ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
29 січня 2014 р. (16:49) Справа №801/9973/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Калініченко Г.Б., за участю секретаря Бугаєвої Ю.В. розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної фінансової інспекції в АР Крим
до Виконавчого комітету Ізобільненської сільської ради
про спонукання до виконання певних дій,
ВСТАНОВИВ:
Державна фінансова інспекція в АР Крим (далі позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про зобов'язання Виконавчого комітету Ізобільненської сільської ради (далі відповідач) виконати пункт 2,3 письмових вимог від 19.07.2013 року № 24-12/1590, мотивуючи свої вимоги тим, що відповідач відмовляється виконувати письмові вимоги щодо усунення виявлених ревізією порушень.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 25.10.2013 року відкрито провадження в адміністративній справі.
Представник позивача у судовому засіданні, яке відбулось 29.01.2014 року, наполягав на задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позовних вимог заперечував з підстав викладених у письмових запереченнях, в яких зазначено, що вимога про стягнення з осіб, винних у допущенному порушенні, шкоду у порядку та в розмірі, встановленому ст. ст. 130-136 КЗПП є незаконною, оскільки на працівників не може бути покладена відповідальність за шкоду за неодержані підприємством, установою, організацією прибутки.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що відповідач є юридичною особою з ідентифікаційним кодом 37252545, організаційно-правова форма юридичної особи - орган місцевого самоврядування.
Відповідно до п.4.3.6.1 Плану контрольно-ревізійної роботи Ялтинської об'єднаної державної фінансової інспекції на 1-й квартал 2013 року, на підставі направлення від 29.03.2013 за №28 проведено ревізію бюджету та фінансово-господарської діяльності Виконавчого комітету Ізобільненської сільської ради за період з 01.06.2009 року по 28.02.2013 року.
За результатами якої, перевіряючими був складений акт перевірки від 05.07.2013 №24-21/38.
Відповідно акту перевірки від 05.07.2013 №24-21/38 судом встановлено наступне.
Ізобільненською сільською радою в особі Петровського Юрія Васильовича та ТОВ «ЗИП Крим Інвест» в особі Бортника Руслана Валерійовича укладено договір оренди землі від 08.07.2004р. земельної ділянки несільськогосподарського призначення, забудовані землі, зайняті вулицями, площами, використані в комерційної мети, який знаходиться в межах с. Ізобільне, по вул. Нова площа 1,00 га. для будівництва готельного комплексу строком на 45 років.
Пунктом 4 договору передбачено, що нормативна грошова оцінка складає 1911291,03 грн. з урахуванням коефіцієнту індексації на 01.01.2004р.
Пунктами 7,9 Договору передбачено, що орендна плата вноситься в грошовій формі у розмірі 32724,00 грн. на рік щомісячно не пізніше 30 числа кожного місяця у сумі 2727,00 грн.
Пунктом 10 Договору передбачено, що розмір орендної плати переглядається у разі:
-змін умов господарювання, передбачених договором;
-змін грошової оцінки, збільшення розмірів ставки земельного податку, змін ставок орендної плати, індексації, у тому числі внаслідок інфляційних процесів;
Пунктом 34 Договору передбачено, що за невиконання та неналежне виконання умов Договору сторони несуть відповідальність згідно з законом і цим Договором.
Рішенням 57 сесії Ізобільненської сільської ради 5 скликання від 29 травня 2009 року № 57/57 затверджено технічну документацію про грошову нормативну оцінку земель населеного пункту Ізобільненської сільської ради.
Пунктом 4 цього рішення передбачено, що стягування орендної плати за використання землею здійснювати з моменту публікації рішення.
Пунктом 5 Рішення передбачено, що бухгалтерії Ізобільненської ради справити розрахунок орендної плати за земельні ділянки, раніше наданих у використання для укладання додаткових угод. Однак, додаткові угоди Виконкомом Ізобільненської ради не укладено та орендна плата згідно нової грошової оцінки не перераховувалася.
Пунктом 1 Рішення 54 сесії Ізобільненської сільської ради 5 скликання від 27.03.2009 №54/17 встановлено річну ставку орендної плати на 2009 рік, яка складає 3 % від нормативної грошової оцінки.
Таким чином, перевіряючими було встановлено недоотримання Ізобільненською сільською радою орендної плати в розмірі 746567,50 грн.
Також, Ізобільненською сільською радою та ТОВ «Центр інформаціонних технологій» в особі Білова Сергія Валентиновича укладено договір оренди землі від 14.10.2004, а саме земельної ділянки несільськогосподарського призначення, (пасовища; землі які покриті лісовою рослинністю), яка знаходиться в межах с. Верхня Кутузовка, район розворотне кільце, площею 2,5000 га. під розміщення кафе з комплексом додаткових послуг строком на 49 років.
Пунктом 4 цього договору передбачено, що нормативна грошова оцінка складає 118936,00 грн.
Згідно п. 7, 9 Договору передбачено, що орендна плата вноситься в грошовій формі у розмірі 11893,00 грн. на рік, щомісячно не пізніше 30 числа кожного місяця у сумі 991,13 грн.
Пунктом 10 Договору передбачено, що розмір орендної плати переглядається, у разі:
-змін умов господарювання, передбачених договором;
-змін грошової оцінки, збільшення розмірів ставки земельного податку, змін ставок орендної плати, індексації, у тому числі внаслідок інфляційних процесів.
Пунктом 38 Договору передбачено, що за невиконання та неналежне виконання умов Договору сторони несуть відповідальність згідно з законом і цим Договором.
Рішенням 57 сесії Ізобільненської сільської ради 5 скликання від 29 травня 2009 року № 57/55 затверджено технічну документацію про грошову нормативну оцінку земель населеного пункту Ізобільненської сільської ради (с.В.Кутузовка).
Однак додаткові угоди Виконкомом не укладено та орендна плата за земельні ділянки згідно нової грошової оцінки не перерахована.
В ході ревізії зроблено розрахунок недоотриманої орендної плати згідно наданих до ревізії даних ДПІ в м. Алушта та інформації Відділу Держкомзему в м. Алушта № 10-03/12-506 від 13.05.2013р., відповідно до якого, перевіряючими було встановлено недоотримання Ізобільненською сільською радою орендної плати в розмірі 992124,15 грн.
Відповідно до пунктів 4, 6 Положення про Державну фінансову інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 23.04.2011 року N 499/2011, за наслідками проведеної ревізії Виконавчому комітету Ізобільненської сільської ради були направлені письмові вимоги від 19.07.2013 № 24-12/1590, у пунктах 2,3 яких зазначені наступні порушення:
-в порушення п.1 ст. 15 Закону України «Про оренду землі» від 06.10.1998 №161-XIV, ст. 629 Цивільного кодексу України, п.1 рішення 54 сесії 5 скликання від 27.03.2009 № 54/17 недоотримане сільським бюджетом орендної плати від орендаря ТОВ «Центр інформаційних технологій» по новій нормативно-грошовій оцінці за період з 01.06.2009 по 28.02.2012 у сумі 992124,15 грн.
У зв'язку з чим позивач вимагає у відповідності до діючого законодавства дієвих заходів щодо фактичного усунення порушення (стягнення з орендаря ТОВ «Центр інформаційних технологій» коштів у сумі 992124, 15 грн.). В іншому випадку стягнути з осіб, винних у допущеному порушенні, шкоду у порядку та розмірі встановленому ст. ст. 130-136 Кодексу законів про працю України від 10.12.1971 № 322-VIII;
-в порушення п.1 ст.15 Закону України «Про оренду землі» від 06.10.1998 №161-XIV, ст. 629 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV, п.1 рішення 54 сесії 5 скликання від 27.03.2009 № 54/17 недоотримане сільським бюджетом орендної плати від орендаря ТОВ «ЗИП Крим Інвест» по новій нормативно-грошовій оцінці за період з 01.06.2009 по 28.02.2012 у сумі 746567,50 грн.
У зв'язку з чим позивач вимагає прийняти у відповідності до діючого законодавства дієвих заходів щодо фактичного усунення порушення (стягнення з орендаря ТОВ «ЗИП Крим Інвест» коштів у сумі 746567,50 грн.) В іншому випадку стягнути з осіб, винних у допущенному порушенні, шкоду у порядку та розмірі встановленому ст.ст. 130-136 Кодексу законів про працю України від 10.12.1971 №322-VIII.
Згідно ст. 15 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" законні вимоги службових осіб органів державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.
Як вбачається із п. 10 ч.1 ст. 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" орган державного фінансового контролю звертається до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Посилання відповідача, про те, що ним нібито виконуються вимоги Державної фінансової інспекції в АР Крим не приймаються до уваги суду, оскільки під час розгляду справи останнім не надано належних доказів щодо вчинення будь-яких дій, передбачених законодавством України, щодо виконання пунктів вимог Державної фінансової інспекції в АР Крим, а саме наприклад: звернення до суду з позовом про стягнення заборгованості за договорами оренди з орендарів тощо.
За таких обставин, приймаючи до уваги те, що до теперішнього часу відповідачем не виконані п.п. 2,3 письмових вимог від 19.07.2013 № 24-12/1590, зазначені письмові вимоги у судовому порядку не оскаржувались, позовні вимоги належить задовольнити.
У судовому засіданні, яке відбулось 29.01.2014 року, оголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Відповідно до ст. 163 Кодексу адміністративного судочинства України постанова оформлена та підписана 23.04.2013 року.
Керуючись ст. ст. 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Зобов'язати Виконавчий комітет Ізобільненської сільської ради (АР Крим, 98531, АР Крим, м. Алушта, с. Ізобільне, вул. Центральна, буд.1,) виконати пункти 2,3 письмових вимог Державної фінансової інспекції в АР Крим від 19.07.2013 року № 24-12/1590.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Калініченко Г.Б.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2014 |
Оприлюднено | 13.02.2014 |
Номер документу | 37104936 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Калініченко Г.Б.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Калініченко Г.Б.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Калініченко Г.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні