ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
03 лютого 2014 р. Справа №801/11412/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Суворової С.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Феодосійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Дюкор",
про стягнення 3 757,82 грн.,
Суть спору: До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим 16.12.2013 року надійшов адміністративний позов Феодосійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим до Товариства з обмеженою відповідальністю "Дюкор", про стягнення заборгованості у сумі 3 757,82 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих даного платника податків та стягнення судових витрат з відповідача.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем в порушення вимог Податкового кодексу України створений податковий борг з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності в сумі 3 757,82 грн. з урахуванням штрафних санкцій.
З урахуванням неявки сторін, відповідно до вимог статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.
Згідно з ч.6 ст.128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Дюкор» (код ЄДРПОУ 36517238)) зареєстроване юридичною особою, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.5), та перебуває на обліку в Феодосійській ОДПІ.
У своєму користуванні відповідач має земельні ділянки на підставі договору оренди земельної ділянки.
За користування земельними ділянками сплачується орендна плата та земельний податок, розмір та порядок сплати яких регулюється розділом XIII Податкового кодексу України та договором оренди земельної ділянки.
Всупереч встановленому порядку відповідач не сплачував податкові зобов'язання з плати за оренду земельної ділянки.
Так, відповідач має податкову заборгованість з орендної плати в сумі 3 757,82 грн. (з урахуванням штрафу).
Судом встановлено, що податковий борг відповідача з орендної плати за земельні ділянки виник відповідно до податкової декларації з орендної плати за землю:
- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 30.03.2012 року за 2012 рік (а.с.11);
- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 30.01.2013 року за 2013 рік (а.с.12)
- податкового повідомлення-рішення форми від 18.04.2013 року №0000391500 на суму штрафу - 46,40 грн. (зв. бік а.с.10), прийнятого на підставі акту камеральної перевірки від від 17.04.2013 року №93/15.3/36517238, яким встановлено порушення відповідачем положень ПК України в частині недодержання терміну сплати грошового зобов'язання з плати за землю (а.с.10)
Податкове повідомлення-рішення отримано директором ТОВ «Дюкор» Воіцьким Р.З. 26.04.2013 року) та в судовому порядку не оскаржувалося.
Узгоджена сума податкового зобов'язання, визначена в податкових деклараціях та нараховані штрафні санкції у встановлений законодавством строк відповідачем сплачені не були.
Відповідно до п.п.14.1.175 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно до п.36.1, п.36.2 ст.36 Податкового кодексу України (далі - ПК України), податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.
Відповідно до п.46.1 ст.46 ПК України, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Згідно п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України), плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Відповідно до ст. 269 ПК України платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) і землекористувачі.
Згідно п. 285.1 ст. 285 ПК України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
Згідно п. 286.2 ст. 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Пунктом 287.3 статті 287 ПК України визначено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Таким чином заборгованість відповідача з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності складає 3 757,82 грн.
Відповідно до пп.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно п.95.1 ст.95 ПК України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно п. 95.2 статті 95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Згідно п. 95.3 ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючий такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам ДПС, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Станом на час розгляду справи загальна сума заборгованості відповідача становить 3 757,82 грн., що підтверджується карткою особового рахунку відповідача та розрахунком суми позову.
Відповідно до частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Статтею 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Суд, згідно зі статтею 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи, вищевикладене, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог Феодосійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим щодо стягнення з відповідача заборгованості.
Стосовно вимог позивача щодо стягнення з відповідача судових витрат, суд зазначає, що згідно до ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, який звільнений від сплати судового збору, то судові витрати з іншої сторони не стягуються, а тому вимоги позивача в цій частині не підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 94, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства, суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити частково.
2. Стягнути грошові кошти з банківських рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "Дюкор" (ЄДРПОУ 36517238, вул. Виноградна, б.7, м. Феодосія, АР Крим, 98100) в розмірі 3 757,82 грн. (три тисячі сімсот п'ятдесят сім грн.., 82 коп.) в рахунок погашення податкового боргу з орендної плати на земельні ділянки державної та комунальної власності.
3. В решті позовних вимог відмовити.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частини постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частин постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів від дня отримання постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення строку, з якого суб'єкт владних повноважень може отримати копію постанови суду.
Суддя Суворова С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 03.02.2014 |
Оприлюднено | 10.02.2014 |
Номер документу | 37041758 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Суворова С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Суворова С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні