Постанова
від 03.02.2014 по справі 801/10567/13а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

03 лютого 2014 р. (10:21) Справа №801/10567/13а м. Сімферополь

Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., за участю секретаря Пономарьова Є.В., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у м.Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим

до Товариства з обмеженої відповідальністю "Южцентрострой"

про стягнення

за участю представників сторін:

позивача - не з`явився;

відповідача - не з`явився.

Суть справи:

Державна податкова інспекція у м. Сімферополі ГУ Міндоходів В АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Южцентрострой" про стягнення заборгованості з податку на додану вартість у сумі 109 938,63 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем вимог податкового законодавства в частині порядку сплати податку на додану вартість.

Відповідач письмових заперечень проти позову не надав.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце його проведення був повідомлений належним чином.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце його проведення був повідомлений належним чином.

З урахуванням вищевикладеного, дослідивши матеріали справи, оцінивши у сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ст.ст. 2, 3, 17 КАС України, згідно з якими визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Южцентрострой" зареєстровано у якості юридичної особи 23.10.2000 р. за адресою місцезнаходження 95000, Автономна Республіка Крим, м. Сімферополь, Центральний район, вул. 1-й Кінної армії, буд. 17, кв. 70, ЄДРПОУ 31213893, про що свідчить Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Серія АГ № 622837, копія якого наявна в матеріалах справи.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Южцентрострой" взято на облік платника податків 01.11.2000 р. за № 5901-Ц, про що свідчить довідка від 25.10.2013 р. № 1301091400970, яка наявна в матеріалах справи.

Таким чином, відповідач є суб'єктом господарювання, зобов'язаний виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності, у тому числі стосовно належного нарахування та сплати податків.

Згідно ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до пп. 16.3., 16.1.4. ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи;

Відповідно до положень ст. 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Грошове зобов'язання щодо суми податкових зобов'язань з податку, що підлягає утриманню та сплаті (перерахуванню) до бюджету в разі нарахування/виплати доходу на користь платника податку - фізичної особи, вважається узгодженим податковим агентом або платником податку, який отримує доходи не від податкового агента, в момент виникнення податкового зобов'язання, який визначається за календарною датою, встановленою розділом IV цього Кодексу для граничного строку сплати податку до відповідного бюджету.

Згідно до п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

20.05.2011 р. Товариством з обмеженою відповідальністю "Южцентрострой" була надана податкова Декларація з податку на додану вартість за квітень 2011 р. В рядку 25 декларації, де зазначається сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду (ряд 18 - рядок 21), відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 9 495 грн.,часткове погашення - 6 372,05 грн., залишок 3 122,95 грн. Доказів сплати податкового боргу відповідачем не надано.

20.06.2011 р. Товариством з обмеженою відповідальністю "Южцентрострой" була надана податкова Декларація з податку на додану вартість за травень 2011 р. В рядку 25 декларації, де зазначається сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду (ряд 18 - рядок 21), відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 18 799 грн. Доказів сплати податкового боргу відповідачем не надано.

20.07.2011 р. Товариством з обмеженою відповідальністю "Южцентрострой" була надана податкова Декларація з податку на додану вартість за червень 2011 р. В рядку 25 декларації, де зазначається сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду (ряд 18 - рядок 21), відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 29 696 грн. Доказів сплати податкового боргу відповідачем не надано.

18.10.2011 р. Товариством з обмеженою відповідальністю "Южцентрострой" була надана податкова Декларація з податку на додану вартість за вересень 2011 р. В рядку 25 декларації, де зазначається сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду (ряд 18 - рядок 21), відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 17 027 грн. Доказів сплати податкового боргу відповідачем не надано.

18.11.2011 р. Товариством з обмеженою відповідальністю "Южцентрострой" була надана податкова Декларація з податку на додану вартість за жовтень 2011 р. В рядку 25 декларації, де зазначається сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду (ряд 18 - рядок 21), відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 17 776 грн. Доказів сплати податкового боргу відповідачем не надано.

18.02.2012 р. Товариством з обмеженою відповідальністю "Южцентрострой" була надана податкова Декларація з податку на додану вартість за січень 2012 р. В рядку 25 декларації, де зазначається сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду (ряд 18 - рядок 21), відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 11 631 грн. Доказів сплати податкового боргу відповідачем не надано.

12.11.2012 р. Товариством з обмеженою відповідальністю "Южцентрострой" було надано Уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок звітний період - листопад 2012 р., звітний період, за який виправляються помилки - липень 2012 р. В рядку 25 декларації, де зазначається сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду (ряд 18 - рядок 21.1, - рядок 21.2), відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати 995 грн. Доказів сплати податкового боргу відповідачем не надано.

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.

Згідно з пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні органу державної податкової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.

Відповідно до п. 76.1 ст. 76 Податкового кодексу України камеральна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення.

Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.

Відповідно до п. 86.2 ст. 86 Податкового кодексу України за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації в органі державної податкової служби вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Відповідно до пп. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Відповідно до п. 58.1 ст. 58 Податкового кодексу України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.

Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.

До податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов'язання та штрафних (фінансових) санкцій.

Форма та порядок надіслання податкового повідомлення-рішення і розрахунку грошового зобов'язання визначається центральним контролюючим органом.

Статтею 58 пп. 58.3 Податкового кодексу України передбачено, що податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.

Пунктом 86.8 ст. 86 Податкового кодексу України встановлено, що податкове повідомлення-рішення приймається керівником податкового органу (його заступником) протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень, а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.

Відповідно до податкового повідомлення-рішення від 20.06.2012 р. № 0006151502 Товариству з обмеженою відповідальністю "Южцентрострой" встановлені штрафні (фінансові) санкції у сумі 3061,24 грн.

Відповідно до податкового повідомлення-рішення від 20.06.2012 р. № 0006161502 Товариству з обмеженою відповідальністю "Южцентрострой" встановлені штрафні (фінансові) санкції у сумі 3915,6 грн.

10.12.2012 року позивачем проведено камеральну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Южцентрострой" за звітний податковий період березень - квітень 2012р., Податкова декларація з ПДВ № 9002384092 від 20.04.2011 р., Податкова декларація з ПДВ № 9003606215 від 20.05.2011 р. Перевіркою встановлено порушення відповідачем:

- п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VI.

За результатами перевірки позивачем складено акт перевірки: № 10047/15-2 від 13.12.2012 р.

На підставі актів перевірки від № 10047/15-2 від 13.12.2012 р. позивачем було прийняте податкове повідомлення-рішення від 17.12.2012 р. №0013791502.

Відповідно до податкового повідомлення-рішення від 17.12.2012 р. №0013791502 Товариству з обмеженою відповідальністю "Южцентрострой" встановлені штрафні (фінансові) санкції у сумі 2 288,6 грн.

Вказане податкове повідомлення-рішення від 17.12.2012 р. №0013791502 було направлене на адресу відповідача 17.12.2012 р., та отримане відповідачем, що підтверджується рекомендованим повідомленням.

Згідно Довідки про розрахунки з бюджетом від 25.10.2013 р. відповідачу нарахована пеня у розмірі 1 626,24 грн.

Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до пп. 14.1.265 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно ч. 1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.

Відповідно до п. 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Пунктом 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до п. 59.5 ст.59 Податкового кодексу України, у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Позивачем було надіслано на адресу відповідача вимогу від 22.04.2011 р. № 3406 про сплату податкового боргу в розмірі 1079,34 грн., яка була отримана відповідачем 13.05.2011 р., що підтверджується відміткою на вимозі.

Відповідно до ч. 1 ст. 138 КАС України предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропущення строку для звернення до суду тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.

З огляду на зміст наведеної норми процесуального права та з урахуванням того, що предметом заявленого позову є стягнення податкової заборгованості, предметом доказування у даній справі мають бути обставини , які свідчать про наявність підстав, з якими закон пов'язує можливість стягнення податкового боргу у судовому порядку, встановлення факту узгодженості грошового зобов'язання, наявності податкового боргу, його сплати у добровільному порядку тощо.

Питання правомірності прийняття податкових повідомлень, за якими відповідні грошові зобов'язання нараховані, не охоплюються предметом даного позову, оскільки рішення суб'єкта владних повноважень про донарахування відповідних зобов'язань не є предметом позову у даній справі, а отже суд не має процесуальних повноважень у межах розгляду даної справи здійснювати їх правовий аналіз.

В силу вимог п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у пп. 54.3.1-54.3.6 п. 54.3 ст. 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення - рішення, крім випадках, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Доказів оскарження або скасування відповідних актів індивідуальної дії відповідачем не надано, а відтак оспорюванні грошові зобов'язання набули статусу узгоджених. Оскільки ці зобов'язання не було сплачено платником у встановлений Законом строк, то вони перетворилися на податковий борг платника у розумінні пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України.

Згідно штампу вхідної кореспонденції Окружного адміністративного суду позивач звернувся до суду 15.11.2013 р., тобто після спливу терміну 60 днів з дня надіслання відповідачу податкової вимоги. Доказів сплати суми податкового боргу після отримання податкової вимоги відповідач не надав. В повному обсязі сума податкового боргу з дати надіслання податкової вимоги відповідачем погашено не було, що підтверджується даними облікової картки платника податків.

Згідно розрахунку, довідці від 23.01.2014р. сума податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Южцентрострой" станом на 23.01.2014р. становить 109 938,63 грн.

Відповідачем доказів погашення податкового боргу у сумі 109 938,63 грн. на дату розгляду справи не надано.

Відповідно до п. 41.5 ст. 41 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.

Згідно п. 20.1.18. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Оскільки податковим органом дотримано процедуру стягнення податкового боргу, яка встановлена ст. 95 Податкового кодексу України, має місце податковий борг, позовні вимоги позивача про стягнення податкового боргу з податку на додану вартість в сумі 109 938,63 грн., засновані на законі, підтверджуються матеріалами справи і підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 160-163, 167 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити у повному обсязі.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Южцентрострой" (95000, Автономна Республіка Крим, м. Сімферополь, Центральний район, вул. 1-й Кінної армії, буд. 17, кв. 70, ЄДРПОУ 31213893) до Державного бюджету України 109 938,63 грн. податкового боргу з податку на додану вартість.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання уразі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Шкляр Т.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення03.02.2014
Оприлюднено11.02.2014
Номер документу37060975
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/10567/13а

Постанова від 03.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

Ухвала від 05.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

Ухвала від 18.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні