Постанова
від 05.02.2014 по справі 801/497/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

05 лютого 2014 року (15:03) Справа №801/497/14

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Суворової С.В., за участю секретаря судового засідання Жилич О.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Публічного акціонерного товариства "Торговий Дім "Сільгоспдеталь"

до Державної податкової інспекції у м.Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим,

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

за участю:

представника позивача - Овсянников Д.В., довіреність б/н від 27.09.2013 року;

представника відповідача - не з'явився

Обставини справи: До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим 15.01.2014 року надійшов адміністративний позов Публічного акціонерного товариства "Торговий Дім "Сільгоспдеталь" до Державної податкової інспекції у м.Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим, про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0002191501, № 0002181501 від 25.10.2013 року.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ПАТ "Торговий Дім "Сільгоспдеталь" своєчасно сплачено всі податкові зобов'язання з авансу по податку на прибуток за період з березня по серпень 2013 року.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши пояснення представника позивача, суд,-

ВСТАНОВИВ:

Публічне акціонерне товариство Торговий Дім "Сільгоспдеталь" (ідентифікаційний код 32401898) зареєстроване юридичною особою 31.03.2003 року за адресою: 95047, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Узлова, буд 8/5, що підтверджується Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.10), Довідкою з ЄДР підприємств та організацій України (а.с.11).

Державною податковою інспекцією у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим проведена камеральна перевірка податкової звітності з податку на прибуток, за результатами якої складено Акт № 808/15.1/32401898 від 22.10.2013 року (далі - акт перевірки),( а.с.6).

При перевірці використовувалися:

- декларація з податку на прибуток за 2012 рік №9086820771 від 07.02.2013 року;

- платіжне доручення №2407 від 29.03.2013 року;

- платіжне доручення №158/2570 від 30.09.2013 року вибірковий;

- файли банківських документів, отриманих з Державного казначейства АР Крим.

Відповідно до акту перевірки, встановлено недотримання позивачем п.57.1 ст.57 ПК України в частині порушення терміну сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з податку на прибуток:

- за березень 2013 року (граничний строк сплати - 30.03.2013 року), дата фактичного погашення суми боргу 9429,00 грн. - 30.09.2013 року; затримка у сплаті - 183 календарних днів;

- за квітень 2013 року (граничний строк сплати - 30.04.2013 року), дата фактичного погашення суми боргу 9429,00 грн. - 30.09.2013 року; затримка у сплаті - 152 календарних днів;

- за травень 2013 року (граничний строк сплати - 30.05.2013 року), дата фактичного погашення суми боргу 9429,00 грн. - 30.09.2013 року; затримка у сплаті -122 календарних днів;

- за червень 2013 року (граничний строк сплати - 30.06.2013 року), дата фактичного погашення суми боргу 9429,00 грн. - 30.09.2013 року; затримка у сплаті - 213 календарних днів;

- за липень 2013 року (граничний строк сплати - 30.07.2013 року), дата фактичного погашення суми боргу 9429,00 грн. - 30.09.2013 року; затримка у сплаті -61 календарний день;

- за серпень 2013 року (граничний строк сплати - 30.08.2013 року), дата фактичного погашення суми боргу 9429,00 грн. - 30.09.2013 року; затримка у сплаті - 30 календарних днів.

На підставі акту перевірки відповідачем прийняті податкові повідомлення-рішення:

-форми «Ш» № 0002191501 від 25.10.2013 року, згідно до якого позивачу нараховано штраф у розмірі 10% в сумі 942,90 грн. за затримку сплати суми грошового зобов'язання - авансових внесків з податку на прибуток приватних підприємств на 29 к.д. (а.с.8);

-форми «Ш № 0002181501 від 25.10.2013 року, згідно до якого позивачу нараховано штраф у розмірі 20% в сумі 34 734,40 грн. за затримку на 183, 151, 123, 92, 62 календарних днів сплати авансових внесків з податку на прибуток приватних підприємств (а.с.9).

Позивач вважає, що податкові повідомлення-рішення прийняті з грубими порушеннями норм чинного законодавства та є протиправними, у зв'язку з чим, він звернувся до суду.

Встановив фактичні обставини справи та відповідні цим обставинам правовідносини, надав оцінку доказам, суд вважає позов обґрунтованим, виходячи з наступного.

Відповідно до п.п.14.1.175 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно до п.36.1, п.36.2 ст.36 Податкового кодексу України (далі - ПК України), податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.

Відповідно до п.46.1 ст.46 ПК України, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

На вимогу приписів п. 57.1 ст. 57 ПК України, положення якої визначають строки сплати податкового зобов'язання, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Так згідно абзацу четвертого п. 57.1 ст. 57 ПК України платники податку на прибуток (крім новостворених, виробників сільськогосподарської продукції, неприбуткових установ (організацій) та платників податків, у яких доходи, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, за останній річний звітний податковий період не перевищують 10 мільйонів гривень) щомісяця сплачують авансовий внесок з податку на прибуток у порядку і в строки, які встановлені для місячного податкового періоду, у розмірі не менше 1/12 нарахованої до сплати суми податку за попередній звітний (податковий) рік без подання податкової декларації.

Виключення передбачені щодо осіб, які не сплачують авансові внески, визначені в абзацах 7 та 8 пункту 57.1 статті 57 ПК України, до яких відносяться:

- платники податку, які зареєстровані протягом звітного (податкового) року (новостворені), що сплачують податок на прибуток на підставі річної податкової декларації за період діяльності у звітному (податковому) році без подання податкової декларації за звітні (податкові) періоди (календарний квартал, півріччя та дев'ять місяців);

- платники податку, у яких доходи, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, за останній річний звітний (податковий) період не перевищують 10 мільйонів гривень, та неприбуткові установи (організації) сплачують податок на прибуток на підставі податкової декларації, яку подають до контролюючих органів за звітний (податковий) рік.

На решту платників податків вищеназваними нормами Податкового кодексу України покладено обов'язок з нарахування та сплати авансових внесків з податку на прибуток приватних підприємств.

Документом, що подається платником податків контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку, з положень пунктів 46.1., 46.5. ст. 46 Податкового кодексу України є податкова декларація (розрахунок). Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною. Форма податкової декларації встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Відповідно до п.126.1 ст. 126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Пунктом 109.1 ст.109 ПК України зазначено що податковим правопорушенням є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

В матеріалах справи містяться копії платіжних доручень, які підтверджують сплату позивачем податкового зобов'язання з авансу по податку на прибуток: №148 від 29.03.2013 року на суму 9429,00 грн., призначення платежу - аванс по податку на прибуток за березень 2013 року; №60 від 30.04.2013 року на суму 9 429,00 грн., призначення платежу - аванс по податку на прибуток за квітень 2013 року; №185 від 29.05.2013 року на суму 9 429,00 грн., призначення платежу - аванс по податку на прибуток за травень 2013 року; №301 від 27.06.2013 року на суму 9 429,00 грн., призначення платежу - аванс по податку на прибуток за червень 2013 року; №382 від 31.07.2013 року на суму 9 429,00 грн., призначення платежу - аванс по податку на прибуток за липень 2013 року; №434 від 29.08.2013 року на суму 9 429,00 грн., призначення платежу - аванс по податку на прибуток за серпень 2013 року; №2407 від 30.09.2013 року на суму 9 429,00 грн., призначення платежу - аванс по податку на прибуток за вересень 2013 року.

Проте, як пояснив представник позивача у судовому засіданні, сума авансу по податку на прибуток за період з березня по серпень 2013 року в розмірі 56 538,00 грн. була помилково зарахована в рахунок суми по податку на прибуток на підставі невірного зазначення позивачем розрахункового рахунку відповідача - 31112009700002 (податок на прибуток), замість р/р 31119165700002 (аванс по податку на прибуток).

У зв'язку з цим, позивач листом за вих. №б/н від 27.09.2013 року звернувся до відповідача із проханням про перекидання сплачених коштів з податку на прибуток на р/р авансових платежів з податку на прибуток за період березень-серпень 2013 року.

До листа позивачем були надані: копія довідки банку від 24.09.2013 року №03/716 БТ про рух коштів позивача та перерахування відповідних сум на р/р 31112009700002, копія довідки ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС від 05.08.2013 року про відсутність заборгованості з податків, зборів, що контролюються органами ДПС та копії платіжнимх доручень.

Вказаний лист отриманий відповідачем 27.09.2013 року, про що свідчить штамп про прийняття, але відповідачем не вчинено будь-яких дій з перерахування коштів на вірний рахунок чи надання відповіді на лист позивача № б/н від 27.09.2013 року.

Більш того, відповідачем після отримання листа позивача та отримання коштів у бюджет м. Сімферополя (отримувач - УДКСУ в м. Сімферополь, АР Крим) прийняті податкові повідомлення-рішення № 0002191501 від 25.10.2013 року, про нарахування позивачу штрафу у розмірі 10% в сумі 942,90 грн. за затримку сплати суми грошового зобов'язання - авансових внесків з податку на прибуток приватних підприємств на 29 к.д. (а.с.8)та № 0002181501 від 25.10.2013 року про нарахування штрафу у розмірі 20% в сумі 34 734,40 грн. за затримку на 183, 151, 123, 92, 62 календарних днів сплати авансових внесків з податку на прибуток приватних підприємств.

Перевіряючи рішення суб'єкта владних повноважень, адміністративний суд у справі щодо їх оскарження на підставі ч.3 ст.2 КАС України перевіряє чи прийнято (вчинено) воно:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

При прийнятті податкових повідомлень-рішень відповідачем не враховані положення п.38.1 ст.38 ПК України, згідно якого виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

Як зазначено вище та підтверджується матеріалами справи, позивачем сплачені суми авансу з податку на прибуток в строки, передбаченні чинним законодавством України.

Отже, у розумінні пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України, позивач не має податкового боргу, оскільки суми узгоджених грошових зобов'язань ним сплачені до відповідного бюджету.

З системного аналізу вищенаведених норм слідує, якщо підприємство у встановлені строки не сплатить зазначену в деклараціях суму грошових зобов'язань, тоді за правилами п.126.1 ст.126 ПК України, на цю суму, як на податковий борг повинен застосовуватися штраф.

Умови повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань передбачено ст.43 ПК України.

Згідно п.43.3 цієї статті, обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Відповідно до 43.4 цієї статті, платник податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.

Пунктом 43.5 ст.43 ПК України встановлений обов'язок контролюючого органу не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готувати висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Враховуючи, що позивачем фактично сплачено орендну плату за земельні ділянки у повному обсязі, що підтверджується вищевказаними платіжними дорученнями, надходження сплачених коштів до відповідного бюджету, підстави прийняття відповідачем податкових повідомлень-рішень відсутні.

З наведеного вбачається відсутність в діях позивача порушень Податкового кодексу України, у зв'язку з чим він не несе фінансової відповідальності.

Відповідно до статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

За таких обставин, прийняті відповідачем податкові повідомлення-рішення є протиправними, які належить скасувати.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 160-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

2.Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим форми «Ш» від 25.10.2013 року №0002191501 про застосування до ПАТ "Торговий Дім "Сільгоспдеталь" штрафу в розмірі 10% у сумі 942,90 грн.

3.Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим форми «Ш» від 25.10.2013 року №0002181501 щодо застосування до ПАТ "Торговий Дім "Сільгоспдеталь" штрафу в розмірі 20% в сумі 9429,00 грн.

4.Стягнути з Державного бюджету України на користь позивача - Публічного акціонерного товариства «Торговий Дім «Сільгоспдеталь» (код ЄДРПОУ 32401898) суму сплаченого судового збору в розмірі 182,70 грн.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частини постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частин постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів від дня отримання постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення строку, з якого суб'єкт владних повноважень може отримати копію постанови суду.

Суддя Суворова С.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення05.02.2014
Оприлюднено13.02.2014
Номер документу37131243
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/497/14

Ухвала від 12.03.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Мунтян Ольга Іванівна

Постанова від 05.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Суворова С.В.

Ухвала від 17.01.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Суворова С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні