Постанова
від 11.11.2013 по справі 810/5314/13-а
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 листопада 2013 року № 810/5314/13-а

Київський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Лапія С.М.,

при секретарі - Пилипчук В.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві справу за адміністративним позовом публічного акціонерного товариства «Укртрансгаз» до управління Держземагентства в Іванківському районі Київської області, треті особи: Дитятківська сільська рада Іванківського району Київської області та Іванківська районна державна адміністрація Київської області, про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії, -

в с т а н о в и в:

ПАТ «Укртрансгаз» звернулось до суду з позовом, в якому просить визнати протиправною відмову державного кадастрового реєстратора управління Держземагенства в Іванківському районі Київської області щодо присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці, наданій позивачу згідно державного акту на право постійного користування землею від 07.06.1996 ІІ-КВ №002838, яка знаходиться під газорозподільною станцією (ГРС Зоріно) Боярського ЛВУ МГ філії «УМГ «Київтрансгаз» ПАТ «Укртрансгаз» в межах Дитятківської сільської ради Іванківського району київської області, скасувати рішення від 29.04.2013 №РВ-3200024562013 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, зобов'язати відповідача прийняти рішення про внесення відомостей до Державного земельного кадастру з присвоєнням кадастрового номеру вказаній земельній ділянці.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що відповідачем протиправно відмовлено у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру та у присвоєнні кадастрового номеру земельній ділянці, наданій позивачу згідно державного акту на право постійного користування землею.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві, просив позов задовольнити.

Відповідач та треті особи, належно повідомлені про час, дату та місце розгляду справи, явку своїх представників не забезпечили, про причини неявки суд не повідомили, з клопотаннями про відкладення засідання до суду не звертались.

На підставі ст. 128 КАС України судом прийнято рішення про розгляд справи за їх відсутності.

У ході судового розгляду представник відповідача пояснив, що підставою для прийняття оскаржуваного рішення стало те, що межі земельної ділянки, із заявою про реєстрацію якої звертався позивач, перетинаються з межами сусідніх земельних ділянок.

Заслухавши доводи та пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, судом встановлено наступне.

На виконання наказу Міністерства палива та енергетики України від 16.06.2010 № 233 «Про збереження об'єктів державної власності та недопущення неправомірних дій щодо заволодіння ними» та наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 01.02.2013 № 38 «Про оформлення права постійного користування земельними ділянками та права власності на об'єкти нерухомого майна державної власності» ПАТ «УКРТРАНСГАЗ» здійснюється переоформлення державних актів на право постійного користування земельними ділянками старого зразка та проводиться державна реєстрація речових прав на землю під діючими об'єктами трубопровідного транспорту, у т.ч., на території Іванківського району Київської області.

Постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2002 № 449 затверджено нову форму державного акту на право постійного користування земельною ділянкою.

Пунктом 2 вказаної Постанови, а також Перехідними положеннями Земельного кодексу України передбачено, що раніше видані державні акти на право постійного користування землею залишаються чинними і підлягають заміні у разі добровільного звернення громадян або юридичних осіб.

З 1 січня 2013 року оформлення та державна реєстрація права постійного користування земельними ділянками здійснюється відповідно до статей 123-126 Земельного кодексу України, Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», Закону України «Про державний земельний кадастр» та Постановами Кабінету Міністрів України від 22.06.2011 № 703, від 17.10.2012р № 1051.

Спільним наказом НАК «Нафтогаз України» та Державного комітету нафтової, газової та нафтопереробної промисловості України від 06.11.1998 № 68/234, на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24.07.1998 № 1173 «Про розмежування функцій з видобування, транспортування, зберігання і реалізації природного газу» припинено діяльність Акціонерного товариства «Укргазпром» у зв'язку з його реорганізацією шляхом поділу та приєднання до дочірніх компаній НАК «Нафтогаз України», у т.ч. до ДК «Укртрансгаз».

На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України «Про реорганізацію дочірніх компаній Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України» від 13.06.2012 №360-р та наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України «Про реорганізацію Дочірньої компанії «Укртрансгаз» НАК «Нафтогаз України» від 18.07.2012 № 530 припинено діяльність ДК «Укртрансгаз» внаслідок реорганізації шляхом перетворення у ПАТ «УКРТРАНСГАЗ».

Відповідно до п.1.2 статуту ПАТ «УКРТРАНСГАЗ» є правонаступником усіх майнових та немайнових прав та обов'язків ДК «Укртрансгаз» НАК «Нафтогаз України».

Між ДК «Укртрансгаз» НАК «Нафтогаз України», правонаступником якої є ПАТ «УКРТРАНСГАЗ» (Замовник), і ТОВ НВП «Горизонт» (Виконавець) укладено Договір від 11.07.2012 № 1207000326, згідно умов якого Виконавець зобов'язувався у 2012-2013 роках за завданням Замовника надати послуги з розробки землевпорядної документації та оформлення документів, що посвідчують право користування земельними ділянками ПАТ «Укртрансгаз» НАК «Нафтогаз України» під діючими об'єктами трубопровідного транспорту, які знаходяться на території Київської області, а Замовник прийняти і оплатити такі послуги.

На виконання умов Договору від 11.07.2012 № 1207000326 та з метою переоформлення державного акту на право постійного користування старого зразка земельної ділянки, що перебуває у постійному користуванні позивача та знаходиться у межах Дитятківської сільської ради Іванківського району Київської області, на якій розміщено об'єкти трубопровідного транспорту - газорозподільна станція (ГРС Зоріно) Боярського ЛВУ МГ філії «УМГ «Київтрансгаз», ТОВ НВП «Горизонт» проведено комплекс робіт щодо складання та отримання документів, які посвідчують право користування на земельну ділянку.

Державний акт на право постійного користування землею ІІ-КВ № 002838 виданий 07.06.1996 Дигятківською сільською Радою народних депутатів Іванківського району Київської області Боярському управлінню магістральних газопроводів ДП «Київтрансгаз», який на той час входив до складу АТ «Укргазпром», і згідно нього зазначеному землекористувачу надано у постійне користування 0,43 га землі.

На даній земельній ділянці знаходиться газорозподільна станція (ГРС Зоріно) Боярського ЛВУ МГ філії «УМГ «Київтрансгаз», що використовується позивачем та знаходиться у межах Дитятківської сільської ради Іванківського району Київської області.

ТОВ НВП «Горизонт» подано державному кадастровому реєстратору Управління Держземагентства у Іванківському районі технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі та заяву від 25.04.2013 про внесення відомостей (змін до них) для внесення земельної ділянки під газорозподільною станцією (ГРС Зоріно) Боярського ЛВУ МГ до Державного земельного кадастру з присвоєнням кадастрового номеру.

Вказана земельна ділянка не має кадастрового номеру, оскільки на момент видачі вказаного державного акту законодавством України присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам не передбачалось.

Згідно Рішення від 29.04.2013 № РВ-3200024562013 державним кадастровим реєстратором Управління Держземагентства у Іванківському районі відмовлено у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з підстав перетину (співпадіння) площі земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, з іншими земельними ділянками.

Вважаючи таке рішення протиправним, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Згідно ст. 1 Закону України «Про Державний земельний кадастр» кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.

Згідно положень ч. 1 ст. 1 Закону України «Про державний земельний кадастр» Державний земельний кадастр - це єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами; державна реєстрація земельної ділянки - це внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.

Частиною 2 ст. 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» визначено, що державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за місцем їх розташування відповідним Державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Кадастровий номер земельній ділянці присвоюється за заявою заінтересованої особи у порядку визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051 «Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру» на підставі розробленої технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Частиною 6 цієї ж статті Закону визначено, що підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є:

- розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора;

- подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі;

- невідповідність поданих документів вимогам законодавства;

- знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

У разі, якщо кадастрові зйомки при підготовці документації із землеустрою під час формування земельної ділянки, що реєструється, або земельних ділянок, що вже зареєстровані, здійснені неякісно, може виникнути ситуація, коли при спробі реєстрації нових земельних ділянок їх межі будуть накладатися на межі вже зареєстрованих ділянок. Реєстрація нових земельних ділянок у цьому випадку унеможливлюється до виправлення помилок у Державному земельному кадастрі, або до виправлення документації із землеустрою щодо формування земельної ділянки, яка подана на державну реєстрацію.

З наявної в матеріалах справи фотокопії рішення відповідача від 29.04.2013 №РВ-3200024562013 (а.с. 28) слідує, що Державним кадастровим реєстратором управління Держземагентства у Іванківському районі Київської області розглянуто заяву про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 25.04.2013 (реєстраційний №ЗВ-3200537602013) разом з додатними до неї документами та відповідно до Порядку ведення Державного земельного кадастру прийнято рішення про відмову у внесенні таких відомостей з тих підстав, що встановлено перетин меж земельної ділянки позивача із іншими земельними ділянками, а саме: 3222080800:01:002:0038 (площа співпадіння - 2,7738%) та 3222080800:01:002:0036 (площа співпадіння - 21,2504%).

Також вказаним рішенням рекомендовано заявнику (ПАТ «Укртрансгаз») звернутись до землевпорядної організації для виправлення помилок.

З викладеного слідує, що в межах земельної ділянки, яку просив зареєструвати позивач та присвоїти їй кадастровий номер, знаходяться частини інших земельних ділянок, що є підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації.

Відповідно до статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суд, дослідивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є необґрунтованими, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Відповідно до ч. 2 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.

Згідно ч. 1 ст. 97 КАС України суд за клопотанням однієї зі сторін визначає грошовий розмір судових витрат, які повинні бути їй компенсовані.

Оскільки відповідач з клопотанням про відшкодування судових витрат до суду не звертався, вони стягненню з позивача на його користь не підлягають.

Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 97, 122, 124, 157-163, 167, 257 КАС України, суд, -

п о с т а н о в и в:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Лапій С.М.

Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 15 листопада 2013 р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.11.2013
Оприлюднено12.02.2014
Номер документу37096339
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/5314/13-а

Постанова від 11.11.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні