПАТ "Укртрансгаз" у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру; зобов'язання Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області та Державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області Тристан Інни Григорівни вчинити дії у формі прийняття рішення про внесення відомостей до Державного земельного кадастру з присвоєнням кадастрового номера земельної ділянки ПАТ "Укртрансгаз", наданій згідно державного акту на право постійного користування землею І-ПЛ № 002960, на якій розміщена ЛЕП Філії "УМГ "Черкаситрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз" на території Мануйлівської сільської ради Козельщинського району Полтавської області.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що Державному кадастровому реєстратору Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області було подано технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) зовнішніх меж земельної ділянки в натурі та заяву про внесення відомостей для внесення земельної ділянки під об'єктами трубопровідного транспорту Філії "УМГ "Черкаситрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз", що знаходиться на території Мануйлівської сільської ради Козельщинського району Полтавської області до Державного земельного кадастру з присвоєнням кадастрового номера. Рішенням № РВ-5300006082013 Державним кадастровим реєстратором відмовлено у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з підстав невідповідності електронного документа установленим вимогам, а саме, перетин земельної ділянки з іншою земельною ділянкою, та перебуває у власності інших осіб. Вказував, що дане рішення є безпідставним, неправомірним та таким, що порушує законні права та інтереси позивача, а тому підлягає скасуванню, оскільки перешкоджає оформленню позивачем права постійного користування даною земельною ділянкою.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 15.01.2014 року залучено до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_4.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача Відділ Держземагентства у Козельщинському районі Полтавській області та відповідач Державний кадастровий реєстратор Відділу Держземагенства у Кременчуцькому районі Полтавської області Тристан Інна Григорівна в судове засідання не з'явилися, надіслали до суду клопотання про розгляд справи за їх відсутності. У письмових запереченнях проти позову зазначали, що при винесенні оскаржуваного рішення Державний кадастровий реєстратор діяв у відповідності до вимог законодавства України. Пояснювали, що при перевірці електронного документу, поданого ТОВ НВП "Горизонт", виявлено невідповідність електронного документа встановленим вимогам, а саме, перетин із земельною ділянкою, яка має кадастровий номер 5322083000:00:001:0335, а тому прийнято рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру.

Третя особа Козельщинська районна державна адміністрація явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечила, хоча належним чином повідомлялася про дату, час та місце розгляду справи.

Представник третьої особи Мануйлівської сільської ради в судове засідання не з'явився, надіслав до суду клопотання, у якому просив розглядати справу за його відсутності та зазначив, що підтримує позовні вимоги ПАТ "Укртрансгаз".

Третя особа ОСОБА_4 в судове засідання не з'явився, надіслав до суду клопотання, у якому просив розглядати справу за його відсутності.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, вивчивши та дослідивши наявні в матеріалах справи документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, приходить до наступних висновків.

Матеріалами справи підтверджено, що згідно рішення 17 сесії 23 скликання Мануйлівської сільської Ради народних депутатів від 27.09.1999 року УМГ "Черкаситрансгаз" ДК "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України" був виданий державний акт на право постійного користування землею І-ПЛ № 002960, згідно якого землекористувачу надається у постійне користування 0,0032 гектарів землі для розміщення об'єктів трубопровідного транспорту (а.с. 61-62).

На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України "Про реорганізацію дочірніх компаній Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" від 13.06.2012 №360-р та наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України "Про реорганізацію Дочірньої компанії "Укртрансгаз" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" від 18.07.2012 № 530 припинено діяльність ДК "Укртрансгаз", внаслідок реорганізації шляхом перетворення в Публічне акціонерне товариство "Укртрансгаз".

Згідно з пунктом 1.2 Статуту ПАТ "Укртрансгаз" є правонаступником усіх майнових та немайнових прав та обов'язків ДК "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України".

11 липня 2012 року між ДК "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України" (Замовник) та ТОВ НВП "Горизонт" (Виконавець) укладено договір № 1207000328 (а.с.15-16), за умовами якого виконавець зобов'язувався у 2012-2013 роках за завданням Замовника надати послуги з розробки землевпорядної документації та оформлення документів, що посвідчують право користування земельними ділянками ДК "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України" під діючими об'єктами трубопровідного транспорту, які знаходяться на території Полтавської області, а Замовник - прийняти і оплатити такі послуги.

На виконання умов даного договору ТОВ НВП "Горизонт" розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) зовнішніх меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ПАТ "Укртрансгаз" для розміщення об'єктів трубопровідного транспорту на території Мануйлівської сільської ради Козельщинського району Полтавської області (а.с.17-18).

04.03.2013 до Державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області подано заяву про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру для реєстрації земельної ділянки на території Мануйлівської сільської ради Козельщинського району Полтавської області.

Рішенням № РВ-5300006082013 від 04.03.2013 Державним кадастровим реєстратором Відділу Держземагенства у Козельщинського районі Полтавської області Тристан І.Г. відмовлено позивачу у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з підстав невідповідності електронного документа установленим вимогам, а саме, перетину із земельною ділянкою, що має кадастровий номер 5322083000:00:001:0335 (а.с. 19).

Позивач не погодився з рішенням № РВ-5300006082013 від 04.03.2013 року та відмовою у присвоєнні кадастрового номера земельній ділянці, наданій позивачу згідно Державного акту на право постійного користування землею І-ПЛ № 002960, що знаходиться під свічею філії "УМГ "Черкаситрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз" на території Мануйлівської сільської ради Козельщинського району Полтавської області, у зв'язку з чим звернувся до суду з даним позовом.

Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Надаючи оцінку позовним вимогам позивача, суд виходить із наступного.

Згідно статті 1 Закону України "Про Державний земельний кадастр" державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.

Відповідно до частини 1 статті 9 Закону України "Про Державний земельний кадастр" внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Частиною 3 статті 5 цього Закону встановлено, що порядок ведення Державного земельного кадастру визначається Кабінетом Міністрів України відповідно до вимог цього Закону.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. N 1051 затверджено Порядок ведення Державного земельного кадастру.

Згідно з пунктом 69 Порядку ведення Державного земельного кадастру внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється за заявою згідно з додатком 12 замовника документації із землеустрою та оцінки земель або її розробника від імені замовника, якщо це передбачено договором на виконання відповідних робіт (далі - заявник).

Заява разом з документацією із землеустрою або оцінки земель, електронним документом та іншими документами, зазначеними у пунктах 91 - 137 цього Порядку, подається заявником Державному кадастровому реєстраторові особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.

Відповідно до пункту 73 Порядку ведення Державного земельного кадастру державний кадастровий реєстратор у строк, що не перевищує 14 робочих днів з дня прийняття заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, зокрема, розглядає її разом з документами, зазначеними у пункті 69 цього Порядку, та перевіряє: відповідність документів вимогам, зазначеним у пункті 67 цього Порядку; електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку.

Згідно пункту 74 Порядку ведення Державного земельного кадастру Державний кадастровий реєстратор протягом строку, встановленого пунктом 73 цього Порядку, перевіряє електронний документ на відповідність:

1) даним Державного земельного кадастру (геодезичній та картографічній основам, даним кадастрових карт (планів);

2) вимогам до змісту, структури і технічних характеристик такого документа згідно з додатком 1;

3) даним документації із землеустрою та оцінки земель.

Пунктом 107 Порядку ведення Державного земельного кадастру визначено, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється під час її формування за результатами складення документації із землеустрою після її погодження у встановленому порядку та до прийняття рішення про її затвердження органом державної влади або органом місцевого самоврядування (у разі, коли згідно із законом така документація підлягає затвердженню таким органом) шляхом відкриття Поземельної книги на таку земельну ділянку відповідно до пунктів 49 - 54 цього Порядку.

Згідно приписів пункту 109 Порядку ведення Державного земельного кадастру державна реєстрація земельної ділянки здійснюється за заявою власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи.

Пунктом 111 Порядку ведення Державного земельного кадастру передбачено, що Державний кадастровий реєстратор для здійснення державної реєстрації земельної ділянки протягом 14 календарних днів з дня реєстрації відповідної заяви перевіряє: 1) відповідність поданих документів вимогам, передбаченим пунктом 67 цього Порядку; 2) електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку.

Відповідно до пунктів 77, 79 Порядку ведення Державного земельного кадастру, у разі невідповідності електронного документа вимогам, зазначеним у пункті 74 цього Порядку, Державний кадастровий реєстратор: 1) складає за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру протокол проведення перевірки електронного документа за формою згідно з додатком 16; 2) повертає заявникові документацію із землеустрою та оцінки земель без позначки, зазначеної у пункті 75 цього Порядку, разом з електронним документом, протоколом його перевірки та іншими документами, крім документа, що підтверджує оплату послуг з внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, для виправлення зазначених у протоколі проведення перевірки електронного документа помилок та подання документів разом з цим протоколом для проведення повторної перевірки.

Розгляд доопрацьованого електронного документа, що містить відомості про результати робіт із землеустрою та оцінки земель, здійснюється у разі повторного звернення заявника відповідно до пунктів 66 - 78 цього Порядку.

Матеріалами справи підтверджено, що при здійсненні автоматизованої перевірки електронного документа на відповідність наявним даним Державного земельного кадастру (геодезичній та картографічній основам, даним кадастрових карт (планів), встановленим вимогам до змісту, структури і технічних характеристик такого документа, даним документації із землеустрою та оцінки земель, Державним кадастровим реєстратором виявлено перетин земельної ділянки, що знаходиться у користуванні позивача згідно Державного акту І-ПЛ № 002960 з земельною ділянкою кадастровий номер 5322083000:00:001:0335, про що 04.03.2013 Державним кадастровим реєстратором складено за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру протокол проведення перевірки електронного документа, копія якого наявна у матеріалах справи (а.с. 114-115).

Судом встановлено, що відповідно до викопіювання з національної кадастрової системи (а.с. 70-71) та збірного кадастрового плану (а.с. 78) земельна ділянка, надана УМГ "Черкаситрансгаз" НАК "Нафтогаз України" у постійне користування згідно державного акта І-ПЛ № 002960 (а.с. 61-62), накладається на раніше зареєстровану земельну ділянку за кадастровим номером 5322083000:00:001:0335, яка знаходиться у приватній власності ОСОБА_4 на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку серії ПЛ № 044222 (а.с. 72).

Державний кадастровий реєстратор приймає рішення про відмову у державній реєстрації земельної ділянки відповідно до пунктів 70, 73, 77 - 85 цього Порядку в разі:

- невідповідності поданих документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, вимогам законодавства;

- розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини;

- розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора;

- подання заявником документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, не в повному обсязі (пункт 111 Порядку ведення Державного земельного кадастру).

Таким чином, оскільки в результаті перевірки документів, поданих позивачем до Державного кадастрового реєстратора, було виявлено факт накладення земельної ділянки позивача, наданої йому відповідно до державного акту І-ПЛ № 002960 та земельної ділянки кадастровий номер 5322083000:00:001:0335, суд приходить до висновку, що відповідач при прийнятті рішення № РВ-5300006082013 від 04.03.2013 року про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством України, протиправності в його діях судом не встановлено.

За відсутності підстав для визнання відмови державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області у присвоєнні кадастрового номеру земельній ділянці, відсутності підстав для скасування рішення № РВ-5300006082013 від 04.03.2013 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, відсутні підстави для зобов'язання відповідачів вчинити дії у формі прийняття рішення про внесення до Державного земельного кадастру з присвоєнням кадастрового номера земельній ділянці, наданій ПАТ "Укртрансгаз", наданій згідно державного акту на право постійного користування землею І-ПЛ № 002960, на якій розміщена ЛЕП Філії "УМГ "Черкаситрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз" на території Мануйлівської сільської ради Козельщинського району Полтавської області.

За викладених обставин суд приходить до висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову Публічного акціонерного товариства "Укртрансгаз" в особі філії Управління магістральних газопроводів "Черкаситрансгаз" до Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області, Державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області Тристан Інни Григорівни, треті особи: Мануйлівська сільська рада Козельщинського району Полтавської області, Козельщинська районна державна адміністрація, ОСОБА_4 про скасування рішення та зобов'язання вчинити дії - відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено 08 лютого 2014 року.

Суддя С.С. Сич

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.02.2014
Оприлюднено10.02.2014
Номер документу37041561
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/7222/13-а

Ухвала від 15.01.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 27.12.2013

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Постанова від 04.02.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 27.12.2013

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 26.12.2013

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні