Рішення
від 14.10.2008 по справі 11/388/08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

11/388/08

    

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Р І Ш Е Н Н Я

"14" жовтня 2008 р. Справа № 11/388/08

За позовом:  Товариства з обмеженою відповідальністю “Трансформ”

(54030, м.Миколаїв, вул.В. Морська, 29, кв.5)

до відповідача: Березанської районної державної адміністрації Миколаївської області

(57400, Миколаївська обл.., смт.Березанка, вул.Леніна, 33)

Суддя Василяка К.Л.

П Р Е Д С Т А В Н И К И:

від позивача: Рижий В.В. –дов. від 24.09.2008р.

від відповідача: Заблоцька В.В. –дов. від 22.05.2008р.

Суть спору:   спонукання до укладання договору оренди земельної ділянки

          Відповідач відзив на позов не надав, представник проти позовних вимог не заперечує.

Заслухавши представників сторін, вивчивши матеріали справи,  суд –

в с т а н о в и в:

В листопаді 2007 року ТОВ «Трансформ»звернулося з заявою до Березанської райдержадміністрації Миколаївської області про надання в довгострокову оренду земельної ділянки площею 0,25 га для комерційного використання під розміщення закусочної із земель запасу за межами населеного пункту в межах Коблевської сільської ради Березанського району.

          Розпорядженням в.о. голови Березанської райдержадміністрації за №1422 від 06.12.2007р. ТОВ «Трансформ» було надано дозвіл на збір матеріалів погодження розташування вказаної земельної ділянки.

          Розпорядженням Березанської райдержадміністрації №736 від 29.07.2008р. було затверджено матеріали погодження місця розташування земельної ділянки товариству з обмеженою відповідальністю  «Трансформ»в довгострокову оренду строком на 49 років площею до 0,25 га за межами населеного пункту в межах території Коблевської сільської ради Березанського району Миколаївської області та надано дозвіл на розробку проекту землеустрою і нормативної грошової оцінки вказаної земельної ділянки.

          В подальшому, на підставі вказаного розпорядження Березанської райдержадміністрації, позщивачем було замовлено проект землеустрою, який був виготовлений ТОВ «Обласний земельно-кадастровий центр», а також проведено та виготовлено технічну документацію з нормативної грошової оцінки вказаної земельної ділянки.

          Розроблений проект землеустрою було погоджено: з Коблевською сільською радою; відділом земельних ресурсів у Березанському районі Миколаївської області №01-6-1882 від 05.08.08р; Березанським районним відділом містобудування архітектури, ЖКХ та розвитку інфраструктури; службою охорони культурної спадщини Миколаївської облдержадміністрації; державною санітарно –епідеміологічною експертизою; державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Миколаївській області; державною експертизою землевпорядної документації головного управління Держкомзему у Миколаївській області.

          З огляду на викладене, позивачем дотримано встановлено законодавством порядку щодо передачі земельних ділянок в оренду.

Розпорядженням Березанської райдержадміністрації №840 від 02.09.08р. було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Після виготовлення проекту землеустрою та його погодження з відповідними контролюючими органами ТОВ «Трансформ»20.08.08р. відповідно до приписів ст.ст. 118, 124 ЗК України звернулось до Березанської  райдержадміністрації з заявою про затвердження даного проекту землеустрою та укладення договору оренди земельної ділянки.

Листом від 02.09.2008р. відповідач відмовив ТОВ «Трансформ»в затверджені проекту землеустрою та укладанні договору оренди земельної ділянки з тих підстав, що п.1 ст.124 Земельного Кодексу України (в редакції від 28.12.2007р.) передбачено набуття права оренди земельних ділянок, що знаходяться у державній або комунальній власності, виключно на аукціонах.

Приймаючи рішення по справі судом взято до уваги наступне.

          28.12.2007р.було прийнято Закон України „Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України” яким були внесені зміни, в тому числі і до Земельного Кодексу України.

          Зокрема, частину 1 статті 124 було доповнено абзацом другим згідно якого було встановлено, що набуття  права  оренди  земельних  ділянок,  що перебувають у державній  або  комунальній  власності, здійснюється  виключно на аукціонах,  крім  земельних  ділянок,  на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, які перебувають у власності громадян і юридичних осіб  і  в яких відсутні акції (частки, паї), що належать державі.

          Викладені вище обставини свідчать про те, що фактично, заперечень від відповідача щодо укладання договору оренди земельної ділянки не було.

          Але,  в результаті прийняття змін в діюче законодавство, було змінено порядок набуття права оренди земельної ділянки –шляхом аукціону.

          При цьому, в законодавчому порядку не було визначено яким чином та порядком повинен проходити  аукціон, чи забезпечить він рівність його учасників, враховуючи, що позивач пройшов всі погодження, проектно-вишукувальні роботи, розробив проект землеустрою та поніс витрати на розробку цієї документації.

          На законодавчому рівні не було також визначено джерело фінансування щодо компенсації цих витрат.

          Строки прийняття законодавчих актів для розв'язання та вирішення цих питань не були  визначені, що негативно позначається на як підприємницькій діяльності так і стосовно надходжень грошових коштів до бюджету.

Слід зазначити, о позивач звернувся до відповідача до прийняття Закону України „Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України”.

Відповідно до приписів ст.124 Земельного Кодексу України   передача в оренду  земельних  ділянок,  що  перебувають  у державній  або  комунальній  власності,  здійснюється  на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу  місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

27 травня Конституційний Суд оприлюднив  прийняте  22  травня цього  року  рішення  у справі за конституційними поданнями Верховного Суду щодо відповідності Конституції (конституційності)  окремих  положень  статті  65 розділу I, пунктів 61, 62, 63, 66 розділу II, пункту 3 розділу III Закону  України “Про  Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України” від 28 грудня 2007 року №107-VI  і 101 народного депутата щодо відповідності Конституції (конституційності) положень статті 67 розділу I,  пунктів 1-4, 6-22, 24-100 розділу II Закону України “Про Державний бюджет України на 2008  рік  та  про  внесення  змін  до деяких   законодавчих   актів  України”.

 Цим рішенням, Конституційний Суд,  вирішив визнати такими, що відповідають Конституції (є конституційними),  положення підпунктів 1 - 6 пункту 19 розділу II “Внесення змін до деяких  законодавчих  актів  України”  Закону України “Про  Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України”  від  28  грудня  2007  року.

                    Визнати такими, що не відповідають Конституції (є неконституційними), положення   статті   67 розділу I,  пунктів 2-4,  6-8, 10-18, підпункту 7 пункту 19, пунктів 20-22,  24-34,  підпунктів 1-6,  8-12  пункту  35,  пунктів  36-100 розділу II “Внесення змін до деяких законодавчих актів України” та пункту  3  розділу  III  “Прикінцеві  положення” Закону  України “Про  Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України”.

          Положення Закону України “Про Державний бюджет України на 2008 рік та про   внесення  змін  до  деяких  законодавчих  актів  України”,   визнані неконституційними,  втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом цього рішення.

         Конституційний суд також зазначив, що  рішення у цій  справі   має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними  позовів у зв'язку з правовідносинами,  які виникли внаслідок дії положень Закону України “Про Державний  бюджет  на  2008  рік  та  про внесення змін  до  деяких  законодавчих актів України”, визнаних неконституційними.

Відповідно до п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями  в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Відповідно до п.16 ч.3 ст.42 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, міський голова укладає від імені територіальної громади, ради та її виконавчого комітету договори.

За таких обставин позов підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст.44,49,82-85 ГПК України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1.    Позов задовольнити в повному обсязі.

          2. Березанській районній державній адміністрації Миколаївської області (57400, Миколаївська обл.., смт.Березанка, вул.Леніна, 33) затвердити проект землеустрою та укласти з Товариством з обмеженою відповідальністю  «Трансформ» (54030, м.Миколаїв, вул.В. Морська, 29, кв.5, код ЄДРПОУ 32542852) договір оренди земельної ділянки площею 0,25 га для комерційного використання під розміщення закусочної із земель державної власності (запас) за межами населеного пункту в межах території Коблевської сільської ради Березанського району Миколаївської області, строком на 49 років, відповідно до проекту землеустрою щодо відведення даної земельної ділянки.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття.

          У разі подання  апеляційної скарги, або внесення апеляційного подання рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційною інстанцією.

Суддя К.Л.Василяка

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення14.10.2008
Оприлюднено01.06.2009
Номер документу3711554
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/388/08

Рішення від 14.10.2008

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Василяка К.Л.

Ухвала від 29.09.2008

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Василяка К.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні