Ухвала
від 30.01.2014 по справі 801/2499/13-а
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 801/2499/13-а

30.01.14 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Дадінської Т.В.,

суддів Омельченка В. А. ,

Дудкіної Т.М.

секретар судового засідання Паздеріна О. М.

за участю сторін:

прокурор - Севастопольського прокурора з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері Кримського регіону України - Рибкін Олексій Юрійович, службове посвідчення №016948 від 21.05.2013,

представник позивача - Державного підприємства Міністерства оборони України "Центральний військовий санаторій " Ялтинський" - не з'явився,

представник позивача - Міністерства оборони України - Ольховець Віктор Павлович, довіреність № 220/509/д від 29.10.13

представник відповідача - Виконавчого комітету Ялтинської міської ради - не з'явився,

представник третьої особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Санаторій "Ялтинський"- Голощепов Іван Валентинович, довіреність № б/н від 08.07.13

розглянувши апеляційну скаргу Севастопольського прокурору з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері Кримського регіону України на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (головуючого судді Пакет Т.В. ) від 11.07.13 по справі № 801/2499/13-а

за позовом Севастопольського прокурора з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері Кримського регіону України (вул. Суворова, буд.27, м. Севастополь,99011)

Державного підприємства Міністерства оборони України "Центральний військовий санаторій " Ялтинський" (вул. Свердлова, 32, м. Ялта, Автономна Республіка Крим,98600)

Міністерство оборони України (пр-т Повітрофлотський, 6,Київ 168,03168)

до Виконавчого комітету Ялтинської міської ради (пл. Совєтська, буд. 1,м. Ялта, АР Крим,98600)

третя особа:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Санаторій "Ялтинський" (вул. Свердлова, буд.32,Ялта,Автономна Республіка Крим,98600)

про визнання протиправними дії та визнання недійсною реєстрацію юридичної особи,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 11 липня 2012 року у справі № 801/2499/13-а у задоволенні адміністративного позову Севастопольського прокурора з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері Кримського регіону України в інтересах держави в особі Державного підприємства Міністерства оборони України «Центральний військовий санаторій «Ялтинський», Міністерства оборони України до Виконавчого комітету Ялтинської міської Ради за участю третьої особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «Санаторій «Ялтинський» про визнання протиправними дій та визнання недійсною реєстрацію юридичної особи було відмовлено.

Не погодившись з постановою суду першої інстанції, з апеляційною скаргою звернувся Севастопольський прокурор з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері Кримського регіону України, який просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 11 липня 2013 року, прийняти нове судове рішення, яким задовольнити позов.

Апеляційна скарга мотивована невідповідністю судового рішення суду першої інстанції нормам матеріального права. Прокурор вважає, що під час створення ТОВ «Санаторій «Ялтинський» були допущені порушення порядку створення юридичної особи, що не було перевірено відповідачем - Виконавчим комітетом Ялтинської міської Ради. Заявник апеляційної скарги посилається на положення Закону України «Про оренду державного та комунального майна».

У судовому засідання Прокурор підтримав апеляційну скаргу та просив її задовольнити.

Представник позивача - Міністерства оборони України підтримав апеляційну скаргу та просив її задовольнити.

Представник позивача - Державного підприємства Міністерства оборони України «Центральний військовий санаторій «Ялтинський» у судове засідання не з'явився, надав клопотання про відкладення розгляду справи.

Судова колегія, керуючись вимогами пункту 4 статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, залишила без задоволення клопотання позивача про відкладення розгляду справи, оскільки неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

Крім того, клопотання про відкладення розгляду справи обґрунтовано неможливістю представника позивача брати участь у судовому засіданні без зазначення причин такої неможливості. Судова колегія зазначає, що Кодексом адміністративного судочинства України не обмежено коло осіб, які можуть бути представниками сторін у судовому засіданні. У будь-якому разі клопотання про відкладення розгляду справи повинно бути належним чином обґрунтованим.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився. Про дату, час і місце апеляційного розгляду справи відповідач сповіщений належним чином.

Представник третьої особи у судовому засіданні проти апеляційної скарги заперечував, вважав, що судове рішення суду першої інстанції відповідає вимогам закону та ухвалено на підставі повного з'ясування обставин справи, що мають значення для справи. Представник третьої особи просив відмовити у задоволенні апеляційної скарги та залишити судове рішення суду першої інстанції без змін.

Колегія суддів, заслухавши у відкритому судовому засіданні пояснення Прокурора, позивача, третьої особи, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування Окружним адміністративним судом АР Крим норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що Прокурор оскаржує дії Виконавчого комітету Ялтинської міської Ради щодо проведення реєстрації юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «Санаторій «Ялтинський» (код ЄДРПОУ 36398575). В той же час з наявного у матеріалах справи Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Серії А01 № 066807 вбачається, що державна реєстрація ТОВ «Санаторій «Ялтинський» проведена 17.02.2009 року (номер запису в ЄДРПОУ 11461020000005078) Державним реєстратором Воробйовою О.Д. а ні Виконавчим комітетом Ялтинської міської Ради.

Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» державний реєстратор - посадова особа, яка відповідно до цього Закону від імені держави здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Згідно до частини1 статті 4 Закону державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором виключно у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця.

Згідно до статті 6 Закону державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці:

проводить державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

проводить резервування найменувань юридичних осіб;

передає органам державної статистики (далі - органи статистики), державної податкової служби, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування повідомлення та відомості з реєстраційних карток про вчинення реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, у тому числі щодо створення або ліквідації відокремлених підрозділів юридичних осіб;

формує, веде та забезпечує зберігання реєстраційних справ (крім реєстраційних справ юридичних осіб, зареєстрованих відповідно до частини четвертої статті 3 цього Закону).

Якщо кількість державних реєстраторів у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або районної, районної в містах Києві та Севастополі державної адміністрації становить три і більше осіб, зберігання реєстраційних справ забезпечує відповідна посадова особа структурного підрозділу (відділу, управління), який створюється для організаційного та матеріально-технічного забезпечення роботи державних реєстраторів;

здійснює оформлення та видачу свідоцтв про державну реєстрацію (крім видачі свідоцтв юридичним особам, зареєстрованим відповідно до частини четвертої статті 3 цього Закону), а також їх заміну;

оформлює та видає виписки, довідки з Єдиного державного реєстру;

проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців;

проводить державну реєстрацію припинення юридичних осіб та державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичними особами - підприємцями;

звертається до суду із заявою про зміну мети установи у встановленому законом порядку;

здійснює оформлення, видачу та засвідчення юридичним особам дублікатів оригіналів їх установчих документів та змін до них;

вносить до Єдиного державного реєстру відомості про державну реєстрацію особи на підставі рішення суду;

здійснює інші дії, передбачені цим Законом.

Державний реєстратор призначається на посаду та звільняється з посади міським головою міста обласного значення або головою районної, районної в містах Києві та Севастополі державної адміністрації за погодженням із спеціально уповноваженим органом з питань державної реєстрації.

Державний реєстратор підпорядковується міському голові міста обласного значення або голові районної, районної в містах Києві та Севастополі державної адміністрації.

На посаду державного реєстратора призначається особа з вищою освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра або спеціаліста та стажем роботи за фахом на державній службі не менше одного року, або стажем роботи в інших сферах управління не менше трьох років. Державний реєстратор має посвідчення державного реєстратора та власну печатку.

Організаційне та матеріально-технічне забезпечення роботи державного реєстратора здійснює виконавчий комітет міської ради міста обласного значення або районна, районна в містах Києві та Севастополі державна адміністрація. Якщо кількість державних реєстраторів у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або районної, районної в містах Києві та Севастополі державної адміністрації становить три і більше осіб, для організаційного та матеріально-технічного забезпечення роботи державних реєстраторів створюється відповідний структурний підрозділ (відділ, управління) виконавчого комітету міської ради міста обласного значення або районної, районної в містах Києві та Севастополі державної адміністрації, який очолює один з державних реєстраторів.

Методологічне та інформаційне забезпечення діяльності державних реєстраторів здійснює спеціально уповноважений орган з питань державної реєстрації.

Таким чином, суб'єктом владних повноважень, що здійснює владні управлінські функції з засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру, є державний реєстратор, а ні виконавчий комітет міської ради.

Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб визначений статтею 25 Закону, відповідно до частини 1 якої обов'язок щодо перевірки документів, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, покладений саме на державного реєстратора.

Згідно частини 2 статті 53 Закону дії або бездіяльність державного реєстратора можуть бути оскаржені до суду у порядку, встановленому законом.

З урахуванням всього вищевикладеного, судова колегія дійшла висновку про те, що згідно положень Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» державний реєстратор є самостійною уповноваженою особою, на яку покладено обов'язок та відповідальність щодо дотримання вимог Закону під час проведення реєстраційних дій.

Таким чином, Виконавчий комітет Ялтинської міської Ради АР Крим не може бути визнаний належним відповідачем по даній справі, оскільки він не вчиняв дії щодо проведення державної реєстрації ТОВ «Санаторій «Ялтинський», а відтак правові підстави до висновку про протиправність дій Виконавчого комітету Ялтинської міської Ради АР Крим щодо реєстрації юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «Санаторій «Ялтинський» - відсутні.

З вказаних підстав також не можуть бути задоволенні позовні вимоги до Виконавчого комітету Ялтинської міської Ради АР Крим щодо визнання недійсною реєстрацію юридичної особи - ТОВ «Санаторій «Ялтинський».

Відмовляючи у задоволенні адміністративного позову, суд першої інстанції вказав, що державну реєстрацію ТОВ «Санаторій «Ялтинський» було проведено не Виконавчим комітетом Ялтинської міської Ради, а державним реєстратором Виконавчого комітету Ялтинської міської Ради, але заявник апеляційної скарги на це увагу не звернув та не навів в апеляційній скарзі будь-які доводи в спростування вказаного висновку суду.

При таких обставинах справи апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Севастопольського прокурору з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері Кримського регіону України залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 11.07.13 по справі № 801/2499/13-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення. Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України у порядку та в строки, встановлені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст судового рішення виготовлений 04 лютого 2014 р.

Головуючий суддя підпис Т.В. Дадінська

Судді підпис В.А.Омельченко

підпис Т.М. Дудкіна

З оригіналом згідно

Головуючий суддя Т.В. Дадінська

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.01.2014
Оприлюднено13.02.2014
Номер документу37128982
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/2499/13-а

Ухвала від 30.01.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Ухвала від 18.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Ухвала від 08.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Пакет Т.В.

Постанова від 11.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Пакет Т.В.

Ухвала від 14.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Пакет Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні