ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
05 лютого 2014 р. Справа №801/526/14
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Суворової С.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції Головного Управління Міндоходів в АР Крим
до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1,
про стягнення 286,75 грн.
Суть спору: До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим 16.01.2014 року надійшов адміністративний позов Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції Головного Управління Міндоходів в АР Крим до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, про стягнення заборгованості у розмірі 286,75 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач не сплачує у добровільному порядку штраф за несвоєчасну сплату єдиного податку, сплата якого передбачена главою 1 розділу XIV Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI зі змінами та доповненнями.
З урахуванням неявки сторін, відповідно до вимог статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.
Згідно з ч.6 ст.128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Розглянувши матеріали справи та дослідивши надані докази, суд -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 зареєстрована фізичною особою-підприємцем 07.05.1997 року, про що свідчить Витяг з ЄДР юридичних та фізичних осіб-підприємців серії АД №120201 (а.с.5-6), Свідоцтвом про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця (а.с.7) та перебуває на податковому обліку в Джанкойській ОДПІ з 06.11.1997 року за №1576 (а.с.9).
05.01.2012 року відповідачем надано до Джанкойської ОДПІ в АР Крим заяву, за встановленою формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.12.2011р. № 1675, про застосування спрощеної системи оподаткування за видом діяльності: код згідно КВЕД 52.62.2 - роздрібна торгівля непродовольчих товарів (а.с.10-11).
Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку, врегульовано главою 1 розділу XIV Податкового кодексу України.
Так, п. 291.2. ст. 291 Податкового кодексу України передбачено, що спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.
Юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою (п. 291.3. ст. 291 Податкового кодексу України).
Суб'єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на такі групи платників єдиного податку, зокрема, перша група - фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 150000 гривень;
Відповідно до п. 293.1. ст. 293 Податкового кодексу України ставки єдиного податку встановлюються у відсотках (фіксовані ставки) до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, та у відсотках до доходу (відсоткові ставки).
Згідно з п. 293.2. ст. 293 Податкового кодексу України, фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними та міськими радами для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць: 1) для першої групи платників єдиного податку - у межах від 1 до 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати; 2) для другої групи платників єдиного податку - у межах від 2 до 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати.
На підставі поданої заяви від 05.01.2012 року на право здійснення спрощеної системи оподаткування по першій групі платників єдиного податку за ставкою єдиного податку 10% розміру мінімальної заробітної плати із 01 січня 2012 року, відповідачу було видане свідоцтво платника єдиного податку серії Б №040474 від 05.01.2012 року (а.с. 12).
Згідно з п. 299.1. ст. 299 Податкового кодексу України свідоцтво платника єдиного податку видається суб'єкту господарювання, який подав до контролюючого органу заяву щодо обрання або переходу на спрощену систему оподаткування.
Таким чином, з січня 2012 року відповідач знаходиться на спрощеній системі оподаткування.
Позивачем було проведено камеральну перевірку відповідача з питань несвоєчасної сплати єдиного податку платником податків - ФОП ОСОБА_1 (і.н. НОМЕР_1) по строку сплати 20.02.2013 року, 20.03.2013 року, 20.04.2013 року, 20.05.2013 року, 20.06.2013 року, за результатами якої складений акт №2954/1701/НОМЕР_1 від 21.11.2013 року (а.с.13), в якому зазначено на порушення відповідачем п.122.1 ст.122 ПК України, а саме: несплата (неперархування) платником податків фізичною особою-підприємцем сум єдиного внеску в порядку та у строки, визначені законодавчим актом.
Акт підписаний відповідачем без заперечень.
На підставі акту перевірки позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Р» №0012551701 від 21.11.2013 року про збільшення ФОП ОСОБА_1 суми грошового зобов'язання з єдиного податку з фізичних осіб за штрафними санкціями в розмірі 286,75 грн. (а.с.15).
Вказане податкове повідомлення-рішення отримане відповідачем особисто 21.11.2013 року (а.с.15) та не оскаржено нею у судовому порядку.
Податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку першої та другої груп є календарний рік (п. 294.1. ст. 294 Податкового кодексу України).
Податковий (звітний) період починається з першого числа першого місяця податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем останнього місяця податкового (звітного) періоду (п. 294.2. ст. 294 Податкового кодексу України).
Для суб'єктів господарювання, які перейшли на сплату єдиного податку із сплати інших податків і зборів, встановлених цим Кодексом, перший податковий (звітний) період починається з першого числа місяця, що настає за наступним податковим (звітним) кварталом, у якому таким особам виписано свідоцтво платника єдиного податку, і закінчується останнім календарним днем останнього місяця такого періоду (п. 294.3. ст. 294 Податкового кодексу України).
Відповідно до п. 295.1. ст. 295 Податкового кодексу України платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року. У разі якщо сільська, селищна або міська рада приймає рішення щодо зміни раніше встановлених ставок єдиного податку, єдиний податок сплачується за такими ставками у порядку та строки, визначені підпунктом 12.3.4 пункту 12.3 статті 12 цього Кодексу.
Згідно з п. 295.2. ст. 295 Податкового кодексу України нарахування авансових внесків для платників єдиного податку першої і другої груп здійснюється контролюючими органами на підставі заяви такого платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності.
Відповідно до пп. 191.1.2. п. 191.1. ст. 191 Податкового кодексу України контролюючі органи контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.
Згідно з пп. 20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків (п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України).
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу (п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України).
Судом встановлено, що Джанкойською ОДПІ ГУ Міндоходів в АР Крим було сформовано податкову вимогу № 503-16 від 29.07.2013р. на суму податкового боргу 376,13 грн., яка отримана відповідачем 03.09.2013р. (а.с.16).
Згідно до п.122.1 ст.122 ПК України, несплата (неперерахування) фізичною особою - платником єдиного податку, визначеною підпунктами 1 і 2 пункту 291.4 статті 291 цього Кодексу, авансових внесків єдиного податку в порядку та у строки, визначені цим Кодексом, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків ставки єдиного податку, обраної платником єдиного податку відповідно до цього Кодексу.
Таким чином, стягненню з відповідача підлягає заборгованість з єдиного податку з фізичних осіб у сумі 286,75 грн.
Приймаючи до уваги те, що відповідачем у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надані докази погашення штрафу за несвоєчасну сплату єдиного податку, суд вважає, що позовні вимоги про стягнення податкового боргу по сплаті єдиного податку з відповідача належить задовольнити.
Згідно до ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, який звільнений від сплати судового збору, то судові витрати з іншої сторони не стягуються, а тому вимоги позивача в цій частині не підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 94, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства, суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1, 96100, АДРЕСА_1) податковий борг у сумі 286,75 грн. (двісті вісімдесят шість грн., 75 коп.) зі сплати штрафу за несвоєчасну сплату єдиного податку за реквізитами: р/р 31518970700014, банк - ГУ ДКСУ в АРК, м. Сімферополь, МФО: 824026, ЄДРПОУ 37694755, одержувач - місцевий бюджет м. Джанкой, код платежу 18050400.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Суворова С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2014 |
Оприлюднено | 12.02.2014 |
Номер документу | 37088917 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Суворова С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Суворова С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Суворова С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні