Постанова
від 10.02.2014 по справі 821/4834/13-а
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 лютого 2014 р. Справа № 821/4834/13-а

Колегія суддів Херсонського окружного адміністративного суду у складі головуючого судді Бездрабка О.І., суддів Морської Г.М., Ковбій О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Комунального підприємства "Цюрупинськ-сервіс" Цюрупинської міської ради до Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, третя особа: Державне підприємство "Енергоринок" про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,

встановила:

Комунальне підприємство "Цюрупинськ-сервіс" Цюрупинської міської ради (далі - позивач) звернулося з позовом до Міністерства енергетики та вугільної промисловості України (далі - відповідач), третя особа: Державне підприємство "Енергоринок", в якому просить:

- визнати нечинним наказ Міністерства палива та енергетики України від 30.05.2006 р. № 191 "Про виключення підприємств з переліку підприємств ПЕК, які прийняли рішення про участь у процедурі погашення заборгованості" в частині виключення КП "Теплотехнік" (код ЄДРПОУ 32012902) із переліку підприємств ПЕК, які прийняли рішення про участь у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу";

- визнати протиправною бездіяльність Міністерства енергетики та вугільної промисловості України щодо не внесення КП "Цюрупинськ-сервіс" Цюрупинської міської ради до переліку підприємств ПЕК, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу";

- зобов'язати Міністерство енергетики та вугільної промисловості України внести КП "Цюрупинськ-сервіс" Цюрупинської міської ради (код ЄДРПОУ 34988325) як правонаступника КП "Теплотехнік" (код ЄРПОУ 32012902) до переліку підприємств ПЕК, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу".

Ухвалою Херсонського окружного адміністративного суду від 10.02.2014 р. позовні вимоги КП "Цюрупинськ-сервіс" Цюрупинської міської ради в частині визнання нечинним наказу Міністерства палива та енергетики України від 30.05.2006 р. № 191 "Про виключення підприємств з переліку підприємств ПЕК, які прийняли рішення про участь у процедурі погашення заборгованості" щодо виключення КП "Теплотехнік" (код ЄДРПОУ 32012902) із переліку підприємств ПЕК, які прийняли рішення про участь у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу", залишено без розгляду у зв"язку з пропуском строків звернення до суду.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що КП "Цюрупинськ-сервіс" Цюрупинської міської ради є правонаступником КП "Теплотехнік", яке наказом Міністерства палива та енергетики України від 10.11.2005 р. № 568 було включено до Переліку підприємств ПЕК, які прийняли рішення про участь у процедурі погашення заборгованості, та 28.11.2005 р. внесено до відповідного Реєстру. У зв'язку з тим, що звітність КП "Теплотехнік" протягом певного часу не подавалась до розрахункового центру ДП "Енергоринок", наказом Міністерства палива та енергетики України від 30.05.2006 р. № 191 КП "Теплотехнік" було виключено з Реєстру підприємств ПЕК, які виявили бажання взяти участь у процедурі погашення заборгованості. Між тим позивач вважає таке рішення протиправним, так як КП "Теплотехнік" з моменту включення його до Реєстру надавало до ДП "Енергоринок" встановлену законом звітність. При цьому зазначає, що зі звітів та інформації, наданих до розрахункового центру, вбачається, що хоча звітність і надавалася, однак ніяких розрахунків стосовно заборгованості не було. Відтак, КП "Теплотехнік", правонаступником якого є КП "Цюрупинськ-сервіс" Цюрупинської міської ради, не застосовувало будь-які механізми розрахунків, передбачених Законом України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу", а тому обов'язок підприємства щодо надання звітності без проведення розрахунків відсутній. У зв'язку з цим позивач 18.11.2013 р. звернувся до Міністерства енергетики та вугільної промисловості України з клопотанням щодо включення КП "Цюрупинськ-сервіс" Цюрупинської міської ради до Реєстру підприємств ПЕК, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості, однак відповідач безпідставно відмовив у цьому клопотанні.

Від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Представник відповідача направив до суду заперечення на позов та заяву про розгляд справи за його відсутності. У запереченнях на позов зазначив, що Законом України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу" визначено строки протягом яких підприємства, які прийняли рішення брати участь у процедурі погашення заборгованості, повинні подати до розрахункового центру підтверджувальні документи. Так як позивачем документи подані після закінчення встановленого Законом строку, Міністерством енергетики та вугільної промисловості України правомірно відмовлено КП "Цюрупинськ-сервіс" Цюрупинської міської ради у включенні його до Реєстру. Також вказує на те, що ст.3 Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу" не передбачено включення підприємства до переліку підприємств ПЕК на підставі правонаступництва. Крім того, КП "Теплотехнік", правонаступником якого є позивач, не подавало відповідну звітність, внаслідок чого було виключено з Реєстру.

Представник третьої особи у судове засідання не з"явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи. Від представника третьої особи надійшли заперечення на позов, в якому вказав на те, що оскільки КП "Теплотехнік" не подавало звіти у строки, визначені Порядком надання звітності підприємствами ПЕК, Міністерством палива та енергетики України на підставі пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу" правомірно винесено наказ від 30.05.2006 р. № 191, яким виключено КП "Теплотехнік" із переліку підприємств ПЕК, які прийняли рішення про участь у процедурі погашення заборгованості.

Відповідно до ст.ст.122, 128 КАС України справа розглядається в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку про необґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.

Судом встановлено, що наказом Міністерства палива та енергетики України від 10.11.2005 р. № 568 КП "Теплотехнік" було включене до Переліку підприємств паливно-енергетичного комплексу, які прийняли рішення про участь у процедурі погашення заборгованості та відповідають вимогам пункту 1.1 статті 1 Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу" та 28.11.2005 р. внесене до Реєстру підприємств ПЕК, які виявили бажання брати участь у процедурі погашення заборгованості за спожитий газ.

У зв'язку з тим, що КП "Теплотехнік" з березня 2006 року не подавало до розрахункового центру ДП "Енергоринок" звітність, наказом Міністерства палива та енергетики України від 30.05.2006 р. № 191 його виключено з реєстру підприємств ПЕК, які виявили бажання взяти участь у процедурі погашення заборгованості.

Відповідно до рішення Цюрупинської міської ради 52 сесії п'ятого скликання від 28.07.2009 р. "Про реорганізацію міських комунальних підприємств "Теплотехнік" і Комунального підприємства "Цюрупинськ-сервіс" Цюрупинської міської ради", МКП "Теплотехнік" було реорганізоване шляхом приєднання до КП "Цюрупинськ-сервіс" Цюрупинської міської ради та визначено дане підприємство правонаступником МКП "Теплотехнік".

06.11.2012 р. позивач звернувся до розрахункового центру ДП "Енергоринок" із заявою про включення до Реєстру підприємств ПЕК для участі у процедурі впровадження механізмів погашення заборгованості за спожитий природний газ, в задоволенні якої було відмовлено згідно відповіді від 12.11.2012 р.

18.11.2013 р. КП "Цюрупинськ-сервіс" Цюрупинської міської ради звернулося до Міністерства енергетики та вугільної промисловості України із заявою щодо включення позивача до реєстру підприємств ПЕК.

Згідно відповіді від 17.12.2013 р. за № 03/13-7045 Міністерство енергетики та вугільної промисловості України відмовило КП "Цюрупинськ-сервіс" Цюрупинської міської ради у включенні до Реєстру підприємств ПЕК, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості. Підставою для відмови зазначено те, що ст.3 Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу" не передбачено включення до переліку підприємств ПЕК на підставі правонаступництва.

Спірні правовідносини регулюються Законом України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу" від 23.06.2005 р. № 2711-IV (далі - Закон № 2711), Порядком ведення реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, що беруть участь у процедурі погашення заборгованості, та користування його даними, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.12.2005 р. № 1163 (далі - Порядок № 1163).

Преамбулою Закону № 2711 визначено, що метою цього Закону є сприяння поліпшенню фінансового становища підприємств паливно-енергетичного комплексу, запобіганню їх банкрутству та підвищенню рівня інвестиційної привабливості шляхом урегулювання процедурних питань та впровадження механізмів погашення заборгованості, надання суб'єктам господарської діяльності права їх застосування, визначення порядку взаємодії органів державної влади та органів місцевого самоврядування, розпорядників бюджетних коштів із суб'єктами господарської діяльності щодо застосування механізмів погашення заборгованості.

Приписами п.1.1 ст.1 Закону № 2711 передбачено, що підприємства паливно-енергетичного комплексу - гірничі підприємства (шахти, рудники, копальні, кар'єри, розрізи, збагачувальні фабрики), газодобувні підприємства, котельні, підключені до магістральних теплових мереж, а також підприємства, які на дату виникнення заборгованості мали ліцензію хоча б з одного виду діяльності: виробництва електричної енергії; передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами; передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами; постачання електричної енергії за регульованим тарифом; оптового постачання електричної енергії; транспортування природного газу магістральними трубопроводами; транспортування природного і нафтового газу розподільними трубопроводами; транспортування нафтопродуктів магістральними трубопроводами; постачання природного газу за регульованим тарифом.

Відповідно до п.3.1 ст.3 Закону № 2711 для участі у процедурі погашення заборгованості шляхом застосування механізмів, визначених цим Законом, орган управління підприємства паливно-енергетичного комплексу приймає відповідне рішення. Підприємство паливно-енергетичного комплексу, яке прийняло рішення про участь у процедурі погашення заборгованості, підлягає реєстрації шляхом внесення цього підприємства до Реєстру. Порядок ведення та користування даними Реєстру, визначається Кабінетом Міністрів України.

Згідно пп.3.2.1 п.3.2 ст.3 Закону № 2711 для внесення до Реєстру підприємство паливно-енергетичного комплексу протягом одного місяця з дня набрання чинності цією статтею подає до розрахункового центру підтверджувальні документи, у тому числі: копію рішення органу управління підприємства щодо участі у процедурі погашення заборгованості; копію установчих документів; копії наявних ліцензій; копію балансу підприємства та звіту про фінансові результати і дебіторську та кредиторську заборгованості станом на розрахункову дату та за останній звітний період; довідку, складену підприємством у довільній формі, про обсяги та структуру дебіторської та кредиторської заборгованостей із зазначенням кредиторів, дебіторів, величини і видів заборгованості станом на розрахункову дату та за останній звітний період. Підтверджувальні документи підписуються або засвідчуються уповноваженою особою та скріплюються печаткою підприємства.

Положеннями пп.3.2.5 п.3.2 ст.3 Закону № 2711 визначено, що розрахунковий центр протягом десяти днів після закінчення терміну, встановленого для підприємств паливно-енергетичного комплексу, які прийняли рішення про участь у процедурі погашення заборгованості, для подачі підтверджувальних документів формує і подає до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики в паливно-енергетичному комплексі, на затвердження перелік підприємств паливно-енергетичного комплексу, які прийняли рішення про участь у процедурі погашення заборгованості.

Відповідно до пп.3.2.6 п.3.2 ст.3 Закону № 2711 центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики в паливно-енергетичному комплексі, протягом п'яти днів після надання розрахунковим центром переліку підприємств паливно-енергетичного комплексу, які прийняли рішення про участь у процедурі погашення заборгованості, видає наказ про затвердження такого переліку. Наказ центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики в паливно-енергетичному комплексі, є підставою для внесення до Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, визначених переліком. Підприємство паливно-енергетичного комплексу вважається таким, що бере участь у процедурі погашення заборгованості, з дня видання наказу центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики в паливно-енергетичному комплексі, про затвердження переліку підприємств паливно-енергетичного комплексу, які прийняли рішення про участь у процедурі погашення заборгованості. Документом, що підтверджує участь підприємства паливно-енергетичного комплексу у процедурі погашення заборгованості, є виписка з Реєстру.

Приписами пп.3.5.4 п.3.5 ст.3 Закону № 2711 передбачено, що підприємство вважається виключеним із переліку підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості, з дня видання відповідного наказу центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики в паливно-енергетичному комплексі, про що здійснюється відповідний запис у Реєстрі.

Аналогічні норми містить і п.17 Порядку № 1163, згідно якого підприємство вважається виключеним з переліку з дати видання відповідного наказу Мінпаливенерго. При цьому в реєстрі обов'язково зазначаються підстава виключення підприємства з реєстру, номер та дата видання наказу Мінпаливенерго про виключення підприємства з переліку.

З викладеного слідує, що даними правовими нормами визначено послідовну та чітку процедуру внесення до Реєстру підприємств ПЕК, які прийняли рішення про участь у процедурі погашення заборгованості, яка включає в себе декілька етапів: прийняття підприємством рішення про участь у процесі погашення заборгованості; подача підприємством підтверджувальних документів; формування та подача розрахунковим центром до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики в паливно-енергетичному комплексі, для затвердження перелік таких підприємств; видача центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики в паливно-енергетичному комплексі, наказу про затвердження переліку таких підприємств.

Підприємство вважається таким, що бере участь у процедурі погашення заборгованості з дня видання наказу про затвердження переліку підприємств ПЕК і до дня видання наказу про виключення з реєстру.

Судом встановлено, що КП "Теплотехнік" наказом Міністерства палива та енергетики України від 30.05.2006 р. № 191 виключене із переліку підприємств ПЕК, які прийняли рішення про участь у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону № 2711. Даний наказ не скасований, а тому твердження позивача про те, що КП "Цюрупинськ-сервіс" Цюрупинської міської ради є правонаступником КП "Теплотехнік", у зв'язку з чим підлягає включенню до Реєстру підприємств ПЕК, які прийняли рішення про участь у погашенні заборгованості, є безпідставними.

Суд погоджується з доводами відповідача щодо відсутності підстав для внесення КП "Цюрупинськ-сервіс" Цюрупинської міської ради до Реєстру, оскільки пп.3.2.1 п.3.2 ст.3 Закону № 2711 визначено місячний строк з дня набрання чинності цією статтею для подачі підтверджувальних документів, а подача документів після закінчення цього строку згідно п.11 Порядку ведення реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, що беруть участь у процедурі погашення заборгованості, є підставою для відмови у внесенні підприємства до цього переліку.

Стаття 3 Закону № 2711, як і сам Закон № 2711, набрала чинності 26.07.2005 р., а із заявою щодо включення КП "Цюрупинськ-сервіс" Цюрупинської міської ради до Реєстру підприємств ПЕК, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості, позивач звернувся до розрахункового центру ДП "Енергоринок" 06.11.2012 р., тобто після закінчення встановленого Законом № 2711 строку.

Враховуючи вищевикладене суд не вбачає підстав для задоволення позовних вимог КП "Цюрупинськ-сервіс" Цюрупинської міської ради.

Керуючись ст.ст.8, 9, 12, 19, 71, 158-163, 167 КАС України, колегія суддів -

постановила :

Відмовити в задоволенні позову Комунального підприємства "Цюрупинськ-сервіс" Цюрупинської міської ради до Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, третя особа: Державне підприємство "Енергоринок" про визнання дій протиправними та зобов"язання вчинити певні дії.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Головуючий Бездрабко О.І.

Судді Морська Г.М.

Ковбій О.В.

кат. 5.6

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.02.2014
Оприлюднено11.02.2014
Номер документу37068130
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/4834/13-а

Ухвала від 14.03.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 06.03.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 16.04.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 14.03.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 16.04.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 06.03.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Постанова від 10.02.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 10.02.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні