Рішення
від 21.05.2009 по справі 1114-2009
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

1114-2009

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 323

РІШЕННЯ

Іменем України

21.05.2009Справа №2-21/1114-2009

за позовом Санаторного комплексу «Дюльбер» Управління справами Верховної Ради України, смт. Кореїз, м. Ялта, вул. Алупкінське шосе, 19;

до відповідача Виконавчого комітету Кореїзської селищної Ради, смт. Кореїз, Севастопольське шосе, 27;

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, – Управління справами апарату Верховної Ради України, м. Київ, вул. Грушевського, 5, 01008

про визнання права власності.

 

Суддя Господарського

Суду Автономної Республіки Крим

С.І. Чонгова

Представники:

Позивач Полозкова Н.Г., довіреність № 3 від 27.05.2008 р., представник;

Відповідач Маслива Л.В., довіреність № 02-17/147 від 20.03.2009 р., представник,

Третя особа Бабіков О.М., представник, д/п № 15/54-3214 від 22.12.2008 р.

   

Сутність спору: Позивач – Санаторний комплекс «Дюльбер» Управління справами Верховної Ради України, смт. Кореїз, звернувся до Господарського суду АР Крим з позовом до відповідача - Виконавчого комітету Кореїзської селищної Ради, смт. Кореїз, м. Ялта, у якому просить визнати право власності за державою в особі Верховної Ради України на нежитлові будівлі: - спальний корпус № 1 - літер А, загальною площею 2 479,6 кв. м. по Алупкінському шосе, 1, смт. Кореїз; - спальний корпус № 2 - літер Б, загальною площею 1030,7 кв. м. по Алупкінському шосе, 1, смт. Кореїз; - спальний корпус № 4 - літер О, загальною площею 339,9 кв. м. по Алупкінському шосе, 19, смт. Кореїз; - спальний корпус № 7 - літер К, загальною площею 146,9 кв. м. по Алупкінському шосе, 19, смт. Кореїз; - спальний корпус № 15 - літер М, загальною площею 481,6 кв. м. по Алупкінському шосе, 19, смт. Кореїз; - спальний корпус № 17 - літер Л, загальною площею 584,5 кв. м. по Алупкінському шосе, 19, смт. Кореїз; зобов'язати Комунальне підприємство «Ялтинське бюро технічної інвентаризації» призвести правову реєстрацію вказаних нежитлових споруд. Крім того, просить стягнути з відповідача судові витрати та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Ухвалою Господарського суду АР Крим від 28.04.2009 р. до участі в справі було залучено третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - Управління справами апарату Верховної Ради України, м. Київ.

Представник позивача у судове засідання з'явився, надав заяву про уточнення позовних вимог, у якій просить: визнати право власності за державою в особі Верховної Ради України на нежитлові будівлі, які знаходяться на балансі санаторного комплексу «Дюльбер» Управління справами апарату Верховної ради України та знаходяться в оперативному керуванні санаторного комплексу: - спальний корпус № 1 - літер А, загальною площею 2 479,6 кв. м., розташований по Алупкінському шосе, 1, смт. Кореїз, м. Ялта; - спальний корпус № 2 - літер Б, загальною площею 1030,7 кв. м., розташований по Алупкінському шосе, 1, смт. Кореїз, м. Ялта; - спальний корпус № 4 - літер О, загальною площею 339,9 кв. м., розташований по Алупкінському шосе, 19, смт. Кореїз, м. Ялта; - спальний корпус № 7 - літер К, загальною площею 146,9 кв. м., розташований по Алупкінському шосе, 19, смт. Кореїз, м. Ялта; - спальний корпус № 15 - літер М, загальною площею 481,6 кв. м., розташований по Алупкінському шосе, 19; - спальний корпус № 17 - літер Л, загальною площею 584,5 кв. м. , розташований по Алупкінському шосе, 19; зобов'язати Комунальне підприємство «Ялтинське бюро технічної інвентаризації» призвести правову реєстрацію вказаних нежитлових споруд, які знаходяться на балансі санаторного комплексу «Дюльбер» Управління справами Верховної Ради України.

Представник відповідача у засідання суду з'явився, позовні вимоги не визнає.

Представник третьої особи у судове засідання з'явився, надав пояснення щодо суті позовних вимог.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення та заперечення представників позивача, відповідача, третьої особи, суд, -

ВСТАНОВИВ:

          

Стаття 318 Цивільного кодексу України визначає, що суб'єктами права власності є Український народ та інші учасники цивільних відносин, визначені статтею 2 цього Кодексу. Усі суб'єкти права власності є рівними перед законом.

Згідно зі статтею 326 Цивільного кодексу України у державній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить державі Україна. Від імені та в інтересах держави Україна право власності здійснюють відповідно органи державної влади. Управління майном, що є у державній власності, здійснюється державними органами, а у випадках, передбачених законом, може здійснюватися іншими суб'єктами.

Право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом (стаття 328 Цивільного кодексу України).

Відповідно до Положення про санаторний комплекс «Дюльбер» Управління справами апарату Верховної Ради України, затвердженого Керуючим справами Верховної Ради України 07.03.2007 р., та зареєстрованого державним реєстратором 17.09.2007 р. за номером 11461050007002343, - Санаторний комплекс «Дюльбер» заснований Управлінням справами апарату Верховної ради України на базі державного майна, що забезпечує діяльність Верховної ради України. Санаторний комплекс «Дюльбер» Управління справами апарату Верховної Ради України є бюджетною установою, неприбутковим закладом охорони здоров'я, фінансується за рахунок коштів, передбачених Державним бюджетом України на забезпечення діяльності Верховної Ради України.  

У пункті 3.1. Положення визначено, що майном санаторного комплексу «Дюльбер» Управління справами апарату Верховної Ради України (м. Ялта, с. Кореїз-1, Алупкінське шосе, 19) є основні фонди та обігові кошти, а також інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у його самостійному балансі.

Майно комплексу є державною власністю і передано йому Управлінням справами на праві оперативного управління в порядку, визначеному чинним законодавством (пункт 3.2. Положення).

Згідно з пунктом 4.1. Положення – Управління Комплексом здійснюється відповідно до цього Положення та чинного законодавства України і на основні поєднання делегованих прав Управлінням справами, як органом, наділеним функціями управління майном, що забезпечує діяльність Верховної ради України, і принципів єдиноначальності керівництва Комплексом.

Відповідно до Положення про Управління справами Апарату Верховної Ради України, затвердженого розпорядженням Голови Верховної Ради України № 820 від 12 липня 2004 р., - Управління справами Апарату Верховної Ради України є структурним підрозділом Апарату верховної Ради України, до відання якого входить питання матеріально-технічного та фінансового забезпечення та господарського обслуговування діяльності парламенту.

Пунктом 1.5. вказаного Положення визначено, що Управління справами апарату Верховної Ради України є Балансоутримувачем споруд і приміщень, в яких розміщується Верховна Рада України та її Апарат, здійснює функції оперативного управління майном, що перебуває на його балансі, та функції органу, уповноваженого управляти майном підприємств, організацій, закладів, що є самостійними юридичними особами підпорядкованими Управлінню справами, з метою забезпечення побутових та соціальних умов діяльності народних депутатів України, Апарату Верховної Ради України та повноважних представництв Верховної Ради України за кордоном.

Управління справами апарату Верховної Ради України відповідно до Постанови Верховної Ради України «Про питання управління державним майном, яке забезпечує діяльність Верховної Ради України» купує, продає, списує основні фонди, транспортні та інші засоби виробництва, матеріальні цінності, що перебувають на його балансі, а також дає згоду підпорядкованим підприємствам на передачу з балансу на баланс, у визначеному законодавством порядку, основних фондів, інших матеріальних цінностей (пункт 2.1. Положення).

У пункті 3.3. Положення визначено, що у складі Управління справами є Санаторний комплекс «Дюльбер».

Відповідно технічних паспортів спірні об'єкти нерухомості знаходяться за адресою позивача на земельній ділянці, яка знаходиться у користуванні позивача відповідно Державному акту на право постійного користування землею серії І-КМ № 003039 (а. с. 39-40).

Спірні об'єкти знаходяться на балансі позивача, що не заперечується відповідачем та підтверджується третьою особою.

Постановою Кабінету Міністрів України від 05 травня 1995 р. № 316 «Про управління майном, що є у загальнодержавній власності і розташоване на території Автономної Республіки Крим»  Об'єднаний санаторій «Нижня Ореанда» з санаторієм «Морський прибій» передається у підпорядкування Управління справами Верховної Ради України.

Враховуючи територіальну компактність розташування санаторіїв «Дюльбер» та «Морський прибій» розпорядженням Управління справами Верховної Ради України від 08 червня 1995 р. № 15/10-522 санаторій «Морський Прибій» передається на баланс санаторію «Дюльбер» та становиться його структурним відділенням.

Виходячи з викладеного, суд вважає доведеним право власності держави на спірні об'єкти нерухомості.

Суд не може погодитися з доводами відповідача щодо неможливості визнання права власності на нерухомість та його оформлення за відсутністю акту введення до експлуатації, оскільки відповідно історичної довідки зазначені об'єкти використовувалися як оздоровчі з 01.06.1923 р. протягом періоду до теперішнього часу, отже, є діючими, що також підтверджено технічними паспортами об'єктів та постановою Кабінету Міністрів України № 316 від 05 травня 1995 р. та розпорядженням Управління справами Верховної Ради України від 08 червня 1995 р. № 15/10-522.

Отже, вимоги позивача про визнання права власності за державою в особі Верховної Ради України на нежитлові будівлі, які знаходяться на балансі санаторного комплексу «Дюльбер» Управління справами апарату Верховної ради України та знаходяться в оперативному керуванні санаторного комплексу: - спальний корпус № 1 - літер А, загальною площею 2 479,6 кв. м., розташований по Алупкінському шосе, 1, смт. Кореїз, м. Ялта; - спальний корпус № 2 - літер Б, загальною площею 1030,7 кв. м., розташований по Алупкінському шосе, 1, смт. Кореїз, м. Ялта; - спальний корпус № 4 - літер О, загальною площею 339,9 кв. м., розташований по Алупкінському шосе, 19, смт. Кореїз, м. Ялта; - спальний корпус № 7 - літер К, загальною площею 146,9 кв. м., розташований по Алупкінському шосе, 19, смт. Кореїз, м. Ялта; - спальний корпус № 15 - літер М, загальною площею 481,6 кв. м., розташований по Алупкінському шосе, 19; - спальний корпус № 17 - літер Л, загальною площею 584,5 кв. м. , розташований по Алупкінському шосе, 19, підлягають задоволенню.

Стаття 4 Закону України «Про держану реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» встановлює, що державна реєстрація прав на нерухоме майно, що є у державній власності, здійснюється за заявою органу, уповноваженого в установленому порядку управляти нерухомим майном, що є у державній власності.

Пунктом 1.3. Тимчасового положення про порядок державної реєстрації прав власності на нерухоме майно встановлено, що державну реєстрацію прав власності на нерухоме майно здійснюють підприємства бюро технічної інвентаризації у межах визначених адміністративно-територіальних одиниць.

Відповідно до Переліку правовстановлювальних документів, на підставі яких проводиться реєстрація прав власності на об'єкти нерухомого майна Додатку № 1 Тимчасового положення про порядок державної реєстрації прав власності на нерухоме майно, одним з документів, на підставі якого може бути проведена реєстрація права власності є рішення судів, третейських судів про визнання права власності на об'єкти нерухомого майна, про встановлення факту права власності на об'єкти нерухомого майна, про передачу безхазяйного нерухомого майна до комунальної власності.

Проте, БТІ не визначено позивачем у якості відповідача за цією справою,, отже, суд не має підстав розглядати за цією справою вимоги заявлені до третьої особи у справі.

Відповідно до вимог ст. 49 Господарського процесуального кодексу України витрати з оплати державного мита та судові витрати, пов'язані з інформаційно-технічним забезпеченням судового процесу підлягають віднесенню на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

У засіданні суду було оголошено вступну та резолютивну частини рішення. Рішення оформлено та підписано відповідно до ст. 84 Господарського процесуального кодексу України 27 травня 2009 р.

Враховуючи викладене, керуючись ст. 318, 326, 328 Цивільного Кодексу України, ст. ст. 49, 82, 83, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити.

Визнати право власності за державою в особі Верховної Ради України на нежитлові будівлі, які знаходяться на балансі санаторного комплексу «Дюльбер» Управління справами апарату Верховної ради України (м. Ялта, Кореїз-1; вул.. Алупкінське шосе, 19; ЗКПО 19004302; р/р 35222005000539 ГУ ДКУ в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, інші банківські рахунки не відомі) та знаходяться в оперативному керуванні санаторного комплексу: - спальний корпус № 1 - літер А, загальною площею 2 479,6 кв. м., розташований по Алупкінському шосе, 1, смт. Кореїз, м. Ялта; - спальний корпус № 2 - літер Б, загальною площею 1030,7 кв. м., розташований по Алупкінському шосе, 1, смт. Кореїз, м. Ялта; - спальний корпус № 4 - літер О, загальною площею 339,9 кв. м., розташований по Алупкінському шосе, 19, смт. Кореїз, м. Ялта; - спальний корпус № 7 - літер К, загальною площею 146,9 кв. м., розташований по Алупкінському шосе, 19, смт. Кореїз, м. Ялта; - спальний корпус № 15 - літер М, загальною площею 481,6 кв. м., розташований по Алупкінському шосе, 19; - спальний корпус № 17 - літер Л, загальною площею 584,5 кв. м. , розташований по Алупкінському шосе, 19.

Стягнути з Виконавчого комітету Кореїзської селищної Ради, м. Ялта, смт. Кореїз (м. Ялта, смт. Кореїз, Севастопольське шосе, 27; р/р 2529475011771 Алупкінська філія АКБ «Укрсоцбанк», ЗКПО 04367542, МФО 324139, інші банківські рахунки не відомі) на користь Санаторного комплексу «Дюльбер» Управління справами апарату Верховної ради України (м. Ялта, Кореїз-1; вул.. Алупкінське шосе, 19; ЗКПО 19004302; р/р 35222005000539 ГУ ДКУ в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, інші банківські рахунки не відомі) 118,00 грн. витрат пов'язаних з інформаційно-технічним забезпеченням судового процесу та 1500 грн. державного мита.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Чонгова С.І.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення21.05.2009
Оприлюднено01.06.2009
Номер документу3713127
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —1114-2009

Рішення від 21.05.2009

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Чонгова С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні