Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 лютого 2014 р. Справа №805/1642/14
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 14:40 год.
Донецький окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Мальцевої Н.Г.
за участі секретаря судового засідання Ростова Я.С.
представник позивача не з'явився
представник відповідача не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області, м.Донецьк
до Державного підприємства "Орджонікідзевугілля" в особі Структурного підрозділу "Шахта "Карла Маркса", м.Єнакієве,
про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду
Територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області звернулося до суду з адміністративним позовом до Державного підприємства "Орджонікідзевугілля" в особі Структурного підрозділу "Шахта "Карла Маркса" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом повного зупинення роботи трактора Т-40 та двох причепів (інвентарний номер 14817, інвентарний номер 95905).
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на невідповідність дій відповідача діючому законодавству України, а саме на те, що під час перевірки Державного підприємства "Орджонікідзевугілля" в особі Структурного підрозділу "Шахта "Карла Маркса" виявлено 10 порушень нормативно-правових актів з охорони праці, з яких 3 порушення створюють загрозу життю та здоров'ю людей, внаслідок чого, на думку позивача, є підстави для повного зупинення роботи трактора Т-40 та двох причепів (інвентарний номер 14817, інвентарний номер 95905) у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.
Позивач в судове засідання не з'явився, про час і місце розгляду справи повідомлявся належним чином. Причин неявки суду не повідомив, заяв про відкладення розгляду справи не надсилав.
Відповідач в судове засідання не з'явився, на телефон-факс суду надіслав заяву, згідно з якою позов визнає в повному обсязі, просить справу розглянути у відсутності представника.
Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд,-
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пункту 1 статті 38 Закону України "Про охорону праці" державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють, зокрема центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Позивач - Територіальне управління Держгірпромнагляду у Донецькій області діє на підставі Положення про Територіальне управління Держгріпромнагляду України у Донецькій області затвердженого наказом Держгірпромнагляду від 02.12.2011 року №186-к.
За приписом пункту 4 вказаного Положення територіальне управління відповідно до покладених на нього завдань, зокрема здійснює у визначеному порядку державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, у тому числі з питань:
будівництва, реконструкції та експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки, потенційно небезпечних об'єктів і виробництв;
видобування вуглеводнів, їх транспортування, переробки та використання на підприємствах, в установах та організаціях;
застосування технологій, технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва;
забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту;
виготовлення, монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження, випробування і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва;
облаштування системами автоматичного контролю і управління технологічними процесами та станом виробничого середовища;
проведення робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також утилізації зброї, звичайних видів боєприпасів, виробів ракетної техніки та палива, вибухових матеріалів військового призначення, окрім вибухових матеріалів, призначених для військового та спеціального використання.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарського діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Заходами державного нагляду (контролю) є планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Відповідно до п.2 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про охорону праці" державна політика в галузі охорони праці базується на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
При цьому, згідно з Положенням про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 року №826, загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.
Приписами п. 2.26 зазначеного Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; непроведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.
У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.
Відповідно до п.5 ст.4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Судом встановлено, що позивач є територіальним органом Держгірпромнагляд України, який входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.
Тобто, позивач є саме тим органом до компетенції якого входить нагляд (контроль) у сфері охорони праці та промислової безпеки.
12.12.2013 року Центральною державною регіональною гірничотехнічною інспекціє у вугільній промисловості на підставі наказу Міністерства надзвичайних ситуацій №826 від 11.08.2011 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2011 року за №1531/20269 та з метою виконання плану роботи Донецького гірничого округу на 1 півріччя 2014 року та Центральної державної регіональної гірничотехнічної інспекції (ЦДРГТІ) на 1 квартал 2014 року, затвердженого тер управлінням, видано наказ №023-644 «Про провелення планових та всебічних перевірок» (а.с.12).
На підставі зазначеного наказу видано направлення №023-2-234 від 17.12.2013 року на проведення планової перевірки стану промислової безпеки у 1 кварталі 2014 року охорони праці, ведення робіт, пов'язаних з геологічним вивченням надр, їх використанням та охороною, використанням і переробкою мінеральної сировини, безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, перевірки виконання раніш виданих приписів на СП шахтах ім.Карла Маркса, «Вуглегірська», «Булавінська», «Полтавська», «Ольховатська», «Єнакієвська», СП «Рекультивація земель та породних відвалів» ДП «Орджонікідзеввугілля» та ПАТ ЦЗФ «Вуглегірська» за адресою: м.Єнакієве, м.Вуглегірськ (а.с.13).
29.01.2014 року за результатами вказаної вище перевірки складено акт №023-2-05-18/1, згідно з яким зазначено, що в ході проведеної планової перевірки посадовими особами були виявлені 10 порушень ст.13 Закону України "Про охорону праці" з яких, 3 порушення створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а саме, такі порушення, як:
« 7.1. Трактор Т-40, інвентарний номер 4061, не зареєстрований, не пройшов технічний огляд. Що є порушенням п.2.1.IV НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»: п.8 НПАОП 0.00-6.18-06 Порядку проведення огляду.
7.2. Причеп, інвентарний номер 14817, не зареєстрований, не пройшов технічний огляд. Що є порушенням п.2.1.IV НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»: п.8 НПАОП 0.00-6.18-06 Порядку проведення огляду.
7.3. Причеп, інвентарний номер 95905, не зареєстрований, не пройшов технічний огляд. Що є порушенням п.2.1.IV НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»: п.8 НПАОП 0.00-6.18-06 Порядку проведення огляду.» (а.с.14-15).
Як встановлено судом, порушення, виявлені позивачем під час перевірки не усунені відповідачем на момент розгляду справи, та загрожують життю та здоров'ю людей, внаслідок чого повинні бути усунені відповідно до діючого законодавства України.
За таких обставин, позов Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом повного зупинення роботи трактора Т-40 та двох причепів (інвентарний номер 14817, інвентарний номер 95905) у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей підлягає задоволенню.
Відповідно до ч.1 ст. 88 Кодексу адміністративного судочинства України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 05.02.2014 р про відкриття провадження в адміністративній справі суд задовольнив клопотання позивача про відстрочення сплати судового збору до ухвалення рішення у справі.
Відповідно до частини 2 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.
Приймаючи до уваги ті обставини, що на момент звернення до адміністративного суду позивачем не здійснено оплату судового збору, суд покладає обов'язок сплатити судовий збір на відповідача.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 8 - 11, 40, 94, 158 - 163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області до Державного підприємства "Орджонікідзевугілля" в особі Структурного підрозділу "Шахта "Карла Маркса" шляхом повного зупинення роботи трактора Т-40 та двох причепів (інвентарний номер 14817, інвентарний номер 95905), у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей задовольнити.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Державного підприємства "Орджонікідзевугілля" в особі Структурного підрозділу "Шахта "Карла Маркса", розташованого за адресою: 86485, Донецька обл., м.Єнакієве, вул.Магістральна, 1, шляхом повного зупинення роботи трактора Т-40 та двох причепів (інвентарний номер 14817, інвентарний номер 95905), у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.
Стягнути з Державного підприємства "Орджонікідзевугілля" в особі Структурного підрозділу "Шахта "Карла Маркса", розташованого за адресою: 86485, Донецька обл., м.Єнакієве, вул.Магістральна, 1 (код ЄДРПОУ 26351872) судові витрати в сумі 73 (сімдесят три) грн. 08 (вісім) коп. на користь державного бюджету Калінінського р-ну м.Донецьк, р/р 31217206784005, Банк отримувача: ГУДКУ у Донецькій області, МФО банку: 834016, ЄДРПОУ отримувача: 38034015, призначення платежу: Судовий збір за позовом (найменування позивача), Донецький окружний адміністративний суд, Код 35099148.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Мальцева Н.Г.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.02.2014 |
Оприлюднено | 14.02.2014 |
Номер документу | 37133259 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Мальцева Н.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні