Постанова
від 10.07.2008 по справі 8/194/08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

8/194/08

  

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

=======================================================================

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

  

"10" липня 2008 р. 14:45

Справа №  8/194/08

                                                  

       м. Миколаїв

                                                           

Господарський суд Миколаївської області, у складі судді Гриньової Т.В.,

при секретарі Лопатіні К.О.,

з участю представника позивача –Щукіна І.І., дов. № 03-487/726 від 10.06.2008р.,

представник відповідача у судове засідання не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, 54001, м. Миколаїв, вул. Нікольська, 46, під. 2,

до приватного підприємства (ПП) “Медичний центр “Агапіт”,

55200, Миколаївська область, м. Первомайськ, вул. Гагаріна, 14,

про стягнення штрафних санкцій за нестворені робочі місця для інвалідів, -

ВСТАНОВИВ:

Миколаївське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до господарського суду з позовними вимогами про стягнення з ПП “Медичний центр “Агапіт” адміністративно-господарських санкцій в сумі 2195 грн. 83 коп. за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів в 2007 році та 29 грн. 92 коп. пені за порушення терміну сплати адміністративно-господарських санкцій.

Ухвала господарського суду від 21.05.2008р. та додана до неї позовна заява з додатком надіслані на адресу відповідача та отримані ним 29.05.2008 року, що підтверджується повідомленням про вручення № 7735824. Отже, відповідач належним чином був повідомлений про дату, час та місце судового засідання. У зв'язку з неявкою відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового засідання, розгляд справи відкладався. Проте, правом, передбаченим статтею 51 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) щодо надання заперечень проти адміністративного позову, відповідач не скористався. Отже, суд вважає, що справа може бути розглянута по суті на підставі наявних у справі доказів, а відсутність повноважного представника відповідача, відповідно до ст. 128 КАС України, не перешкоджає вирішенню спору.

Позивач в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог у повному обсязі. Висновок суду ґрунтується на такому:  

Статтею 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в  Україні” для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників  облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Частиною 3 ст. 18 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, передбачено, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі  місця,  створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку,  встановленому  Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, Закон зобов'язує відповідача виділяти та створювати відповідно до 4 % нормативу робочі місця для інвалідів, інформувати центри зайнятості, та звітувати до Фонду соціального захисту інвалідів.

Отже, на підставі ст. 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, відповідач повинен був створити робочі місця для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, що складає у даному випадку 1 місце і працевлаштувати на ньому інваліда.

За даними наданого відповідачем звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2007 рік (форма 10-ПІ) (а.с. 4) на підприємстві інваліди не працювали.

Таким чином, відповідач не виконав встановлений Законом норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів і не створив 1 такого робочого місця.

Відповідачем не було доведено належними засобами доказування наявність фактичних обставин щодо інформування ним відповідних органів про вільні вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.

Згідно з ч 1 ст. 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається  в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі,  організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій  інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій  громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної  плати  на відповідному  підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Середньорічна заробітна плата на підприємстві у 2007 році складала 2195 грн. 83 коп., тому сума адміністративно-господарських санкцій за нестворене 1 робоче місце для інваліда становить 2195 грн. 83 коп.

Частиною 1 ст. 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, п. 4 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 70 від 31.01.2007 року (Далі - Порядок) передбачено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку за кожний календарний день прострочення.

За несвоєчасну сплату відповідачем адміністративно-господарських санкцій позивачем нарахована пеня в розмірі 29 грн. 92 коп.

Згідно п. 2 Порядку - роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Відповідач суму заборгованості у розмірі 2225 грн. 75 коп. (2195,83 + 29,92 грн.) грн. у встановлені строки добровільно не сплатив.

За таких обставин позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 160-163, 167, 254 КАСУ господарський суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з приватного підприємства “Медичний центр “Агапіт” (55200, Миколаївська область, м. Первомайськ, вул. Гагаріна, 14, ідентифікаційний код 33530869) на користь Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (54001, м. Миколаїв, вул. Нікольська, 46 під. № 2; Одержувач: Держбюджет Центрального району 50070000, код ЄДРПОУ 23626096, МФО 826013, р/р 31218230700006 Банк одержувача: УДК у Миколаївській області, Призначення платежу: *;101;-; код платника; платежі до Фонду інвалідів за нестворені робочі місця за 2007р.) адміністративно-господарські санкції в розмірі 2195 грн. 83 коп. та пені в розмірі 29 грн. 92 коп.

Постанову може бути оскаржено в порядку ст. 186 КАС України.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

Суддя Т.В.Гриньова

 

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення10.07.2008
Оприлюднено01.06.2009
Номер документу3710398
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —8/194/08

Постанова від 10.07.2008

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Гриньова Т.В.

Ухвала від 05.06.2008

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Гриньова Т.В.

Ухвала від 21.05.2008

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Гриньова Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні