Постанова
від 16.01.2014 по справі 801/11462/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

16 січня 2014 року Справа №801/11462/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі:

головуючого судді - Кудряшової А.М.,

секретар судового засідання - Золоткова Г .Ю.,

за участю представників сторін:

від позивача - не з'явився,

від відповідача - не з'явився,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Кримському регіоні" (Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні)

до Воїнської сільської ради Красноперекопського району АРК

про стягнення,

ВСТАНОВИВ:

Відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Кримському регіоні" (Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні) звернувся до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим із адміністративним позовом до Воїнської сільської ради Красноперекопського району АРК про стягнення штрафу в розмірі 1700,00 гривень. Позовні вимоги мотивовані тим, що постановою № 241-кр від 27.08.2013 року на відповідача накладено штраф за порушення законодавства про електроенергетику в розмірі 1700,00 гривень, однак, до теперішнього часу штраф не сплачений.

Позивач у судове засідання, будучи належним чином повідомленим про дату, час та місце розгляду справи, явку представника не забезпечив, надіслав клопотання про розгляд справи за відсутності його представника, зазначивши, що позовні вимоги підтримує та заборгованість зі штрафних санкцій на час розгляду справи в суді не сплачена.

Відповідач у судове засідання не з'явився, будучи належним чином повідомленим про дату, час та місце розгляду справи, явку представника не забезпечив, надіслав клопотання про розгляд справи за відсутності його представника, залишив розгляд справи на розсуд суду.

Суд, враховуючі клопотання позивача та відповідача щодо розгляду справи за їх відсутності, приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, з урахуванням того, що адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, вважає можливим, на підставі ч.4 ст. 122, ст. 128 КАС України, розглядати справу за наявними у справі матеріалами за відсутності учасників процесу.

Дослідивши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких грунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України "Про електроенергетику" від 16 жовтня 1997 року № 575/97-ВР державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України.

Частиною 5 ст. 9 Закону України "Про електроенергетику" передбачено, що державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право, зокрема, застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.

Постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року № 929 затверджено Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).

Пунктом 1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовуючих установок та мереж суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).

Відповідно до п. 13 зазначеного Положення, в редакції постанови Кабінету Міністрів України № 131 від 13.02.2006 року, головний державний інспектор України з енергетичного нагляду, його заступники, старші державні інспектори з енергетичного нагляду та державні інспектори з енергетичного нагляду під час виконання своїх функцій мають право, зокрема:

- здійснювати в установленому порядку обстеження електричних і теплових установок та мереж суб'єктів електроенергетики та суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії, а також складати за їх результатами відповідні акти;

- видавати в межах своєї компетенції суб'єктам електроенергетики, суб'єктам відносин у сфері теплопостачання і споживачам електричної енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення виявлених Держенергонаглядом порушень нормативно-правових і нормативно-технічних актів у сфері електроенергетики та теплопостачання і здійснювати контроль за їх виконанням;

- вимагати в межах своєї компетенції від суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії вжиття заходів для усунення виявлених Держенергонаглядом порушень;

- складати в установленому законодавством порядку протоколи про адміністративні правопорушення та притягати до адміністративної відповідальності громадян і посадових осіб.

Згідно зі ст. 5 Закону України "Про електроенергетику" Державна політика в електроенергетиці базується на таких принципах:

- державне регулювання діяльності в електроенергетиці;

- створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики;

- забезпечення раціонального споживання палива і енергії;

- додержання єдиних державних норм, правил і стандартів усіма суб'єктами відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням, розподілом і використанням енергії;

- створення умов для розвитку і підвищення технічного рівня електроенергетики;

- підвищення екологічної безпеки об'єктів електроенергетики;

- забезпечення захисту прав та інтересів споживачів енергії;

- збереження цілісності та забезпечення надійного і ефективного функціонування об'єднаної енергетичної системи України, єдиного централізованого диспетчерського (оперативно-технологічного) управління нею;

- сприяння розвитку конкурентних відносин на ринку електричної енергії;

- забезпечення підготовки кадрів високої кваліфікації для

електроенергетики;

- створення умов для перспективних наукових досліджень;

- забезпечення стабільного фінансового стану електроенергетики;

- забезпечення відповідальності суб'єктів електроенергетики та споживачів;

- сприяння розвитку альтернативної енергетики як екологічно чистої і безпаливної підгалузі енергетики шляхом встановлення "зеленого" тарифу та оплати електростанціям, які виробляють електричну енергію з використанням альтернативних джерел енергії (крім доменного та коксівного газів, а з використанням гідроенергії - вироблену лише мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями), всієї виробленої ними електричної енергії в повному обсязі у грошовій формі, без застосування будь-яких видів заліків погашення заборгованості із розрахунків за електроенергію.

Отже, органи Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії, у тому числі її відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Кримському регіоні" у відносинах з суб'єктами господарювання, під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, являються суб'єктами владних повноважень, які здійснюють заходи щодо впорядкування, контролю, нагляду за законодавством про електроенергетику.

Відповідно до частини 1 статті 55 Господарського кодексу України суб'єктом господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючі господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків встановлених законом. Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу України та зареєстровані в установленому законом порядку визнаються суб'єктами господарювання.

Воїнська сільська рада Красноперекопського району АРК (код ЄДРПОУ 04367950, юридична адреса: 96033, АР Крим, Красноперекопський район, с. Воїнка, вул. Леніна, буд. 54), зареєстровано в якості юридичної особи, що підтверджується матеріалами справи.

Судом встановлено, що Воїнська сільська рада Красноперекопського району АРК, являючись суб'єктом господарювання, зобов'язана виконувати всі обов'язки, пов'язані з регулюванням діяльності електроенергетики та енергозбереження в Україні.

Судом встановлено, що правовідносини, що виникають у зв'язку з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, державним наглядом за безпечним виконанням робіт на об'єктах електроенергетики незалежно від форм власності, безпечною експлуатацією енергетичного обладнання і державним наглядом за режимами споживання електричної і теплової енергії регулюються Законом України "Про електроенергетику" від 16 жовтня 1997 року № 575/97-ВР.

Відповідно до статті 9 Закону України "Про електроенергетику" Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право:

- безперешкодного доступу до електричних і тепловикористовуючих установок та теплових мереж споживачів та суб'єктів електроенергетики;

- отримувати від споживачів та суб'єктів електроенергетики інформацію, необхідну для виконання покладених на них завдань відповідно до нормативно-правових актів;

- давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів;

- давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці;

- надсилати власникам об'єктів споживача подання про невідповідність займаній посаді працівника електротехнічного профілю, який своєчасно не пройшов перевірку знань з електробезпеки та експлуатації струмоприймачів;

- вимагати від споживачів та суб'єктів електроенергетики додержання встановлених нормативно-правовими актами режимів споживання електричної і теплової енергії;

- надавати приписи щодо неприпустимості продовження експлуатації електричних і тепловикористовуючих установок споживачів, якщо це створює загрозу життю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населення;

- застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.

Судом встановлено, що позивачем на підставі ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", статті 9 Закону України "Про електроенергетику" прийнято припис № 04/05-35-011 від 02.04.2013 року щодо усунення Воїнською сільською радою Красноперекопського району АРК порушень чинного законодавства та про виконання припису в цілому належало повідомити строком до 01.08.2013 року (а.с. 10).

Відповідно до ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", ст. 9 Закону України "Про електроенергетику", Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року № 929, 21.11.2012 року вжито заходів державного енергетичного нагляду (контролю) на енергетичних об'єктах Воїнської сільської ради Красноперекопського району АРК, щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених за результатами здійснення заходів з державного енергетичного нагляду, та відображених у приписі від 02.04.2013 року № 04/05-35-011, за результатами чого складено Акт перевірки (протокол) № 04/05-35-012 від 05.08.2013 року.

Під час перевірки встановлено ухилення Воїнської сільської ради Красноперекопського району АРК від виконання вимог припису від 02.04.2013 року № 04/05-35-011.

Згідно ч. 3 ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці:

- за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Порядок накладення державними інспекторами з експлуатації електричних станцій і мереж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарювання незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання визначений Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року № 1312 "Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання".

Відповідно до пунктів 7, 8 Положення рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду.

Судом встановлено, що 27 серпня 2013 року старшим державним інспектором з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії Альохіним І.П. на підставі акту перевірки № 04/05-35-012 прийнята постанова № 241кр про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання.

Відповідно до постанови № 241кр від 27.08.2013 року за ухилення від виконання припису № 04/05-35-011 від 02.04.2013 року Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на підставі ст.27 Закону України "Про електроенергетику" до Воїнської сільської ради Красноперекопського району АРК застосований штраф в розмірі 1700,00 гривень.

Зазначена постанова була надіслана відповідачеві та отримана ним 03.09.2013 року, що підтверджується поштовим повідомленням (а.с. 8).

Відомостей щодо оскарження відповідачем постанови № 241кр від 27.08.2013 року до суду не надано та про існування таких не повідомлено, протиправною у встановленому порядку постанова не визнана, не скасована, та є належним доказом наявності заборгованості відповідача по справі.

Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку про обґрунтованість та наявність підстав прийняття постанови про накладення штрафу на відповідача та здійснення своїх функцій позивачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб що передбачені Конституцією та законами України, своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно пункту 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення.

При таких обставинах, приймаючи до уваги, що на момент розгляду справи відповідачем сума штрафу не погашена, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

У судовому засіданні 16.01.2014 року судом оголошена вступна та резолютивна частина постанови, а 20.01.2013 року постанова складена у повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 94, 158-163КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з Воїнської сільської ради Красноперекопського району АРК (код ЄДРПОУ 04367950, юридична адреса: 96033, АР Крим, Красноперекопський район, с. Войнка, вул. Леніна, буд. 54, р/р 31429000500154 в ГУ ГКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026) штраф в розмірі 1700 (тисяча сімсот) гривень 00 копійок (код платежу 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", на р/р 31115106700151, отримувачем коштів є Державний бюджет Красноперекопського району, 21081100, код ЕГРПОУ отримувача 37786055, банк отримувача - ГУ ДКСУ в АРК м. Сімферополь, МФО банка отримувача - 824026).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кудряшова А.М.

Дата ухвалення рішення16.01.2014
Оприлюднено10.02.2014
Номер документу37044434
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/11462/13-а

Постанова від 16.01.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кудряшова А.М.

Ухвала від 19.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кудряшова А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні