Справа № 246/928/13-ц
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
9 січня 2014 року Тельманівський районний суд Донецької області
у складі: головуючого судді Чиньонова О.В.,
при секретарі Сокирко І.М.,
,
розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом прокурора Тельманівського району в інтересах Луківської сільської ради Тельманівського району Донецької області до ОСОБА_2 про відшкодування шкоди, заподіяної лісовим ресурсам,
в с т а н о в и в:
прокурор Тельманівського району звернувся до суду з позовом до відповідача ОСОБА_2 про відшкодування шкоди, заподіяної лісовим ресурсам, вказуючи на те, що 4 січня 2013 року громадянин ОСОБА_2 самовільно, без дозвольних документів (лісорубного квитка), за допомогою бензопили, між селами Миколаївка та Шевченко, на території Луківської сільської ради, спиляв живі дерева у кількості 9 штук до ступені припинення росту. 4 січня 2013 року о 16 годині 40 хвилин відповідач був затриманий державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища в Донецькій області, про що останнім відносно відповідача було складено адмінпротокол. За вказане правопорушення ОСОБА_2 було притягнуто до адміністративної відповідальності та накладено стягнення у розмірі 170 гривень. Згідно розрахунку збитків, проведених державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища в Донецькій області Булановим О.І., згідно «Такс для обчислення розміру шкоди, заподіяної лісу», затверджених відповідно Додатку за №1 постанови Кабінету Міністрів України за № 665 від 23 липня 2008 року, розмір шкоди, заподіяної лісу, вирубкою громадянином ОСОБА_2 вищевказаних живих дерев складає 7234 гривні 79 копійок. Своїми протиправними діями відповідач спричинив матеріальну шкоду довкіллю, порушив інтереси держави в особі Луківської сільської ради. Просить стягнути з відповідача суму заподіяної шкоди у розмірі 7234 гривні 79 копійок на рахунок 33113331700379 до спеціального фонду місцевого бюджету Луківської сільської ради Тельманівського району, ККД 24062100, ЄДРПОУ 37926984, МФО 834016 ГУДКСУ в Донецькій області. Судові витрати покласти на відповідача.
Прокурор та представник позивача від Луківської сільської ради в судове засідання не з'явилися, надали заяви про розгляд справи за їх відсутності. На позові наполягали.
Відповідач в судове засідання не з'явився, надав заяву про розгляд справи за його відсутності, проти позову не заперечує.
Представник Державної екологічної інспекції у Донецькій області в судове засідання не з'явився, надав заяву про розгляд справи за його відсутності. На позові наполягає.
Дослідивши матеріали справи, суд прийшов до наступного.
Згідно копії протоколу про адміністративне правопорушення за № 000858 від 4 січня 2013 року, складеного державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища у Донецькій області, громадянин ОСОБА_2 4 січня 2013 року о 16 годині 40 хвилин в лісосмузі між селами Миколаївка та Шевченко Тельманівського району спилив без спеціального дозволу (лісорубного квитка) до ступеню припинення росту, 9 живих дерев, породи акація, діаметром у корі біля шейки кореню 28х27 см; 9х9 см; 24х25 см; 22х22 см; 21х23; 24х26; 15х13 см; 30х26 см; 16х12 см. На підставі даного протоколу, 8 січня 2013 року була винесена постанова за № 06-3 про накладення на ОСОБА_2 адміністративного стягнення у вигляді штрафу на користь держави в розмірі 170 гривень та запропоновано добровільно відшкодувати заподіяну в результаті вчинення адміністративного правопорушення шкоду в сумі 7234 гривні 79 копійок, відповідно до розрахунку розміру шкоди, зробленому на підставі даних, викладених в протоколі про адмінправопорушення.
Згідно ст.12 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» громадяни України зобов'язані:а) берегти природу, охороняти, раціонально використовувати її багатства відповідно до вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища; б) здійснювати діяльність з додержанням вимог екологічної безпеки, інших екологічних нормативів та лімітів використання природних ресурсів; в) не порушувати екологічні права і законні інтереси інших суб'єктів; г) вносити штрафи за екологічні правопорушення; д) компенсувати шкоду, заподіяну забрудненням та іншим негативним впливом на навколишнє природне середовище.
Згідно ст. 38 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» використання природних ресурсів в Україні здійснюється в порядку загального і спеціального використання природних ресурсів.
Згідно ст. 40 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов'язкових екологічних вимог: а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій; б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища; в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів; г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров'я населення; д) збереження територій та об'єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні; е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб; є) здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов'язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами.
Згідно ст. 10 Закону України «Про рослинний світ» заготівля деревини під час рубок головного користування, живиці на земельних ділянках лісового фонду здійснюється в порядку, що встановлюється Лісовим кодексом України.
Згідно ст. 69 Лісового кодексу України спеціальне використання лісових ресурсів на виділеній лісовій ділянці проводиться за спеціальним дозволом - лісорубний квиток або лісовий квиток, що видається безоплатно.
Згідно ст. 7 Лісового кодексу України ліси, які знаходяться в межах території України, є об'єктами права власності Українського народу. Відповідно до ч.2 цієї статті від імені Українського народу права власника на ліси здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією України.
Згідно ст. 37 ч.2 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» при здійсненні нагляду органи прокуратури застосовують надані їм законодавством України права, включаючи звернення до судів з позовами про відшкодування шкоди, заподіяної в результаті порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, та про припинення екологічно небезпечної діяльності.
Відповідно до ст. 1166 ЦК України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Таким чином, громадянин ОСОБА_2 своїми протиправними діями причинив матеріальну шкоду довкіллю, чим порушив інтереси держави в особі Луківської сільської ради. За таких обставин, суд вважає, що даний позов підлягає задоволенню. Матеріальна шкода у розмірі 7234 гривень 79 копійок, завдана громадянином ОСОБА_2 підлягає стягненню у повному обсязі.
Відповідно до ст.88 ЦПК України суд стягує з відповідача на користь УДКСУ у Тельманівському районі судовий збір в розмірі 243 гривні 60 копійок.
На підставі викладеного ст. 1166 ЦК України, ст.ст. 7, 69 Лісового кодексу України, ст. 10 Закону України «Про рослинний світ», ст.ст.12, 37, 38, 40, Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", керуючись ст.ст. 7, 10, 11, 60, 88, 174, 209, 212, 214, 215 ЦПК України, суд ,
в и р і ш и в:
позов прокурора Тельманівського району в інтересах Луківської сільської ради Тельманівського району Донецької області до ОСОБА_2 про відшкодування шкоди, заподіяної лісовим ресурсам, задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, суму заподіяної шкоди у розмірі 7234 (семи тисяч двохсот тридцяти чотирьох) гривень 79 копійок на рахунок 33113331700379 до спеціального фонду місцевого бюджету Луківської сільської ради Тельманівського району, ККД 24062100, ЄДРПОУ 37926984, МФО 834016 ГУДКСУ в Донецькій області.
Стягнути з ОСОБА_2 на користь УДКСУ у Тельманівському районі судовий збір в розмірі 243 гривні 60 копійок.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана Апеляційного суду Донецької області через Тельманівський районний суд протягом 10 днів з дня його проголошення. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом 10 днів з дня отримання копії цього рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення зазначених строків на апеляційне оскарження, якщо сторонами, іншими особами, які брали участь у справі, а також особами, які не брали участь у справі, якщо суд вирішив питання про їх права та обов'язки, не було подано апеляційну скаргу.
Суддя
Суд | Тельманівський районний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 09.01.2014 |
Оприлюднено | 12.02.2014 |
Номер документу | 37079132 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Тельманівський районний суд Донецької області
Чиньонов О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні