Постанова
від 11.02.2014 по справі 820/13465/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м.Харків

11 лютого 2014 р. №820/13465/13-а

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Мар'єнко Л.М.

при секретарі судового засідання - Принцевській Ю.В.

за участю представників позивача - Малімон Є.В., Прокопенко В.В.,

представника третьої особи реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції - Задорожної В.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в місті Харкові адміністративну справу за позовом Західної міжрайонної державної податкової інспекції міста Харкова Харківської області Державної податкової служби до Реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - реєстраційна служба Харківського міського управління юстиції, Товариство з обмеженою відповідальністю "ПРОФ СТАЛЬ" про скасування державної реєстрації змін до установчих документів, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Західна міжрайонна державна податкова інспекція міста Харкова Харківської області Державної податкової служби, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОФ СТАЛЬ", третя особа - Реєстраційна служба Головного управління юстиції міста Києва, в якому просить суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОФ СТАЛЬ" (код ЄДРПОУ 38490852) щодо внесених даних до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про зміну юридичної адреси підприємства на місто Харків, Ленінський район, вул. Котлова, 168.

Ухвалою суду від 29.01.2014 року замінено відповідача ТОВ «ПРОФ СТАЛЬ» на належного відповідача Реєстраційну службу Головного управління юстиції міста Києва та залучено треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору ТОВ «ПРОФ СТАЛЬ», Відділ державної реєстрації юридичних та фізичних осіб - підприємців Харківської міського управління юстиції.

В обґрунтуванні позовних вимог позивач зазначив, що 04.12.2013 року до Єдиного державного реєстру внесено зміни до відомостей про місцезнаходження ТОВ «ПРОФ СТАЛЬ» та зазначено адресу: місто Харків, Ленінський район, вулиця Котлова, 168. Згідно довідки ВПМ про встановлення місцезнаходження платника податків ТОВ «ПРОФ СТАЛЬ» встановлено, що місцезнаходження платника податків не встановлено. На обліку у Західній міжрайонній державній податковій інспекції міста Харкова Харківської області Державної податкової служби ТОВ «ПРОФ СТАЛЬ» не перебуває.

Представник третьої особи Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОФ СТАЛЬ"- Іванова О.І. надала через канцелярію суду письмові заперечення, в яких представник просила відмовити у задоволенні позовних вимог, зазначивши, що ТОВ "ПРОФ СТАЛЬ" при внесенні змін до установчих документів діяло згідно чинного законодавства.

Від представника третьої особи Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції - Задорожної В.М. надійшли письмові заперечення, в яких представник просила відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на норми Закону України "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців". Представник зазначила, що орган державної реєстрації за власною ініціативою не приймає жодних рішень відносно суб'єктів господарювання, в тому числі відносно ТОВ "ПРОФ СТАЛЬ", не вносить записи в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а лише фіксує факт набуття установчими документами юридичної сили при їх надходженні до державного реєстратора. Також представник повідомила, що ТОВ "ПРОФ СТАЛЬ" було надано державному реєстратору відділу державної реєстрації юридичних і фізичних осіб - підприємців Печерського району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві необхідний перелік документів, передбачених ст.29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців", зазначивши, що згідно ч.3 ст.8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", відповідальність за відповідність установчих документів несуть засновники (учасники) юридичної особи..

Представники позивача - Малімон Є.В., Прокопенко В.В., в судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі, просили їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві.

Представник відповідача Реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві в судове засідання не прибув, про час, дату та місце судового засідання повідомлений належним чином, причини неприбуття до суду не повідомив.

Представник третьої особи ТОВ "ПРОФ СТАЛЬ" в судове засідання не прибув, про час, дату та місце судового засідання повідомлений належним чином, через канцелярію суду надав клопотання про відкладення розгляду справи докази поважності причин неприбуття у судове засідання не надав.

Згідно ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача - суб'єкта владних повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без повідомлення ним про причини неприбуття розгляд справи не відкладається і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до ч.2 ст.128 КАС України неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які прибули в судове засідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "ПРОФ СТАЛЬ" 19.12.2012 року пройшло передбачену чинним законодавством процедуру державної реєстрації, набуло правового статусу суб'єкта господарювання - юридичної особи, включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з ідентифікаційним кодом - 38490852, знаходиться на обліку як платник податків та платник єдиного внеску в ДПІ у Печерському районі міста Києва (а.с.48-50).

Як вбачається з протоколу загальних зборів ТОВ "ПРОФ СТАЛЬ" від 02.12.2013 року (а.с.62) вирішено:

- змінити місце знаходження Товариства з 01133, міста Київ, Печерський райони, вулиця. Щорса, будинок 31 на: 61017, місто Харків, Ленінський район, вулиця Котлова, будинок 168;

- затвердити нову редакцію Статуту ТОВ "ПРОФ СТАЛЬ";

- у зв'язку із зміною місцезнаходження Товариства, на виконання вимог чинного законодавства України, провести державну реєстрацію змін до установчих документів Товариства.

Для проведення реєстраційної дії "Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи" ТОВ "ПРОФ СТАЛЬ" надало державному реєстратору 04.12.2013 року, згідно вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців", документи, згідно опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії "Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи", зокрема: реєстраційну картку на підтвердження державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; рішення про внесення змін до установчих документів (Примірник оригіналу); статут, нової редакції установчих документів (два примірники), копія квитанції виданої банком; копія квитанції виданої банком (за публікацію); документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів.

На підставі вказаних документів 04.12.2013 року Відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції міста Києва проведена державна реєстрація змін до установчих документів ТОВ "ПРОФ СТАЛЬ", про що у Державному реєстрі вчинений запис №0701050006048452 (а.с.63-65).

04.12.2013 року була зареєстрована за №1070105006048452 нова редакція статуту ТОВ "ПРОФ СТАЛЬ" (а.с.68-81), яку посвідчено приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу Харківської області ОСОБА_6 та зареєстровано в реєстрі за №3681.

В п.2.3 Статуту зазначено, що місце знаходження Товариства: 61017, місто Харків, Ленінський район, вулиця Котлова, будинок 168.

Відповідно до п. 45.2. ст.. 45 Податкового кодексу України - податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі.

Отже, обрання податкової адреси і, відповідно, місцезнаходження, здійснюється платником податків самостійно, без узгодження із податковим органом.

Як вбачається з позовної заяви, позивач зазначає, що ТОВ "ПРОФ СТАЛЬ" надало державному реєстратору Реєстраційної служби Головного управління юстиції м. Києва недостовірні дані щодо зміни своєї юридичної адреси, посилаючись на довідку ВПМ від 17.12.2013 року №3021/7/20-30-07-11 про встановлення місцезнаходження платника податку, в якій вказано, що місцезнаходження платника податків не встановлено.

Через наведені обставини позивач просив скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ "ПРОФ СТАЛЬ" щодо внесення даних до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців про заміну юридичної адреси підприємства на місто Харків, Ленінський район, вул.Котлова,168.

Проте суд не погоджується із позицією позивача, виходячи з наступного.

Частиною 3 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Згідно ч. 1 ст. 16 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" вбачається, що відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Згідно ч. 2 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи, зокрема, відомості щодо місцезнаходження юридичної особи.

Відповідно до частини 3 статті 8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Згідно ч. 1 ст. 29 Закону для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Відповідно до ч. 7 ст. 29 Закону державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.

Відповідно до статті 30 Закону державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.

Частиною 1 статті 27 Закону передбачено, що підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів. Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.

Таким чином, державний реєстратор під час реєстраційних дій, а саме зміни місцезнаходження не має права перевіряти подані відомості та вимагати інші документи, ніж ті, що передбачені чинним законодавством.

Судом встановлено, що юридичною особою ТОВ "ПРОФ СТАЛЬ" було надано повний пакет документів, передбачений вимогами чинного законодавства, на підставі яких Реєстраційна служба Головного управління юстиції міста Києва провела державну реєстрацію змін до установчих документів щодо зміни юридичної адреси ТОВ "ПРОФ СТАЛЬ", про що у Державному реєстрі вчинений запис.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 14 Закону в разі зміни місцезнаходження юридичної особи, якщо нове місцезнаходження юридичної особи розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, здійснюється передача реєстраційної справи такої юридичної особи.

У разі державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи, державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати реєстрації зміни місцезнаходження зобов'язаний передати за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи (ч. 2, 4 ст. 14 Закону). Д

Державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити рекомендованим листом юридичну особу про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи (ч. 6 ст. 14 Закону).

Таким чином, взяття на облік реєстраційної справи, переданої з іншого органу державної реєстрації в зв'язку з реєстрацією зміни місцезнаходження юридичної особи, є обов'язком державного реєстратора. Стаття 14 Закону не передбачає підстав для відмови у взятті на облік реєстраційної справи.

Записи про зняття з обліку та взяття на облік реєстраційної справи в органі державної реєстрації вносяться до Єдиного державного реєстру довідково, не мають статусу окремої реєстраційної дії, їм не присвоюється відповідний номер.

Реєстраційна служба Головного управління юстиції м. Києва передала реєстраційну справу №1070048452_99 ТОВ "ПРОФ СТАЛЬ" Реєстраційній службі Харківського міського управління юстиції, до матеріалів справи надано реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, повідомлення про зміну місця знаходження реєстраційної справи, опис документів, що надаються юридичною особою державної реєстратору для проведення реєстраційної дії "Підтвердження відомостей про юридичну особу" (а. с. 82-88).

Проте судом встановлено, що відповідно до довідки ВПМ про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОФ СТАЛЬ" від 17.12.2013 року №3021/7/20-30-07-11 місце знаходження платника податків не встановлено.

Відповідно до п. 12 ст. 19 вищевказаного Закону України у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

Згідно п. 13 ст. 19 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» державний реєстратор залишає реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу без розгляду, про що повідомляє заявника у випадках, передбачених частиною шостою цієї статті, та у порядку, встановленому частиною сьомою цієї статті.

Відповідно до п.14 ст.19 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Оскільки у матеріалах реєстраційної справи, оригінал якої був оглянутий судом у судовому засіданні та копії якої залучено до матеріалів справи, вказане повідомлення органу державної податкової служби відсутнє, докази направлення державному реєстратору такого повідомлення не надані, посилання Західної міжрайонної державної податкової інспекції міста Харкова Харківської області Державної податкової служби на неправомірність дій реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції є безпідставним.

Пунктом 67.2. ст.. 67 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Суд зазначає, що контролюючим органом виступає орган державної податкової служби України наділений повноваженням на звернення до суду з позовом саме стосовно скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Таким чином, позивачем не наведено жодних обґрунтованих підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОФ СТАЛЬ" (код ЄДРПОУ 38490852) щодо внесених даних до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про зміну юридичної адреси підприємства.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про те, що правові підстави для винесення судового рішення про скасування державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОФ СТАЛЬ" (код ЄДРПОУ 38490852) щодо внесених даних до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про зміну юридичної адреси підприємства на м. Харків, Ленінський район, вул. Котлова, 168 -відсутні, через що у задоволенні позову належить відмовити.

Відповідно до ст. 94 КАС України судові витрати належить віднести за рахунок Державного бюджету України.

Керуючись ст.ст. 2, 8-14, 71, 94, 160-163, 167, 186 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до Реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - реєстраційна служба Харківського міського управління юстиції, Товариство з обмеженою відповідальністю "ПРОФ СТАЛЬ" про скасування державної реєстрації змін до установчих документів - відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова виготовлена у повному обсязі 14.02.2014 року.

Суддя Мар'єнко Л.М.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.02.2014
Оприлюднено14.02.2014
Номер документу37155348
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/13465/13-а

Ухвала від 29.01.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 29.01.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 14.01.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 17.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Конюшко К.В.

Ухвала від 26.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Конюшко К.В.

Ухвала від 08.04.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Постанова від 11.02.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 24.12.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні