ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 лютого 2014 року № 813/623/14
Львівський окружний адміністративний суд у складі судді Хоми О.П., розглянувши в порядку скороченого провадження в м. Львові адміністративну справу за позовом Сокальської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Львівській області до Комунального підприємства «Центральна районна аптека № 92» м.Радехів про стягнення податкового боргу,
в с т а н о в и в :
Сокальська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Львівській області (далі - Сокальська ОДПІ) звернулась до суду з позовом до Комунального підприємства «Центральна районна аптека № 92» м. Радехів (далі - КП «Центральна районна аптека № 92») про стягнення з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника, податкового боргу на загальну суму 2 932 грн 54 коп, який виник внаслідок несплати відповідачем податкових зобов'язань по земельному податку, визначених самостійно та штрафних санкцій визначених податковим органом.
Позивач належним чином повідомлявся про розгляд справи в порядку скороченого провадження, підтвердженням чого є наявна в матеріалах справи розписка.
Надіслані рекомендованою кореспонденцією відповідачу за адресою місце знаходження, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, копія ухвали про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі разом з витягом про процесуальні права та обов'язки повернулися з відміткою поштового відділення на конверті про повернення у зв'язку з тим, що приміщення адресата закрите.
Відповідно до положень статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України відповідач вважається таким, що його повідомлено про дату, час і місце судового розгляду.
Відповідачем не подано заперечення проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову у передбачений частиною 3 статті 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) десятиденний строк з дня одержання ухвали про відкриття скороченого провадження.
Оцінивши повідомлені позивачем обставини справи та дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, суд прийшов до висновку про наявність достатніх підстав для прийняття рішення в порядку скороченого провадження, виходячи з наступного.
Відповідач - КП «Центральна районна аптека № 92», зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа та перебуває на обліку платника податків в Радехівському відділенні Сокальської ОДПІ.
Згідно наявної в матеріалах справи довідки податкової заборгованості КП «Центральна районна аптека № 92» податковий борг становить 2 932 грн 54 коп, з яких:
- 1 697,18 грн - самостійно задекларовані податкові зобов'язання;
- 1 234,04 грн - штрафні санкції;
- 1,32 грн - пеня.
З 01 січня 2011 року відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі - Податковий кодекс).
Згідно статті 16 Податкового кодексу платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до статті 41 Податкового кодексу контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, є органи державної податкової служби.
Згідно пункту 14.1.156. статті 14 Податкового кодексу податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Відповідно до пункту 14.1.175. статті 14 Податкового кодексу податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно податкової декларації по земельному податку з юридичних осіб від 12.02.2013 року № J0602003 КП «Центральна районна аптека № 92» самостійно визначено грошове зобов'язання з вказаного виду податку в розмірі 1 697,18 грн, однак в установлені строки воно не сплачено.
Відповідно до підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженої суми грошових зобов'язань нараховується пеня.
За несвоєчасне погашення відповідачем самостійно задекларованих у попередніх звітних періодах та визначених податковим органом податкових зобов'язань здійснено нарахування пені у порядку, визначеному пунктом 129.4 статті 129 Податкового кодексу, відповідно до якого пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікованої ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Відповідачу нарахована пеня в розмірі 1 грн 32 коп.
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначено Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР з наступними змінами та доповненнями ( далі - Закон № 265/95-ВР).
Порядок проведення розрахунків суб'єктами підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, визначений статтею 3 вказаного Закону.
Відповідно до пунктів 7 та 12 цієї статті суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані в тому числі подавати до органів доходів і зборів звітність, пов'язану із застосуванням реєстратора розрахункових операцій та розрахункових книжок, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі, якщо цим пунктом не передбачено подання інформації по дротових або бездротових каналах зв'язку, та вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг).
Відповідальність за порушення зазначеної норми закону встановлена статтею 20 Закон № 265/95-ВР, відповідно до якої до суб'єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
На підставі акту перевірки № 0012/13/26/2230/01974046 від 16.08.2013 року податковим органом встановлено порушення відповідачем пунктів 7,12 статті 3 Закону № 265/95-ВР, в наслідок чого винесено податкове повідомлення-рішення від 29.08.2013 року № 0000642200 про застосування до відповідача штрафних санкцій в розмірі 1 237,66 грн.
Строки сплати податкового зобов'язання визначені статтею 57 Податкового кодексу, відповідно до пункту 57.3. цієї статті 57 у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження контролюючого органу.
Вказане податкове повідомлення - рішення відповідач в адміністративному та судовому порядку не оскаржував.
Отже, сума податкового зобов'язання КП «Центральна районна аптека № 92», визначена відповідачем як самостійно, так і податковим органом, є узгодженою та у встановлені строки до бюджету не сплачена.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби у відповідності до вимог пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
На виконання вказаних положень Податкового кодексу Сокальською ОДПІ надіслано на адресу відповідача податкову вимогу від 09.10.2013 року № 2-22.
Погашення податкового боргу платників податків на час розгляду справи регулюється главою 9 Податкового кодексу.
Згідно пункту 95.1. статті 95 Податкового кодексу орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.1. статті 95).
У відповідності до пункту 95.3. цієї ж статті стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно пункту 95.4. статті 95 орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.
Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Матеріалами справи підтверджується наявність податкового боргу КП «Центральна районна аптека № 92», розмір якого становить 2 932,54 грн.
З урахуванням викладеного, суд прийшов до переконання, що позовні вимоги Сокальської ОДПІ є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами та підлягають до задоволення шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків.
Відповідно до частин четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.7-14,69-71,86,87,94,159,160-163,183 2 ,256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в :
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків Комунального підприємства «Центральна районна аптека № 92» (місцезнаходження: вул. Лесі Українки, буд. 8, м. Радехів, Львівська область, код ЄДРПОУ 01974046) у банках, обслуговуючих цього платника податків, до Державного бюджету України 2 932 (дві тисячі дев'ятсот тридцять дві) грн 54 коп податкового боргу.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови відповідно до частини другої статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків оскарження її в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова суду, прийнята у порядку скороченого провадження, виконується негайно.
Суддя Хома О.П.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2014 |
Оприлюднено | 14.02.2014 |
Номер документу | 37133997 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Хома Олена Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні