ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
06 лютого 2014 р. 11:13 Справа №801/671/14
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Дудіна С.О., за участю секретаря судового засідання Асєєвої Л. О., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Заступника прокурора Сімферопольського району АР Крим в інтересах держави в особі Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до Публічного акціонерного товариства "Ордена Леніна птахофабрика "Южная"
про стягнення 17000,00 грн.,
за участю представників:
прокуратури - Дугаренко Р.І., посвідчення № 021407;
позивача - Ніколаішвілі В.К., довіреність № 01 від 08.01.2014 р., посвідчення
серії:НОМЕР_1від 07.03.2013 р.;
відповідача - не з'явився.
Суть спору:
Заступник прокурора Сімферопольського району АР Крим в інтересах держави в особі Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Публічного акціонерного товариства "Ордена Леніна птахофабрика "Южная" про стягнення фінансових санкцій у розмірі 17000,00грн.
Позовні вимоги мотивовані несплатою у встановлені законом строки сум штрафних санкцій, застосованих Кримським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відповідача постановою № 252-КР-1-Е від 02.10.2013 р. у зв'язку з порушенням останнім вимог Закону України "Про акціонерні товариства".
Прокурор та представник позивача в судовому засідання позовні вимоги підтримали в повному обсязі.
Відповідач письмових заперечень не надав, у судове засіданні не з'явився, про час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, рекомендованою кореспонденцією, про що свідчить наявне в матеріалах справи повідомлення про вручення поштового відправлення.
Приймаючи до уваги те, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, враховуючи, що адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними в ній матеріалами.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі, суд
ВСТАНОВИВ:
Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996 року N 448/96-ВР (далі - Закон України № 448) визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.
Положеннями статті 1 Закону України № 448 встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до статті 3 Закону України № 448 державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів; реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів; контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією; створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам; встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням; контроль за системами ціноутворення на ринку цінних паперів; контроль за діяльністю осіб, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів; проведення інших заходів щодо державного регулювання і контролю за випуском та обігом цінних паперів.
Статтею 5 Закону України № 448 встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Згідно з ч. 1 ст. 6 Закону України від 30.10.1996 року N448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Пунктом 15 частини другої статті 7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань встановлює вимоги, порядок та стандарти щодо обов'язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства.
У відповідності до положення про Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку затвердженому рішенням НКЦПФР № 215 від 31.01.2012 року Управління входить до системи комісії, є підпорядкованим та підзвітним Комісії, реалізує в АРК завдання, покладені на Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до положення про Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженому рішенням НКЦПФР № 215 ВІД 31.01.12, Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку входить до системи Комісії та реалізує завдання, покладені на Комісію Законами України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в України», «Про цінні папери та фондовий ринок», «Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в України», «Про акціонерні товариства», «Про фінансові послуги та державне регулювання ринку фінансових послуг», «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом або фінансування тероризму», та іншими законодавчими в межах повноважень, що визначені рішеннями Комісії та положенням.
Положеннями п. 10 ч. 1 ст. 8 Закону України № 448 передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Матеріали справи свідчать, що 29.07.2013 р. уповноваженою особою Кримського територіального управління НКЦПФР прийнято розпорядження № 95-КР-1-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери. Зі змісту вказаного розпорядження вбачається, що під час перевірки веб-сторінки ПАТ "Ордена Леніна птахофабрика "Южная" встановлено відсутність інформації, визначеної п.п. 1-3, 5, 6, 10, 13-16 частини 1 ст. 77 Закону України "Про акціонерні товариства", що є порушенням вимог ч. 3 ст. 78 зазначеного закону.
Так, відповідно до ч. 3 ст. 78 Закону України "Про акціонерні товариства" публічне акціонерне товариство зобов'язане мати власну веб-сторінку в мережі Інтернет, на якій у порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, розміщується інформація, що підлягає оприлюдненню відповідно до законодавства, інформація, визначена пунктами 1 - 3, 5, 6, 10, 11, 13 - 16 частини першої статті 77, та інформація, визначена частиною третьою статті 35 цього Закону.
Положеннями пунктів 1 - 3, 5, 6, 10, 11, 13 - 16 ч. 1 ст. 77 Закону України "Про акціонерні товариства" передбачено, що акціонерне товариство зобов'язане зберігати:
- статут товариства, зміни до статуту, засновницький (установчий) договір;
- положення про загальні збори, наглядову раду, виконавчий орган та ревізійну комісію, інші внутрішні положення товариства, що регулюють діяльність органів товариства, та зміни до них;
- положення про кожну філію та кожне представництво товариства;
- принципи (кодекс) корпоративного управління товариства;
- протоколи загальних зборів;
- висновки ревізійної комісії (ревізора) та аудитора товариства;
- річну фінансову звітність;
- документи звітності, що подаються відповідним державним органам;
- проспект емісії, свідоцтво про державну реєстрацію випуску акцій та інших цінних паперів товариства;
- перелік афілійованих осіб товариства із зазначенням кількості, типу та/або класу належних їм акцій;
- особливу інформацію про товариство згідно з вимогами законодавства.
Враховуючи відсутність зазначеної інформації на офіційній веб-сторінці відповідача, останньому надано строк до 01.09.2013 р. задля усунення порушень законодавства про цінні папери та повідомленням уповноваженої особи Кримського територіального управління НКЦПФР про виконання розпорядження № 95-КР-1-Е до 10.09.2013 р.
У зв'язку з тим, що у визначений термін товариство не виконало зазначене розпорядження позивачем порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ "Ордена Леніна птахофабрика "Южная" та зобов'язано відповідача з'явитися для підписання акта про правопорушення та надання письмових пояснень 24.09.2013 р. о 11:15 за адресою: м. Сімферополь, вул. Севастопольська, 43 б, про що свідчить відповідна постанова від 11.09.2013 р. (а.с. 7).
24.09.2013 р. на підставі складеного акта № 2542-КР-1-Е (а.с. 9) та у зв'язку з виявленими за результатами перевірки порушеннями, позивачем винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 24.09.2013 р. (а.с. 10), якою розгляд справи призначено на 02.10.2013 р. о 10:30 у Кримському територіальному управлінні Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Кримським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 02.10.2013 р. винесено постанову № 252-КР-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме: за невиконання розпорядження уповноваженої особи НКЦПФР на Публічне акціонерне товариство "Ордена Леніна птахофабрика "Южная" накладено фінансові санкції на загальну суму 17000,00 грн. та роз'яснено, що штрафні санкції необхідно сплатити протягом 15-ти днів з моменту отримання постанови, а копію платіжного доручення направити протягом 5 робочих днів до Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до п. 14 ч. 1 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Положеннями п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Вищезазначену постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів було направлено відповідачу рекомендованою кореспонденцією разом із супровідним листом Кримського територіального управління НКЦПФР (вих. № 02/02/2000 від 02.10.2013 р.) (а.с. 13)., про що свідчить фіскальний чек поштового відділення від 03.10.2013 р. № 6710 (а.с. 36, зворотній бік).
Таким чином, враховуючи дотримання позивачем законодавчо встановленої процедури застосування фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів та отримання відповідачем спірної постанови, суд дійшов висновку щодо правомірності вимог позивача.
Всупереч положенням ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів оскарження спірної постанови або сплати штрафних санкцій, у зв'язку з чим штраф у розмірі у сумі 17000,00 грн. підлягає стягненню з відповідача.
За таких обставин суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі, оскільки відповідають чинному законодавству та підтверджуються матеріалами справи.
Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
В судовому засіданні 06.02.2014 р. були оголошені вступна та резолютивна частини рішення. Повний текст рішення складений та підписаний 11.02.2014 р.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Ордена Леніна птахофабрика "Южная" (вул. Шкільна, 1, с. Перове, Сімферопольський р-н, АР Крим, 97560, ідентифікаційний код 00852520, р/р 26000000531297 а АКБ ЧБРР м. Сімферополь, МФО 384577) на користь Державного бюджету України (код платежу 21081100, р/р 31116106700268, банк одержувача ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, ідентифікаційний код 37978655) штраф у розмірі 17000 грн. (сімнадцять тисяч гривень).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Дудін С.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2014 |
Оприлюднено | 17.02.2014 |
Номер документу | 37182551 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дудін С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні