ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
06 лютого 2014 р. (о 12:10) Справа №801/6263/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В., за участю секретаря Цатурян С.О., за участю представників сторін:
від позивача - Янчук А.П., паспорт НОМЕР_1, довіреність № б/н выд 15.05.2013 р.;
від відповідача - Володькін С.А., паспорт НОМЕР_2, довіреність № 66/9/10 від 29.07.2013 р.;
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "РАУ"
до Державної податкової інспекції у м. Ялта АР Крим Державної податкової служби
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0000951ё502 від 03.06.2013 року
Суть спору: Товариство з обмеженою відповідальністю "РАУ" (далі-позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовною заявою до Державної податкової інспекції у м. Ялта АР Крим Державної податкової служби (далі - відповідач ), про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ДПІ у м. Ялта ДПС № 0000951502 від 03.06.2013 року про зменшення суми від'ємного значення з податку на додану вартість, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (р. 24 Декларації) у розмірі 9 014 144,00 грн.
Представник позивача у судовому засіданні 06.02.2014 року позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні 06.02.2014 року проти задоволення позову заперечував з підстав, викладених у письмових запереченнях на позовну заяву.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши представника позивача, представника відповідача, суд
ВСТАНОВИВ:
Державною податковою інспекцією у м. Ялта Автономної Республіки Крим Державної податкової служби була проведена камеральна перевірка податкової звітності з податку на додану вартість за березень 2013 року, якою встановлено порушення пункту 4.6.7 Розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.11.2011 р. № 1492, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 20.12.2011 р. за № 1490/20228, а саме: методологічне порушення, що не вплинуло на розрахунки з бюджетом.
Дані камеральної перевірки свідчать про завищення ТОВ "РАУ" суми від'ємного значення, яка після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (р. 24 Декларації), яке було зменшено у сумі 9 014 144 грн. на підставі п.п. 14.1.36, п.п. 14.1.185, п.п. 14.1.191, п.п. 14.1.202 ст. 14, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3 ст. 198, п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 р. згідно акту документальної позапланової невиїзної перевірки з питання правильності визначення суми від'ємного значення з податку на додану вартість за період з жовтня 2009 р. по червень 2012 р. від 15.11.2012 р. № 2389/22-03/32542412.
За результатами вищенаведеної перевірки Державною податковою інспекцією у м. Ялта АР Крим складено акт № 678/15.2/32542412 від 18.05.2013 року.
На підставі акту перевірки № 678/15.2/32542412 від 18.05.2013 року відповідачем було прийнято податкове повідомлення - рішення № 0000951502 від 03.06.2013 року, яким зменшено суму від'ємного значення з податку на додану вартість, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду
Не погодившись з податковим повідомленням-рішенням ДПІ у м. Ялта АРК ДПС № 0000951502 від 03.06.2013 року, позивач оскаржив його до суду.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Підпунктом 14.1.18 п. 14.1 ст. 18 ПК України встановлено, що бюджетне відшкодування - відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу.
Згідно до п. 200.1 ст. 200 ПК України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Пунктом 200.2 ст. 200 ПК України встановлено, що при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.
Відповідно до п. 200.3 ст. 200 ПК України, при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Згідно до п. 200.4 ст. 200 ПК України, якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то:
а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг;
б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.
Згідно до п. 200.6 ст. 200 ПК України, платник податку може прийняти самостійно рішення про зарахування в повному обсязі належної йому суми бюджетного відшкодування або її частини у зменшення податкових зобов'язань з цього податку, що виникли протягом наступних звітних (податкових) періодів, за наявності умов, передбачених пунктом 200.4 цієї статті. Зазначене рішення відображається платником податку у податковій декларації, яку він подає за результатами звітного (податкового) періоду, в якому виникає право на подання заяви про отримання бюджетного відшкодування згідно з нормами цієї статті. У разі прийняття такого рішення зазначена сума не враховується при розрахунку сум бюджетного відшкодування наступних звітних (податкових) періодів.
Відповідно до п. 200.7 ст. 200 ПК України, платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному органу державної податкової служби податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
Згідно з п. 4.6.7. Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 25.11.2011 № 1492, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20 грудня 2011 р. за N 1490/20228 рядок 21.3 передбачений для відображення збільшення або зменшення залишку від'ємного значення, який (для декларації 0110 - після бюджетного відшкодування) включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 24) за результатами камеральної чи документальної перевірки, проведеної органом державної податкової служби.
Державною податковою інспекцією у м. Ялта Автономної Республіки Крим Державної податкової служби була проведена позапланова виїзна перевірка ТОВ "РАУ" з питань дотримання вимог податкового законодавства, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2009 р. по 30.06.2012 р., в результаті чого був складений акт перевірки від 15.11.2012р. №2389/22-03/32542412/33, яким були встановлені порушення позивачем: п.п. 12.1.5. п. 12.1 ст. 12 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" та п. 138.4 ст.138 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено від'ємне значення об'єкта оподаткування податком на прибуток в періоді, що перевірявся на суму 532 940 грн., а також встановлено порушення п.198.1, п.198.3, п.198.6 ст. 198, п.198 п.200.4 ст.20 Податкового кодексу України, що призвело до завищення залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу наступного податкового періоду "р.26 Декларації" в сумі 354841 за червень 2012 р.
На підставі акту перевірки відповідачем були прийняті податкові повідомлення - рішення:
- №0005902301 від 05.12.2012р., яким зменшено суму від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток всього у розмірі 532 940 грн;
- №0005912301 від 05.12.2012р., яким зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 9 014 144 за звітний період - червень 2012 р.
Зменшення позивачу розміру від'ємного значення з ПДВ у сумі 9 014 144 грн. складається з суми встановленого перевіркою завищення залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду в сумі 354 841 грн. та суми 8 659 273 грн., на яку позивачу було зменшено залишок від'ємного значення за результатами перевірки проведеної ДПІ у період з 22.09.2011р. по 05.10.2011р. (акт перевірки №2922/23-4/32542412 від 12.10.2011р.).
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 23.01.2012р. по справі № 2а-14368/11/0170/7, яка набрала законної сили відповідно до ухвали Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 15.10.2012р., визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у м. Ялта АР Крим №0003932301 від 28.10.2011р. про зменшення суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на додану вартість за липень 2011р. на суму 2 283 424 грн. товариству з обмеженою відповідальністю "РАУ".
Під час розгляду справи № 2а-14368/11/0170/7 судом встановлено, що Державною податковою інспекцією у м. Ялта АР Крим була проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ "РАУ", з питань правильності визначення суми від'ємного значення з ПДВ за липень 2011р. За результатами проведення перевірки був складений акт №2922/23-4/32542412 від 12.10.2011р., у висновках якого вказано про те, що перевіркою встановлені порушення п.п. 14.1.36 п.п. 14.1.185, п.п. 14.1.191 п.п. 14.1.202 ст. 14, 198.1, п.198.2, 198.3, ст. 198, п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, в результаті чого податковий кредит ТОВ "РАУ" за липень 2011р. підлягає зменшенню на суму ПДВ в розмірі 2 283 457 грн., від'ємне значення підлягає зменшенню на суму ПДВ у розмірі 2283424грн., залишок від'ємного значення (24 стр.) підлягає зменшенню на 8 659 273 грн.
На підставі акту перевірки відповідачем було прийнято податкове повідомлення-рішення №0003932301 від 28.10.2011р., яким позивачу зменшено розмір від'ємного значення суми ПДВ у розмірі 2 283 424 грн.
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 23.01.2012р. по справі №14368/11/0170/7 встановлені обставини щодо необґрунтованості висновків відповідача викладених в акті перевірки № 2922/23-4/32542412 від 12.10.2011р. стосовно порушення позивачем положень ПК України, що стало підставою для скасування судом оскаржуваного податкового повідомлення - рішення.
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 11.02.2013 року у справі № 801/110/13-а частково задоволено позов Товариства з обмеженою відповідальністю "РАУ" до Державної податкової інспекції у м. Ялті АР Крим Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у м. Ялта Автономної Республіки Крим Державної податкової служби №0005902301 від 05.12.2012 р., в частині зменшення суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток у розмірі 24 814 грн., визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у м. Ялта Автономної Республіки Крим Державної податкової служби №0005912301 від 05.12.2012р., в частині зменшення розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 9 013 350 грн. за звітний період - червень 2012 р. В іншій частині позову відмовлено.
Постановою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 23.05.2013 року Постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 11.02.2013 року у справі № 801/110/13-а скасовано. Прийнято нову постанову, якою позов задоволено у повному обсязі. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Ялті АР Крим Державної податкової служби №0005902301 від 05 грудня 2012року (Форма - "П") про зменшення суми від'ємного значення з податку на прибуток у розмірі 532 940,00 грн., визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Ялті АР Крим Державної податкової служби №0005912301 від 05 грудня 2012 року (Форма - "В4") в частині зменшення суми від'ємного значення з податку на додану вартість у розмірі 9 013 380,00грн.
Під час судового розгляду справи № 801/110/13-а встановлено, зокрема, необґрунтованість висновків відповідача про завищення позивачем залишку від'ємного значення на суму 354 077 грн. у зв'язку з безпідставним застосуванням до спірних правовідносин норми п. 102.5 ст. 102 ПК України.
Частиною 1 ст. 72 КАС України встановлено, що обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
За таких підстав, обставини щодо необґрунтованості зменшення відповідачем залишку від'ємного значення (24 стр.) на суму 9 013 380 грн. є таким що не підлягає доказуванню, в зв'язку з чим зменшення розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 9 013 380 грн. є протиправним.
Під час розгляду справи № 801/110/13-а позивач погодився з правомірністю висновків відповідача зроблених в акті перевірки щодо завищення позивачем суми від'ємного значення з ПДВ на 764 грн. в результаті завищення позивачем податкового кредиту по відносинам з КП "Альянс" та погодився із правомірністю зменшення відповідачем розміру від'ємного значення суми ПДВ у податковому повідомлення - рішенні на таку суму, в зв'язку з чим суд не дає оцінку правомірності прийняття відповідачем податкового повідомлення - рішення №0005912301 від 05.12.2012р. на суму 764 грн.
Згідно декларації з податку на додану вартість за листопад 2012 року ТОВ "РАУ" зменшено залишок відємного значення за результатами перевірки податкового органу (р. 23.2) на 764 грн. у складі суми 1 047,00 грн., що була виключена з податкового кредиту актом перевірки № 2410/15-04/32542412 від 16.11.2012 р.
Таким чином, суд дійшов висновку про необгрунтованість зменшення відповідачем залишку від'ємного значення (24 стр.) на суму 764 грн.
Більш того, суд зазначає, що первинними документами податкового та бухгалтерського обліку позивача, які наявні у матеріалах справи, підтверджується правомірність формування відємного значення податку на додану вартість, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду у розмірі 8 659 273,00 грн. за період з жовтня 2009 року по червень 2012 року.
Таким чином, матеріалами справи у повному обсязі не підтверджуються висновки ДПІ за актом камеральної перевірки від 18.05.2013 року № 678/15.2/32542412 щодо зменшення суми, що підлягала зарахуванню до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на 9 014 144 грн.
За таких умов, податкове повідомлення-рішення № 0000951502 від 03.06.2013 року, є таким, що прийнято Державною податковою інспекцією у м. Ялта АР Крим ДПС протиправно, у зв'язку з чим підлягає скасуванню.
Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
У судовому засіданні 06.02.2014 року оголошена вступна та резолютивна частина постанови, згідно зі ст. 160 КАСУ постанова складена у повному обсязі 11.02.2014 року.
Керуючись ст.ст. 94,158-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у м. Ялта АР Крим Державної податкової служби від 03.06.2013 р. № 0000951502.
3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "РАУ" (ЄДРПОУ 32542412) витрати зі сплати судового збору у сумі 2 294,00 грн. (дві тисячі двісті дев'яносто чотири грн.).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кірєєв Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2014 |
Оприлюднено | 14.02.2014 |
Номер документу | 37155208 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Мунтян Ольга Іванівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дудкіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дудкіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні