Постанова
від 02.09.2009 по справі 4/118
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

02 вересня 2009 року 16:11 № 4/118

За позовомДержавної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва до Кредитної спілки «Голосіївська» прозобов`язання вчинити певні дії Суддя Вовк П.В.

Секретар судового засідання Голод В.С.

Представники:

від позивачаКуліш О.О. від відповідача Цибенко В.М., Смоль О.В.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 2.09.2009 проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст складено і підписано 07.09.2009.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Державна податкова інспекція у Голосіївському районі м. Києва (надалі Позивач) звернулася до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовною заявою до Кредитної спілки «Голосіївська» (надалі Відповідач) про зобов`язання посадових осіб відповідача надати достатній обсяг документі, необхідних для проведення перевірки за період діяльності з 28.01.2003 року по 31.12.2007 року.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 22.01.2009 відкрито провадження в адміністративній справі № 4/118.

Представник Позивача позов підтримав та просить суд задовольнити позов у повному обсязі.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Відповідачу було направлено повідомлення про проведення планової перевірки, однак Відповідач не допустив інспекторів Позивача до проведення перевірки, чим порушив норми законодавства.

Представники Відповідача заперечують проти позову та просять суд відмовити в задоволені позовних вимог з підстав викладених у письмових запереченнях, які долучено до матеріалів справи, а саме: Відповідач вважає, що Позивач не має нормативно-правових підстав для звернення до суду з даним позовом та вимагаючи надати для проведення перевірки документи за період з 28.01.2003 року по 31.12.2007 року, Позивач порушує п.п. 15.1.1 п.15.1 ст. 15 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», який на думку Відповідача встановлює строк 1095 діб за який може проводитися перевірка.

Дослідивши матеріали справи, суд -

ВСТАНОВИВ:

Кредитна спілка «Голосіївська», ідентифікаційний код 26297167 є юридичною особою, знаходиться за адресою: м. Київ, вулиця Ломоносова, будинок 8-б та взята на облік як платник податків в ДПІ у Голосіївському районі м. Києва.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 № 509-ХІІ (надалі Закон № 509-ХІІ) , завданнями органів державної податкової служби, крім іншого є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі).

Пунктами 3, 4 ст. 10 Закону № 509-ХІІ передбачено, що державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують функції: контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів; здійснюють у межах своїх повноважень контроль за законністю валютних операцій, додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, що видають ці документи, за наявністю торгових патентів.

Згідно п.п. 2, 9 ч. 1 Закону № 509-ХІІ органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право, крім іншого, здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ (далі - платники податків); при проведенні перевірок вилучати у підприємств, установ та організацій копії фінансово-господарських та бухгалтерських документів, які свідчать про приховування (заниження) об'єктів оподаткування, несплату податків та зборів (обов'язкових платежів), а при проведенні арешту активів платника податків на підставі рішення суду - вилучати оригінали первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів із складенням опису, який скріплюється підписами представника органу державної податкової служби та платника податків, і залишенням копій таких документів платнику податків. Забороняється вилучення у суб'єктів господарської діяльності документів, що не підтверджують факти порушення законів України про оподаткування.

Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 11-1 Закону № 509-ХІІ, плановою виїзною перевіркою вважається перевірка платника податків щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати ним податків та зборів (обов'язкових платежів), яка передбачена у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за місцезнаходженням такого платника податків чи за місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така планова виїзна перевірка. Право на проведення планової виїзної перевірки платника податків надається лише у тому випадку, коли йому не пізніше ніж за десять днів до дня проведення зазначеної перевірки надіслано письмове повідомлення із зазначенням дати початку та закінчення її проведення.

Відповідно до витягу з плану-графіку проведення документальних перевірок суб'єктів підприємницької діяльності на 1 квартал 2008 року, затвердженого начальником ДПІ у Голосіївському районі міста Києва, Позивачем у березні 2008 року заплановано проведення документальної перевірки діяльності Відповідача за період з 28.01.2003 по 31.12.2007 року.

03.03.2008 року на адресу Відповідача, Позивачем направлено повідомлення про проведення у період з 18.03.2008 року по 14.04.2008 року виїзної планової, документальної перевірки Відповідача з питань дотримання податкового та валютного законодавства. У зв'язку з чим Відповідачу вказано про необхідність, починаючи з вищевказаного терміну, забезпечити надання всіх необхідних документів, що підтверджують дані податкових декларацій та розрахунків по податкам та інших обов'язкових платежах до бюджету та державних цільових фондів.

Відповідно до п. 1 ст. 11-2 Закону № 509-ХІІ посадові особи органу державної податкової служби вправі приступити до проведення планової або позапланової виїзної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим та іншими законами України, та за умови надання платнику податків під розписку направлення на перевірку, в якому зазначаються дата його видачі, назва органу державної податкової служби, мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку та дата закінчення перевірки, посади, звання та прізвища посадових осіб органу державної податкової служби, які проводитимуть перевірку. Направлення на перевірку є дійсним за умови наявності підпису керівника органу державної податкової служби, скріпленого печаткою органу державної податкової служби.

18.03.2008 року, начальником ДПІ у Голосіївському районі міста Києва видано направлення на проведення з 18.03.2008 року по 14.04.2008 року виїзної, планової перевірки Відповідача.

Відповідно до п.1.11 Порядку оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого наказом ДПА України від 10.08.2005 року № 327 у разі, якщо суб'єкт господарювання відмовляється від проведення планової або позапланової виїзної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених законами України, посадовими особами податкового органу складається акт відмови від допуску до перевірки.

При цьому в акті зазначається про ознайомлення та вручення під розписку (чи відмову від ознайомлення та отримання) керівнику суб'єкта господарювання направлення на перевірку.

У разі неявки посадових осіб суб'єкта господарювання для проведення невиїзної документальної перевірки протягом 10 днів після отримання письмового запрошення органу податкової служби складається акт про неявку посадових осіб суб'єкта господарювання на запрошення органу податкової служби.

Акт відмови від допуску до перевірки та акт про неявку посадових осіб суб'єкта господарювання на запрошення органу податкової служби підписується не менш як трьома службовими особами.

18.03.2008 року працівниками ДПІ у Голосіївському районі міста Києва складено акт № 94/3-22-10 про неможливість проведення планової документальної перевірки дотримання вимог податкового та валютного законодавства кредитної спілки «Голосіївська» оскільки, робочу групу, яка здійснила виїзд для проведення перевірки за адресою: м. Київ, вулиця Ломоносова, будинок 8-б не було допущено на територію підприємства, документи до перевірки не надано у зв'язку з відсутністю керівника та головного бухгалтера на момент виходу перевіряючих на перевірку.

Частиною 2 ст. 11-2 Закону № 509-ХІІ передбачено, що підставою для недопущення посадових осіб органу державної податкової служби до проведення планової перевірки є ненадання направлення на перевірку платнику податків або надання направлення на перевірку з порушенням вимог, встановлених частиною першою цієї статті.

Так, відповідно до пункту 4 ч. 1 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування» платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані допускати посадових осіб державних податкових органів до обстеження приміщень, що використовуються для одержання доходів чи пов'язані з утриманням об'єктів оподаткування, а також для перевірок з питань обчислення і сплати податків і зборів (обов'язкових платежів).

Отже, виходячи з вищенаведеного, суд прийшов до висновку, що Позивачем дотримано порядок щодо повідомлення Відповідача про проведення перевірки у період з 18.03.2008 року по 14.04.2008 року та видачі на проведення такої перевірки відповідного направлення, а дії Відповідача по недопущенню працівників податкового органу для проведення перевірки є такими, що не ґрунтуються на законі та є протиправними у сфері публічно-правових відносин між даними сторонами, оскільки перешкоджають здійснювати функції контролю, покладені на Позивача статтею 10 Закону № 509-ХІІ.

Згідно п. 4 ч. 1 ст. 17 КАСУ компетенція адміністративних судів поширюється на звернення суб'єктів владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Враховуючи вищенаведене, суд вважає, що визначенні законом № 509-ХІІ у п.п. 1-4 ст. 10 функції щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) та визначені у п.1 ст. 11 цього закону права щодо здійснення перевірок є випадком, встановленим законом, який надає податковому органу право звертатися до суду у разі перешкоджання суб'єктом господарювання у здійсненні та реалізації податковим органом вищезазначених функцій та прав, а тому заперечення Відповідача, що даний спір не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства є необґрунтованими.

Відповідно до п. 1 ст. 71 КАСУ кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд прийшов до висновку, що Відповідачем не доведено правомірність дій щодо недопущення працівників податкового органу для проведення перевірки, а тому позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 158-162, КАСУ, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Зобов`язати посадових осіб Кредитної спілки «Голосіївська» надати документи, необхідні для проведення перевірки за період діяльності з 28.01.2003 року по 31.12.2007 року, зокрема оборотні відомості, первинні банківські документи (платіжні документи), первинні касові документи (касові книги, касові ордери, звіти), книги обліку придбання та продажу; податкові накладні по придбанню товарів (робіт, послуг); акти виконаних робіт, які б підтвердили придбання робіт або послуг за звітний період; договори купівлі-продажу товарів (робіт, послуг), контракти, звіти та декларації.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Вовка П.В. при секретарі судового засідання Вишняк В.С. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

Суддя П.В. Вовк

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення02.09.2009
Оприлюднено17.02.2014
Номер документу37182661
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —4/118

Ухвала від 26.08.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Зражевський Юрій Олексійович

Ухвала від 26.08.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Зражевський Юрій Олексійович

Ухвала від 08.04.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гринько С.Ю.

Ухвала від 26.07.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лугова Наталія Петрівна

Ухвала від 26.07.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лугова Наталія Петрівна

Судовий наказ від 16.03.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Бурда Н.М.

Судовий наказ від 12.07.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гринько С.Ю.

Судовий наказ від 15.11.2010

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Петро Романович

Судовий наказ від 01.03.2010

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Петро Романович

Ухвала від 29.03.2012

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Демидюк О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні