Постанова
від 12.02.2014 по справі 801/613/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

12 лютого 2014 року Справа №801/613/14

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Трещової О.Р., при секретарі Габовій Н.Г., за участю представника відповідача - Потапова П.Г., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України у м. Армянськ АР Крим до Міського виробничого управління житлово-комунального господарства про стягнення,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим надійшов адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України у м. Армянськ АР Крим до Міського виробничого управління житлово-комунального господарства про стягнення суми надміру виплаченої пенсії в розмірі 295,34 гривень.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим 22.01.2014 року відкрито провадження в адміністративній справі та закінчено підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідно заяви ОСОБА_2 від 06.04.2004 р. проведено перерахунок пенсії за віком на підставі довідки №93 від 11.02.2004 р. про заробітну плату за період з 01.01.1992 по 31.12.1996 року, виданої Міським виробничим управлінням житлово-комунального господарства.

Представник позивача пояснив, що на виконання покладених на УПФУ у м. Армянськ АР Крим обов'язків, позивач здійснив перевірку Міського виробничого управління житлово-комунального господарства з питань достовірності відомостей про заробітну плату ОСОБА_2 за період роботи з 01.01.1992 по 31.12.1996 року, зазначених у довідці № 93 від 11.02.2004 р. За результатами перевірки МВУ ЖКГ були встановлені порушення законодавства при зазначенні у довідці сум заробітної плати для призначення пенсії, що відображені в Акті №466 від 06.12.2013 р. Встановлені порушення призвели до невірного нарахування сум пенсії ОСОБА_2, а саме до надміру виплачених сум пенсії у розмірі 295,34 грн.

Крім того, УПФУ у м. Армянськ АР Крим направило лист №6800/04-30 від 26.12.2013 р. до МВУ ЖКГ про відшкодування виплаченої суми пенсії у розмірі 295,34 грн. у 10-денний строк з дати отримання листа, однак повідомлення про необхідність сплати зазначених сум залишено без задоволення, що слугувало підставою для звернення позивача до суду з даним позовом.

В судове засідання представник позивача не з'явився, повідомлений належним чином про час, дату та місце розгляду справи, надіслав клопотання про розгляд справи за його відсутністю та підтримання позову в повному обсязі.

В судовому засіданні представник відповідача проти задоволення позову заперечував, пояснив, що позивачем пропущений строк звернення до суду, а також в акті перевірки не вірно визначена переплата з пенсії.

Суд вважає можливим на підставі ст.128 КАС України розглянути справу за відсутністю представника позивача, належним чином повідомленого про місце, дату та час розгляду справи, на підставі пояснень представника відповідача та наявних в справі матеріалів.

Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України справа адміністративної юрисдикції - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Пунктом 7 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено коло суб'єктів владних повноважень, до яких віднесено орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до пунктів 1, 3 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 384/2011, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України. Пенсійний фонд України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань пенсійного забезпечення та ведення персоніфікованого обліку надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Згідно з пунктом 1.1 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30 квітня 2002 р. № 8-2 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 25 лютого 2008 року № 5-5), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 березня 2008 р. за № 209/14900 Управління Пенсійного фонду України (далі - Фонд) у районах, містах і районах у містах (далі - Управління) є органами Фонду, підвідомчими відповідно головним управлінням Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - регіональні управління), що разом з цими управліннями утворюють систему органів Фонду.

Таким чином, Управління Пенсійного фонду у м. Армянськ Автономної Республіки Крим, реалізуючи свої завдання та функції в правовідносинах з фізичними та юридичними особами виступає як суб'єкт владних повноважень, який здійснює владну компетенцію.

Згідно з ч.1, п.5 ч.2 ст.17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій. Юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.23 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" № 1058-ІV від 09.07.2003 року спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються органами Пенсійного фонду та в судовому порядку.

Отже, орган Пенсійного фонду має право звертатися до суду у випадку виникнення спору з правовідносин за Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" № 1058-ІV від 09.07.2003 року.

З зазначених підстав, спір, що виникає між фізичними, юридичними особами та органами Пенсійного фонду України, у тому числі стосовно стягнення сум переплат пенсій, являється публічно-правовим та має розглядатися в порядку адміністративного судочинства.

Судом встановлено, що позивач в адміністративному позові просить стягнути з Міського виробничого управління житлово-комунального господарства суму надмірної виплаченої пенсії за віком ОСОБА_2 на підставі довідки за період роботи з 01.01.1992 по 31.12.1996 року, яка була видана відповідачем.

Перевіряючи обґрунтованість позовних вимог судом встановлено наступне.

Судом встановлено, що ОСОБА_2, згідно з розпорядження № 124246 від 17.07.2000 року у відповідності до Закону України "Про пенсійне забезпечення" та Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", призначено пенсію за віком.

Судом встановлено, що Виробниче управління житлово-комунального підприємства КПО "Титан", правонаступником якого є Міське виробниче управління житлово-комунальне підприємство, видало ОСОБА_2 довідку № 93 від 11.02.2004 р. про заробітну плату за період з 01.01.1992 по 31.12.1996 року, для призначення (перерахунку) пенсії за Законом України від 09.07.2003 №1058-IV "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в УПФУ у м. Армянськ АР Крим.

Згідно заяви про призначення (перерахунку) пенсії від 06.04.2004 р. ОСОБА_2 було проведено перерахунок пенсії за віком на підставі довідці №93 від 11.02.2004 р. про заробітну плату.

Судом встановлено, що Управлінням пенсійного фонду України у м. Армянськ АР Крим на підставі направлення №160 від 04.12.2013 р., виданого УПФУ у м. Армянськ АР Крим, відповідно ч.3 ст.44 Закону України від 09.07.2003 №1058-IV "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (зі змінами та доповненнями), згідно Положення про управління пенсійного фонду України в районах, у містах, а також містах і районах, затвердженим постановою Правління Пенсійного фонду України від 30.04.2002 №8-2 (зі змінами та доповненнями), п.38 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій згідно Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", затвердженого постановою Правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 №22-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 27.12.2005 №1566/11846 проведено зустрічну перевірку відповідача.

Перевірку проведено з відома керуючого санацією МВУ ЖКГ м. Армянськ Потапова П.Г., та в присутності головного бухгалтера МВУ ЖКГ м. Армянськ Рощіной С.Я.

Так, з 04.12.2013 по 06.12.2013 Управлінням пенсійного фонду України у м. Армянськ АР Крим проведено перевірку Міського виробничого управління житлово-комунального підприємства достовірності відомостей про заробітну плату ОСОБА_2 за період праці з 01.01.1992 по 31.12.1996 рік, за результатами якої був складений акт №466 від 06.12.2013 року.

Судом встановлено, що при проведенні перевірки були використані наступні документи: довідка про заробітну плату №93 від 11.02.2004 р., особові рахунки на заробітну плату за 1992, 1993, 1994, 1995, 1996 роки.

Згідно із висновками вказаного акту виявлено невідповідність фактичних даних про заробітну плату та даних зазначених у довідці №93, а саме:

- в особовому рахунку за жовтень 1992 року заробітна плата для призначення (перерахунку) пенсії становить 0,20945 грн., по даним довідці №93 - 0,26605 грн., розбіжності на суму - 0,05660 грн. утворилися унаслідок не включення в довідку №93 оплату за відпустку в сумі - 0,05660 грн., нарахована в листопаді 1992 за жовтень 1992;

- в особовому рахунку за листопад 1992 року заробітна плата для призначення (перерахунку) пенсії становить 0,10791 грн., по даним довідці №93 - 0,05131 грн., розбіжності на суму - 0,05660 грн. утворилися унаслідок не включення в довідку №93 оплату за відпустку в сумі - 0,05660 грн., нарахована в листопаді 1992 за жовтень 1992;

- в особовому рахунку за червень 1993 року заробітна плата для призначення (перерахунку) пенсії становить 0,57960 грн., по даним довідці №93 - 0,64860 грн., розбіжності на суму - 0,06900 грн. утворилися унаслідок того, що в довідку №93 зайво включена упереджувальна компенсація в сумі - 0,06900 грн.;

- в особовому рахунку за липень 1993 року заробітна плата для призначення (перерахунку) пенсії становить 0,96601 грн., по даним довідці №93 - 1,03201 грн., розбіжності на суму - 0,06600 грн. утворилися унаслідок того, що в довідку №93 зайво включена компенсація за хліб в сумі - 0,06600 грн.;

- в особовому рахунку за серпень 1993 року заробітна плата для призначення (перерахунку) пенсії становить 2,31478 грн., по даним довідці №93 - 2,02478 грн., розбіжності на суму - 0,29000 грн. утворилися унаслідок того, що в довідку №93 не включена упереджувальна компенсація в сумі - 0,29000 грн.;

- в особовому рахунку за жовтень 1993 року заробітна плата для призначення (перерахунку) пенсії становить 3,41708 грн., по даним довідці №93 - 3,73208 грн., розбіжності на суму - 0,31500 грн. утворилися унаслідок того, що в довідку №93 зайво включена компенсація за хліб в сумі - 0,31500 грн.;

- в особовому рахунку за листопад 1993 року заробітна плата для призначення (перерахунку) пенсії становить 1,84308 грн., по даним довідці №93 - 2,15808 грн., розбіжності на суму - 0,31500 грн. утворилися унаслідок того, що в довідку №93 зайво включена компенсація за хліб в сумі - 0,31500 грн.;

- в особовому рахунку за грудень 1993 року заробітна плата для призначення (перерахунку) пенсії становить 6,88059 грн., по даним довідці №93 - 7,12809 грн., розбіжності на суму - 0,24750 грн. утворилися унаслідок того, що в довідку №93 зайво включена компенсація за хліб в сумі - 0,24750 грн.;

- в особовому рахунку за січень 1994 року заробітна плата для призначення (перерахунку) пенсії становить 4,24822 грн., по даним довідці №93 - 11,82914 грн., розбіжності на суму - 7,58092 грн. утворилися унаслідок того, що в довідку №93 зайво включена оплата за відпустку із ф.м.п. в сумі - 3,48234 грн., нарахована в січні 1994 за лютий 1994, оплата за відпустку за майбутній період в сумі - 3,34858 грн., нарахована в січні 1994 за лютий 1994, зайво включена компенсація за хліб в сумі - 0,75000 грн.;

- в особовому рахунку за січень 1994 року заробітна плата для призначення (перерахунку) пенсії становить 4,24822 грн., по даним довідці №93 - 11,82914 грн., розбіжності на суму - 7,58092 грн. утворилися унаслідок того, що в довідку №93 зайво включена оплата за відпустку із ф.м.п. в сумі - 3,48234 грн., нарахована в січні 1994 за лютий 1994, оплата за відпустку за майбутній період в сумі - 3,34858 грн., нарахована в січні 1994 за лютий 1994, зайво включена компенсація за хліб в сумі - 0,75000 грн.;

- в особовому рахунку за лютий 1994 року заробітна плата для призначення (перерахунку) пенсії становить 12,78115 грн., по даним довідці №93 - 6,00023 грн., розбіжності на суму - 6,78092 грн. утворилися унаслідок того, що в довідку №93 не включена оплата за відпустку із ф.м.п. в сумі - 3,48234 грн., нарахована в січні 1994 за лютий 1994, оплата за відпустку за майбутній період в сумі - 3,34858 грн., нарахована в січні 1994 за лютий 1994, зайво включена компенсація за хліб в сумі - 0,05000 грн.;

- в особовому рахунку за березень 1994 року заробітна плата для призначення (перерахунку) пенсії становить 7,24326 грн., по даним довідці №93 - 8,34326 грн., розбіжності на суму - 1,10000 грн. утворилися унаслідок того, що в довідку №93 зайво включена компенсація за хліб в сумі - 1,10000 грн.;

- в особовому рахунку за квітень 1994 року заробітна плата для призначення (перерахунку) пенсії становить 11,64870 грн., по даним довідці №93 - 12,69870 грн., розбіжності на суму - 1,05000 грн. утворилися унаслідок того, що в довідку №93 зайво включена компенсація за хліб в сумі - 1,05000 грн.;

- в особовому рахунку за травень 1994 року заробітна плата для призначення (перерахунку) пенсії становить 21,07860 грн., по даним довідці №93 - 22,02860 грн., розбіжності на суму - 0,95000 грн. утворилися унаслідок того, що в довідку №93 зайво включена компенсація за хліб в сумі - 0,95000 грн.;

- в особовому рахунку за червень 1994 року заробітна плата для призначення (перерахунку) пенсії становить 21,25650 грн., по даним довідці №93 - 26,04300 грн., розбіжності на суму - 4,78650 грн. утворилися унаслідок того, що в довідку №93 зайво включена оплата за відпустку із ф.м.п. в сумі - 1,76600 грн., нарахована в червні 1994 за липень 1994, оплата за відпустку за майбутній період в сумі - 2,62050 грн., нарахована в червні 1994 за липень 1994, зайво включена компенсація за хліб в сумі - 0,40000 грн.;

- в особовому рахунку за червень 1994 року заробітна плата для призначення (перерахунку) пенсії становить 13,23250 грн., по даним довідці №93 - 9,29600 грн., розбіжності на суму - 3,93650 грн. утворилися унаслідок того, що в довідку №93 не включена оплата за відпустку із ф.м.п. в сумі - 1,76600 грн., нарахована в червні 1994 за липень 1994, оплата за відпустку за майбутній період в сумі - 2,62050 грн., нарахована в червні 1994 за липень 1994, зайво включена компенсація за хліб в сумі - 0,45000 грн.;

- в особовому рахунку за серпень 1994 року заробітна плата для призначення (перерахунку) пенсії становить 14,19450 грн., по даним довідці №93 - 15,29450 грн., розбіжності на суму - 1,10000 грн. утворилися унаслідок того, що в довідку №93 зайво включена компенсація за хліб в сумі - 1,10000 грн.;

- в особовому рахунку за жовтень 1994 року заробітна плата для призначення (перерахунку) пенсії становить 87,75100 грн., по даним довідці №93 - 83,97400 грн., розбіжності на суму - 3,77700 грн. утворилися унаслідок того, що в довідку №93 не включена оплата за відпустку із ф.м.п. в сумі - 1,33200 грн., оплата за відпустку за майбутній період в сумі - 2,44500 грн., нарахована в листопаді 1994 за жовтень 1994;

- в особовому рахунку за листопад 1994 року заробітна плата для призначення (перерахунку) пенсії становить 54,11500 грн., по даним довідці №93 - 57,89200 грн., розбіжності на суму - 3,77700 грн. утворилися унаслідок того, що в довідку №93 зайво включена оплата за відпустку із ф.м.п. в сумі - 1,33200 грн., оплата за відпустку за майбутній період в сумі - 2,44500 грн., нарахована в листопаді 1994 за жовтень 1994;

- в особовому рахунку за грудень 1995 року заробітна плата для призначення (перерахунку) пенсії становить 186,89000 грн., по даним довідці №93 - 161,61000 грн., в довідці №93 сума занижена на - 25,28000 грн.;

- в особовому рахунку за січень 1996 року заробітна плата для призначення (перерахунку) пенсії становить 174,96000 грн., по даним довідці №93 - 163,39000 грн., розбіжності на суму - 5,57000 грн. утворилися унаслідок того, що в довідку №93 не включена оплата за лікарняний лист в сумі - 30,85000 грн., нарахована в березні 1996 за січень 1996, сума занижена на - 5,57000 грн.;

- в особовому рахунку за лютий 1996 рік заробітна плата для призначення (перерахунку) пенсії становить 190,00000 грн., по даним довідці №93 - 50,00000 грн., розбіжності на суму - 140,00000 грн. утворилися унаслідок того, що в довідку №93 не включена оплата за відпустку в сумі - 140,00000 грн., нарахована в березні 1996 за лютий 1996;

- в особовому рахунку за березень 1996 рік заробітна плата для призначення (перерахунку) пенсії становить 153,32000 грн., по даним довідці №93 - 330,84000 грн., розбіжності на суму - 177,52000 грн. утворилися унаслідок того, що в довідку №93 зайво включена оплата за відпустку за майбутній період в сумі - 6,67000 грн., нарахована в березні 1996 за квітень 1996, оплата за лікарняний лист в сумі - 30,85000 грн., нарахована в березні 1996 за січень 1996, лікарняний лист в сумі - 140,00000 грн., нарахована в березні 1996 за лютий 1996;

- в особовому рахунку за квітень 1996 рік заробітна плата для призначення (перерахунку) пенсії становить 180,37000 грн., по даним довідці №93 - 173,70000 грн., розбіжності на суму - 6,67000 грн. утворилися унаслідок того, що в довідку №93 не включена оплата за відпустку в сумі - 6,67000 грн., нараховані в березні 1996 за квітень 1996;

- в особовому рахунку за липень 1996 рік заробітна плата для призначення (перерахунку) пенсії становить 154,89000 грн., по даним довідці №93 - 55,05000 грн., розбіжності на суму - 99,84000 грн. утворилися унаслідок того, що в довідку №93 не включена оплата за лікарняний лист в сумі - 99,84000 грн., нарахована в серпні 1996 за липень 1996;

- в особовому рахунку за серпень 1996 рік заробітна плата для призначення (перерахунку) пенсії становить 89,25000 грн., по даним довідці - 189,09000 грн., розбіжності на суму - 99,84000 грн. утворилися унаслідок того, що в довідку №93 зайво включена оплата за лікарняний лист в сумі - 99,84000 грн., нарахована в серпні 1996 за липень 1996;

- в особовому рахунку за грудень 1996 рік заробітна плата для призначення (перерахунку) пенсії становить 174,05000 грн., по даним довідці №93 - 124,05000 грн. В довідці №93 сума занижена - 50,00000 грн.

В акті також зазначено, що відомості в особових рахунках по заробітної плати за січень - вересень та грудень 1992 року, січень - травень та вересень 1993 року, вересень, грудень 1994 року, січень - листопад 1995 року, травень, червень, вересень - листопад 1996 року відповідають даним зазначеним у довідці №93.

Судом встановлено, що один примірник Акту №466 від 06.12.2013 року був отриманий головним бухгалтером ВПУ ЖКГ Рощиною С.Я. та підписаний нею без заперечень.

Згідно акту перевірки дані довідки №93 від 11.02.2004 р. про заробітну плату для нарахування пенсії, виданої ОСОБА_2, мають відхилення від даних особових рахунків по нарахуванню заробітної плати за той же період.

Таким чином, виявлені невідповідності фактичних даних по заробітній плати і даних зазначених у довідці № 93 в жовтні, листопаді 1992, червні - серпні, жовтні - грудні 1993 року, січні - серпні, жовтні, листопаді 1994 року, грудні 1995, січні - квітні, липні, серпні та грудні 1996 року.

Згідно акту перевірки №466 від 06.12.2013 р. та пенсійній справі ОСОБА_2 позивачем на підставі довідки №93 від 11.02.2004 р., які містила недостовірні відомості, був проведений перерахунок пенсії за період з 01.01.2004 по 31.12.2013 року, в наслідок чого утворилася переплата пенсії станом на 01.01.2014 року в сумі 295,34 грн.

Судом встановлено, що 19.12.2013 року відповідач надіслав на адресу позивача нову довідку № 31, в якій зазначив дані про заробітну плату ОСОБА_2 відповідно даних, встановлених під час перевірки згідно акту № 466 від 06.12.2013 року.

Таким чином, відповідач повністю визнав, що в довідці № 93 від 11.02.2004 року були зазначені недостовірні відомості, що спричинило переплату пенсії в сумі 295,34 гривень.

Судом встановлено, що позивач надіслав на адресу відповідача лист від 26.12.2013 №6800/04-30 про відшкодування переплати пенсії, в якому було запропоновано відшкодувати надміру виплачені суми пенсії у розмірі 295,34 грн. у 10-денний строк з дати отримання листа, що підтверджується листом від 26.12.2013 р. №6800/04-30 та копією розписки уповноваженої особи відповідача.

У той же час відповідач зазначену переплату не погасив.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступних висновків.

Статтею 8 Закону України "Про пенсійне забезпечення" встановлено, що виплата пенсій здійснюється з коштів Пенсійного фонду України.

Відповідно до ч.1 ст.50 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що суми пенсій, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку пенсіонера або подання страхувальником недостовірних даних, можуть бути повернуті пенсіонером добровільно або стягуються на підставі рішень територіальних органів Пенсійного фонду чи в судовому порядку.

За приписами ст.101 Закону України "Про пенсійне забезпечення" органи, що призначають пенсії, мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість ї видачі.

Підприємства та організації несуть матеріальну відповідальність за шкоду, заподіяну громадянам або державі, внаслідок несвоєчасного оформлення або подання пенсійних документів, а також за видачу недостовірних документів і відшкодовують її.

В судовому засіданні повністю підтверджений факт, що Міське виробниче управління житлово-комунального господарства в довідці №93 від 11.02.2004 р., виданої ОСОБА_2 для нарахування пенсії, зазначило недостовірні відомості про заробітну плату за період з 01.01.1992 по 31.12.1996 рік, які не підтверджені особовими рахунками по нарахуванню заробітної плати за той же період.

Судом встановлено, що такі недостовірні відомості призвели до надмірної сплати пенсіонеру ОСОБА_2 пенсії в період з 01.01.2004 року до 31.12.2013 року в розмірі 295,34 гривень, яка вірно розрахована позивачем.

При цьому судом також встановлено, що такі дії були вчинені саме відповідачем, та будь-які зловживання з боку пенсіонера ОСОБА_2 не здійснювалися.

Тому Міське виробниче управління житлово-комунального господарства повинно відшкодувати Управлінню Пенсійного фонду України у м. Армянськ АР Крим переплату пенсії, виплаченої ОСОБА_2 за період з 01.01.2004 року по 31.12.2013 року в розмірі 295,34 гривень.

За таких обставин позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Доводи представника відповідача, що він не згодний з актом перевірки, а тому не має підстав для стягнення переплати, є необґрунтованими.

Судом ретельно вивчений акт перевірки, пенсійна справа ОСОБА_2, та суд прийшов до висновку, що в акті перевірки правильно встановлені факти недостовірності відомостей, зазначених в довідці № 93 від 11.02.2004 року, документам про заробітну плату, які досліджувалися позивачем під час проведення перевірки відповідача.

Більш того, сам відповідач визнав цей факт та надав позивачу нову уточнену довідку в грудні 2013 року, в якій виправив всі невідповідності та вказав дані, зазначені в акті перевірки.

Ця довідка на час розгляду справи є дійсною, вона не відкликана відповідачем, а тому суд враховує її при розгляді справи.

Судом також перевірені доводи відповідача стосовно пропуску строків звернення до суду та було встановлено.

Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Таким чином, суд вказує, що моментом, коли позивач дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів, є дата здійснення перевірки відповідача: а саме 06.12.2013 року.

З зазначеним позовом до суду позивач звернувся 18.01.2014 року, що вбачається з штампу на конверті про направлення позову.

У зв'язку з викладеним, суд вважає, що строк звернення до суду позивачем не пропущений, а тому підстави для застосування наслідків пропуску строку, що визначені ст. 100 КАС України, відсутні.

Згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягненню з відповідача.

Вступна та резолютивна частини постанови оголошені у судовому засіданні 12.02.2014 року, постанова у повному обсязі складена та підписана 13.02.2014 року.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС України,

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Стягнути з Міського виробничого управління житлово-комунального господарства (96012, АР Крим, м. Армянськ, м-н Васильєва, б.2, ЄДРПОУ 20760084) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Армянськ АР Крим заборгованість з переплати пенсії в розмірі 295 (двісті дев'яносто п'ять) гривень 34 копійок.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення12.02.2014
Оприлюднено14.02.2014
Номер документу37129606
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/613/14

Постанова від 12.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні