ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
03 лютого 2014 р. (14:20) Справа №801/10948/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі колегії суддів: головуючого судді Калініченко Г.Б., суддів Кудряшової А.М., Тоскіної Г.Л., за участю секретаря судового засіданні Бугаєвої Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Акціонерного товариства закритого типу "Вітас"
до Міністерства доходів і зборів України,
Державної податкової інспекції у м.Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим,
про визнання протиправними дій та спонукання до виконання певних дій,
ВСТАНОВИВ:
Акціонерне товариство закритого типу "Вітас" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Міністерства доходів і зборів України, Державної податкової інспекції у м.Сімферополі ГУ Міндоходів в АРК, в якому просить:
- визнати протиправними дії Міністерства доходів і зборів України з неприйняття як податкового звіту уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань Акціонерного товариства закритого типу "Вітас" за вересень 2013 року з податку на додану вартість;
- зобов'язати Міністерство доходів і зборів України прийняти уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань Акціонерного товариства закритого типу "Вітас" за вересень 2013 року з податку на додану вартість;
- зобов'язати Державну податкову інспекцію у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АРК прийняти уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань Акціонерного товариства закритого типу "Вітас" за вересень 2013 року з податку на додану вартість;
- зобов'язати Державну податкову інспекцію у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АРК відобразити показники уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань Акціонерного товариства закритого типу "Вітас" за вересень 2013 року з податку на додану вартість в картці особового рахунку з ПДВ;
-встановити судовий контроль за виконанням судового рішення органами Міністерства доходів і зборів України (ДПС України) та ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АРК.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на неправомірність дій відповідачів з неприйняття уточнюючого розрахунку до декларації Акціонерного товариства закритого типу "Вітас" за вересень 2013 року з податку на додану вартість у зв'язку із тим, що постановою Окружного адміністративного суду АРК від 28.07.2010 у справі №2а-7269/10/15/0170, яка залишена без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 17.01.2011, визнано протиправним та скасовано рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Акціонерне товариство закритого типу "Вітас", оформлене актом № 394/15-2 від 19.05.2010. Таким чином, позивач фактично на момент подання уточнюючого розрахунку до декларації з податку на додану вартість за вересень 2013 року і видання квитанції відповідачем - ДПС України про неприйняття податкової звітності є платником ПДВ.
Позивач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, надав клопотання про розгляд справи за його відсутністю та позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Відповідачі явку представників у судове засідання не забезпечили, про час, дату та місце його проведення повідомлені належним чином, заперечень до позову не надали.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню частково з наступного.
Відповідно до пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.
Суд зазначає, що Міністерство доходів і зборів України, Державна податкова інспекція у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АРК є суб'єктами владних повноважень, які у правовідносинах з фізичними та юридичними особами реалізують надані владні управлінські функції, а тому спори за їх участю є публічно-правовими і відносяться до юрисдикції адміністративних судів.
Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно.
Акціонерне товариство закритого типу "Вітас" зареєстроване в якості юридичної особи 18.01.1994 виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію серії А00 № 431995 та довідкою АА №6842752 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.
Таким чином, Акціонерне товариство закритого типу "Вітас" є суб'єктом господарювання, юридичною особою, зобов'язане виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності, у тому числі стосовно належного нарахування та сплати податків.
Акціонерне товариство закритого типу "Вітас" засобами електронного зв'язку подано до ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АРК уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань до податкової декларації із ПДВ за вересень 2013 року.
Квитанцією № 1 від 25.11.2013 ДПС України до відома позивача доведено про неприйняття уточнюючого розрахунку до декларації за вересень 2013 року із додатками 2, 3, 5 та реєстром виданих та отриманих податкових накладних в зв'язку з тим, що позивач не був платником ПДВ в періоді - вересень 2013.
Згідно із пунктом 46.1. статті 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Платниками податків відповідно до пункту 15.1. статті 15 Податкового кодексу України визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Відповідно підпунктів 16.1.2., 16.1.3 пункту 16.1. статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно пункту 48.1 статті 48 Податкового кодексу України податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання.
Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору, а саме відображати інформацію, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений цим Кодексом статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків (пункт 48.2 статті 48 Податкового кодексу України).
Згідно пункту 48.3. статті 48 Податкового кодексу України податкова декларація повинна містити такі обов'язкові реквізити: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація; звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку); повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті); місцезнаходження (місце проживання) платника податків; найменування органу державної податкової служби, до якого подається звітність; дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми); ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток посадових осіб платника податків; підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).
Відповідно до підпункту 48.5.1. пункту 48.5 статті 48 Податкового кодексу України податкова декларація повинна бути підписана: керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до органу державної податкової служби. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником та особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку; податкова звітність, складена з порушенням, не вважається податковою декларацією.
Порядком заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженим наказом Міністерства фінансів України № 1492 від 25.11.2011, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 20.12.2011 за №1490/20228, затверджені форма та порядок заповнення і подання податкової звітності з ПДВ (далі - Порядок № 1492).
Наданий позивачем уточнюючий розрахунок до декларації із ПДВ за вересень 2013 року із додатками 2, 3, 5 та реєстром виданих та отриманих податкових накладних, копії яких наявні в матеріалах справи, не містять будь-яких порушень наведених вище норм законодавства.
Декларація подається платником у визначений у пункті 5 розділу II Порядку № 1492, у строк до підрозділу органу державної податкової служби, яким здійснюється приймання податкової звітності, за формою, встановленою на дату подання.
Відповідно до пункту 49.1. статті 49 Податкового кодексу України, податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.
Згідно довідки про взяття на облік платника податків, Акціонерне товариство закритого типу "Вітас" перебуває на обліку у ДПІ у м. Сімферополь АРК з 15.02.1994 за № 3044.
Пунктом 49.8. статті 49 Податкового кодексу України встановлено, що прийняття податкової декларації є обов'язком органу державної податкової служби. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.
Згідно пункту 49.9. статті 49 Податкового кодексу України за умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання органом державної податкової служби.
Відповідно до пункту 49.11 статті 49 Податкового кодексу України у разі подання платником податків до органу державної податкової служби податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, такий орган державної податкової служби зобов'язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови.
Відповідно до пункту 4 Розділу Ш Порядку №1492 податкова звітність у паперовій формі подається на аркушах А4, в електронній формі - згідно з порядком підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку.
Договір про визнання електронних документів надається до органу ДПС за місцем реєстрації платника податків.
З матеріалів справи вбачається, що договір №120120121 від 12.01.2012 про визнання електронних документів позивачем було підписано із ДПІ у м. Сімферополі.
Квитанція про одержання звіту в електронній формі (далі - перша квитанція) - електронний документ, що формується програмним забезпеченням центру обробки електронної звітності або оператора та засвідчує факт і час одержання звіту в електронній формі (Наказ Державної податкової адміністрації України від 06.04.2009 року № 168 "Про впровадження централізованої системи електронної податкової звітності платників податків в органах ДПС України").
Відповідно пункту 9 підрозділу 10 Розділу ХХ Податкового кодексу України тимчасово, до розробки та впровадження в дію автоматизованої системи "Єдине вікно подання електронної звітності" відповідно до пункту 49.17 статті 49 цього Кодексу, діє Порядок з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затверджений наказом Державної податкової адміністрації України від 10 квітня 2008 року № 233 та зареєстрований у Міністерстві юстиції України 16 квітня 2008 року за № 320/15011.
Згідно із Наказом Державної податкової адміністрації України від 10 квітня 2008 року № 233, зареєстрованим Міністерством юстиції України 16 квітня 2008 за № 320/15011 "Про подання електронної податкової звітності", а саме пунктом 7.4, перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку. Ця квитанція надсилається органами ДПС на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним.
Згідно пункту 7.5 статті 7 Наказу № 233, підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних ДПС є друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв'язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС.
25.11.2013 ДПС України доведено до відома позивача про неприйняття уточнюючого розрахунку до податкової декларації, додатків 2, 3, 5 та реєстру виданих та отриманих податкових накладних, що підтверджується квитанціями № 1.
Відповідно до пункту 4.5 Наказу ДПА Украйни від 31.12.2008 № 827 Про затвердження Методичних рекомендацій щодо централізованого приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в ОДПС України - якщо надана органу ДПС платником податків податкова звітність заповнена ним з порушенням правил, зазначених у затвердженому порядку заповнення, то вона може бути не визнана таким органом ДПС як податкова декларація, а саме:
1)у ній не зазначено обов'язкових реквізитів або не проставлено прочерк у показниках, які не заповнюються;
2) її не підписано відповідними посадовими особами (факсиміле не дозволяється);
3)не скріплено печаткою платника податків;
4)відсутні обов'язкові додатки до податкової звітності, передбачені порядком заповнення відповідної звітності;
5)неможливо прочитати текст або цифри внаслідок пошкодження (наприклад, документи, залиті чорнилом або іншою рідиною, потерті);
6)наявні порвані аркуші, підчищення, помарки, виправлення, дописки і закреслювання;
7)подана ксерокопія звітних документів;
8)звітність з податку на додану вартість, подана неплатником ПДВ.
У таких випадках працівники структурного підрозділу ОДПС, до функцій якого належить приймання податкової звітності, в усній формі попереджають платника податків про виявлені недоліки і право невизнання органом ДПС такої податкової звітності відповідно до норм Податкового кодексу України.
Також слід зазначити, що відповідно до пункту 183.12 Податкового кодексу України реєстр платників податку на додану вартість веде центральний орган державної податкової служби.
Пунктом 2.4. розділу ІІ Положення про реєстрацію платників податків на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 07.11.2011 №1394, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.11.2011 за № 1369/20107 встановлено, що з числа обов'язків щодо ведення Реєстру центральний орган державної податкової служби здійснює:
- розробку організаційних та методологічних принципів ведення Реєстру;
- організацію реєстрації платників ПДВ;
- присвоєння платникам ПДВ індивідуальних податкових номерів;
- формування номерів свідоцтв про реєстрацію платників ПДВ;
- розробку технології та програмно-технічних засобів ведення Реєстру;
- виконання функцій адміністратора бази даних Реєстру (накопичення, аналіз даних, що надходять з регіональних податкових органів, контроль за достовірністю та актуалізацією даних, зберіганням, захистом їх, контроль за правом доступу тощо);
- автоматизоване ведення бази Реєстру;
- розробку нормативних документів на створення, ведення та користування даними Реєстру;
- оприлюднення даних з Реєстру.
Таким чином, до обов'язків Міністерства доходів і зборів України, як правонаступника ДПС України, входить автоматизоване ведення бази Реєстру, а до обов'язків ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АРК безпосередньо прийом декларацій.
Отже, до повноважень ДПС України, правонаступником якої є Міністерство доходів і зборів України, як до суб'єкта владних повноважень, не віднесено прийняття рішень щодо неприйняття або прийняття податкових декларацій платників податків.
Судом встановлено, що відмову в прийнятті уточнюючого розрахунку до податкової декларації Акціонерного товариства закритого типу "Вітас" з ПДВ за вересень 2013 року, було направлено саме ДПС України, проте, ані Податковим кодексом, ані Наказом ДПА України № 233 від 10.04.2008 не визначено в процедурі прийняття електронної звітності можливість прийняття вказаних рішень ДПС України, оскільки відповідні дії повинні здійснювати тільки територіальні органи Міндоходів, в яких перебуває на обліку платник податків.
У зв'язку із зазначеним, суд вважає обґрунтованими позовні вимоги позивача щодо визнання протиправними дій ДПС України по неприйняттю як податкової звітності уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань до декларації Акціонерного товариства закритого типу "Вітас" за вересень 2013 року із ПДВ.
При цьому суд зазначає, що вірним способом захисту порушеного права у даному випадку є звернення з позовними вимогами про визнання протиправною відмови ДПС України від прийняття як податкового звіту поданої декларації, оскільки відповідно до пункту 49.11 статті 49 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний надати платнику податків письмове повідомлення саме про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови.
З урахуванням викладеного, суд зазначає про протиправність відмови ДПС України у прийнятті як податкової звітності уточнюючого розрахунку Акціонерного товариства закритого типу "Вітас" за вересень 2013 року із ПДВ.
Приймаючи до уваги наведене вище, судова колегія вважає, що позовні вимоги про зобов'язання Міністерства доходів і зборів України прийняти уточнюючий розрахунок позивача з ПДВ за вересень 2013 року не належать до задоволення, оскільки Міністерство доходів і зборів України не здійснює функцій з прийому податкової звітності.
Вирішуючи питання щодо наявності підстав для задоволення позову в іншій частині, суд зазначає наступне.
Актом ДПІ у м. Сімферополі № 394/15-2 від 19.05.2010 оформлене рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ Акціонерного товариства закритого типу "Вітас", яке було визнано протиправним і скасовано постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 28.07.2010 у справі №2а-7269/10/15/0170, яка залишена без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 17.01.2011
Відповідно до підпункту 5.6.1 пункту 5.6 розділу V Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2011 № 1394, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29 листопада 2011 за № 1369/20107, підставою для внесення до Реєстру запису про відміну анулювання реєстрації, що відбулась за ініціативою податкового органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення податкового органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ під час адміністративного оскарження. Рішення із копіями відповідних документів направляються до центрального органу державної податкової служби для внесення відповідних змін до Реєстру.
Відповідно до частини 5 статті 124 Конституції України, частини 1 статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, частини 2 статті 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання усіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об'єднаннями на всій території України.
Судове рішення про визнання протиправним та скасування рішення ДПІ у м. Сімферополь АР Крим про анулювання реєстрації платника ПДВ Акціонерного товариства закритого типу "Вітас", оформлене актом № 394/15-2 від 19.05.2010, набрало законної сили.
У разі набрання законної сили судовим рішенням про задоволення зазначених позовних вимог та визнання протиправним рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість відповідне рішення податкового органу вважається протиправним з моменту його прийняття, що зазначено в Інформаційному листі Вищого адміністративного суду України від 02.08.2010 № 1172/11/13-10.
Таким чином, правові підстави вважати позивача особою, не зареєстрованою платником ПДВ, на час подання уточнюючого розрахунку із ПДВ за вересень 2013 року у відповідачів були відсутні.
Відповідно до пункту 3.1 Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 18.07.2005 № 276, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.08.2005 за №843/11123 (далі - Інструкція № 276), якою встановлюється порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку податків і зборів (обов'язкових платежів), з метою обліку нарахованих і сплачених сум платежів до бюджету органами державної податкової служби на кожний поточний рік відкриваються особові рахунки за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками.
Відповідно до пункту 3.5 Інструкції № 276 у залежності від призначення платежів відкриваються особові рахунки, в тому числі для здійснення обліку податку на додану вартість для платників податків - юридичних та фізичних осіб.
Відповідно до пункту 3.6 Інструкції № 276 форми карток особових рахунків мають лицьовий та зворотний боки.
На лицьовому боці картки відображаються умови справляння платежу та дані про платника податків.
Зворотний бік картки відображає стан розрахунків платників з бюджетом (суми нарахованого та сплаченого платежу, пені, штрафних (фінансових) санкцій, плати за кредит щодо розстрочених (відстрочених) податкових зобов'язань, суми податкового боргу, надміру та/або помилково сплачені, та суми, заявлені до відшкодування, й інше).
Відповідно до пункту 4.1 Інструкції № 276 нарахуванню в особових рахунках платників підлягають в тому числі податкові зобов'язання, штрафні санкції та пеня, самостійно визначені платником.
Тобто дані карток особових рахунків повинні відображати фактичний стан платежів до бюджету платника податків.
Позивач відобразив показники діяльності в податковій звітності - в уточнюючому розрахунку з ПДВ за вересень 2013 року.
ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АРК не надано суду доказів відображення в картці особового рахунку з ПДВ позивача показників уточнюючого розрахунку з ПДВ за вересень 2013 року.
Відповідно до пункту 3.2 Інструкції № 276 картки особових рахунків відкриваються тим структурним підрозділом органу державної податкової служби, який відповідно до своїх функціональних обов'язків відкриває особові рахунки платників.
З огляду на вищевикладене, позовні вимоги Акціонерного товариства закритого типу "Вітас" з ПДВ про визнання протиправною відмови Міністерства доходів і зборів України в прийнятті як податкового звіту уточнюючого розрахунку Акціонерного товариства закритого типу "Вітас" з ПДВ за вересень 2013 року з ПДВ; зобов'язання ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АРК відобразити показники уточнюючого розрахунку Акціонерного товариства закритого типу "Вітас" з ПДВ за вересень 2013 року з ПДВ в картці особового рахунку по ПДВ, обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи, відповідають вимогам чинного законодавства та підлягають задоволенню.
Суд вважає, що для повного захисту прав та інтересів позивача у справі правильним та належним способом захисту прав позивача буде зобов'язання ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АРК відобразити показники уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань Акціонерного товариства закритого типу "Вітас" з ПДВ за вересень 2013 року та додатків 2 , 3, 5, реєстру виданих та отриманих податкових накладних у картці особового рахунку з ПДВ саме датою їх фактичного отримання органом державної податкової служби - 25.11.2013.
Враховуючи те, що суд визнав протиправною відмову податкового органу прийняти уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань Акціонерного товариства закритого типу "Вітас" за вересень 2013 року з ПДВ, а також приймаючи до уваги те, що платник податків - позивач фактично подав уточнюючий розрахунок за вересень 2013 року з ПДВ засобами телекомунікаційного зв'язку, суд вважає належним захистом права позивача в частині позовних вимог про зобов'язання ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АРК прийняти уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань Акціонерного товариства закритого типу "Вітас" за вересень 2013 року з ПДВ постановлення судом рішення вважати таку декларацію поданою датою її фактичного отримання органом ДПС.
Так у справі №К/9991/16161/11 Вищий адміністративний суд України у своєму рішенні від 20.08.2013 зазначив, що задоволення судом позовних вимог про визнання протиправними дій податкового органу щодо невизнання податкової декларації означає, що відповідне рішення відповідача не створило жодних правових наслідків для позивача, а спірна податкова декларація є поданою. Таке рішення суду сприяє належному відновленню порушених прав платника.
Однак, при цьому необхідним заходом для належного захисту прав платника є зазначення у резолютивній частині постанови адміністративного суду дати, з якої податкова декларація вважається поданою платником до органу державної податкової служби.
Якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа) (частина перша статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України).
Керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позовні вимоги задовольнити частково.
2.Визнати протиправною відмову Державної податкової служби України в прийнятті як податкового звіту уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість Акціонерного товариства закритого типу "Вітас" за вересень 2013 року.
3.Вважати уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань Акціонерного товариства закритого типу "Вітас" з ПДВ, додатки 2, 3, 5 до уточнюючого розрахунку з податку на додану вартість, за вересень 2013 року поданими датою його фактичного отримання органом державної податкової служби - 25.11.2013, а реєстр виданих та отриманих податкових накладних за вересень 2013 року - 25.11.2013.
4.Зобов'язати Державну податкову інспекцію у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в Автономній Республіці Крим відобразити показники уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість, додатків 2, 3, 5 до уточнюючого розрахунку з податку на додану вартість за вересень 2013 року Акціонерного товариства закритого типу "Вітас" в картці особового рахунку з податку на додану вартість датою їх фактичного отримання органом державної податкової служби - 25.11.2013, а реєстру виданих та отриманих податкових накладних за вересень 2013 - 25.11.2013.
5. Стягнути на користь Акціонерного товариства закритого типу "Вітас" (ЄДРПОУ 20732633) судовий збір в розмірі 68.82 грн.з Державного бюджету України
6.В іншій частині позовних вимог відмовити.
7.Зобов'язати Державну податкову інспекцію у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в Автономній Республіці Крим в місячний строк з дати набрання постановою законної сили надати звіт про виконання постанови.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Головуючий суддя підпис Калініченко Г.Б.
Суддя підпис Кудряшова А.М.
Суддя підпис Тоскіна Г.Л.
З оригіналом згідно Калініченко Г.Б.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 03.02.2014 |
Оприлюднено | 12.02.2014 |
Номер документу | 37103314 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Калініченко Г.Б.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Калініченко Г.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні