Рішення
від 13.05.2009 по справі 26/69-09-1478
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

26/69-09-1478

          

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"13" травня 2009 р.Справа  № 26/69-09-1478

Господарський суд Одеської області у складі :

судді                                         Никифорчука М.І.

при секретареві                     Войтенко С.М.

за  участю  представників  сторін :

від  позивача  :  Тригуб О.В. за довіреністю від 16.04.2008 р.

від  відповідача  : Клочко Н.В. за довіреністю від 08.01.2009 р.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом :  Приватного малого підприємства „ВІДЗЕВ”

до відповідача : Державного підприємства „Одеська залізниця”

про стягнення     2882,11 грн., -

в с т а н о в и в  :

Приватним  малим  підприємством „ВІДЗЕВ” ( далі –позивач)  заявлені вимоги про стягнення з державного підприємства „Одеська залізниця” ( далі –відповідач ) –вартості недостачі  вантажу – труб металевих не пойменованих в алфавіті на суму  2882,11 грн. посилаючись на наступне.

По залізничній накладній  № 51151483 від 12.09.2008 р., яка відповідно до приписів ст. 6 Статуту залізниць України ( далі –Статут) та ст. 909 ЦК України є договором перевезення вантажу,  ЗАТ „Луганський трубний завод” відпустив  у вагоні № 63841274  зі станції відправлення Луганськ Донецької  залізниці до станції призначення Миколаїв Одеської залізниці на адресу  позивача у справі вантаж – труби металеві  у кількості                  41 пакетів  масою  67250 кг.  ( далі –вантаж)

Відповідно до  розділу 1 вказаної залізничної накладної  вказаний вантаж  закріплено і розміщено, згідно п.2.4.3., 2.4.4  ч.1 гл.3 додатку 14к до СМГС збірника № 21 Технічних умов правильно.

18.09.2008 р. вказаний вагон прибув до станції  Нижньодніпровськ-Вузол, де  23.09.2008 р. був  складений комерційний акт АА № 017100/185/102, яким було зафіксовано відсутність одного пакету з 41-го  завантаженого. При  перерахунку виявлено, що у пакеті налічується 82 шт., труб проти 100 шт., які вказані на бірці № 95 до цього пакету, тобто менше  на 18 шт. або на 577,8 кг.

Позивачем було заявлено відповідачеві претензію  на суму недостачі вантажу, яка відповідачем  визнана в розмірі 2882,11 грн.

Свої вимоги позивач ґрунтує  приписами   ст. 909 ЦК України  і ст. 307 ГК України.

Позивач вважає, що відповідач порушив взяті на себе зобов'язання щодо схоронності вантажу, тому просить  позов задовольнити.

Представник відповідача вимоги  не визнає, про що  надав  відзив, згідно якого, зокрема,  ним не визнається вина залізниці у несхоронності   вказаного вантажу  під час перевезення, оскільки, вказаний вагон прибув на станцію призначення у технічно справному стані, що свідчить про те, що  залізниця прийняла вантаж у стані, у якому він був переданий для перевезення, доставила і видала його у схороненому стані.

Дослідивши надані сторонами докази,  господарський суд прийшов до наступного висновку.

Згідно вимог ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Відповідно до ст. 110 Статуту, перевізник несе відповідальність за збереження вантажу з моменту його прийняття до перевезення і до видачі його вантажоодержувачу, якщо не доведе, що недостача виникла по незалежним від перевізника причинам.

Згідно ст.ст. 114, 115 Статуту, залізниця відповідає за незбереження прийнятого до перевезення вантажу у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи в розмірі тієї суми, на яку було знищено його вартість. Вартість вантажу визначається на підставі загальної суми рахунка або іншого документа відправника, який підтверджує кількість і вартість відправленого вантажу, зокрема договору або контракту купівлі-продажу, специфікації на вантаж, довідки відправника про кількість, ціну і вартість відправленого вантажу, підписаної головним (старшим) бухгалтером.

          За незбереження (втрату, недостачу, псування і пошкодження) прийнятого до перевезення вантажу, залізниця несе відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди, якщо не доведе, що недостача виникла з незалежних від неї причин (ст. 113 Статуту).

Вказані вище обставини справи підтверджуються наявними у справі доказами : вказаною накладною та комерційним актом.

Крім того, з доданих  під час розгляду справи представником відповідача  актів загальної форми № 226/Б від 18.09.2008 р. та № 371/П від  19 вересня  2008 року випливає, що  у вказаному вагону по документам значиться 41 пакет,   із-за плотності завантаження місця не прораховуються.  На пакеті є бирка № 95 по якій у пакеті 100 труб, згідно документа про якість № 45006 труби  масою 3210 кг. При перерахуванні цієї пачки виявлено 82 труби. На інших пачках заводські  ув'язки не порушені. В технічному стані вказаний вагон є справним.

Це ж  випливає і з приведеного комерційного акта АА № 017100/185/102  складеного  23  вересня 2008 року. Згідно цього ж  акту вказаний вагон у технічному стані є справним.

Аналізуючи вищевказані  акти загальної форми та комерційний акт, суд вважає, що з їх змісту  випливає, що у  несхоронності перевозимого вантажу винна залізниця, яка не забезпечила зберігання  вантажу  при перевезенні.

З приведених підстав суд відхиляє заперечення відповідача про  відсутність ознак  втрати вантажу, оскільки це заперечення суперечить вказаним вище акту загальної форми та комерційного акту.

Зазначення відповідача про справність вагону суд приймає до уваги, оскільки  це підтверджується вищевказаним  комерційним актом.

З приведеного випливає, що відсутність у пакеті  18 труб  у вагоні у який ці труби були завантажені, свідчить про незабезпечення перевізником  схоронності перевозимого вантажу. Отже, у  виникненні недостачі винна залізниця.

Відповідачем відсутність вини у недостачі вантажу позивача при перевезенні не доведено.

Таким чином, аналізуючи вищевикладене у сукупності, господарський суд  вважає, що позов  підлягає задоволенню.

 

Враховуючи викладене і, керуючись статтями 82 - 84 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

в и р і ш и в :

Позов -  задовольнити.

Стягнути з Державного підприємства „Одеська залізниця” ( 65012, м. Одеса,                 вул. Пантелеймонівська, 19; код ЄДРПОУ 01071315, п/р 26003000001 в ОФ АБ „Експрес-Банк” м. Одеса, МФО 328801 ) на користь Приватного малого підприємства „ВІДЗЕВ” (54028, м. Миколаїв, вул. Гмирьова, 1; код ЄДРПОУ  20866186, п/р 2600010728  у МОД „Райффайзен Банк Аваль”, МФО 326182):  вартість нестачі вантажу в розмірі                  2882 (дві тисячі вісімсот вісімдесят дві) грн. 11 коп., державного мита в сумі 102  (сто           дві) грн. та витрат на  інформаційно –технічне забезпечення судового процесу в розмірі 118 (сто вісімнадцять)  грн.

Рішення господарського суду набирає законної  сили згідно зі ст. 85 ГПК України, після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття.

Суддя                                                                                       Никифорчук М.І.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення13.05.2009
Оприлюднено01.06.2009
Номер документу3713823
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —26/69-09-1478

Ухвала від 27.03.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Никифорчук М.І.

Ухвала від 13.04.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Никифорчук М.І.

Ухвала від 18.05.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Никифорчук М.І.

Рішення від 13.05.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Никифорчук М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні