Постанова
від 29.01.2014 по справі 827/3067/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

29 січня 2014 рокуСправа №827/3067/13-а

Суддя Окружного адміністративного суду міста Севастополя Майсак О.І.,

при секретарі Яценко К.Е.,

за участю: представника позивача Чопікян А.А. (довіреність № б/н від 16.10.2013 року); представника відповідача Таточенко І.В. (довіреність № 21/9/27-05-10-25 від 29.08.2013 року);

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «Сервисное предприятие «Гигпищепром» до Державної податкової інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

встановив:

Приватне підприємство «Сервисное предприятие «Гигпищепром» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з позовною заявою до Державної податкової інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення. Вказує, що 28.01.2013 року ДПІ у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі на підставі акту перевірки №1644/10/15-417/30711805 було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000360154, яким було збільшено суму грошового зобов'язання ПП «Сервисное предприятие «Гигпищепром» за платежем: орендна плата за землю. Вважає податкове повідомлення-рішення таким, що підлягає скасуванню.

Просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення.

Ухвалою від 11 грудня 2013 року відкрито провадження в адміністративній справі. Ухвалою від 11 грудня 2013 року закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

У судовому засіданні представник позивача позовні підтримав повністю, просив задовольнити. Вказує, що 28.01.2013 року ДПІ у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі на підставі акту перевірки №1644/10/15-417/30711805 було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000360154, яким було збільшено суму грошового зобов'язання ПП «Сервисное предприятие «Гигпищепром» за платежем: орендна плата за землю. Вважає податкове повідомлення-рішення таким, що підлягає скасуванню.

Представник відповідача з позовними вимогами не погодився повністю, просив у задоволенні позову відмовити. Обґрунтовує свої заперечення тим, що відповідно до податкової декларації з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності (вх. № 2704 від 23.02.2012 року), позивач при визначенні податкових зобов'язань з орендної плати за землю застосував нормативну грошову оцінку земельної ділянки на період будівництва, що в свою чергу є порушенням вимог Податкового кодексу України. Зокрема, вказує, що зі змісту витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки Головного управління Держкомзему у м. Севастополі від 02.02.2012 року нормативна грошова оцінка на наступний період (з урахуванням коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки 2,5), станом на 01.01.2012 року становить - 2 380 639,20 грн. У зв'язку з чим, вважає що позивачем порушені норми Податкового кодексу України та вимоги договору оренди землі.

Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності. Окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська або Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам на підставі пункту 2 статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України. Тому, з огляду на вказане, спір належить розглядати за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено наступне: Приватне підприємство «Сервисное предприятие «Гигпищепром» зареєстровано Нахімовською районною державною адміністрацією м. Севастополі як юридична особа та перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Нахімовському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі як платник податків і зборів, в Державній податковій інспекції у Гагарінському районі ГУ Міндоходів у м. Севастополі як платник орендної плати за землю.

В період з 03.12.2012 року по 07.12.2012 року Державної податкової інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі було проведено перевірку Приватного підприємства «Сервисное предприятие «Гигпищепром» з питання своєчасності нарахування орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за січень-вересень 2012 року. За результатами перевірки було складено акт № 1644/10/15-417/30711805 від 14.12.2012 року (а.с.8-10). Перевіркою було встановлено: в порушення п. 288.4 ст. 288 Податкового кодексу України позивачем занижені податкові зобов'язання по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності за січень-вересень 2012 року в сумі - 57 135,14 грн.; відповідно до п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України, позивач несе відповідальність у вигляді штрафних (фінансових) санкцій.

Відповідно до п. 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі - Кодекс № 2755) підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Згідно з п. 288. 4 ст. 288 Кодексу № 2755, розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Відповідно до п. 123.1 ст. 123 Кодексу № 2755, у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування. При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов'язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

На підставі акту перевірки № 1644/10/15-417/30711805 від 14.12.2012 року керівництвом ДПІ у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000360154 від 28.01.2013 року про збільшення суми грошового зобов'язання з орендної плати за землю в розмірі 71 418,92 грн., з яких: 57 135,14 грн. - основний платіж, 14 283,78 грн. - штрафні санкції (а.с.11).

07.11.2008 року між Асоціацією «Інерт» (далі - Продавець) та Приватним підприємством «Сервисное предприятие «Гигпищепром» (далі - Покупець) було укладено договір купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва (далі - Договір) (а.с.13-14). Відповідно до п. 1 Договору, Асоціація «Інерт» продала, а ПП «Сервисное предприятие «Гигпищепром» купило об'єкт незавершеного будівництва (склад літер «А» загальною площею 679 кв.м) готовність якого складає 83 %, який розташований на території міста Севастополя, Камишове шосе, чотирнадцять-Г на земельній ділянці площею 0,3230 га (кадастровий номер 8536400000:03:013:0011), наданій Асоціації «Інерт» для будівництва та експлуатації приміщень складу.

17.05.2010 року між Севастопольською міською Радою (далі - Орендодавець) та Приватним підприємством «Сервисное предприятие «Гигпищепром» (далі - Орендар) було укладено договір оренди земельної ділянки (далі - Договір) (а.с.15-23).

Відповідно до п.п. 1.1 п. 1 Договору, Орендодавець відповідно до Рішення Севастопольської міської Ради від 16.02.2010 року № 9487, надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для будівництва та експлуатації приміщення складу з віднесенням цих земель до категорії земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, яка знаходиться за адресою: м. Севастополь, Камишове шосе, 14-Г.

Згідно з п.п. 2.1 п. 2 Договору, в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,3230 га.

Відповідно до п.п. 2.3 п. 2 Договору, нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає: 1 713 971,00 грн., що підтверджується витягом з технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки № 424/1, виданої Головним управлінням Держкомзему в м. Севастополі 23.04.2010 року; на період будівництва, до здачі об'єкту в експлуатацію 342 794,00 грн., що підтверджується витягом з технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки № 423/1, виданої Головним управлінням Держкомзему в м. Севастополі 23.04.2010 року.

Згідно з п.п. 4.1 п. 4 Договору, річна орендна плата за користування земельної ділянки встановлюється відповідно до Методики визначення розмірів орендної плати при укладенні договорів оренди землі, затвердженої рішенням міської Ради від 14.10.2003 року № 1348, в розмірі 4 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Розмір річної орендної плати за користування земельною ділянкою відповідно до розрахунку складає: 1 713 971 х 0,04= 68 558,84 грн.; на період будівництва: 342 794 х 0,04 = 13 711,76 грн. При цьому нормативна грошова оцінка земельної ділянки для періоду будівництва приймається до уваги не більше строку будівництва, визначеного проектною документацією, затвердженої у встановленому порядку, з моменту видачі дозволу на виконання будівельних робіт (п.п. 4.2 п. 4 Договору).

22.02.2012 року Головним управлінням Держземагентства в м. Севастополі було надано ПП «Сервисное предприятие «Гигпищепром» витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки в м. Севастополі, Камишове шосе, 14-г, № 2150-3.1/5, відповідно до якого до земельної ділянки застосовано коефіцієнт функціонального використання - 0,5 (а.с.12).

23.02.2012 року ПП «Сервисное предприятие «Гигпищепром» було подано податкову декларацію № 2704, відповідно до якої було визначено грошове зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки за 2012 рік в сумі 19 045,37 грн., з яких 1 587,16 грн. - січень, 1 587,11 грн. - лютий - вересень (а.с.53-54).

Зі змісту вказаної податкової накладної вбачається, що позивачем при визначенні грошового зобов'язання з орендної плати за земельну ділянки було застосовано саме коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки 0,5, як на період будівництва.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Севастополя від 16.12.2013 року у справі №827/2710/13-а за позовом приватного підприємства «Сервисное предприятие «Гигпищепром» до Головного управління Держземагентства у місті Севастополі про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії, позов ПП «Сервисное предприятие «Гигпищепром» задоволено; визнано протиправними дії Головного управління Держземагентства у місті Севастополі щодо застосування у витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 17 жовтня 2013 року № 1010-3.1/5 коефіцієнту функціонального призначення - « 2,5», як для земель комерційного використання, при визначенні даних про нормативну грошову оцінку 1 м.кв. земельної ділянки, розташованої за адресою: місто Севастополь, Камишове шосе, 14-г, кадастровий номер 8536400000:03:013:0011; зобов'язано Головне управління Держземагентства у місті Севастополі видати приватному підприємству «Сервисное предприятие «Гигпищепром» витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціонального призначення - « 0,5» - інші землі (зайняті поточним будівництвом та землі відведені під майбутнє будівництво) при визначенні даних про нормативну грошову оцінку 1 м.кв. земельної ділянки, розташованої за адресою: місто Севастополь, Камишове шосе, 14-г, кадастровий номер 8536400000:03:013:0011 (а.с.91-95). Постанова набрала законної сили 21.01.2014 року.

Зокрема, постановою Окружного адміністративного суду м. Севастополя від 16.12.2013 року у справі №827/2710/13-а встановлено, що на даний час до спірної земельної ділянки (м. Севастополь, Камишове шосе, 14-г), має бути застосовано коефіцієнт функціонального призначення - 0,5 - «інші землі (землі, зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво)».

Відповідно до ч. 1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Судом встановлено, що на час розгляду справи будівництво складу за адресою: м. Севастополь, Камишове шосе, 14-Г позивачем - ПП «Сервисное предприятие «Гигпищепром» не закінчено, що підтверджується проектом організації будівництва (реконструкція складу за адресою: м. Севастополь, Камишове шосе, 14-Г та постановою Окружного адміністративного суду м. Севастополя від 16.12.2013 року у справі №827/2710/13-а.

Також, суд зазначає, що при визначенні грошового зобов'язання з орендної плати за землю за податковим повідомленням-рішенням № 0000360154 від 28.01.2013 року відповідачем було взято за основу лист Головного управління Держземагентства у м. Севастополі від 17.07.2012 року за вих. № 8-5-1/6379 про нормативну грошову оцінку земельної ділянки в м. Севастополі по Камишовому шосе, 14-Г, яка саме на час проведення перевірки склала 2 380 639,20 грн. (а.с.50), що в свою чергу є порушенням умов договору оренди (п.п. 4.2. п. 4 Договору).

Судом встановлено, що в договір оренди землі від 17.05.2010 року, укладений між Севастопольською міською Радою та Приватним підприємством «Сервисное предприятие «Гигпищепром» зміни щодо розміру орендної плати не вносилися. Зокрема, договір оренди землі є цивільно-правовим, а отже, йому притаманні такі ознаки, як свобода договору, обов'язковість його виконання сторонами тощо. Суб'єкт владних повноважень, який не є учасником договору, не може здійснювати владні управлінські функції шляхом втручання у відносини сторін договору, але має право контролювати належність виконання договору та відповідність його умов чинному законодавству України, зокрема стежити, щоб такі умови не суперечили інтересам суспільства. Якщо ж договір пов'язаний зі сплатою податків і, на думку суб'єкта владних повноважень, спрямований на ухилення від їх сплати, останній, за допомогою адміністративних заходів, уповноважений відновити публічний порядок.

Аналогічний висновок щодо застосування норм матеріального права з даного приводу міститься, зокрема, у постанові Верховного Суду України від 11 червня 2013 року № 21-443а12.

З урахуванням вищевикладених нормативно-правових норм суд дійшов до висновку, що відповідачем не доведено та не надано суду належних доказів правомірності видання податкового повідомлення-рішення № 0000360154 від 28 січня 2013 року, тому вказане податкове повідомлення - рішення підлягає скасуванню.

Постанова складена та підписана 03 лютого 2014 року.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі № 0000360154 від 28 січня 2013 року.

3. Скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі № 0000360154 від 28 січня 2013 року.

4. Стягнути з Державного Бюджету України (код ЕДРПОУ 38022717, ГУ ДКС України у м. Севастополі, МФО 824509, р/р 31214206784001, код платежу 35884906) на користь Приватного підприємства «Сервисное предприятие «Гигпищепром» (99001, м. Севастополь, вул. Мельніка, 15, код ЄДРПОУ 30711805, відомості про поточні рахунки в установах банку в матеріалах справи відсутні) суму судового збору в розмірі 68,82 грн. (шістдесят вісім гривень 82 коп.).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили у порядку та строки передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.І. Майсак

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення29.01.2014
Оприлюднено12.02.2014
Номер документу37087150
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —827/3067/13-а

Ухвала від 14.03.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Постанова від 29.01.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Майсак О.І.

Ухвала від 11.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Майсак О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні