Рішення
від 06.02.2014 по справі 607/1193/14-ц
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 лютого 2014 року Справа №607/1193/14-ц Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області в складі головуючого судді Дзюбича В.Л., з участю секретаря судового засідання Грабської Ю.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Тернополі цивільну справу за позовом Першого заступника прокурора Тернопільської області в інтересах держави до ОСОБА_2, ОСОБА_3, Тернопільської обласної організації політичної партії "За Україну", Тернопільської обласної організації Всеукраїнського об'єднання "Свобода", Тернопільської обласної організації Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина", Тернопільської обласної організації політичної партії "Удар Віталія Кличка" з участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору Тернопільської обласної державної адміністрації та Тернопільської обласної ради про усунення перешкод у користуванні майном,-

Встановив:

Позивач Перший заступник прокурора Тернопільської області в інтересах держави звернувся до суду із позовом до відповідачів ОСОБА_2, ОСОБА_3, Тернопільської обласної організації політичної партії «За Україну», Тернопільської обласної організації Всеукраїнського об'єднання «Свобода», Тернопільської обласної організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина», Тернопільської обласної організації політичної партії «Удар Віталія Кличка», з участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Тернопільської обласної державної адміністрації та Тернопільської обласної ради про усунення перешкод Тернопільській обласній державній адміністрації, іншим державним органам та установам, місце розташування яких є адмінбудівля по вул. Грушевського, 8 в м.Тернополі, у здійсненні ними права користування зазначеними приміщеннями, шляхом звільнення захоплених приміщень.

Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що 23.01.2014 р., в ході проведення акцій протесту, активістами громадських організацій було захоплено та в подальшому заблоковано приміщення Тернопільської обласної державної адміністрації з символікою Політичних партії «УДАР Віталія Кличка», Всеукраїнського об'єднання «Свобода», Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина», Тернопільської обласної організації політичної партії "За Україну" та іншими особами. Державним службовцям Тернопільської обласної державної адміністрації створено перешкоди у доступі до робочих місць, що унеможливлює виконання покладених на них службових обов'язків.

Позивач вказав, що всупереч вимогам постанови Тернопільського окружного адміністративного суду від 22.01.2014 року, якою встановлені обмеження на мирні зібрання (пікетування, пішої ходи, демонстрації, мітинги та збори) Тернопільській обласній організації політичної партії "За Україну", Тернопільській обласній організації Всеукраїнського об'єднання "Свобода", Тернопільській обласній організації Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина", Тернопільській обласній організації політичної партії "Удар Віталія Кличка" та іншим особам в частині місця їх проведення шляхом заборони у період з 22 січня 2014 року по 23 лютого 2014 року проводити такі зібрання за місцем знаходження державних установ, зокрема Тернопільської обласної державної адміністрації - незаконні масові заходи продовжують проводитися. Під час таких заходів організатори та їх учасники вдаються до порушення громадського порядку та створюють небезпеку життю і здоров'ю громадян, а також створюють перешкоди діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування. У зв'язку із вчиненням зазначених дій, 23.01.2014 року внесено дані до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочато кримінальне провадження відносно ОСОБА_3 та ОСОБА_2, з матеріалів яких вбачається, що координатором вказаних дій є ОСОБА_2

Позивач вказав, що дії, які вчиняються відповідачами по блокуванню роботи Тернопільської обласної державної адміністрації шляхом захоплення приміщень, які використовуються структурними підрозділами Тернопільської обласної державної адміністрації, а також іншими державними органами та установами, місцем розташуванням яких є адмінбудівля по вул. Грушевського,8 в м. Тернополі, є незаконними, внаслідок їх вчинення заподіюється шкода державним інтересам, оскільки ставиться під загрозу авторитет місцевого орану виконавчої влади, реалізація державної політики на місцевому рівні, через неможливість виконання Тернопільською обласною державною адміністрацією та іншими державними органами та установами покладених на них повноважень. Окрім того, захоплення зазначеного вище об'єкта ставить під загрозу безпеку національних інтересів та тим самим порушує інтереси держави у сфері забезпечення національної безпеки, громадського порядку та громадської безпеки.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з мотивів викладених у позовній заяві та просить позов задовольнити.

Представники відповідача - Тернопільської обласної організації політичної партії «Удар Віталія Кличка» позову не визнав, подав заперечення на позовну заяву, просить залишити позовну заяву без розгляду, у зв'язку із її невідповідністю дійсним обставинам справи, відсутністю документів, які підтверджують наявність поважних причин, що унеможливлюють самостійне звернення державних службовців Тернопільської обласної державної адміністрації до суду за захистом своїх прав, свобод та інтересів. Вказав, на відсутність будь-яких перешкод з боку мирних громадян, які використовують своє право на мирне зібрання в користуванні та виконанні державними службовцями Тернопільської обласної державної адміністрації своїх службових повноважень.

Представник відповідача - Тернопільської обласної організації всеукраїнського об'єднання «Свобода» позову не визнав, подав заперечення на позовну заяву, в обґрунтування якого пояснив, що позовні вимоги є безпідставними оскільки ніхто не чинить перешкод Тернопільській обласній державній адміністрації, іншим державним органам та установам, місце розташування яких є адмінбудівля по вул.Грушевського, 8 в м. Тернополі, у здійсненні ними права користування зазначеними приміщеннями. Крім того, відповідно до чинного законодавства лише власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном. Тернопільська обласна державна адміністрація не є власником приміщення адмінбудівлі по вул. Грушевського, 8 стосовно якого поданий позов. Власником зазначеної адмінбудівлі, являється Тернопільська обласна рада та дана будівля є спільною власністю територіальних громад Тернопільської області, тобто спільною власністю усіх громадян, що проживають на цій території. Тернопільська обласна державна адміністрація, в інтересах якої поданий позов являється лише орендарем та може звертатись лише з позовом про розірвання договору оренди у зв'язку з невиконанням його умов до власника майна, тобто до Тернопільської обласної ради. Депутати Тернопільської обласної ради, зокрема і від Всеукраїнського об'єднання «Свобода», зобов'язані систематично вести прийом громадян. Так, депутатами Тернопільської обласної ради було надіслано та зареєстровано 23.01.2014 року вх. 118/08 від 23.01.2014р. звернення про проведення прийму громадян в адмінбудівлі за адресою: вул. Грушевського, 8 в м.Тернополі. Депутатами Тернопільської обласної ради проводиться цілодобовий прийом громадян, а тому присутність в приміщенні як депутатів так і громадян є цілком законною, тому твердження позивача про те, що дані дії є блокуванням та захопленням зазначеного приміщення адмінбудівлі є безпідставними та необґрунтованими. Посилання позивача на Постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 22.01.2014 року, яка постановлена у справі №819/90/14-а є безпідставним, оскільки предметом позову в даній адміністративній справі є встановлення обмеження права на мирні зібрання визначені ст.39 Конституції України, що ніяким чином не пов'язано з реалізацією депутатами прав гарантованих ст.ст.12, 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», оскільки в даному випадку проводиться цілодобовий прийом громадян депутатами Тернопільської обласної ради в приміщенні Тернопільської обласної ради.

У судовому засіданні відповідач ОСОБА_2, який являється головою Тернопільської обласної організації всеукраїнського об'єднання «Свобода», позову не визнав, подав заперечення на позовну заяву в обґрунтування якого пояснив, що заявлені позовні вимоги є безпідставними, оскільки відповідно до чинного законодавства виключно лише власник вправі вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном. Приміщення Тернопільської обласної державної адміністрація по вул.Грушевського, 8 в м.Тернополі є комунальною власністю та перебуває на балансі Тернопільської обласної ради, тому вказаний спір стосується виключно прав та інтересів Тернопільської обласної ради, яка не є стороною у справі. Крім того, позовні вимоги не підтвердженні жодним належним та допустимим доказом, який би підтверджував вчинення відповідачами дій щодо порушення громадського порядку, блокування роботи органів та установ розташованих по вул. Грушевсього, 8 в м. Тернополі. Посилання позивача на те, що перебування у приміщенні адмінбудівлі громадян є підриванням авторитету місцевого органу виконавчої влади не відповідає дійсності та не є порушенням інтересів держави. Посилання позивача на Постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 22.01.2014 року, яка постановлена у справі №819/90/14-а, є безпідставним, оскільки відповідно до вимог чинного законодавства вказана постанова суду не набрала законної сили, так-як щодо неї не закінчився десятиденний строк апеляційного оскарження. Також, ОСОБА_2 зазначив, що державним службовцям Тернопільської обласної державної адміністрації не створюються перешкоди у доступі до робочих місць з метою виконання покладених на них службових обов'язків, є достатньо місця для входу та виходу з приміщення, звичний режим роботи зазначених працівників не порушено та вони мають змогу працювати на своїх робочих місцях.

Представник Тернопільської обласної організації Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина" просить відмовити у задоволенні позовних вимог із тих же підстав, що наведені представниками Тернопільської обласної організації всеукраїнського об'єднання «Свобода», Тернопільської обласної організації політичної партії «Удар Віталія Кличка» та відповідачем ОСОБА_2

Представник Тернопільської обласної організації політичної партії "За Україну" та відповідач ОСОБА_3 в судове засідання не з'явилися з невідомих на те суду причин, про день та час розгляду справи повідомлялись належним чином.

Представники третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Тернопільської обласної державної адміністрації позовні вимоги підтримали у повному обсязі. Пояснили, що в приміщенні адмінбудівлі по вул. Грушевського, 8 в м. Тернополі у зв'язку із його захопленням, цілодобово перебуває значна кількість людей, на підлозі розміщені матраци для ночівлі, на 5-му поверсі організована їдальня, що перешкоджає нормальній роботі та утруднює прохід в кабінети заступників та інших працівників. З 24.01.2014 року протестувальниками заблоковані кабінети голови та заступників Тернопільської ОДА, що унеможливлює нормальне функціонування апарату Тернопільської ОДА та її структурних підрозділів, виконання завдань визначених Законом України «Про місцеві державні адміністрації». Починаючи із 07 години 45 хвилин до 10 години 27 січня 2014 року протестувальники на чолі з керівником штабу національного спротиву ОСОБА_2 заблокували роботу заступника голови Тернопільської ОДА ОСОБА_15 у зв'язку з чим робота підвідомчих йому структурних підрозділів була паралізована. Аналогічно паралізована упродовж цього дня робота структурних підрозділів підвідомчих першому заступнику голови Тернопільської ОДА ОСОБА_16 та заступника голови з економічних питань ОСОБА_17, що призвело до того, що вищевказані заступники написали заяви про звільнення з займаних посад. Окрім того, у зв'язку з вищевказаними обставинами, проект обласного бюджету на 2014 рік не був поданий в обласну раду у встановлений Бюджетним кодексом України термін, що завдає істотної шкоди життєдіяльності області.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Тернопільської обласної ради у судове засідання не з»явився, проте подав заяву про розгляд справи у відсутності представника Тернопільської обласної ради.

Допитаний в судовому засіданні в якості свідка ОСОБА_10, який працює головним спеціалістом патронатної служби Тернопільської ОДА показав, що його робочий кабінет знаходиться на 7-му поверсі в адмінбудинку по вул. Грушевського, 8 в м. Тернополі до якого він позбавлений доступу, оскільки біля кабінету, у приймальні, цілодобово знаходиться велика кількість сторонніх людей. Спроб попасти на власне робоче місце він не робив, оскільки хвилюється, що буде захоплений його кабінет у якому знаходяться документи. На 5-му поверсі протестувальниками організована кухня, там же проводяться різні зібрання. Працівники вимушені закривати кабінети із середини, оскільки у коридорах ходять люди у масках, що викликає стурбованість працівників адміністрації.

Допитаний в якості свідка ОСОБА_11, який працює відповідальним черговим патронатної служби Тернопільської ОДА, показав, що він не має можливості потрапити до власного робочого місця, яке знаходиться у приймальні голови Тернопільської ОДА через велику кількість сторонніх людей, які перебувають у приміщенні цілодобово.

Допитаний в якості свідка ОСОБА_12, який працює завідуючим сектором управління економічних реформ патронатної служби апарату Тернопільської ОДА, показав, що його кабінет знаходиться на 7-му поверсі в адмінбудинку по вул. Грушевського, 8 в м. Тернополі. Кілька тижнів він не може потрапити на власне робоче місце, через блокування його кабінету протестувальниками, які перебувають в адміністративному приміщенні цілодобово. На 5-му поверсі ними організована їдальня та облаштовані спальні місця. Протестувальники у приміщенні приймають їжу, співають.

Допитаний в якості свідка ОСОБА_13, який працює заступником голови Тернопільської обласної ради показав, що його робочий кабінет знаходиться на 6-му поверсі адмінбудівлі по вул. Грушевського, 8 в м. Тернополі. Проблем із потраплянням на роботу у нього не було, Тернопільська обласна рада працює у повноцінному режимі. Додав, що не може повідомити чи наявні перешкоди у доступі до робочих місць у працівників Тернопільської ОДА.

Допитана в якості свідка ОСОБА_14, яка працює начальником відділу забезпечення керівництва Тернопільської обласної ради показала, що у неї відсутні відомості щодо блокування роботи адмінбудівлі по вул. Грушевського, 8 в м. Тернополі. Скарг із даного приводу не надходило.

Дослідивши та оцінивши зібрані по справі докази, суд встановив наступні обставини справи.

Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 22.01.2014 р. встановлено обмеження на мирні зібрання (пікетування , пішої ходи, демонстрацій, мітинг зборів) Тернопільській обласній організації політичної партії «За Україну», Тернопільській обласній організації Всеукраїнського об»єднання «Свобода», Тернопільській обласній організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина», Тернопільській обласній партії «Удар Віталія Кличка», іншим особам в частині місця їх проведення шляхом заборони у період з 22.01.2014 р. по 23 лютого 2014 р. проводити такі зібрання за місцем знаходження державних установ Тернопільської обласної державної адміністрації, Прокуратури Тернопільської області, прокуратури м. Тернополя, УМВС України в Тернопільській області, Тернопільського МВС УМВС України в Тернопільській області.

Відповідно до ст.39 Конституції України, громадяни мають право збиратися мирно, без зброї і проводити мітинги, походи і демонстрації. Обмеження щодо реалізації цього права може встановлюватися судом відповідно до закону і лише в інтересах національної безпеки та громадського порядку - з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.

При проведенні таких заходів громадяни повинні забезпечувати громадську безпеку, не порушувати вимоги законів, права інших громадян та не створювати загрози їх життю і здоров'ю.

Із матеріалів сайту мережі Інтернет під назвою: Інформаційно - Аналітичний портал «Сорока», Захід фактор Тернопільщини, 7 днів - Україна, 20 хвилин, Новинний портал «За Збручем» (4арк.12 - 17) вбачається, що 23.01.2014 року в ході проведення акцій протесту приміщення Тернопільської обласної державної адміністрації захоплено пікетувальниками та у подальшому було заблоковано.

23.01.2014 р. Управлінням МВС України в Тернопільській області до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості за № 12014210000000010, правова кваліфікація: ч.3 ст.296 КК України (чинна з 22.01.2014 р.) про те, що ОСОБА_3, знаходячись перед входом у приміщення будинку №8 по вул. Грушевського в м . Тернополі, грубо порушуючи громадський порядок, з мотивів явної неповаги до суспільства, що супроводжувалось особливою зухвалістю, поєднані із опором представникові влади, за допомогою дерев'яної палиці умисно пошкодив скло вхідних дверей вказаної будівлі. За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження.

Аналогічно, 23.01.2014 року Управлінням МВС України в Тернопільській області до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості за №12014210000000009 про захоплення невідомими особами в кількості близько 1000 чоловік приміщення по вул. Грушевського,8 в м . Тернополі, в якому розміщено органи державної влади - Тернопільська обласна державна адміністрація з метою перешкоджання нормальній роботі вказаної установи. За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження.

Із друкованого засобу масової інформації «Нова Тернопільська газета» №14 від 04.02.2014 р. вбачається, що керівник штабу національного спротиву ОСОБА_2 опублікував своє звернення із закликом терміново збиратися в адміністративній будівлі Тернопільської облдержадміністрації по вул. Грушевського, 8 в м. Тернополі.

Із Інтернет матеріалів сайту «Дзеркало тижня» (арк.52), вбачається, що Тернопільська облдержадміністрація «впала» у першій шерензі, одразу після Львівської й Рівненської. І радикали, і доведенні до відчаю люди в Тернополі синхронізували свої дії й прорвалися у будівлю облдержадміністрації ще під вечір 23 січня. Люди зайняли вестибюль, поверхи й приймальню голови облдержадміністрації.

Із інтернет матеріалів сайту « 7 днів» (арк. .44) вбачається, що «осередок майдану «обжився» з 24.01.2014 р. у будівлі облради. Туди щодня приходить щонайменше 200 - 300 людей». На кухні п'ятого поверху весь час кипить робота. Жінки - волонтери готують обіди для активістів. Впродовж дня у «білому домі» чергують десятки людей і вони не здадуться, поки не досягнуть поставлених цілей».

Із матеріалів сайту Тернопільської обласної державної адміністрації вбачається, що «у зв'язку із ситуацією, яка склалася в обласній державній адміністрації, через дії протестувальників та їхні ходіння по кабінетам з вимогами написати заяви на звільнення людей, які дотичні до розробки бюджету, унеможливило нормальне функціонування апарату держадміністрації та її структурних підрозділів, що зумовило затягування формування проекту бюджету» .

Із Інтернет даних інформаційно - аналітичного порталу «Сорока» та новинного порталу «За Збручем» (арк. 42-43) вбачається, що активісти Тернопільського євромайдану спільно з представниками Народної ради продовжують «ходити з колядою» до начальників департаментів Тернопільської облдержадміністрації та просити їх подати заяви на звільнення та про вихід з Партії регіонів.

Відповідно до матеріалів сайту «За Збручем», « 7 днів», «Тернопіль експрес новини», « 20 хвилин» (арк. 46-47,49-51), голова Штабу національного спротиву - ОСОБА_2 повідомив, що тернопільські активісти не мають наміру звільняти приміщення Тернопільської обласної ради, допоки їх вимоги не будуть виконанні. Вони і надалі будуть робити все, щоб на Тернопільщині режим внутрішньої окупації не мав жодної опори», а також ОСОБА_2 зазначив, що своїм перебуванням в ОДА вони чинять моральний тиск на політичні фігури адміністрацій.

Крім того, із матеріалів офіційного веб-сайту УМВС України в Тернопільській області (арк. 54), сайту « 7 днів» вбачається, що у Тернопільській ОДА був затриманий хлопець із запальною рідиною з написом «Гас» та газетою однієї із політичних партій. Після затримання юнака доправлено до міськвідділу міліції для з'ясування усіх обставин.

Із повідомлення заступника голови Тернопільської обласної державної адміністрації ОСОБА_15, вбачається, що Тернопільську обласну раду повідомлено про затримку подання проекту обласного бюджету на 2014 р. у зв'язку із ситуацією, яка склалася в обласній державній адміністрації, діями протестувальників, які унеможливлюють нормальне функціонування апарату облдержадміністрації та її структурних підрозділів, написанням заяв на звільнення галузевими заступниками голови обласної державної адміністрації.

Додатковою угодою від 30.12.2013 року № 15 до договору оренди та відшкодування витрат за спожиті комунальні послуги і витрат на утримання орендованих приміщень в адмінбудинку по вул. Грушевського, 8 в м. Тернополі від 01 лютого 2010 року № 2, яка укладена між Управлінням з експлуатації майнового комплексу Тернопільської обласної ради (Орендодавець) та Тернопільською обласною державною адміністрацією (Орендар) - продовжено термін дії договору оренди та відшкодування витрат за спожиті комунальні послуги і витрат на утримання орендованих приміщень в адмінбудинку по вул. Грушевського, 8 в м. Тернополі на період з 01 січня по 28 лютого 2014 року.

Із повідомлення Тернопільської обласної ради №09-184 від 03.02.2014 р. вбачається, що у зв'язку із письмовим клопотанням семи депутатів Тернопільської обласної ради від 23.01.2014 р. приміщення адміністративної будівлі за адресою: м. Тернопіль вул. Грушевського, 8 , зокрема каб.531, 532 використовується з метою проведення зустрічей депутатів Тернопільської обласної ради з громадянами області (цілодобово).

Із реєстраційного посвідчення виданого 04.11.1999 р. Тернопільським міським бюро технічної інвентаризації вбачається, що будівлі, які розташовані за адресою: м.Тернопіль вул. Грушевського, 8 зареєстровані за Тернопільською обласною радою народних депутатів на праві комунальної власності на підставі рішення 10-ї сесії 21-го скликання Тернопільської обласної ради народних депутатів від 16.07.1992 р. і записано в реєстрову книгу за №1080.

Згідно довідки Тернопільської обласної ради від 03.02.2014 року № 09-187 вбачається, що ОСОБА_2 обраний депутатом Тернопільської обласної ради п'ятого скликання, обраної на позачергових виборах 15 березня 2009 року.

Із довідок Тернопільської обласної ради від 03.02.2014 року № 09-184 та № 09-185 вбачається, що у зв'язку із клопотанням семи депутатів Тернопільської обласної ради від 23 січня 2014 року приміщення адміністративної будівлі за адресою: м. Тернопіль, вул. Грушевського, 8, зокрема каб. 531, 532 використовується з метою проведення зустрічей депутатів Тернопільської обласної ради з громадянами області. Блокування зазначеної адміністративної будівлі чи окремих кабінетів не спостерігається, заяв чи скарг з даного питання в Тернопільську обласну раду не надходило.

Із листа Департаменту охорони здоров'я Тернопільської обласної державної адміністрації від 05.02.2014 року вбачається, що директор департаменту звертається до прокурора Тернопільської області із клопотанням про вжиття заходів прокурорського реагування згідно діючого законодавства за фактами, що мали місце 28.01.2014 року та 04.02.2014 року в приміщенні департаменту охорони здоров'я облдержадміністрації за адресою вул. Грушевського, 8, поверх 6, оскільки група осіб на чолі з активістом Мартинюком застосовуючи методи психологічного впливу вимагали від директора департаменту написати заяву про звільнення із займаної посади та про вихід із партії. У листі повідомляється, що така ситуація вносить дестабілізацію в роботу департаменту, створює несприятливу психологічну атмосферу в колективі департаменту та галузі охорони здоров'я.

Заступник директора департаменту розвитку інфраструктури Тернопільської обласної державної адміністрації 05.02.2014 року звернувся із листом до прокуратури Тернопільської області в якому вказав, що значна кількість людей, яка постійно перебуває на 5 поверсі приміщення облдержадміністрації (праве крило), створює певні психологічні незручності для працівників департаменту під час виконання ними службових обов'язків. Вказав, що проблемним залишається питання щодо проведення організаційних заходів із керівниками підприємств, роботу яких координує департамент прийому громадян та просить сприяти у вирішенні питання щодо забезпечення створення належних умов праці для працівників департаменту та відповідного санітарного стану приміщень 5 поверху.

05.02.2014 року начальник Головного управління Держземагенства у Тернопільській області звернувся із листом на адресу прокурора Тернопільської області в якому вказав, що Головне управління, з метою врегулювання питань, що виникають в процесі виконання основних завдань у галузі регулювання земельних відносин та з метою недопущення зриву виконання доручень органів державної влади вищого рівня, просить вжити заходи, визначені чинним законодавством, з приводу ситуації яка склалася. Відповідно до укладеного в установленому порядку договору оренди нежитлових приміщень, Головне управління орендує кабінети, що знаходяться в приміщенні Тернопільської обласної ради. Разом з тим, впродовж останнього періоду, внаслідок дій певного кола осіб, які зайняли приміщення в Тернопільській обласній державній адміністрації, вбачається виникнення загрози створення перешкод в діяльності Головного управління. Так, зважаючи на щоденне проведення зборів громадян із використанням звукової техніки та апаратури, наявності значної кількості невідомих осіб, створюються окремі незручності для спеціалістів Головного управління, які знаходяться на першому поверсі. Такі умови не дають можливості спеціалістам належним чином виконувати свої обов'язки (загроза перевищення допустимого шумового навантаження, ймовірність порушення правил пожежної безпеки з огляду на несанкціоноване розпалювання вогнища ззовні приміщення Тернопільської обласної ради). Зважаючи на наявність подібних фактів, просить, в межах вимог чинного законодавства, вжити заходів для врегулювання існуючої ситуації.

05.02.2014 року начальник Управління житлово-комунального господарства Тернопільської обласної державної адміністрації звернувся із листом на адресу прокурора Тернопільської області в якому вказав, що Управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації орендує частину приміщень на другому поверсі адміністративного будинку за адресою м. Тернопіль, вул. Грушевського,8. Вказав, що останнім часом протягом робочого дня відчувається дискомфорт в приміщенні вищезгаданої будівлі: скупченість людей у фойє, переходах, неналежний стан прилеглої території (розкидані дрова, дерев'яні піддони, дим від паління у металевих бочках), а це в свою чергу, викликає тривогу та відволікає від якісного виконання посадових обов'язків працівниками управління. Враховуючи вищезазначене, просить сприяти у вирішенні питання щодо забезпечення належних умов праці та відповідного санітарного стану у приміщеннях вищевказаного адміністративного будинку.

05.02.2014 року начальник Управління з питань туризму та курортів Тернопільської обласної державної адміністрації звернувся із листом на адресу прокуратури Тернопільської області в якому вказав, що 03.02.2014 року незнайомі йому особи ввійшли у каб. 301, який орендує управління і робили спробу чинити на нього моральний тиск. В управління надійшов лист від 04.02.2014 року № 30/01 управління з експлуатації майнового комплексу Тернопільської обласної ради, де повідомлялося, що у зв'язку з великою кількістю відвідувачів адмінбудинку по вул. М.Грушевського, 8 у м. Тернополі можливі провокаційні дії методом підпалів. У зв'язку з вищенаведеним прость вжити прокурорського реагування на події, які відбувалися в адмінбудинку Тернопільської обласної ради, що спричинило моральний тиск і перешкоджало нормальному виконанню посадових обов'язків.

05.02.2014 року заступник начальника Управління з суспільно-політичних питань та інформаційної діяльності звернувся із листом на адресу прокуратури Тернопільської області в якому вказав, що Управління з суспільно-політичних питань та інформаційної діяльності облдержадміністрації, повідомляє, що отримало офіційного листа від управління з експлуатації майнового комплексу Тернопільської обласної ради № 30/01 від 4 лютого 2014 року, в якому вказано наступне: «У зв'язку з великою кількістю відвідувачів адмінбудинку по вул.М.Грушевського 8 у М.Тернопіль, можливі провокаційні дії методом підпалів». У зв'язку з цим, повідомляють, що працівники структурного підрозділу стурбовані щодо своєї безпеки на робочому місці. Також, колектив занепокоєний цілодобовим перебуванням невідомих осіб, у великій кількості, в адмінбудинку по вул. Грушевського 8 у м.Тернопіль, що на їхню думку може спричинити дані провокації. Просить, вжити необхідних заходів, відповідно до чинного законодавства, з метою забезпечення безпеки працівників структурного підрозділу.

05.02.2014 року директор Департаменту економічного розвитку звернувся із листом на адресу прокуратури Тернопільської області в якому вказав, що Департаментом економічного розвитку облдержадміністрації, в установленому порядку орендується частина приміщення адмінбудівлі за адресою вул. Грушевського,8. Починаючи з 24 січня 2014 року працівники департаменту відчувають морально-психологічний тиск, викликаний перебуванням у приміщенні облдержадміністрації сторонніх осіб, що перешкоджає якісному виконанню функціональних повноважень. 28.01.2014 року у орендованому приміщенні адмінбудинку на 8 поверсі працівники департаменту, які прийшли на робочі місця, виявили на підлозі коридору ковдри на яких лежали невідомі особи. Зважаючи на це, з метою власної безпеки та збереження матеріально-технічних цінностей, що перебувають на балансі департаменту, працівники змушені були працювати із закритими кабінетами, що не у повній мірі дозволило забезпечити виконання запланованого обсягу робіт. 03.02.2014 року двоє невідомих осіб перед початком робочого дня заблокували центральний вхід в адмінбудинок і не дали можливості вчасно потрапити на робоче місце для виконання службових повноважень заступнику директора департаменту економічного розвитку облдержадміністрації Федоруку Г.Ф. Просить вжити заходів прокурорського реагування щодо забезпечення відновлення належного порядку в адміністративній будівлі, що розташована на вул. Грушевського,8 в м. Тернополі.

На вимогу першого заступника прокурора Тернопільської області начальник управління служби цивільного захисту Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області листом від 05.02.2014 року повідомляє, що у відповідності до проведених розрахунків згідно «Рекомендацій щодо гасіння пожеж у висотних будівлях», затверджених наказом МНС України від 30.08.2011 № 900, час евакуації 100 чоловік з 9-го поверху за допомогою одного спеціального рятувального пристрою АД-30(131)506ПМ складає 3,5 год. Згідно розкладу виїздів Тернопільського міського гарнізону, затвердженого Управлінням ДСНС України від 14.11.2013 для рятування людей через віконні отвори багатоповерхових будівель (до 9-ти поверхів) передбачено залучення лише однієї автодрабини АЦ-30(131)506ПМ, яка перебуває в бойовому розрахунку на цілодобовому чергуванні. За даними оперативного плану пожежогасіння на Тернопільську обласну державну адміністрацію погодженого Головою Тернопільської обласної ради 19.04.2011, у нічний час передбачено наявність людей не більше 5-ти чоловік. Враховуючи вищенаведене, проведення рятування людей у великій кількості та інших невідкладних робіт у разі виникнення пожежі (події) в нічний час буде ускладнено, що не дасть можливості забезпечити збереження життя та здоров'я людей.

Із досліджених в ході судового розгляду справи відеозаписів вбачається, що у приміщенні адміністративної будівлі по вул. Грушевського, 8 в м. Тернополі перебуває значна кількість людей, яка бере участь у акціях протесту та які вимагають від працівників Тернопільської ОДА та її структурних підрозділів подати заяви на звільнення з обійманих ними посад. Також, в зазначеній адміністративній будівлі вказаними особами облаштовані спальні місця, організована їдальня, розпалено вогнище ззовні адміністративної будівлі по вул. Грушевського, 8 в м. Тернополі. Із вказаних відеозаписів вбачається, що участь у акціях протесту в адміністративному приміщенні по вул. Грушевського, 8 в м. Тернополі беруть відповідачі ОСОБА_2 та ОСОБА_3

В ході судового розгляду справи представники Тернопільської обласної організації Всеукраїнського об'єднання "Свобода", Тернопільської обласної організації Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина", Тернопільської обласної організації політичної партії "Удар Віталія Кличка" визнали той факт, що представники їхніх партій беруть участь в акціях протесту, вказавши на законність таких акцій та законність участі їхніх представників у таких акціях, зокрема щодо перебування в адміністративній будівлі по вул. Грушевського, 8 в м. Тернополі.

Отже, як вбачається із пояснень представників політичних партій, які є відповідачами у справі, що також узгоджується із дослідженими в ході судового розгляду справи показаннями свідків, письмовими доказами та відеозаписами - представники політичних партій, які є відповідачами у справі, а також ОСОБА_2 та ОСОБА_3 беруть участь у акціях протесту в адміністративній будівлі по вул. Грушевського, 8 в м. Тернополі.

Відповідно до положень п. 17 ст. 92 Конституції України виключно законами України визначаються основи національної безпеки, організації Збройних Сил України і забезпечення громадського порядку. На виконання вказаного конституційного положення 19.06.2003 прийнято Закон України «Про основи національної безпеки України». Згідно статті 1 зазначеного Закону визначено, що національною безпекою є захищеність життєво важливих інтересів людини і громадянина, суспільства і держави, за якої, зокрема, забезпечуються сталий розвиток суспільства, своєчасне виявлення, запобігання і нейтралізація реальних та потенційних загроз національним інтересам у сферах правоохоронної діяльності, захисту прав власності та інших сферах державного управління при виникненні негативних тенденцій до створення потенційних або реальних загроз національним інтересам. Національними інтересами є життєво важливі матеріальні, інтелектуальні і духовні цінності Українського народу як носія суверенітету і єдиного джерела влади в Україні, визначальні потреби суспільства і держави, реалізація яких гарантує державний суверенітет України та її прогресивний розвиток.

Згідно ст. 8 Закону України «Про основи національної безпеки країни» діяльність усіх державних органів має бути спрямована на прогнозування, своєчасне виявлення, попередження і нейтралізацію зовнішніх і внутрішніх загроз національній безпеці, викорінення злочинності, зміцнення законності і правопорядку та збереження соціально-політичної стабільності суспільства.

Чинниками забезпечення національної безпеки є зокрема, громадська безпека, тобто стан захищеності інтересів людини, суспільства й держави від суспільно небезпечних діянь і негативного впливу надзвичайних обставин, викликаних криміногенною ситуацією, стихійним лихом, катастрофами, аваріями, пожежами, епідеміями та іншими надзвичайними подіями, а також громадський порядок - система суспільних відносин, які складаються і розвиваються в громадських місцях під впливом правових та соціальних норм, спрямованих на забезпечення нормального функціонування установ, організацій, громадських об'єднань, праці й відпочинку громадян, повагу до їх честі, людської гідності та громадської моралі (пункт 1.6 Положення про службу дільничних інспекторів міліції в системі Міністерства внутрішніх справ України, затверджене наказом МВС України від 11.11.2010 року № 550).

Одним із суб'єктів забезпечення національної безпеки є прокуратура, яка здійснює повноваження у сфері національної безпеки відповідно до Конституції України та Закону України «Про прокуратуру» (ст.ст.4, 9, 36-1 названого Закону).

Статтею 118 Конституції України визначено, що виконавчу владу в областях і районах, містах Києві та Севастополі здійснюють місцеві державні адміністрації.

Частиною 3 ст.1 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» встановлено, що місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою.

Статтею 119 Конституції України, ст. 1 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» визначено, що місцеві державні адміністрації в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці забезпечують виконання Конституції, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади вищого рівня; законність і правопорядок, додержання прав і свобод громадян; виконання державних і регіональних програм соціально-економічного та культурного розвитку, програм охорони довкілля, а в місцях компактного проживання корінних народів і національних меншин - також програм їх національно-культурного розвитку; підготовку та виконання відповідних бюджетів; звітів про виконання відповідних бюджетів та програм; взаємодію з органами місцевого самоврядування; реалізацію інших наданих державою, а також делегованих відповідними радами повноважень.

Згідно зі ст.37 Закону України «Про місцеві адміністрації», місцевідержавні адміністрації взаємодіють з політичними партіями, громадськими,релігійними організаціями, професійними спілками та їх об'єднаннями,організаціями роботодавців та їх об'єднаннями для забезпечення прав і свобод громадян, задоволення їх політичних, екологічних, соціальних, економічних, культурних та інших інтересів з урахуванням загальнодержавних і місцевих інтересів, сприяють виконанню статутних завдань та забезпечують додержання законних прав таких об'єднань громадян. Політичні партії, громадські, релігійні організації, професійні спілки та їх об'єднання, організації роботодавців та їх об'єднання можуть

вносити пропозиції з питань їх діяльності на розгляд місцевих державних адміністрацій, мають право брати участь у розгляді внесених ними

пропозицій шляхом надання необхідних пояснень та обґрунтувань.

За результатами розгляду справи судом встановлено, що Тернопільська державна адміністрація, інші державні органи та їх структурні підрозділи на законних підстав користуються приміщеннями в адміністративній будівлі по вул. Грушевського, 8 в м. Тернополі, що доводиться наявними в матеріалах справи договорами оренди приміщень та відповідними додатковими угодами до них.

Суд вважає, що стороною позивача доведений факт перебування значної кількості осіб, які беруть участь в акціях протесту в адміністративній будівлі по вул. Грушевського, 8 в м. Тернополі, в якій розміщується Тернопільська обласна державна адміністрація, інші державні органи та їх структурні підрозділи. Вказані особи цілодобово перебувають у зазначеній адміністративній будівлі, вимагають від керівників державних установ та їх структурних підрозділів звільнення із обійманих ними посад. Також, ними у адміністративній будівлі влаштована їдальня, спальні місця для ночівлі, проводяться збори із використанням звукової техніки та апаратури, розпалено вогнище ззовні адміністративної будівлі. Наведені обставини доводяться показаннями свідків ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, дослідженими в ході судового розгляду справи відеозаписами, листами керівників державних установ та їх структурних підрозділів, які направлялись прокурору Тернопільської області з вимогами вжити заходів щодо усунення державним органом перешкод у користуванні адміністративним приміщенням по вул. Грушевського, 8 в м. Тернополі та іншими матеріалами цивільної справи.

Суд вважає, що такі дії перешкоджають роботі Тернопільської обласної державної адміністрації, іншим державним органам, їх структурним підрозділам, які знаходяться в адміністративній будівлі по вул. Грушевського, 8 в м. Тернополі, а також перешкоджають працівникам вказаних державних органів та установ належним чином виконувати покладені на них службові обов'язки, що у свою чергу призводить до порушення інтересів держави, оскільки ставиться під загрозу авторитет місцевого органу виконавчої влади, реалізація державної політики на місцевому рівні через неможливість виконання Тернопільською обласною державною адміністрацією та іншими державними органами і установами покладених на них повноважень, що у свою чергу дає право першому заступнику прокурора Тернопільської області на звернення до суду із вказаним позовом відповідно до положень ст. 45 ЦПК України, ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру», а тому представникам Тернопільської обласної організації Політичної партії "За Україну", Тернопільської обласної організації Всеукраїнського об'єднання "Свобода", Тернопільської обласної організації Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина", Тернопільської обласної організації політичної партії "Удар Віталія Кличка", ОСОБА_2, ОСОБА_3 та іншим особам, перебування яких в адміністративній будівлі по вул. Грушевського, 8 в м.Тернополі не пов'язано з виконанням трудових обов'язків, слід усунути перешкоди Тернопільській обласній державній адміністрації, іншим державним органам та установам, місцем розташування яких є адміністративна будівля по вул. Грушевського, 8 в м. Тернополі, у здійсненні ними права користування зазначеними приміщеннями шляхом звільнення адміністративної будівлі по вул. Грушевського, 8 в м. Тернополі.

Судові витрати у справі слід покласти на відповідачів у справі в рівних частинах за виключенням ОСОБА_3, який є інвалідом

На підставі наведеного, керуючись ст. 39, п. 17 ст. 92, ст. ст. 118, 119 Конституції України, ст.ст. 1, 8 Закону України «Про основи національної безпеки України», ч.3 ст. 1, ст. 37 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», ст.ст. 4, 9, 36-1 Закону України «Про прокуратуру», пунктом 1.6 Положення про службу дільничних інспекторів міліції в системі МВС України, яке затверджене наказом МВС України від 11.11.2010 року № 550, ст.ст. 4, 10, 60, 212, 215, 223 Цивільного процесуального кодексу України, суд,-

Вирішив:

Позовні вимоги Першого заступника прокурора Тернопільської області задовольнити.

Представникам Тернопільської обласної організації Політичної партії "За Україну" (м.Тернопіль, вул.Грушевського, 2, ідентифікаційний код: 36974321), Тернопільської обласної організації Всеукраїнського об'єднання "Свобода" (м. Тернопіль, вул.Коперника, 18, юридична адреса: м.Тернопіль, вул.Карпенка, 13/10, ідентифікаційний код: 35708383), Тернопільської обласної організації Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина" (м. Тернопіль, бульвар Т. Шевченка, 23/82, юридична адреса: м.Тернопіль, бульвар Т. Шевченка, 23/90, ідентифікаційний код: 25781561), Тернопільської обласної організації політичної партії "Удар Віталія Кличка" (м.Тернопіль, бульвар Т. Шевченка, 23/33, ідентифікаційний код: 36974492), ОСОБА_2 (проживає: АДРЕСА_1, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2, ідентифікаційний код: НОМЕР_1) ОСОБА_3 (зареєстрований за адресою: АДРЕСА_3) та іншим особам, перебування яких в адміністративній будівлі по вул.Грушевського, 8 в м.Тернополі не пов'язано з виконанням трудових обов'язків, усунути перешкоди Тернопільській обласній державній адміністрації, іншим державним органам та установам, місцем розташування яких є адміністративна будівля по вул. Грушевського, 8 в м. Тернополі, у здійсненні ними права користування зазначеними приміщеннями шляхом звільнення адміністративної будівлі по вул. Грушевського, 8 в м. Тернополі.

Стягнути із Тернопільської обласної організації Політичної партії "За Україну" (м. Тернопіль, вул. Грушевського, 2, ідентифікаційний код: 36974321) в дохід держави 48,72 грн. судового збору.

Стягнути із Тернопільської обласної організації Всеукраїнського об'єднання "Свобода" (м. Тернопіль, вул. Коперника, 18, юридична адреса: м. Тернопіль, вул. Карпенка, 13/10, ідентифікаційний код: 35708383) в дохід держави 48,72 грн. судового збору.

Стягнути із Тернопільської обласної організації Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина" (м. Тернопіль, бульвар Т. Шевченка, 23/82, юридична адреса: м. Тернопіль, бульвар Т. Шевченка, 23/90, ідентифікаційний код: 25781561) в дохід держави 48,72 грн. судового збору.

Стягнути із Тернопільської обласної організації політичної партії "Удар Віталія Кличка" (м. Тернопіль, бульвар Т. Шевченка, 23/33, ідентифікаційний код: 36974492) в дохід держави 48,72 грн. судового збору.

Стягнути із ОСОБА_2 (проживає: АДРЕСА_1, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2, ідентифікаційний код: НОМЕР_1) в дохід держави 48,72 грн. судового збору.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення до апеляційного суду Тернопільської області через Тернопільський міськрайонний суд. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.

Головуючий Дзюбич В.Л.

СудТернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення06.02.2014
Оприлюднено20.02.2014
Номер документу37169319
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —607/1193/14-ц

Рішення від 06.02.2014

Цивільне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Дзюбич В. Л.

Рішення від 06.02.2014

Цивільне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Дзюбич В. Л.

Ухвала від 25.01.2014

Цивільне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Дзюбич В. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні