ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
06 лютого 2014 року Чернігів Справа № 825/2274/13-а
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді - Д'якова В.І.,
за участю секретаря - Дурицької К.М.,
представника прокуратури - Коляди Ю.О.,
представника позивача - Кравченка В.В.,
представника відповідача - Савченка П.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом заступника прокурора м. Чернігова в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Акціонерного товариства закритого типу «Фірма «Проммонтаж» про стягнення штрафу, -
В С Т А Н О В И В:
Заступник прокурора міста Чернігова звернувся до суду з адміністративним позовом в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Центральний територіальний департамент НКЦПФР) до Акціонерного товариства закритого типу «Фірма «Проммонтаж» (далі - АТЗТ «Фірма «Проммонтаж») про стягнення штрафу за порушення на ринку цінних паперів в сумі 1700,00 грн.
Свої вимоги обґрунтовують тим, що відповідно до постанови №3209-ЦД-1-Е від 13 грудня 2012 року директором Центрального територіального департаменту НКЦПФР, на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів №3243-ЦД-1-Е від 05 грудня 2012 року за порушення АТЗТ «Фірма «Проммонтаж» вимог статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та пункту 1 глави 7 розділу V «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», а саме: нерозміщення АТЗТ «Фірма «Проммонтаж» регулярної річної інформації за 2011 рік на веб-сайті загальнодоступної інформаційної бази даних ДКЦПФР про ринок цінних паперів за адресою: www.stockmarket.gov.ua., накладено штраф у розмірі 1700,00 грн. Відповідач в установлені законом строки в добровільному порядку штраф не сплатив.
Представник прокуратури та представник Центрального територіального департаменту НКЦПФР в судовому засіданні позовні вимоги підтримали, посилаючись на обставини викладені в позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, посилаючись на те, що до ст.ст. 39, 40 Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» щодо розкриття інформації на фондовому ринку», яка регулює спосіб та порядок розкриття емітентом інформації про результати фінансово-господарської діяльності, внесено зміни та 28.11.2011 набула законної сили нова редакція тексту вказаних статей, а тому АТЗТ «Фірма «Проммонтаж» не зобов'язана розкривати річну інформацію за 2011 рік.
Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Заступником директора Центрального територіального департаменту НКЦПФР складено акт № 3243-ЦД-1-Е від 05.12.2012 про правопорушення на ринку цінних паперів, в якому встановлено ознаки порушення АТЗТ «Фірма «Проммонтаж» вимог статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», пункту 1 глави 7 розділу V «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого Рішенням Державної комісії з цінних перів та фондового ринку від 19.12.2006 №1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.02.2007 за №97/13364 (зі змінами та доповненнями), а саме: нерозміщення АТЗТ «Фірма «Проммонтаж» регулярної річної інформації за 2011 рік на веб-сайті загальнодоступної інформаційної бази даних ДКЦПФР про ринок цінних паперів за адресою: www.stockmarket.gov.ua (а.с. 9).
Постановою від 05.12.2012 призначено до розгляду справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні АТЗТ «Фірма «Проммонтаж» (а.с. 8).
На підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів №3243-ЦД-1-Е від 05.12.2012, директором Центрального територіального департаменту НКЦПФ була винесена постанова від 13.12.2012 №3209-ЦД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, за якою на АТЗТ «Фірма «Проммонтаж» накладено штраф у розмірі 10 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 1700 грн. (а.с. 6-7).
У визначений Законом строк відповідач штраф не сплатив.
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначаються Законом України від 30.10.1996 року №448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (далі - Закон №448/96-ВР).
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 1 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
В частині 1 статті 5 Закону №448/96-ВР закріплено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Закон №448/96-ВР в статті 6 встановлює, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Відповідно до статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік. Перший звітний період емітента може бути меншим, ніж 12 місяців, та обчислюється: для акціонерних товариств - з дня державної реєстрації товариства до 31 грудня звітного року включно; для емітентів цінних паперів (крім акцій) - з дня реєстрації випуску цінних паперів до 31 грудня звітного року включно.
Річна інформація про емітента повинна містити такі відомості: найменування та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу; орган управління емітента, його посадові особи та засновники; господарська та фінансова діяльність емітента; цінні папери емітента (вид, форма випуску, тип, кількість), розміщення та лістинг цінних паперів; річна фінансова звітність; аудиторський висновок; перелік власників значних пакетів (10 відсотків і більше) акцій із зазначенням кількості, типу та/або класу належних їм акцій. Емітент має право додатково розкривати іншу інформацію.
Річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.
Строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку встановлює додаткові вимоги до розкриття регулярної інформації про емітента та вживає заходів щодо її розкриття.
Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулює Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів.
Главою 7 розділу V зазначеного Положення визначено порядок розкриття регулярної річної інформації на фондовому ринку.
Так, розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Представник відповідача посилається на те, що оскільки зміни до статтей 39, 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», які регулюють спосіб та порядок розкриття емітентом інформації про результати фінансово-господарської діяльності, внесено 28.11.2011, то АТЗТ «Фірма «Проммонтаж» не повинно розкривати річну інформацію за 2011 рік.
Проте, суд не приймає до уваги доводи представника відповідача, оскільки нова редакція статтей 39, 40 Законом України «Про цінні папери та фондовий ринок» не змінює обов'язку АТЗТ «Фірма «Проммонтаж», в частині розкриття інформації.
Факт правопорушення у вигляді неподання регулярної річної інформації за 2011 рік до територіального органу Комісії за місцезнаходженням емітента не спростований відповідачем.
Пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону №448/96-ВР встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Порядок накладення штрафів за порушення юридичними особами правил діяльності на ринку цінних паперів регулюється статтею 12 Закону № 448/96-ВР.
Так, уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.
Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.
Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Як вбачається з матеріалів справи, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку дотримано передбачених законодавством вимог при накладенні на відповідача штрафу за порушення правил діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно статті 11 Закону № 448/96-ВР рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідачем оскаржено в судовому порядку постанову №3209-ЦД-1-Е від 13.12.2012 про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів. Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 03 квітня 2013 року по справі №825/924/13-а в задоволенні позовних вимог АТЗТ «Фірма «Проммонтаж» відмовлено в повному обсязі (а.с.24-26).
Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 23 січня 2014 року апеляційну скаргу АТЗТ «Фірма «Проммонтаж» залишено без задоволення, а постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 03 квітня 2013 року - без змін (а.с.31-33).
Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги заступника прокурора міста Чернігова в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Акціонерного товариства закритого типу «Фірма «Проммонтаж» підлягають задоволенню оскільки є законними та обґрунтованими, а штраф підлягає стягненню з відповідача до Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов заступника прокурора м. Чернігова в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Акціонерного товариства закритого типу «Фірма «Проммонтаж» задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Акціонерного товариства закритого типу «Фірма «Проммонтаж» (14014, м. Чернігів, вул. Ушинського, 24, код ЄДРПОУ 14228356) штраф у розмірі 1700 (одна тисяча сімсот) грн. 00 коп. в дохід Державного бюджету України (УДКСУ, балансовий рахунок 3111, код бюджетної класифікації 21081100, символ 106).
Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення .
Суддя В.І. Д'яков
З оригіналом згідно.
Суддя В.І. Д'яков
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.02.2014 |
Оприлюднено | 11.02.2014 |
Номер документу | 37058077 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Д'яков В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні