Рішення
від 13.05.2009 по справі 26/68-09-1477
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

26/68-09-1477

          

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"13" травня 2009 р.Справа  № 26/68-09-1477

Господарський суд Одеської області у складі :

судді                                         Никифорчука М.І.

при секретареві                     Войтенко С.М.

за  участю  представників  сторін :

від  позивача  :  Тригуб О.В. за довіреністю від 16.04.2008 р.

від  відповідача  : Клочко Н.В. за довіреністю від 08.01.2009 р.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом :  Приватного малого підприємства „ВІДЗЕВ”

до відповідача : Державного підприємства „Одеська залізниця”

про стягнення    15808,22 грн., -

в с т а н о в и в  :

Приватним  малим  підприємством „ВІДЗЕВ” ( далі –позивач)  заявлені вимоги про стягнення з державного підприємства „Одеська залізниця” ( далі –відповідач ) –вартості недостачі  вантажу – листової сталі  на суму  15808,22 грн. посилаючись на наступне.

По залізничній накладній  № 48731802 від 15.11.2006 р., яка відповідно до приписів ст. 6 Статуту залізниць України ( далі –Статут) та ст. 909 ЦК України є договором перевезення вантажу,  ВАТ „Маріупольський металургійний комбінат ім. Ілліча” відпустив  у вагоні №  65691305 зі станції відправлення Маріуполь –Сортировочний Донецької  залізниці до станції призначення Миколаїв Одеської залізниці на адресу  позивача у справі вантаж –сталь  тонколистову  гарячекатану у кількості 9 пачок. ( далі –вантаж).

Відповідно до розділу 1 вказаної залізничної накладної  вказаний вантаж  закріплено і розміщено, згідно з параграфом 50 розділу 3  Технічних умов правильно.

22.11.2006 р. вказаний вагон прибув до  станції  Миколаїв Одеської залізниці, де  у той же день був  складений комерційний акт БК № 044955/187, яким було зафіксована відсутність однієї пачки вантажу з 9-ти завантажених. Згідно цього ж акту вказаний вагон  у технічному стані є справним.

Позивачем було заявлено відповідачеві претензію  на суму недостачі вантажу, яка відповідачем  визнана в розмірі 15808,22 грн.

Свої вимоги позивач ґрунтує  приписами   ст. 909 ЦК України  і ст. 307 ГК України.

Представник відповідача вимоги  не визнає, про що  надав  відзив, згідно якого, зокрема,  ним не визнається вина залізниці у несхоронності   вказаного вантажу  під час перевезення, оскільки, вказаний вагон прибув на станцію призначення у технічно справному стані, що свідчить про те, що  залізниця прийняла вантаж у стані, у якому він був переданий для перевезення, доставила і видала його у схороненому стані.

Дослідивши надані сторонами докази, вислухавши представників сторін, господарський суд прийшов до наступного висновку.

Згідно вимог ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Відповідно до ст. 110 Статуту, перевізник несе відповідальність за збереження вантажу з моменту його прийняття до перевезення і до видачі його вантажоодержувачу, якщо не доведе, що недостача виникла по незалежним від перевізника причинам.

Згідно ст.ст. 114, 115 Статуту, залізниця відповідає за незбереження прийнятого до перевезення вантажу у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи в розмірі тієї суми, на яку було знищено його вартість. Вартість вантажу визначається на підставі загальної суми рахунка або іншого документа відправника, який підтверджує кількість і вартість відправленого вантажу, зокрема договору або контракту купівлі-продажу, специфікації на вантаж, довідки відправника про кількість, ціну і вартість відправленого вантажу, підписаної головним (старшим) бухгалтером.

          За незбереження (втрату, недостачу, псування і пошкодження) прийнятого до перевезення вантажу, залізниця несе відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди, якщо не доведе, що недостача виникла з незалежних від неї причин (ст. 113 Статуту).

Вказані вище обставини справи підтверджуються  вказаними вище доказами :  накладною та комерційним актом.

Згідно вказаної накладної  маса вантажу  нетто зазначено у кількості 62030 кг.

Під час розгляду справи  представником залізниці  разом з відзивом на позов  наданий акт загальної форми № 4135 від 19.11.2006 року з якого  випливає, що  у   вказаному вагоні по прибутті виявлено вантаж завантажений пачками. По документам значиться 9 пачок,  а в наявності 8 пачок. На 7-й пачці  обірвані окантовочні стрічки. Укрутити проволокою немає можливості .

Це ж  випливає і з приведеного комерційного акта БК № 044955*/187  складеного  22 листопада 2006 року на станції Миколаїв Одеської залізниці. Згідно цього ж  акту вказаний вагон у технічному стані є справним.

Аналізуючи вищевказаний  акт загальної форми та комерційний акт, суд вважає, що з їх змісту  випливає, що у несхоронності перевозимого вантажу винна залізниця, яка не забезпечила зберігання  вантажу  при перевезені.

З приведених підстав суд відхиляє заперечення відповідача про  відсутність ознак  втрати вантажу, оскільки це заперечення суперечить вказаним вище акту загальної форми та комерційного акту.

Зазначення відповідача про справність вагону суд приймає до уваги, оскільки  це підтверджується вищевказаним  комерційним актом.

З приведеного випливає, що відсутність однієї пачки вантажу  у вагоні у який ця пачка була завантажена, свідчить про незабезпечення перевізником  схоронності перевозимого вантажу. Отже, у  виникненні недостачі винна залізниця.

Відповідачем відсутність вини у недостачі вантажу позивача при перевезенні не доведено.

Таким чином, аналізуючи вищевикладене у сукупності, господарський суд  вважає, що позов  підлягає задоволенню.

 

Враховуючи викладене і, керуючись статтями 82 - 84 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

в и р і ш и в :

Позов -  задовольнити.

Стягнути з державного підприєстава „Одеська залізниця” ( 65012, м. Одеса,  вул.Пантелеймонівська, 19; код ЄДРПОУ 01071315, п/р 26003000001 в ОФ АБ „Експрес-Банк” м. Одеса, МФО 328801 ) на користь Приватного малого підприємства „ВІДЗЕВ” (54028, м. Миколаїв, вул. Гмирьова, 1; код ЄДРПОУ  20866186, п/р 2600010728  у МОД „Райффайзен Банк Аваль”, МФО 326182) вартість нестачі вантажу в розмірі                     15808 (п'ятнадцять тисяч вісімсот вісім) грн. 22 коп., державного мита в сумі 158 (сто п'ятдесят вісім) грн. 08 коп. та витрат на  інформаційно –технічне забезпечення судового процесу в розмірі 118 (сто вісімнадцять) грн.

Рішення господарського суду набирає законної  сили згідно зі ст. 85 ГПК України, після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття.

Суддя                                                                                       Никифорчук М.І.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення13.05.2009
Оприлюднено01.06.2009
Номер документу3713821
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —26/68-09-1477

Ухвала від 27.03.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Никифорчук М.І.

Ухвала від 13.04.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Никифорчук М.І.

Рішення від 13.05.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Никифорчук М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні