2/257-05-11260
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
П О С Т А Н О В АІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"11" липня 2006 р. Справа № 2/257-05-11260
Колегія суддів Одеського апеляційного господарського суду складі:
головуючого судді: Лавренюк О.Т.
суддів: Савицького Я.Ф., Гладишевої Т.Я.
секретар судового засідання: Сукачов Є.С.
за участю представників сторін:
від заявника: Мельниченко С.Г., дов. № 1080 від 21.06.2006 р.
від скаржника: не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу
Державної податкової інспекції у Комінтернівському районі Одеської області (далі по тексту –ДПІ у Комінтернівському районі Одеської області)
на ухвалу господарського суду Одеської області від 19.04.2006 р.
по справі № 2/257 -05-11260
за заявою Приватного підприємства „Степове” (далі по тексту –ПП „Степове”)
про визнання банкрутом
В С Т А Н О В И Л А:
12.12.2005 р. ПП „Степове” звернулося до господарського суду Одеської області із заявою про визнання ПП „Степове” банкрутом.
Постановою господарського суду Одеської області від 20.12.2005 р. ПП „Степове” визнано банкрутом, відкрито відносно нього ліквідаційну процедуру.
20.01.2006 р. Комінтернівський районний центр зайнятості звернувся до господарського суду Одеської області про визнання його кредитором у справі про банкрутство.
01.02.2006 р. ДПІ у Комінтернівському районі Одеської області звернулася до господарського суду із заявою про визнання ДПІ у Комінтернівському районі Одеської області кредитором у справі про банкрутство ПП „Степове”, посилаючись на те, що ПП „Степове” є платником податків і зборів, передбачених Законом України „Про систему оподаткування” і на даний час є боржником перед бюджетом.
19.04.2006 р. ліквідатор ПП „Степове” звернувся до суду з заявою про звільнення активів платника податків –ПП „Степове” - з податкової застави.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 19.04.2006 р. (суддя Бахарєв Б.О.) клопотання ліквідатора банкрута про звільнення активів з податкової застави задовольнив, звільнив активи ПП „Степове” з податкової застави до припинення провадження у справі, посилаючись на те, що відповідно до Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом„ з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури скасовується арешт, накладений на майно боржника.
Не погоджуючись з зазначеною ухвалою господарського суду Одеської області, ДПІ у Комінтернівському районі Одеської області звернулося до Одеського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить ухвалу суду першої інстанції скасувати, посилаючись на порушення норм процесуального права –розгляд клопотання у відсутності заставодержателя, не повідомленого належним чином про заявлене клопотання та про час і місце його розгляду.
Представник заявника з апеляційною скаргою не згоден, просить відмовити в її задоволенні.
Обговоривши доводи апеляційної скарги та розглянувши наявні матеріали справи і надані докази, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, колегія суддів встановила:
12.12.2005 р. ПП „Степове” звернулося до господарського суду Одеської області з заявою про визнання ПП „Степове” банкрутом.
Постановою господарського суду Одеської області від 20.12.2005 р. ПП „Степове” визнано банкрутом, відкрито відносно нього ліквідаційну процедуру.
20.01.2006 р. Комінтернівський районний центр зайнятості звернувся до господарського суду Одеської області про визнання його кредитором у справі про банкрутство.
01.02.2006 р. ДПІ у Комінтернівському районі Одеської області звернулася до господарського суду з заявою про визнання ДПІ у Комінтернівському районі Одеської області кредитором у справі про банкрутство ПП „Степове”, посилаючись на те, що ПП „Степове” є платником податків і зборів, передбачених Законом України „Про систему оподаткування” і на даний час є боржником перед бюджетом.
Відповідно до преамбули Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” цей закон не регулює питання погашення та обслуговування кредитів, наданих за рахунок бюджетних коштів або позик, залучених державою чи під державні гарантії, інших зобов'язань, що випливають з угод, укладених державними органами та (або) від імені держави, які регулюються нормами цивільного законодавства та іншими законами з питань державного боргу та його обслуговування.
Цей Закон не регулює також питання погашення податкових зобов'язань або стягнення податкового боргу з осіб, на яких поширюються судові процедури, визначені Законом України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”.
Відповідно до ст. 1 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” податкова застава –спосіб забезпечення податкового зобов'язання платника податків, не погашеного у строк. Податкова застава виникає у силу закону. У силу податкової застави орган стягнення має першочергове право у разі непогашення забезпеченого податковою заставою податкового боргу одержати задоволення з вартості заставленого майна перед іншими кредиторами у порядку, встановленому цим законом.
Відповідно до п. 7.8 ст. 7 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і держаними цільовими фондами” з моменту прийняття ухвали судом про порушення провадження у справі про банкрутство платника податків порядок сплати податкового зобов'язання або погашення податкового боргу такого платника податків, зазначених у заяві, яка подається до суд, визначається згідно з нормами Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” без застосування норм цього Закону.
Згідно зі ст. 8 п/п „з”, п. 8.7.1 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і держаними цільовими фондами” активи платника звільняються з податкової застави з дня прийняття окремого рішення судом у межах процедур, визначених законодавством з питань банкрутства.
Відповідно до п. 6.2.3 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і держаними цільовими фондами” перша податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк.
При зверненні з заявою про визнання кредитором для доведення вжиття заходів до отримання заборгованості у встановленому законодавством порядку, в порядку ст. 14 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” ДПІ в Комінтернівському районі Одеської області надало суду корінець першої податкової вимоги 1/5 від 08.11.2001 р. та корінець другої податкової вимоги 2/97 від 11.12.2001 р., що свідчить про виникнення права податкової застави на активи платника податків, що також підтверджується Витягом з Державного реєстру обтяжень рухомого майна про податкові застави від 22.12.2005 р.
Постановою суду від 20.12.2001 р. боржника визнано банкрутом, відкрито відносно нього ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатора, який зобов'язаний провести ліквідаційні заходи, передбачені Законом України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”.
Відповідно до ч. 6 ст. 23 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.
Приймаючи до уваги, що застосування відносно боржника податкової застави є обмеженням щодо розпорядження майном боржника, що веде до неможливості здійснення ліквідаційної заходів в межах проведення ліквідаційної процедури, та погашення кредиторської заборгованості в порядку ст. 31 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, суд першої інстанції обґрунтовано прийняв рішення про звільнення активів боржника від податкової застави до припинення провадження у справі.
Посилання скаржника на порушення норм процесуального права –розгляд заяви у відсутності представника ДПІ у Комінтернівському районі Одеської області - не може бути підставою для скасування ухвали, тому що відсутність представника ДПІ у Комінтернівському районі Одеської області не вплинула і не могла вплинути на висновки суду про звільнення активів боржника від податкової застави.
Керуючись ст.ст. 99, 101, 103-105, 106 ГПК України, колегія суддів -
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу ДПІ у Комінтернівському районі Одеської області залишити без задоволення, ухвалу господарського суду Одеської області від 19.04.2006 р. по справі № 2/257-05-11260 залишити без змін.
Постанова в порядку ст. 105 ПК України набирає законної сили з дня її прийняття.
Постанову апеляційної інстанції може бути оскаржено у касаційному порядку.
Головуючий суддя Лавренюк О.Т.
Суддя Савицький Я.Ф.
Суддя Гладишева Т.Я.
Суд | Одеський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2006 |
Оприлюднено | 03.09.2007 |
Номер документу | 37068 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Одеський апеляційний господарський суд
Лавренюк О.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні