Постанова
від 12.05.2009 по справі 2а-1065/09/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ

 

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ

АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М 

У К Р А Ї Н И

12

травня 2009 року                                   Справа №

2а-1065/09/0970

м.

Івано-Франківськ

 

Івано-Франківський

окружний адміністративний суд у складі:

Суддя

Остап'юк С.В.

при

секретарі Скорій Н.Д.

за

участю:

представника

позивача: Калуської

об'єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області ОСОБА_1

 

розглянувши

у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за

позовом: прокурора

міста Калуша в інтересах держави в особі Калуської об'єднаної державної

податкової інспекції в Івано-Франківській області до повного товариства

«Пластрон» про стягнення податкового боргу в розмірі 3449,55 грн. та

стягнення судових витрат, -

ВСТАНОВИВ

:

06 квітня 2009 року прокурор міста Калуша в інтересах

держави в особі Калуської об'єднаної державної податкової інспекції в

Івано-Франківській області (далі - позивач) звернувся в суд з адміністративним

позовом до повного товариства «Пластрон» (далі - відповідач) про стягнення

податкового боргу в розмірі 3449,55 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем

протиправно, в порушення статті 5 Закону України "Про порядок погашення

зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими

фондами" не сплачено суму податкових зобов'язань в розмірі 3449,55

гривень.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги

підтримав з підстав, наведених у позовній заяві.

Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча був

належним чином повідомлений про дату, час і місце судового засідання, правом

подачі заперечення проти позову не скористався.

Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення

представника позивача, дослідивши докази, суд прийшов до висновку, що адміністративний

позов слід задовольнити з наступних мотивів.

Судом встановлено, що 18 березня 1998 року виконавчим

комітетом Калуської міської ради проведено державну реєстрацію суб'єкта

підприємницької діяльності - юридичної особи повного товариства «Пластрон».

Відповідача взято на податковий облік як платника податків Калуською об'єднаною

державною податковою інспекцією Івано-Франківської області.

Стаття 4 Закону України "Про систему

оподаткування" визначає, що платниками податків і зборів (обов'язкових платежів)

є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено

обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).

Частина 5 статті 80 Господарського кодексу України

визначає, що повним товариством є господарське товариство, всі учасники якого

відповідно до укладеного між ними договору здійснюють підприємницьку діяльність

від імені товариства і несуть додаткову солідарну відповідальність за

зобов'язаннями товариства усім своїм майном.

У відповідності з пунктами 2, 3 частини 1 статті 9

Закону України "Про систему оподаткування" платники податків і зборів

(обов'язкових платежів) зобов'язані 

подавати до державних податкових органів та інших державних органів

відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і

відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових

платежів); сплачувати належні суми податків 

і  зборів  (обов'язкових платежів) у встановлені

законами терміни.

Судом встановлено, що відповідачем за період 2007 року

було подано декларацію з податку на додану вартість, де ним самостійно

обчислена сума податкових зобов'язань.

У відповідності до підпункту 4.1.1 пункту 4.1 статті 4

Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед

бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків самостійно

обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації,

крім передбачених законом випадків.

Відповідно до пункту 5.1. статті 5 Закону України

"Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та

державними цільовими фондами" податкове зобов'язання, самостійно визначене

платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання

такої податкової декларації.

Підпунктом 5.3.1. пункту 5.3 статті 5 Закону України

"Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та

державними цільовими фондами" встановлено, що платник податків

зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у

поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних

за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4

пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Пунктом 6.1.1 пункту 6.1 статті 6 Закону України

"Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та

державними цільовими фондами" передбачено, що після закінчення

встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму

податкового боргу нараховується пеня.

Відповідно до пункту 1.4. статті 1 зазначеного Закону,

пеня - плата у вигляді процентів, нарахованих на суму податкового боргу (без

урахування пені), що справляється з платника податків у зв'язку з несвоєчасним

погашенням податкового зобов'язання, обов'язок сплати якої передбачено

підпунктом 1.1. пункту 1 статті 1 зазначеного Закону.

Судом встановлено, що відповідачем не було здійснено в

повному обсязі сплати податку на додану вартість в розмірі 2513,32 грн., за

несплату податкових зобов'язань позивачем на вказану суму податковими

повідомленнями-рішеннями нарахована податкова 

пеня в розмірі 936,23 грн.

Пунктом 5.1. статті 5 

Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників

податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що

податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій

декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Згідно підпункту 5.4.1. пункту 5.4 статті 5 Закону

України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед

бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового

зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею,

визнається сумою податкового боргу платника податків.

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що самостійно

обрахована відповідачем сума податкових зобов'язань та пеня в розмірі 3449,55

гривень є його податковим боргом, який ним не сплачено.

За таких обставин суд приходить до висновку, що

відповідач зобов'язаний погасити податковий борг. Наявність такого обов'язку у

відповідача є визначальною для вирішення вказаного спору, крім того, даний

обов'язок забезпечується Конституцією України, стаття 67 якої передбачає, що

кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах,

встановлених законом.

Підпункт 3.1.1 пункт 3.1 статті 3 Закону України

"Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та

державними цільовими фондами" встановлює, що активи платника податків

можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу

виключно за рішенням суду.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача

обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись

статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

 

ПОСТАНОВИВ

:

 

    Позов

задовольнити повністю.  

Стягнути з повного товариства «Пластрон», 77300, майдан

Шептицького - 5, місто Калуш, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 25569741 в

дохід державного бюджету податковий борг в розмірі - 3449 (три тисячі чотириста

сорок дев'ять) гривень 55 копійку.

    Постанова може бути оскаржена в

апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства  України про апеляційне оскарження постанови

подається заява протягом 10 днів з дня складення постанови в повному обсязі.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 20 днів

після подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження

та апеляційна скарга подаються до Львівського апеляційного адміністративного

суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного

судочинства  України постанова суду

набирає законної сили після закінчення 10-денного строку подання заяви про

апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву

про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у 20-денний

строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі

подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної

сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

 

   

Суддя

                                                    С.В. Остап'юк

 

           

Постанова

складена в повному обсязі  15.05.2009

року.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.05.2009
Оприлюднено06.05.2010
Номер документу3707266
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1065/09/0970

Постанова від 12.05.2009

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк Сергій Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні