ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
06 лютого 2014 р. (14:34) Справа №801/10684/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кащеєвої Г.Ю., за участю секретаря судового засідання Могильної А.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Дитячого протитуберкульозного санаторію "Алупка" Київського міського дитячого Санаторно-курортного медичного об'єднання
до Управління Пенсійного фонду України в м. Ялта АР Крим
про визнання незаконним та скасування наказу, визнання довідки недійсною, визнання протиправними дій та скасування рішення.
за участі:
представника позивача - Жилевич А.Г., паспорт НОМЕР_1;
представника позивача - Циганій Д.О., паспорт НОМЕР_2;
представника відповідача - Харбут К.Д., довіреність № 07 від 24.10.2013, посвідчення НОМЕР_3;
представника третьої особи - ОСОБА_4, , паспорт НОМЕР_4;
Обставини справи: Дитячий протитуберкульозний санаторій "Алупка" Київського міського дитячого Санаторно-курортного медичного об'єднання звернувся до Окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в м. Ялта АР Крим, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - ОСОБА_4, в якому просить:
- визнати незаконним та скасувати наказ Дитячого протитуберкульозного санаторію "Алупка" № 29 від 10.04.2003 року "Про результати проведення атестації робочих місць за умовами праці" у частині підтвердження пільгового пенсійного забезпечення згідно Списку № 2 медичній сестрі палатній;
- визнати недійсною Довідку про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній № 519 від 21.12.2012 року надану санаторієм "Алупка" ОСОБА_4;
- визнати дії Управління Пенсійного фонду України в м. Ялта АР Крим по призначенню пенсії пенсіонерці ОСОБА_4 протиправними та скасувати рішення про призначення ОСОБА_4 пенсії на пільгових умовах.
Ухвалою суду від 28.01.2014 року закрито провадження у справі № 801/10684/13-а за позовом Дитячого протитуберкульозного санаторію "Алупка" Київського міського дитячого Санаторно-курортного медичного об'єднання до Управління Пенсійного фонду України в м. Ялта АР Крим, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - ОСОБА_4 в частині визнання незаконним та скасування наказу Дитячого протитуберкульозного санаторію "Алупка" № 29 від 10.04.2003 року "Про результати проведення атестації робочих місць за умовами праці" у частині підтвердження пільгового пенсійного забезпечення згідно Списку № 2 медичній сестрі палатній, визнання недійсною Довідки про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній № 519 від 21.12.2012 року надану санаторієм "Алупка" ОСОБА_4
У судовому засіданні 28.01.2014 року позивач підтримав позовні вимоги.
У судовому засіданні 28.01.2014 року відповідач заперечував проти задоволення позовних вимог, раніше відповідач надав письмові заперечення на позовні вимоги, у яких вказав, що при призначенні пільгової пенсії ОСОБА_4 діяв відповідно до вимог чинного законодавства з урахуванням відомостей, які зазначені у трудовій книжці ОСОБА_4 та довідках про стаж її роботи.
Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши надані докази, суд -
ВСТАНОВИВ:
Судом встановлено, що Дитячий протитуберкульозний санаторій "Алупка" Київського міського дитячого Санаторно-курортного медичного об'єднання, відповідно до Довідки відділу статистики у м. Ялта № 719479 з єдиного державного реєстру підприємств та організацій України є юридичною особою ( код за ЄДРПОУ 01995901)
ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_1 01.04.2013 року звернулась до Управління Пенсійного фонду у м. Ялта АР Крим з заявою про призначення пенсії за віком на льотних умовах за списком № 2, що підтверджується заявою (а.с. 36) та надала необхідні документи для призначення вищевказаного виду пенсії, що підтверджується розпискою - повідомленням (а.с. 38).
Згідно ч. 2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадових осіб зобов'язані діяти лише в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Призначення та перерахунок пенсій повинен здійснюватися органами Пенсійного фонду України відповідно до вимог діючого законодавства України при наявності на те законних підстав та відповідних документів у конкретних осіб.
Статтею 44 Закону України № 1058 «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» передбачено, що заява про призначення (перерахунок) пенсії та необхідні документи подаються до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально.
Заява про призначення пенсії за віком може бути подана застрахованою особою не раніше ніж за місяць до досягнення пенсійного віку.
Органи Пенсійного фонду мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, видані ними для оформлення пенсії, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі та достовірність поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством для визначення права на пенсію.
Згідно ч. 5 ст. 45 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" документи про призначення (перерахунок) пенсії розглядає територіальний орган Пенсійного фонду та не пізніше 10 днів з дня їх надходження приймає рішення про призначення (перерахунок) або про відмову в призначенні (перерахунку) пенсії.
Згідно п. «б» статті 13 закону України № 1788 «Про пенсійне забезпечення» на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи працівники, зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці, - за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць:
- чоловіки - після досягнення 55 років і при стажі роботи не менше 25 років, з них не менше 12 років 6 місяців на зазначених роботах;
- жінки - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 20 років, з них не менше 10 років на зазначених роботах.
Працівникам, які мають не менше половини стажу роботи з шкідливими і важкими умовами праці, пенсії на пільгових умовах призначаються із зменшенням віку, передбаченого статтею 12 цього Закону, на 1 рік за кожні 2 роки 6 місяців такої роботи чоловікам і за кожні 2 роки такої роботи - жінкам.
При визначені права на пільгову пенсію ОСОБА_4 враховувались документи, які знаходяться в пенсійній справі та видавались Дитячим протитуберкульозним санаторієм «Алупка» Київського міського дитячого Санаторно-курортного медичного об'єднання, а саме:
- довідка № 450 від 16.11.2012 року про протитуберкульозний статус санаторію «Алупка (а.с. 55);
- довідка № 399 від 16.11.2012 року про протитуберкульозний статус санаторію «Алупка» (а.с. 399);
- довідка № 113 від 20.03.2013 року, яка підтверджує особливі умови праці (а.с. 57);
- довідка № 143 від 08.04.2013 року про первинну атестацію робочих місць (а.с. 58);
- наказ № 10 від 07.05.1999 року про підтвердження права працівників на пенсійне забезпечення несприятливих умовах (а.с. 59);
- наказ № 29 від 10.04.2003 року про результати проведення атестації робочих місць за умовами праці (а.с. 60-61);
- додатки № 1 та № 2 до наказу № 29 від 10.04.2003 року про результати проведення атестації робочих місць за умовами праці (а.с. 62);
- перелік документів по атестації робочих місць (а.с. 63-64).
Судом встановлено, що у довідці № 113 від 20.03.2013 року про підтвердження трудового стажу вказано, що ОСОБА_4 працювала повний робочий день у дитячому протитуберкульозному санаторії «Алупка» на посаді сестри медичної палатної, що передбачено Постановою КМУ від 16.01.2003 року № 36 «Про затвердження списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах» Список №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників на роботах із шкідливими і важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах розділ ХХІV, підрозділ 24а, у якому вказано, що право на пенсію за віком на пільгових умовах мають працівники, які безпосередньо обслуговують хворих, а саме: у туберкульозних та інфекційних закладах, відділеннях, кабінетах молодші медичні сестри, молодші медичні сестри з догляду за хворими, сестри-господині, молодші спеціалісти з медичною освітою.
Суд зазначає, що позивач не заперечує, що санаторій «Алупка» має статус протитуберкульозного закладу.
У наказі № 10 від 07.05.1999 року про підтвердження права працівників на пенсійне забезпечення за роботу у несприятливих умовах вказано, що підтверджено право на пільги по списку № 2 палатним медсестрам.
У наказі № 29 від 10.05.2003 року про результати проведення атестації робочих місць за умовами праці вказано, затвердити перелік робочих місць, виробництв, робіт, професій та посад, працівникам яких за результатами атестації робочих місць за умовами праці підтверджено право на пільгове пенсійне забезпечення за списком №2 (додаток 1).
Згідно протоколу № 2 від 14 березня 2013 року (а.с. 15) дослідження трудового процесу палатної медсестри дитячого протитуберкульозного санаторію «Алупка» атестаційна комісія дитячого протитуберкульозного санаторію «Алупка» прийняла рішення про підтвердження медичній палатній сестрі дитячого протитуберкульозного санаторію «Алупка» прав на пільгове пенсійне забезпечення за списком № 2.
У протоколі № 2 вказано, що основним видом роботи палатної медсестри є догляд за хворими дітьми. Палатна медична сестра наражається на небезпеку зараження при контакті з хворими дітьми, які перехворіли на туберкульоз, контактними по туберкульозу, з хронічними захворюваннями легенів та верхніх дихальних шляхів. М/о 2-3-4 клас небезпеки. Тривалість впливу фактору - 75%. Фактор 3 класу 1 ступеню шкідливості.
Постановою КМУ від 1 серпня 1992 р. N 442 «Про Порядок проведення атестації робочих місць за умовами праці» затверджено Порядок проведення атестації робочих місць за умовами праці.
У Постанові № 442 встановлено, що відповідно до статті 13 Закону України
"Про пенсійне забезпечення" пенсії за віком на пільгових умовах за списками N 1 і 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, що дають право на пільгове пенсійне забезпечення, затверджуваними Кабінетом Міністрів України, а також пенсії, що можуть встановлюватися підприємствами й організаціями за рахунок власних коштів працівникам інших виробництв, професій та посад залежно від умов праці, призначаються за результатами атестації робочих місць.
Результати атестації використовуються підприємствами й організаціями також для здійснення пільг і компенсацій, передбачених чинним законодавством.
Керівникам підприємств та організацій незалежно від форм власності й господарювання провести атестацію робочих місць, визначити за її результатами перелік робочих місць, виробництв, робіт, професій і посад з пільговим пенсійним забезпеченням та ознайомити з ним трудящих.
Згідно п. 2 Порядку, затвердженого Постановою КМУ № 4442 основна мета атестації полягає у регулюванні відносин між власником або уповноваженим ним органом і працівниками у галузі реалізації прав на здорові й безпечні умови праці, пільгове пенсійне забезпечення, пільги та компенсації за роботу у несприятливих умовах.
Відповідно до п. 4 Порядку атестація проводиться атестаційною комісією, склад і повноваження якої визначається наказом по підприємству, організації в строки, передбачені колективним договором, але не рідше одного разу на 5 років.
Відповідальність за своєчасне та якісне проведення атестації покладається на керівника підприємства, організації.
Згідно п. 6.Порядку атестація робочих місць передбачає:
- установлення факторів і причин виникнення несприятливих умов праці;
- санітарно-гігієнічне дослідження факторів виробничого середовища, важкості й напруженості трудового процесу на робочому місці;
- комплексну оцінку факторів виробничого середовища і характеру праці на відповідальність їхніх характеристик стандартам безпеки праці, будівельним та санітарним нормам і правилам;
- установлення ступеня шкідливості й небезпечності праці та її характеру за гігієнічною класифікацією;
- обґрунтування віднесення робочого місця до категорії із шкідливими (особливо шкідливими), важкими (особливо важкими) умовами праці;
- визначення (підтвердження) права працівників на пільгове пенсійне забезпечення за роботу у несприятливих умовах;
- складання переліку робочих місць, виробництв, професій та посад з пільговим пенсійним забезпеченням працівників;
- аналіз реалізації технічних і організаційних заходів, спрямованих на оптимізацію рівня гігієни, характеру і безпеки праці.
Як вбачається з матеріалів справи атестаційною комісією дитячого протитуберкульозного санаторію «Алупка» було проведено дослідження трудового процесу палатної медсестри санаторію, що підтверджується протоколом № 2 від 14.03.2003 року, згідно висновків, викладених у протоколі № 2 комісія прийняла рішення про підтвердження права медичної сестри палатної санаторію «Алупка» на пільгове пенсійне забезпечення згідно Списку № 2.
Наказ № 23 від 10.04.2003 року виданий головним лікарем дитячого протитуберкульозного санаторію «Алупка» на виконання постанови КМУ № 442 від 01.08.1992 року за результатами роботи атестаційної комісії.
Згідно п. 11 Порядку контроль за якістю проведення атестації, правильністю застосування списків N 1 і 2 виробництв, робіт, професій посад і показників, що дають право на пільгове пенсійне забезпечення, пільги і компенсації, покладається на органи Державної експертизи умов праці.
Суд зазначає, що будь-яких висновків Державної експертизи умов праці стосовно якості проведення атестації, правильності застосування списків N 1 і 2 позивачем не надано.
Статтею 60 Закону № 1788 передбачені пільги по обчисленню стажу за роботу в деяких медичних закладах, а саме: робота в лепрозорних і протичумних закладах охорони здоров'я, у закладах (відділеннях) з лікування осіб, заражених вірусом імунодефіциту людини або хворих на СНІД, в інших інфекційних закладах (відділеннях) охорони здоров'я, у патолого-анатомічних і реанімаційних відділеннях закладів охорони здоров'я, а також у психіатричних закладах охорони здоров'я зараховується до стажу роботи у подвійному розмірі.
Туберкульоз є інфекційним захворюванням, а тому відповідач правомірно зарахував стаж роботи ОСОБА_4 у подвійному розмірі.
Згідно трудової книжки та довідок, виданих санаторієм «Алупка» ОСОБА_4 працювала медичною сестрою палатною у протитуберкульозному санаторію «Алупка» з 30.09.2000 року по 01.06.2005 року. Стаж роботи за списком № 2 з урахуванням статті 60 Закону України № 1788 складає 8 років 8 місяців. Загальний стаж роботи складає 36 років 8 місяців 13 днів, а тому ОСОБА_4 у 52 роки мала право на отримання пільгової пенсії за віком.
Оцінюючи доводи позивача, про те що ОСОБА_4 займала посаду "медична сестра платана", а вказана посада не значиться у списку № 2, затвердженому Постановою КМУ від 16.01.2003 року № 36, суд зазначає, що відповідно до Постанови КМУ від 16.01.2003 року № 36 «Про затвердження списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах» згідно Списоку №2 розділ ХХІV, підрозділ 24а право на пенсію за віком на пільгових умовах мають працівники, які безпосередньо обслуговують хворих, а саме:
24а а) у туберкульозних та інфекційних закладах, відділеннях, кабінетах;
24а молодші медичні сестри, молодші медичні сестри з догляду за хворими, сестри-господині;
24а молодші спеціалісти з медичною освітою.
Медична сестра - спеціаліст зі середньою медичною освітою у галузі сестринської справи. Медична сестра відноситься до середнього медичного персоналу, є молодшим спеціалістом по відношенню до спеціаліста - лікаря. Початкову медичну освіту отримують молодші медичні сестри та санітарки, які закінчили спеціальні курси або отримали неповну середню медичну освіту.
Як вбачається з матеріалів справи ОСОБА_4 мала медичну освіту, закінчила Ялтинське медичне училище за спеціальністю медична сестра, їй присвоєна кваліфікація - медична сестра, що підтверджується дипломом НОМЕР_5 від 05.07.1989 року, реєстраційний № 472 (а.с. 50).
Таким чином, суд прийшов до висновку що Управління Пенсійного фонду у м. Ялта АР Крим при призначенні пенсії ОСОБА_4 діяло відповідно до вимог чинного законодавства, на підставі та в межах своїх повноважень.
Крім того Управлінням Пенсійного фонду у м. Ялта АР Крим 20.06.2013 року була проведена перевірка Дитячого протитуберкульозного санаторію «Алупка» з питання достовірності даних про пільговий стаж, наданих для призначення пенсії за Законом України від 09.07.2003 року № 1058 «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», за результатами перевірки складено акт № 73-Я від 20.06.2013 року, висновками акту підтверджено, що ОСОБА_4 працювала у дитячому протитуберкульозному санаторії "Алупка" на посаді медичної сестри палатної з 30.09.2000 року по 09.02.2005 року.
На підставі викладеного суд вважає, що позовні вимоги Дитячого протитуберкульозного санаторію "Алупка" Київського міського дитячого Санаторно-курортного медичного об'єднання до Управління Пенсійного фонду України в м. Ялта АР Крим про визнання дії відповідача по призначенню пенсії пенсіонерці ОСОБА_4 протиправними та скасувати рішення про призначення ОСОБА_4 пенсії на пільгових умовах не обґрунтовані та не підлягають задоволенню.
У судовому засіданні 06.02.2014 року оголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови складено та підписано 11.02.2014 року.
На підставі викладеного, керуючись статтями 160, 163, 167 КАС України,
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позовних вимог відмовити.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кащеєва Г.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2014 |
Оприлюднено | 13.02.2014 |
Номер документу | 37113060 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кащеєва Г.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кащеєва Г.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кащеєва Г.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кащеєва Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні