Постанова
від 06.02.2014 по справі 801/184/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

06 лютого 2014 р. 17:59 Справа №801/184/14

Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Котаревої Г.М., за участю секретаря Бездушної І.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Приватного підприємства «Фірма «КЕНГУРУ»

до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим

про визнання незаконним та скасування податкового повідомлення-рішення від 04.12.13р. №0014542202

за участю представників:

позивача - Хачатурян С.А., довіреність №13 від 10.01.14р.,

Васильєва Л.В., довіреність №14 від 10.01.14р.;

відповідача - Лукянець О.Ю., довіреність №68/10 від 27.01.14р.;

Суть спору: Приватне підприємство «Фірма «КЕНГУРУ» (далі - позивач, ПП«Фірма «КЕНГУРУ») звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим (далі - відповідач, ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим) про визнання незаконним та скасування податкового повідомлення-рішення від 04.12.13р. №0014542202, мотивуючи свої вимоги тим, що висновки акту перевірки не відповідають дійсності та у відповідача відсутні підстави для застосуваня штрафних (фінансових) санкцій.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 06.01.14р. відкрито провадження по адміністративній справі та закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Представники позивача у судовому засіданні наполягали на задоволенні позовних вимог, зазначивши, що 04.02.13р. підприємством були здійснені готівкові розрахунки із застосуванням РРО на суму 1129,00грн., про що свідчить фіксація повної суми фактичного надходження готівкових коштів у фіскальних звітних чеках РРО і відображення на їх підставі коштів в КОРО. В кінці робочого дня в касу підприємства була здана виручка в сумі 1079,20грн., яка була оприбуткована прибутковим касовим ордером №20 від 04.02.13р., а 50,00грн. залишені у ящику РРО у якості розмінної монети, тоді як, Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні, затверджене Постановою Правління НБУ від 15.12.04р. №637 не містить порядок видачі розмінної монети. Також представниками було зазначено, що в оскаржуваному податковому повідомленні-рішенні від 04.12.13р. №0014542202 зазначені дата та номер акту перевірки, за результатами якого було винесено рішення від 22.11.13р. №262/01/09/22, тоді як насправді зазначений акт датований 11.11.13р. та має №0517/01/01/22/31095569.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував з підстав, наведених у зпереченнях від 06.02.14р., зазначивши, що перевіркою встановлено порушення поизвачем Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні, затверджене Постановою Правління НБУ від 15.12.04р. №637, що виразилось у несвоєчасному оприбуткуванні готівкових коштів до каси підприємства, у звязку із чим, стосовно позивача застосовані фінансові (штрафні) санкції відповідно до податкового повідомлення-рішення від 04.12.13р. №0014542202.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, дослідивши надані докази, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

У відповідності до п. 75.1 ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Судом встановлено, що 05.11.13р. посадовими особами відповідача було здійснено фактичну перевірку господарської одиниці (складу), що належить позивачу, розташованої у м. Сімферополі по вул. Лугова, 6, за результатами проведення якої складено акт (а.с.9, том 1).

Відповідно до акту перевірки, було встановлено порушення п. 2.6 розділу ІІ Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні, затверджене Постановою Правління НБУ від 15.12.04р. №637, що виразилось у несвоєчасному оприбуткуванні готівкових коштів до каси підприємства.

На підставі виявлених порушень, стосовно позивача винесено податкове повідомлення-рішення від 04.12.13р. №0014542202, яким нараховано штрафних (фінансових) санкцій на суму 47750,00грн. (а.с. 15, том 1).

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначені Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995р. №265/95-ВР.

Відповідно до ст. 2 Закону книга обліку розрахункових операцій - прошнурована і належним чином зареєстрована в органах доходів і зборів книга, що містить щоденні звіти, які складаються на підставі відповідних розрахункових документів щодо руху готівкових коштів, товарів (послуг).

Статтею 3 вказаного Закону передбачені обов'язки суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Так, згідно з п. 5 ст. 3 Закону суб'єкти підприємницької діяльності зобов'язані у разі незастосування реєстраторів розрахункових операцій у випадках, визначених цим Законом, проводити розрахунки з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки з додержанням встановленого порядку їх ведення, крім випадків, коли ведеться облік через електронні системи прийняття ставок, що контролюються у режимі реального часу центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.

Постановою Правління НБУ від 15.12.04р. №637 затверджено Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні (далі - Положення), яке, в свою чергу, розроблено відповідно до статті 33 Закону України «Про Національний банк України», визначає порядок ведення касових операцій у національній валюті України підприємствами (підприємцями), а також окремі питання організації банками роботи з готівкою.

Пунктом 1.2 Положення встановлено, що каса - приміщення або місце здійснення готівкових розрахунків, а також приймання, видачі, зберігання готівкових коштів, інших цінностей, касових документів;

оприбуткування готівки - проведення підприємствами і підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розрахункових операцій.

Згідно з п. 2.6 Положення оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).

Відповідно до п. 7.16 Положення під час перевірки органами контролю повного і своєчасного оприбуткування коштів, що надійшли до каси від здійснення господарської діяльності, записи в касовій книзі звіряються за сумами та строками з даними відповідних прибуткових касових ордерів (із залученням у разі потреби таких виправдних документів: розрахункових документів, квитанцій до прибуткових касових ордерів, рахунків-фактур, товарно-транспортних і податкових накладних тощо). Перевіряється також проведення записів щодо реєстрації зазначених ордерів (за сумами і датами) у журналі реєстрації прибуткових і видаткових касових документів.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем 04.02.13р. була здійснена службова видача у сумі 1079,20грн., яка була на 50,00грн. менше ніж сума, зазначена в денному Z-звіті (1129,20грн.) (а.с. 10, том 2).

Надалі, починаючи з 05.02.13р. по 26.09.13р. (розділ 2 «Облік руху готівки та сум розрахунків» КОРО №0109008959 р.14) (а.с. 53-61, том 2) та з 26.09.13р. по 13.12.13р. (розділ 2 «Облік руху готівки та сум розрахунків» КОРО №0109017419 р.1) (а.с. 76-78, том 2) позивачем до РРО кожен день здійснювалось службове внесення по 50,00грн., облік яких ані в денному Z-звіті, ані в службовій видачі по КОРО, ані в прибуткових касових ордерах касової книги відображений не був, що також підтверджується касовою книгою та копіями Z-звітів (а.с. 50-250, том 1, а.с. 1-7, 10-52, 64-75, том 2).

У зв'язку із чим суд не погоджується з доводами позивача, що зазначені 50,00грн. є «розмінною монетою» і вони не повинні відображатись у КОРО, в прибуткових касових ордерах касової книги та у Z-звітах.

Відповідно до п.п 7.7 Порядку реєстрації та ведення книг обліку розрахункових операцій і розрахункових книжок, затвердженого Наказом ДПА від 01.12.2000р. № 614 (в редакції від 30.11.10р.) у разі роздрукування на РРО протягом робочого дня декількох фіскальних звітних чеків усі вони підклеюються у відповідній книзі ОРО, записи в розділі 2 книги ОРО робляться за кожним фіскальним звітним чеком окремо. Якщо фіскальний звітний чек містить дані про операції службового внесення та службової видачі коштів, то графи 3 і 4 розділу 2 книги ОРО можна не заповнювати.

Пунктом 9.7 Порядку реєстрації та ведення книг обліку розрахункових операцій і розрахункових книжок, затвердженого Наказом ДПА від 01.12.2000р. № 614 (в редакції від 30.11.10р.) сума готівки, що зберігається на місці проведення розрахунків до початку робочого дня, уноситься СГ протягом робочого дня або перебуває на місці проведення розрахунків на момент виходу з ладу РРО чи відключення електроенергії, записується у корінець розрахункової квитанції з поміткою «Службове внесення». Сума готівки, що вилучається СГ протягом робочого дня з місця проведення розрахунків, записується у корінець розрахункової квитанції з поміткою «Службова видача».

Згідно з п. 6 розділу ІІІ Наказу Міністерства доходів і зборів України від 28.08.13р. №417 «Про затвердження нормативно-правових актів щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій» внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків повинні реєструватись через РРО з використанням операцій «службове внесення» та «службова видача», якщо таке внесення чи видача не пов'язані з проведенням розрахункових операцій. Крім того, операція «службове внесення» використовується для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту.

Пунктом 7 частини 2 розділу ІІІ Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженого Наказом Міністерства доходів і зборів України, від 28.08.13р. №417 (в редакції від 28.08.13р.) сума готівки, що зберігається на місці проведення розрахунків до початку робочого дня, вноситься суб'єктом господарювання протягом робочого дня або перебуває на місці проведення розрахунків на момент виходу з ладу РРО чи відключення електроенергії, записується в корінець розрахункової квитанції з поміткою «Службове внесення». Сума готівки, що вилучається суб'єктом господарювання протягом робочого дня з місця проведення розрахунків, записується у корінець розрахункової квитанції з поміткою «Службова видача».

Відповідно до п. 7 ч. 4 розділу ІІ Порядку №417 (в редакції від 28.08.13р.) у разі роздрукування на РРО протягом робочого дня декількох фіскальних звітних чеків усі вони підклеюються у відповідній книзі ОРО, записи в розділі 2 книги ОРО робляться за кожним фіскальним звітним чеком окремо. Якщо фіскальний звітний чек містить дані про операції службового внесення та службової видачі коштів, то графи 3 і 4 розділу 2 книги ОРО можна не заповнювати.

На підставі вищевикладеного суд приходить до висновку, що у разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням розрахункової книги, оприбуткуванням готівки є сукупність таких дій: фіксація повної суми фактичних надходжень готівки у фіскальних звітних чеках РРО (даних розрахункової книги) та відображення на їх підставі готівки у КОРО. Невиконання будь-якої з цих дій є порушення порядку оприбуткування готівки, за яке встановлена відповідальність.

Судом встановлено, що в період з 05.02.13р. по13.12.13р. позивачем кожен день здійснювалось службове внесення по 50,00грн., облік якого не знаходив свого відображення в денному Z-звіті, в службовій видачі по КОРО та в прибуткових касових ордерах, у зв'язку із чим суд приходить до висновку, що позивачем був порушений порядку оприбуткування готівки.

Суд зазначає, що загальна сума службових внесень, облік яких не знайшов свого відображення у звітних документах позивача, за вказаний період склала 9550,00грн.

Абзацом 3 статті 1 Указу Президента України від 12.06.1995р. №436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» встановлено, що у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.

На підставі наведеного вище суд приходить до висновку про правомірність винесення податкового повідомлення-рішення від 04.12.13р. №0014542202, яким позивачу, згідно з абз. 1ст. 1 Указу Президента України від 12.06.1995р. №436/95, нараховано штрафні (фінансові) санкції на суму 47750,00грн. (9550,00грн.х5).

Щодо зауважень позивача стосовно того, що в оскаржуваному податковому повідомленні-рішенні від 04.12.13р. №0014542202 зазначені дата та номер акту перевірки, за результатами якого було винесено рішення від 22.11.13р. №262/01/09/22, тоді як насправді зазначений акт датований 11.11.13р. та має №0517/01/01/22/31095569, суд зазначає, що у примірнику акту перевірки, який знаходиться у позивача зазначений лише один реєстраційний номер акту -№0517/01/01/22/31095569, тоді як у примірнику, наданому відповідачем суду містяться два реєстраційні номери №262/01/09/22 і №0517/01/01/22/31095569 (а.с. 117, том 2).

В той же час, суд погоджується з позивачем щодо зауважень стосовно дат актів, які дійсно різняться, проте це не змінює наявність порушень з боку позивача, зафіксованих актом перевірки, які у свою чергу, слугували підставою для застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до податкового повідомлення-рішення від 04.12.13р. №0014542202.

За таких підстав суд приходить до висновку про відмову в задоволенні адміністративного позову.

В судовому засіданні 06.02.2014р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Відповідно до ст.ст.160,163 КАС України повний текст постанови виготовлено 10.02.2014р.

На підставі викладеного, керуючись статтями 94, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Відмовити у задоволенні позовних вимог.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення постанови. У разі оголошення в судовому засіданні вступної і резолютивної частини постанови, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду

Суддя підпис Котарева Г.М.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення06.02.2014
Оприлюднено11.02.2014
Номер документу37066084
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/184/14

Ухвала від 13.03.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Постанова від 20.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

Постанова від 06.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні