Рішення
від 12.02.2014 по справі 910/25363/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 910/25363/13 12.02.14

За позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Біг Медіа» ДоТовариства з обмеженою відповідальністю «ПФ-У» Простягнення 8 717,07 грн.

Суддя Гавриловська І.О.

У судовому засіданні брали участь представники сторін:

від позивача: Канівський О.О. - дов. № б/н від 20.11.2013 р.

від відповідача: не з'явився

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Біг Медіа» звернулось до господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «ПФ-У» про стягнення 8 717,07 грн. заборгованості у зв'язку з неналежним виконанням відповідачем своїх зобов'язань за договором на проведення рекламної(их) компанії(й) № 300312/10 від 30.03.2012 р

Ухвалою суду від 30.12.2013 р. було порушено провадження у справі № 910/25363/13 та призначено її розгляд на 12.02.2014 року, зобов'язано сторін надати певні документи.

У судовому засіданні 12.02.2014 р. представник позивача надав документи на виконання вимог суду та оригінали документів, копії яких було додано до позовної заяви, для огляду в судовому засіданні.

Представник позивача позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про призначене судове засідання був повідомлений належним чином, про причини неявки не повідомив, вимог ухвали суду не виконав.

Враховуючи, що матеріали справи містять докази належного повідомлення відповідача про час та місце судового засідання та про наслідки ненадання ним витребуваних судом документів, то за таких обставин суд приходить до висновку про можливість розгляду справи на підставі ст. 75 Господарського процесуального кодексу України за наявними матеріалами без участі представника вищезазначеного учасника судового процесу.

У судовому засіданні 12.02.14 р. суд оголосив вступну та резолютивну частини рішення у даній справі.

Розглянувши подані матеріали справи та заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Між Товариством з обмеженою відповідальністю «Біг Медіа» (виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ПФ-У» (замовник) був укладений договір на проведення рекламної(их) компанії(й) № 300312/10 від 30.03.2012 р., відповідно до умов якого виконавець зобов'язується власними силами та/або з залученням субпідрядників протягом строку дії договору професійно і якісно проводити Рекламну (і) кампанію (ї) в інтересах Замовника та/або клієнтів-рекламодавців Замовника на території України на поверхнях Спеціальних конструкцій, що узгоджуються Сторонами у Додатках до Договору, а Замовник зобов'язується вчасно й у повному обсязі оплачувати роботи та послуги Виконавця відповідно до умов Договору.

Відповідно до п. 3.1.1. даного договору, виконавець має право протягом строку дії договору вимагати від замовника надання документів, необхідних для виконання своїх обов'язків за договором (у т.ч. письмову згоду особи, зображення або ім'я якої використано в Рекламі; завірені копії сертифікатів, дозволів, ліцензій щодо рекламованого товару або у діяльності замовника тощо), застосовувати неустойку в погоджених у договорі розмірах, а також вимагати відшкодування збитків в частині, не покритою неустойкою.

Пунктом 3.2.1. договору на проведення рекламної(их) компанії(й) № 300312/10 від 30.03.2012 р. передбачено, що виконавець зобов'язаний для проведення Рекламної кампанії приймати від замовника Рекламний матеріал за адресою вказаною виконавцем або за адресою погодженою сторонами.

Згідно з пунктами 3.2.2. та 3.2.3. вказаного договору виконавець зобов'язаний за дорученням замовника і при виконанні ним умов п.п. 3.4.1., 3.4.2. договору, розмістити (розклеїти) Рекламний матеріал відповідно до додатку до договору: - по м. Києву упродовж 4 робочих днів від дати початку Рекламної кампанії, або від дати Ротації, зазначеної замовником; - по інших містах України упродовж 5 робочих днів від дати початку Рекламної кампанії, або від дати Ротації, зазначеної замовником. Протягом строку Рекламної кампанії забезпечувати належний технічний та естетичний стан Спеціальних конструкцій і розміщеного на їхніх поверхнях Рекламного матеріалу.

Відповідно до пунктів 3.2.3.1., 3.2.4, 3.2.5 договору на проведення рекламної(их) компанії(й) № 300312/10 від 30.03.2012 р., виконавець зобов'язаний протягом 48 годин у робочі дні, усувати виявлені поломки /дефекти Спеціальних конструкцій (ремонт, заміна ламп, ін.) і/або Рекламного матеріалу (підклеювання, заміна Рекламного матеріалу з числа резервних комплектів при їхній наявності), якщо більший термін не буде погоджений сторонами в зв'язку з характером поломки/дефекту; у разі виявлення будь - яких дефектів Рекламного матеріалу в період підготовчих робіт до їхнього розміщення (розклеювання), а також у процесі розміщення (розклеювання), припинити здійснення такі роботи та негайно сповістити про це замовника. При цьому виконавець не несе відповідальність за якість Рекламного матеріалу наданого замовником для проведення Рекламної кампанії; надавати замовникові Фотозвіт про первинне розміщення Реклами на поверхнях Спеціальних конструкцій (кур'єром або електронною поштою) протягом 5 робочих днів після первинного розміщення Рекламного матеріалу.

У відповідності до п.п. 3.3.1., 3.3.2. даного договору замовник має право вимагати від виконавця виконання договірних зобов'язань, застосовувати неустойку в погоджених цим договором розмірах, а також відшкодувати документально підтверджені збитки в частині, не покритій неустойкою; контролювати виконання виконавцем договірних зобов'язань за допомогою незалежного моніторингу (інспекції), або іншим способом.

У пункті 3.4.1. вказаного договору передбачено, що замовник зобов'язаний до надання Рекламного матеріалу для проведення Рекламної кампанії надавати виконавцю якісно виконаний Контрольний макет будь-якого розміру на будь-якому носії,' а також іншу документацію передбачену законодавством та зв'язану із змістом Реклами (у т.ч. письмову згоду особи, зображення або ім'я якої використано в Рекламі, завірені копії сертифікатів, дозволів, ліцензій щодо рекламованого товару або виду діяльності замовника тощо).

Відповідно до п. 3.4.2. договору на проведення рекламної(их) компанії(й) № 300312/10 від 30.03.2012 р., замовник зобов'язаний не менше ніж за 4 робочих днів до початку Рекламної кампанії, або до дати Ротації реклами передавати виконавцеві Рекламний матеріал у співвідношенні не менше ніж 1 (один ) комплект Рекламного матеріалу на 1 (одну) зарезервовану поверхню Спеціальної конструкції плюс ( на розсуд Замовника) 10 % від загальної кількості Рекламного матеріалу для його заміни у випадку втрати, зносу або повного псування на кожен місяць Рекламної кампанії. Рекламний матеріал передається замовником виконавцю за адресою вказаною виконавцем або за адресою погодженою Сторонами.

Згідно з п. 3.4.5. даного договору, замовник зобов'язаний здійснювати розрахунки з виконавцем особисто, відповідно до умов договору (без права покладення своїх обов'язків щодо оплати на іншу особу).

Пунктом 4.1.1. договору на проведення рекламної(их) компанії(й) № 300312/10 від 30.03.2012 р. визначено, що вВартість Рекламної кампанії залежить від кількості зарезервованих поверхонь Спеціальних конструкцій, строку Рекламної кампанії, розцінок (тарифів) виконавця і встановлюється Сторонами у додатках до договору до початку Рекламної кампанії або до дати Ротації реклами. У разі зміни кількості зарезервованих поверхонь, строку Рекламної кампанії, тарифів виконавця відповідно змінюється вартість Рекламної кампанії шляхом внесення змін у додатки до договору.

У п.п. 4.1.2. та 4.1.3. вказаного договору зазначено, що вартість одного дня Рекламної кампанії на одній зарезервованій поверхні Спеціальної конструкції визначається шляхом ділення місячної вартості Рекламної кампанії на однієї поверхні зазначеної у додатку до договору на 30 (тридцять) календарних днів; вартість Рекламної кампанії з урахуванням ПДВ визначається сторонами в додатках до договору в національній валюті (гривнях).

Відповідно до п. 4.2. договору на проведення рекламної(их) компанії(й) № 300312/10 від 30.03.2012 р., оплата здійснюється замовником щомісячно до 15 числа поточного місяця у якому проводиться Рекламна кампанія (якщо інший строк оплати не буде узгоджено сторонами у додатках до договору), безготівковим розрахунком у гривнях та на підставі рахунків фактур виконавця, які виставляються замовнику для оплати не менш ніж за два банківських дні до дати платежу, передбаченої у цьому пункті договору.

Статтею 7 договору на проведення рекламної(их) компанії(й) № 300312/10 від 30.03.2012 р. визначена відповідальність сторін, зокрема, п. 7.1.1. передбачено, що у випадку порушення виконавцем (з його вини) початку Рекламної кампанії на зарезервованих поверхнях Спеціальних конструкцій та інших договірних зобов'язань під час проведення Рекламної кампанії (без наявності зазначених у договорі на те обставин або без узгодження з замовником), замовник вправі стягнути з виконавця штрафну неустойку у розмірі 50 відсотків від денної договірної вартості Рекламної кампанії на поверхні щодо якої допущено порушення, помножений на кількість таких поверхонь і кількість днів прострочення виконання зобов'язання, але не більше місячної вартості Рекламної кампанії на такої поверхні, якщо сторони не домовляться про інше. При цьому строк не експонування Реклами з вини виконавця замовником не оплачується, а перераховані замовником грошові кошти за такий строк (за його згодою) повертаються виконавцем або враховуються виконавцем у наступних періодах Рекламної кампанії.

Відповідно до п. 7.2.4., 7.2.4.1. договору на проведення рекламної(их) компанії(й) № 300312/10 від 30.03.2012 р., у разі порушення замовником зобов'язань по оплаті Рекламної кампанії, виконавець вправі стягнути з замовника пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла в період, за який сплачується пеня, від суми заборгованості за кожний день прострочення платежу (включаючи день оплати); у разі прострочення замовником зобов'язань по оплаті: на 5 банківських днів і більше (за Рекламну кампанію тривалістю один місяць і менше), на 10 банківських днів (за Рекламну кампанію тривалістю більше одного місяця) - виконавець має право в односторонньому порядку відмовитись від договору і додатку до договору частково або у повному обсязі та зняти резервування поверхонь Спеціальних конструкцій. При цьому вартість пошкодженого Рекламного матеріалу (якщо він наклеювався на поверхню і не може бути знятий без пошкодження) виконавцем не відшкодовується і штрафні санкції, передбачені п.7.1.1. Договору до нього не застосовуються. Після повного погашення заборгованості замовником, Рекламна кампанія може бути відновлена шляхом укладення нового договору і додатків до договору.

Статтею 11 вказаного договору передбачено, що досудове вирішення спорів обов'язкове для сторін, якщо сторони додатковою угодою не приймуть інше рішення. При недосягненні сторонами згоди, спір передається на розгляд до господарського суду за територіальною підсудністю справи.

Позивач пояснив суду, що на виконання вищевказаного договору було складено акт резервування від 28 серпня 2012 р., згідно з яким строк рекламної кампанії був встановлений з 01.09.2012 р. до 30.09.2012 р. на загальну суму 3400,00 грн. (без ПДВ).

Крім того, позивач пояснив суду, що він належним чином виконував свої обов'язки перед відповідачем за договором на проведення рекламної(их) компанії(й) № 300312/10 від 30.03.2012 р., у підтвердження чого надав акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0005766 від 30.09.2012 р. на суму 4 080,00 грн. (разом з ПДВ) та № ОУ-0006447 від 31.10.2012 р. на суму 4 320,00 грн. (разом з ПДВ), підписані уповноваженими представниками сторін та скріплені печатками (знаходяться в матеріалах справи).

На виконання умов договору на проведення рекламної(их) компанії(й) № 300312/10 від 30.03.2012 р. позивачем було надано відповідачу рахунки-фактури № СФ-0005538 від 19.09.2012 р. на суму 4 080,00 грн. та № СФ-0006242 від 24.10.2012 р. на суму 4 320,00 грн.

Проте, відповідач не виконав своїх зобов'язань за договором на проведення рекламної(их) компанії(й) № 300312/10 від 30.03.2012 р. та не сплатив їх.

На виконання вимог вказаного договору Товариство з обмеженою відповідальністю «Біг Медіа» звернулось до Товариства з обмеженою відповідальністю «ПФ-У» з претензією на суму 8400,00 грн. (вих. № 107/12/12 від 16.12.2012 р.).

Але на день звернення Товариства з обмеженою відповідальністю «Біг Медіа» з даним позовом до суду відповідач свого зобов'язання за договором на проведення рекламної(их) компанії(й) № 300312/10 від 30.03.2012 р. не виконав та не сплатив суму боргу у розмірі 8400,00 грн. (4080,00 + 4320,00 = 8400,00) позивачу.

Факт несплати відповідачем суми боргу також підтверджується актом звіряння взаєморозрахунків, який був складений сторонами 21.11.2013 р. (знаходиться в матеріалах справи).

За таких обставин Товариство з обмеженою відповідальністю «Біг Медіа» звернулось до господарського суду м. Києва з даним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «ПФ-У» про стягнення 8400,00 грн. основного боргу, 309,01 грн. трьох відсотків річних та 8,06 грн. інфляційних втрат у зв'язку з неналежним виконанням відповідачем умов договору на проведення рекламної(их) компанії(й) № 300312/10 від 30.03.2012 р.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню з наступних підстав.

Частина 1 статті 193 Господарського кодексу України встановлює, що суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання -відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться і до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Частиною 2 статті 193 Господарського кодексу України визначено, що кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов'язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором.

До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до статей 525, 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватись належним чином, відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту та інших вимог, що звичайно ставляться, одностороння відмова від виконання зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно зі статтею 629 Цивільного кодексу України, договір є обов'язковим до виконання сторонами.

Згідно частини 1 статті 625 Цивільного кодексу України, боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов'язання.

Відповідно до статті 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Згідно зі статтею 32 Господарського процесуального кодексу України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

З наданих позивачем доказів вбачається, що позивач взяті на себе зобов'язання виконав належним чином, зауважень щодо розміщення реклами від відповідача не надходило, тоді як відповідач у визначений договором на проведення рекламної(их) компанії(й) № 300312/10 від 30.03.2012 р. строк оплату за отримані послуги з розміщення реклами не здійснив.

Відповідач жодних заперечень та доказів на спростування обставин, викладених позивачем у позовній заяві, суду не надав.

За таких обставин, враховуючи те, що наявні у справі матеріали свідчать про обґрунтованість вимог позивача в частині стягнення 8400,00 грн. основного боргу, а відповідач в установленому законом порядку обставини, які повідомлені позивачем, не спростував, розміру позовних вимог не оспорив та не довів суду належними і допустимими доказами належного виконання ним своїх зобов'язань, то позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Біг Медіа» про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «ПФ-У» 8400,00 грн. основного боргу за договором на проведення рекламної(их) компанії(й) № 300312/10 від 30.03.2012 р. визнаються судом такими, що підлягає задоволенню.

Товариства з обмеженою відповідальністю «Біг Медіа» просить суд також стягнути з відповідача 309,01 грн. 3% річних у зв'язку з неналежним виконанням відповідачем грошового зобов'язання за договором на проведення рекламної(их) компанії(й) № 300312/10 від 30.03.2012 р. за період з 16.09.2012 р. по 20.12.2013 р

Згідно зі ст. 614 Цивільного кодексу України, особа, яка порушила зобов'язання, несе відповідальність за наявності її вини (умислу або необережності), якщо інше не встановлене договором або законом. Особа є невинуватою, якщо вона доведе, що вжила всіх залежних від неї заходів щодо належного виконання зобов'язання.

Відповідно до статті 625 Цивільного кодексу України, боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання грошового зобов'язання. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Таким чином, частина 1 статті 625 Цивільного кодексу України встановлює виняток із загального правила статті 614 Цивільного кодексу України, що закріплює принцип вини як підставу відповідальності боржника.

Отже, відсутність у боржника грошей у готівковій формі або грошових коштів на його рахунку в банку, і як наслідок, неможливість виконання ним грошового зобов'язання, якщо навіть у цьому немає його провини, не звільняють боржника від відповідальності за прострочення грошового зобов'язання.

Слід зазначити, що передбачене законом право кредитора вимагати стягнення боргу враховуючи індекс інфляції та відсотків річних є способом захисту майнових прав та інтересів кредитора, сутність яких складається з відшкодування матеріальних втрат кредитора та знецінення грошових коштів внаслідок інфляційних процесів, а також отримання компенсації (плати) від боржника за користування ним грошовими коштами, які належать до сплати кредитору.

Оскільки матеріалами справи підтверджується прострочення виконання відповідачем грошового зобов'язання за договором на проведення рекламної(их) компанії(й) № 300312/10 від 30.03.2012 р., то з нього, на підставі статті 625 Цивільного кодексу України, підлягають стягненню 309,01 грн. трьох відсотків річних за період з 16.09.2012 р. по 20.12.2013 р.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Біг Медіа» просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ПФ-У» інфляційну складову боргу у розмірі 8,06 грн. за період з жовтня 2012 р. по листопад 2013 р.

Індекс інфляції є щомісячним показником знецінення грошових коштів і розраховується він не на кожну дату місяця, а в середньому на місяць. За таких обставин застосовувати індекс інфляції у випадку, коли борг виник у певному місяці і в тому же місяці був погашений, - підстави відсутні. Крім того, при розрахунку інфляційних нарахувань мають бути враховані рекомендації, викладені в листі Верховного Суду України від 03.04.1997 р. № 62-97р "Рекомендації щодо порядку застосування індексів інфляції при розгляді судових справ", згідно з якими при застосування індексу інфляції слід умовно вважати, що сума, внесена за період з 1 до 15 числа відповідного місяця, наприклад, травня, індексується за період з врахуванням травня, а якщо з 16 до 31 числа, то розрахунок починається за наступного місяця - червня.

Індекс інфляції є статистичною інформацією, яка щомісячно надається Держкомстатом та публікується в газеті "Урядовий кур'єр" та на офіційному веб-сайті Державного комітету статистики України (http://www. ukrstat.gov.ua).

Вимагати сплати суми боргу з врахуванням індексу інфляції є правом кредитора, яке він може реалізувати, а може від нього відмовитися. Якщо кредитор приймає рішення вимагати сплати суми боргу з врахуванням індексу інфляції, він має враховувати індекс інфляції за кожний місяць (рік) прострочення незалежно від того, чи був в якійсь період індекс інфляції менше одиниці (тобто мала місце не інфляція, а дефляція), а отже, сума боргу в цьому періоді зменшується.

Отже, оскільки матеріалами справи підтверджується прострочення виконання відповідачем грошового зобов'язання за договором на проведення рекламної(их) компанії(й) № 300312/10 від 30.03.2012 р., то з нього, на підставі статті 625 Цивільного кодексу України, за розрахунком позивача, перевіреним судом, підлягають стягненню 8,06 грн. інфляційної складової боргу.

Таким чином, позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Біг Медіа» до Товариства з обмеженою відповідальністю «ПФ-У» підлягає задоволенню повністю.

Витрати по сплаті судового збору, відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України, покладаються на відповідача.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 525, 526, 530, 614, 625, 629 Цивільного кодексу України, ст. 193 Господарського кодексу України ст. ст. 32, 33, 44, 49, ст. ст. 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ПФ-У» (01004, м. Київ, вул. Кропивницького, буд. 10, код ЄДРПОУ 39103942) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Біг Медіа» (04070, м. Київ, вул. Ігорівська, буд. 14-А, код ЄДРПОУ 25281224) 8 400 (вісім тисяч чотириста) грн. 00 коп. основного боргу, 8 (вісім) грн. 06 коп. інфляційних втрат, 309 (триста дев'ять) грн. 01 коп. 3% річних та 1 827 (одна тисяча вісімсот двадцять сім) грн. 00коп. витрат на сплату судового збору.

3. Після набрання рішенням законної сили видати наказ.

4. Дане рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня складення його повного тексту і може бути оскаржене в порядку, передбаченому чинним законодавством України.

Повне рішення складено 14.02.2014 р.

Суддя Гавриловська І.О.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.02.2014
Оприлюднено17.02.2014
Номер документу37182802
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/25363/13

Рішення від 12.02.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гавриловська І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні