Справа № 457/1190/13-а
номер провадження №2-а/457/68/13
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 грудня 2013 року м. Трускавець
Трускавецький міський суд Львівської області
в складі: головуючого судді Марчука В.І.,
при секретарі Словіцькій О.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1, яка за довіреністю діє від імені та в інтересах ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 до управління містобудування, архітектури та землекористування Трускавецької міської ради, Трускавецької міської ради про визнання незаконними рішень про відмову у видачі містобудівних умов та обмежень та зобов'язання надати містобудівні умови та обмеження,
в с т а н о в и в :
ОСОБА_1, яка за довіреностями діє від імені та в інтересах ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 звернулася в суд з позовом до управління містобудування, архітектури та землекористування Трускавецької міської ради, Трускавецької міської ради про визнання незаконними рішень про відмову у видачі містобудівних умов та обмежень та зобов'язання надати містобудівні умови та обмеження.
Підставою для позову послужило те, що 30.07.2013 р. Управлінням містобудування, архітектури та землекористування Трускавецької міської ради були прийняті рішення про відмову Позивачам у видачі їм містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок по АДРЕСА_1.
Позивачі зазначають, що рішення Відповідача є незаконним, протиправним, таким, що порушують їх права та інтереси, з тих причин, що вони є власниками земельних ділянок які знаходяться в АДРЕСА_1, а саме: ОСОБА_2 - є власником земельних ділянок площею 0,3586 га, кадастровий номер 4611500000:11:001:0066, та площею 0,5000 га, кадастровий номер 4611500000:11:001:0078; ОСОБА_3 та ОСОБА_4 - є співвласниками земельної ділянки площею 0,8648 га, кадастровий номер 4611500000:11:001:0079.
Представник позивачів ОСОБА_1 в судовому засіданні позовні вимоги підтримала, просить позов задоволити.
Представник управління містобудування, архітектури та землекористування Трускавецької міської ради Грищенко О.П. в судовому засіданні проти позову заперечив, в задоволенні позову просить відмовити.
Представник Трускавецької міської ради Григоришин В.В. в судовому засіданні проти позову заперечив, в задоволенні позову просить відмовити.
Заслухавши пояснення учасників судового процесу , дослідивши письмові матеріали справи, на підставі їх повного, об'єктивного та всебічного дослідження, суд дійшов переконання, що позов слід задоволити з наступних підстав.
Відповідно до ч.1 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.
Відповідно до ч.3 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Судом встановлено, що позивачі є власниками земельних ділянок які знаходяться по АДРЕСА_1, а саме:
ОСОБА_2 - є власником земельних ділянок площею 0,3586 га, кадастровий номер 4611500000:11:001:0066, право власності на яку підтверджується Державним актом на право власності на земельну ділянку серія ЯК № 825193, виданим 21.11.2011 р., та площею 0,5000 га, кадастровий номер 4611500000:11:001:0078, право власності на яку підтверджується Державним актом на право власності на земельну ділянку с ерія ЯК № 825192, виданим 21.11.2011 р.;
ОСОБА_3 та ОСОБА_4 - є співвласниками земельної ділянки площею 0,8648 га, кадастровий номер 4611500000:11:001:0079, право власності на яку підтверджується Державним актом на право власності на земельну ділянку серія ЯК № 903558, виданим 22.12.2011 р.
Згідно вищезазначених державних актів цільове призначення даних земельних ділянок: для житлової та громадської забудови, земель транспорту, рекреаційного призначення.
Згідно із ст. 78 Земельного кодексу України зміст права власності на землю визначається як право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками, яке реалізується на підставі Конституції України, Земельного кодексу України, а також інших законів, що видаються відповідно до них.
Відповідно до ст. 39 Земельного кодексу України «використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.»
Відповідно до ч. 2 ст. 24, ч. 1. ст. 25 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства, відповідно до режиму забудови територій, визначених для містобудівних потреб, який встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій .
Згідно із ч. 4 ст. 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» право на забудову земельної ділянки реалізується її власником за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації. Відповідно до п. 1) ч. 5 ст. 26, ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» для проектування та будівництва об'єктів будівництва власникам земельних ділянок в першу чергу необхідно отримати вихідні дані, основними складовими яких є містобудівні умови та обмеження.
Відповідно до ч. 3, 4 ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури, які визначають відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Згідно ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» основним видом містобудівної документації на місцевому рівні є генеральний план населеного пункту, який призначений для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. Згідно п. 9) ч. 1 ст.1, ст. 18 вищевказаного Закону план зонування території - містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.
Рішенням Трускавецької міської ради № 233 від 22.12.2011 р. затверджено містобудівну документацію «Коригування Генерального плану міста-курорту Трускавець Львівської області» та план зонування території міста-курорту Трускавець у складі містобудівної документації «Коригування Генерального плану міста-курорту Трускавець» (№№. 1, 2).
23.07.2013 року позивачі ОСОБА_3, ОСОБА_3 звернулись до Управління містобудування та землекористування Трускавецької міської ради з заявою про надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 для будівництва двофункціонального житла.
24.07.2013 року позивач ОСОБА_2 звернувся до Управління містобудування та землекористування Трускавецької міської ради з двома заявами про надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 для будівництва двофункційних житлових будинків.
В заявах про отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок за адресою: м. Трускавець, АДРЕСА_1 Позивачами було визначено наміри здійснити забудову належних їм земельних ділянок в межах їх цільового призначення, встановленого в виданих їм Державних актах на право власності на земельні ділянки, та відповідно до режиму забудови територій, визначених для містобудівних потреб, який встановлений у генеральному плані міста-курорту Трускавець Львівської області та плану зонування території міста-курорту Трускавець, що підтверджується графічними матеріалами - фрагментами генерального плану м. Трускавця та схеми зонування території.
Управління містобудування та землекористування Трускавецької міської ради своїми листами №102,103,104 від 30.07.2013 року прийняло рішення про відмову позивачам у наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки по АДРЕСА_1, з тих підстав, що рішенням Трускавецької міської ради №453 від 14.02.2013 року відмовлено у затвердженні містобудівної документації Детального плану території по АДРЕСА_1
Відповідно до абз. 2 ч.5 ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» рішення про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень приймається у разі невідповідності намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Як вбачається з листів №102,103,104 від 30.07.2013 року Управління містобудування та землекористування Трускавецької міської ради не встановило будь-якої невідповідності намірів позивачів щодо забудови земельних ділянок вимогам містобудівної документації на місцевому рівні. Законодавцем не передбачено відмову міської ради у затвердженні містобудівної документації Детального плану території, як підставу для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень.
Згідно ст. ст. 19, 140 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України, місцеве самоврядування здійснюється територіальної громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.
Підставами для визнання незаконним та скасування рішення субєкта владних повноважень є невідповідність його вимогам чинного законодавства, визначеній законом компетенції органу, який видав це рішення. Обовязковою умовою визнання акту незаконним є також порушення у звязку з його прийняттям прав та охоронюваних законом інтересів позивачів у справі.
У відповідності до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність, рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Оцінюючи зібрані по справі докази, враховуючи вищенаведене, те що відповідачем по справі при прийнятті оскаржуваного рішення порушено права позивачів на реалізацію наданих їм законодавством права на користування своїми земельними ділянками, суд приходить до висновку, що пред'явлений адміністративний позов є підставним та підлягає до часткового задоволення, в частині зобов'язання у наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок.
Керуючись ст.ст. 18, 158-163 КАС України,
ПОСТАНОВИВ:
Позов задоволити частково.
Зобов'язати Управління містобудування, архітектури та землекористування Трускавецької міської ради надати ОСОБА_3 та ОСОБА_4 містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 для будівництва двох функціонального житла.
Зобов'язати Управління містобудування, архітектури та землекористування Трускавецької міської ради надати ОСОБА_2 містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 для будівництва двофункційних житлових будинків.
Зобов'язати Управління містобудування, архітектури та землекористування Трускавецької міської ради надати ОСОБА_2 містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 для будівництва ресторанно-готельного комплексу.
На постанову суду може бути подана апеляційна скарга до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня отримання копії постанови.
Суддя: В. І. Марчук
Суд | Трускавецький міський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2013 |
Оприлюднено | 12.02.2014 |
Номер документу | 37077504 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Трускавецький міський суд Львівської області
Марчук В. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні