ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
17 лютого 2014 року Чернігів Справа № 825/63/14
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Баргаміної Н.М., розглянувши в приміщенні суду в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом прокурора Носівського району Чернігівської області в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Сільськогосподарського закритого акціонерного товариства "Агрофірма "Козарська" про стягнення штрафу,-
В С Т А Н О В И В:
Прокурор Носівського району Чернігівської області в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до суду з адміністративним позовом до Сільськогосподарського закритого акціонерного товариства "Агрофірма "Козарська" про стягнення штрафних санкцій у розмірі 51000 грн.
Свої вимоги мотивують тим, що відповідно до постанов від 10.07.2013 № 1519-ЦД-5-Е, № 1520-ЦД-5-Е, № 1521-ЦД-5-Е директором Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на підставі актів про правопорушення на ринку цінних паперів від 26.06.2013 № 1552-ЦД-5-Е, № 1553-ЦД-5-Е, № 1554-ЦД-5-Е на Сільськогосподарське закрите акціонерне товариство "Агрофірма "Козарська" накладено штрафні санкції у розмірі 51000 грн. Вказані постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів відповідач в установленому законодавством України порядку не оскаржував, штраф до Державного бюджету України добровільно не сплатив.
Відповідно до частини 3 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України суд вжив всі належні заходи для повідомлення відповідача про відкриття скороченого провадження рекомендованим листом за адресою, вказаною у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши повідомлені позивачем обставини, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що у зв'язку із виявленими порушеннями на ринку цінних паперів, 28.03.2013 було винесено Сільськогосподарському закритому акціонерному товариству "Агрофірма "Козарська" розпорядження № 581-ЦД-5-Е, № 582-ЦД-5-Е, № 583-ЦД-5-Е про усунення у термін до 01.05.2013 порушень законодавства про цінні папери та в цей же термін письмово повідомити уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження (а.с. 52-54).
26.06.2013 позивачем було складено акти № 1552-ЦД-5-Е, № 1553-ЦД-5-Е, № 1554-ЦД-5-Е про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с. 10,15,20), якими встановлено ознаки порушення відповідачем вимог пункту 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а саме: невиконання розпоряджень про усунення порушень законодавства про цінні папери від 28.03.2013 № 581-ЦД-5-Е, № 582-ЦД-5-Е, № 583-ЦД-5-Е відповідно, термін виконання яких закінчився 01.05.2013.
01.07.2013 директором Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанови про розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с. 9,14,19) та постановами від 10.07.2013 № 1519-ЦД-5-Е, № 1520-ЦД-5-Е, № 1521-ЦД-5-Е за невиконання розпоряджень про усунення порушень законодавства про цінні папери Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 28.03.2013 № 581-ЦД-5-Е, № 582-ЦД-5-Е, № 583-ЦД-5-Е накладено на Сільськогосподарське закрите акціонерне товариство "Агрофірма "Козарська" штрафні санкції у розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян кожна на загальну суму 51000 грн. (а.с. 8,13,18).
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначаються Законом України від 30.10.1996 № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (далі - Закон № 448/96-ВР).
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 1 Закону № 448/96-ВР, державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
В частині 1 статті 5 Закону № 448/96-ВР закріплено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Закон № 448/96-ВР в статті 6 встановлює, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Відповідно до пункту 10 статті 8 Закону № 448/96-ВР, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право, зокрема, надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Пунктом 8 частини першої статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів, визначають Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 № 1470 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за № 1855/22167 (далі - Правила № 1470).
Відповідно до пункту 5 Розділу I Правил № 1470, уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.
Згідно пункту 1, 2 Розділу IV Правил № 1470, уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів.
Розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення у справі. Рішення уповноваженої особи у справі оформлюється у вигляді постанови (пункту 1 Розділу VII Правил № 1470).
Пунктом 2 Розділу XVIII Правил № 1470 встановлено, що штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови.
Згідно статті 11 Закону № 448/96-ВР, рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Станом на час розгляду справи, відповідачем постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 1550-ЦД-5-Е, № 1551-ЦД-5-Е, № 1552-ЦД-5-Е від 10.07.2013 у встановлені Законом строки не були оскаржені.
У справі відсутні докази сплати відповідачем штрафу у загальному розмірі 51000 грн. у добровільному порядку, що вказує на правомірність звернення прокурора до суду з позовом про примусове стягнення коштів з метою їх виконання.
Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги прокурора Носівського району Чернігівської області в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Сільськогосподарського закритого акціонерного товариства "Агрофірма "Козарська" про стягнення штрафу необхідно задовольнити повністю.
Згідно з пунктом 8 частини шостої статті 183-2 та частини 1 статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 158 - 163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Сільськогосподарського закритого акціонерного товариства "Агрофірма "Козарська" (вул. Незалежності, 47, с. Козари, Носівський район, Чернігівська область, 17122, код ЄДРПОУ 30885780) в доход Державного бюджету України (УДКСУ, балансовий рахунок 3111, КБК 21081100, символ банку 106) штраф в розмірі 51000 грн.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами, в порядку і строки, передбачені статтями 183-2 та 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя Н.М. Баргаміна
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2014 |
Оприлюднено | 17.02.2014 |
Номер документу | 37172498 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Баргаміна Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні