Постанова
від 13.02.2014 по справі 801/763/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 лютого 2014 р. Справа №801/763/14

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Трещової О.Р., при секретарі Габовій Н.Г., за участю

прокурора - Дугаренко Р.І,

представника позивача - ОСОБА_1,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Прокурора Нижньогірського району АР Крим в інтересах держави в особі Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства "Нижньогірський" про стягнення,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим звернувся з позовом Прокурор Нижньогірського району АР Крим в інтересах держави в особі Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства "Нижньогірський" про стягнення на користь держави заборгованості з штрафних санкцій на загальну суму 51000,00 гривень (р/р 31117106700007, код платежу 21081100, отримувач Державний бюджет України, УДКСУ у Нижньогірському районі в АР Крим, Державний бюджет України, МФО 824026, код ЄДРПОУ 37956998).

Ухвалами Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 27.01.2014 року відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що проведеною прокуратурою перевіркою встановлено, що Кримським територіальним управлінням під час перевірки розкриття регулярної річної інформації на ринку цінних паперів ПАТ "Нижньогірський" були виявлені порушення вимог встановлених розділом V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженим рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 р. №1591, яка розкривається згідно ст.39-40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 р. №3480-IV, а саме:

- нерозміщення ПАТ "Нижньогірський" у Загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів (www.stockmarket.gov.ua) регулярної річної інформації за 2012 рік;

- неопублікування ПАТ "Нижньогірський" в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії регулярної річної інформації за 2012 рік;

- неподання ПАТ "Нижньогірський" до Кримського територіального управління НКЦПФР регулярної річної інформації за 2012 рік.

Прокурор зазначив, що 02.09.2013 р. Кримським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанови про порушення справ про правопорушення на ринку цінних паперів №01/02/1738, №01/02/1739 та №01/02/1740 відносно ПАТ "Нижньогірський", які були направлені на адресу відповідача 03.09.2013 р.

Прокурор пояснив, що 16.09.2013 року начальником Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів №199-КР-1-Е за нерозміщення річної інформації за 2012 р., №200-КР-1-Е за неопублікування річної інформації за 2012 рік та №201-КР-1-Е за неподання річної інформації за 2012 р.

З позову вбачається, що розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів призначено на 23.09.2013 р. у Кримському територіальному управлінні Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку по вул. Севастопольській, 43-б, м. Сімферополь, які було направлено на адресу відповідача 17.09.2013 р.

Прокурор зазначив, що 23.09.2013 р. начальником Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийняті постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів:

- №199-КР-1-Е за нерозміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярної річної інформації за 2012 рік на ПАТ "Нижньогірський" накладено фінансові санкції - штраф у розмірі 1000 неоподатковуваних податком мінімумів доходів громадян - 17000,00 грн.

- №200-КР-1-Е за неопублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії регулярної річної інформації за 2012 рік на ПАТ "Нижньогірський" накладено фінансові санкції - штраф у розмірі 1000 неоподатковуваних податком мінімумів доходів громадян - 17000,00 грн.

- №201-КР-1-Е за неподання до Кримського територіального управління НКЦПФР регулярної річної інформації за 2012 рік на ПАТ "Нижньогірський" накладено фінансові санкції - штраф у розмірі 1000 неоподатковуваних податком мінімумів доходів громадян - 17000,00 грн.

Прокурор пояснив, що зазначені постанови направлено відповідачу 25.09.2013 р., проте відповідачем у встановлений Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в України" строк штраф в розмірі 51000,00 грн. не сплачено, що слугувало підставою для звернення позивача до суду з даним позовом.

У судовому засіданні прокурор, представник позивача адміністративний позов підтримали, просили задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, повідомлений належним чином по час, дату та місце розгляду справи, про причини неявки суд не повідомив, будь-яких клопотань на адресу суду не надіслав.

Суд вважає можливим на підставі ст.128 КАС України розглянути справу за відсутністю представника відповідача, належним чином повідомленого про місце, дату та час розгляду справи, на підставі пояснень позивача та наявних в справі матеріалів.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до п. 5 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Пунктом 7 ч.1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено коло суб'єктів владних повноважень, до яких віднесено орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Згідно з ч.1 ст.6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" N 448/96-ВР від 30.10.1996 року (в редакції, яка діє з 12.10.2013 року, надалі - Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні") Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.

Відповідно до ч.2 ст.6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату.

Згідно з ч.3 ст.6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до ч.4 ст.6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Судом встановлено, що Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку згідно рішення від 31.01.2012 року № 215 затверджено Положення про Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Положення про Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку розроблено відповідно до Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 року № 1063/2011 "Про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку", та з метою забезпечення виконання Кримським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку покладених на неї завдань.

Відповідно до п.1 Положення про Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку входить до системи Комісії. Управління утворено згідно з рішенням Комісії від 26.01.2012 року № 171, є підпорядкованим і підзвітним Комісії.

Таким чином, судом встановлено, що Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є органом виконавчої влади та суб'єктом владних повноважень.

Відповідно до п.9, п.10, п.14 ст.8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право проводити самостійно чи разом з іншими відповідними органами перевірки та ревізії фінансово-господарської діяльності професійних учасників ринку цінних паперів та саморегулівних організацій професійних учасників ринку цінних паперів, а також перевірки та ревізії діяльності емітентів щодо стану корпоративного управління та здійснення операцій з розміщення та обігу цінних паперів; надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегульованим організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Таким чином, судом встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку та її територіальні управління уповноважені здійснювати державне регулювання та контроль за випуском та обігом цінних паперів щодо дотримання чинного законодавства в цій сфері.

Відповідно до ст.6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звертається до суду з позовами (заявами) у зв'язку з порушенням законодавства України про цінні папери.

Отже, судом встановлено, що позивач має право звертатися до суду з позовами у зв'язку з порушенням законодавства України про цінні папери. Зазначений спір має ознаки публічно-правового та підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства Окружним адміністративним судом АР Крим.

Перевіряючи правомірність нарахування та стягнення штрафу в розмірі 51000,00 гривень за постановами про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, судом встановлено наступне.

Відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективно сті функціонування фондового ринку, склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку врегульовані Законом України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 року № 3480-ІV (далі - Закон № 3480), Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженим рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 року № 1591 та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.02.2007 року за № 97/13364 (далі - Положення № 1591) та Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 р. № 1470 (далі - Правила № 1470).

Згідно з ч.1 ст.39 Закону №3480 розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом:

розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;

опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;

подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до вимог ст.40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" - регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.

Річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом:

- розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;

- опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;

- розміщення на власному веб-сайті.

Строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку встановлює додаткові вимоги до розкриття регулярної інформації про емітента та вживає заходів щодо її розкриття.

Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року N 1591, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 р. за N 97/13364, регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Положення №1591).

Відповідно до п.2 положення №1591, дія його поширюється на емітентів цінних паперів.

Розділ V даного положення визначає порядок розкриття регулярної річної інформації емітентами. Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати регулярну річну інформацію у повному обсязі відповідно до вимог цього розділу. Звітним періодом для складання річної інформації є календарний рік.

Обов'язок здійснювати розкриття річної інформації поширюється на осіб, які станом на 31 грудня звітного року є емітентами.

За порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків (стаття 238 Господарського кодексу України).

Статтею 11 Закону №448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачена відповідальність за вчинення правопорушень на ринку цінних паперів.

Відповідно до п.5 статті 11 Закону №448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 6 статті 11 Закону №448/96-ВР визначено, що за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до п.7 статті 11 Закону №448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Судом встановлено, що відповідно до постанови №01/02/1738 від 02.09.2013 р. про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів встановлений факт нерозміщення ПАТ "Нижньогірський" у Загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів регулярної річної інформації за 2012 рік, чим порушило вимоги ст.39-40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 р. №3480-ІV (зі змінами та доповненнями) та п.1 глави 2 розділу V Положення №1591.

Згідно з п.1 глави 2 розділу V Положення №1591 річна інформація емітентів цінних паперів (крім емітентів облігацій місцевих позик) включає: титульний аркуш; зміст; основні відомості про емітента; інформацію про засновників та/або учасників емітента та кількість і вартість акцій (розміру часток, паїв); інформацію про чисельність працівників та оплату їх праці; інформацію про посадових осіб емітента; інформацію про осіб, що володіють 10 відсотків та більше акцій емітента; інформацію про загальні збори акціонерів; інформацію про дивіденди; інформацію про юридичних осіб, послугами яких користується емітент; відомості про цінні папери емітента; опис бізнесу; інформацію про майновий стан та фінансово-господарську діяльність емітента; інформацію про гарантії третьої особи за кожним випуском боргових цінних паперів; відомості щодо особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, що виникала протягом звітного періоду; інформацію про стан корпоративного управління (для акціонерних товариств); річну фінансову звітність; аудиторський висновок; копію(ї) протоколу(ів) загальних зборів емітента, що проводились у звітному році (для акціонерних товариств); звіт про стан об'єкта нерухомості (у разі емісії цільових облігацій підприємств, виконання зобов'язань за якими здійснюється шляхом передачі об'єкта (частини об'єкта) житлового будівництва).

Відповідно до п.1 глави 7 розділу V Положення № 1591 розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.

Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки:

- розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

- опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

- подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

З постанови вбачається, що, враховуючи достатність даних, які вказують на наявність ознак правопорушення та керуючись п.1 розділу IV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 р. № 1470, порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ "Нижньогірський".

Зазначена постанова №01/02/1738 від 02.09.2013 р. була направлена відповідачеві, що підтверджується копією фіскального чеку КД УГППС "Укрпошта" від 03.09.2013 р.

Судом встановлено, що 16.09.2013 р. начальником Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні ПАТ "Нижньогірський" складений акт №199-КР-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до якого встановлено нерозміщення ПАТ "Нижньогірський" Загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів регулярної річної інформації за 2012 рік відповідно до вимог, встановлених розділом V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженим рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 р. №1591, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 р. №97/13364, із змінами та доповненнями, яка розкривається згідно ст.39-40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 р. №3480- ІV (зі змінами та доповненнями).

В акті зазначено про необхідність ПАТ "Нижньогірський" розміщення регулярної річної інформації в Загальнодоступній інформаційній базі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів повинно бути здійснено у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, тобто регулярна річна інформація за 2012 рік повинна була бути розміщення не пізніше 30.04.2013 р.

Згідно акту №199-КР-1-Е встановлено, що розміщення регулярної річної інформації ПАТ "Нижньогірський" за 2012 рік в Загальнодоступній інформаційній базі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів не здійснено.

Постановою №02/02/1850 від 16.09.2013 р. про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів вбачається, що розгляд справи призначено на 23.09.2013 року о 10:30 годині у Кримському територіальному управлінні Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку по вул. Севастопольській, 43-б, м. Сімферополь, про що повідомлено відповідача рекомендованим листом та підтверджується копією фіскального чеку КД УГППС "Укрпошта" від 17.09.2013 р.

Відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів визначено також розділом XVII Правил розгляду справ про правопорушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 р. №1470, зокрема п.п.1.6 п.1 вказаної статті зазначено, що нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів застосовуються фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Судом встановлено, що постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №199-КР-1-Е від 23.09.2013 р., прийнятою начальником Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, за нерозміщення відповідачем інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1000 неоподатковуваних податком мінімумів доходів громадян в сумі 17000,00 грн.

З постанови вбачається необхідність сплати відповідачеві штрафу не пізніше як через 15 днів з дня отримання постанови.

Зазначена постанова №199-КР-1-Е від 23.09.2013 р. була направлена відповідачеві, що підтверджується супровідним листом від 23.09.2013 р. №02/02/1954 та копією фіскального чеку КД УГППС "Укрпошта".

Таким чином, з аналізу викладених норм вбачається, що позивач зобов'язаний здійснювати розміщення у Загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів (www.stockmarket.gov.ua) регулярну річну інформацію у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, тобто регулярна річна інформація за 2012 рік повинна бути розміщена не пізніше 30.04.2013 р. згідно п.1 глави 2 розділу V Положення №1591.

Однак, як з'ясовано у ході судового розгляду справи, станом на дату порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів ПАТ "Нижньогірський" нерозміщено регулярну річну інформацію за 2012 рік в Загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (www.stockmarket.gov.ua).

Таким чином, наклавши на відповідача штраф у розмірі 17000,00 грн. у зв'язку з невиконанням ним законодавства про цінні папери, а саме за нерозміщення інформації, позивач діяв згідно з нормами законодавства, чинними на момент прийняття оскаржуваної постанови.

Судом встановлено, що відповідно до постанови №01/02/1739 від 02.09.2013 р. про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів встановлено неопублікування ПАТ "Нижньогірський" в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії регулярної річної інформації за 2012 рік, чим порушило вимоги ст.39-40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 р. №3480-ІV (зі змінами та доповненнями) та п.1, п.3 глави 7 розділу V Положення №1591.

Суд зазначає, що пунктом 1 глави 7 розділу V Положення №1591 розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні повинно бути здійснено у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, за формою передбаченою п.3 глави 7 розділу V Положення №1591.

З постанови вбачається, що, враховуючи достатність даних, які вказують на наявність ознак правопорушення та керуючись п.1 розділу IV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 р. № 1470, порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ "Нижньогірський".

Зазначена постанова №01/02/1739 від 02.09.2013 р. була направлена відповідачеві, що підтверджується копією фіскального чеку КД УГППС "Укрпошта" від 03.09.2013 р.

Судом встановлено, що 16.09.2013 р. начальником Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні ПАТ "Нижньогірський" складений акт №200-КР-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до якого встановлено неопублікування ПАТ "Нижньогірський" в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії регулярної річної інформації за 2012 рік відповідно до вимог встановлених розділом V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженим рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 р. №1591, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 р. №97/13364, із змінами та доповненнями, яка розкривається згідно ст.39-40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 р. №3480- ІV (зі змінами та доповненнями).

В акті зазначено про необхідність ПАТ "Нижньогірський" опублікування регулярної річної інформації у офіційному друкованому виданні повинно бути здійснено у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, тобто регулярна річна інформація за 2012 рік повинна бути розміщена не пізніше 30.04.2013 р.

Згідно акту №200-КР-1-Е встановлено, що опублікування регулярної річної інформації ПАТ "Нижньогірський" за 2012 рік в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії не здійснено.

Постановою №02/02/1851 від 16.09.2013 р. про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів вбачається, що розгляд справи призначено на 23.09.2013 року о 10:40 годині у Кримському територіальному управлінні Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку по вул. Севастопольській, 43-б, м. Сімферополь, про що повідомлено відповідача рекомендованим листом та підтверджується копією фіскального чеку КД УГППС "Укрпошта" від 17.09.2013 р.

Відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів визначено розділом XVII Правил розгляду справ про правопорушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 р. №1470, зокрема п.п.1.5 п.1 вказаної статті зазначено, що неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації застосовуються фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Судом встановлено, що постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №200-КР-1-Е від 23.09.2013 р., прийнятою начальником Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, за неопублікування відповідачем інформації застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1000 неоподатковуваних податком мінімумів доходів громадян в сумі 17000,00 грн.

З постанови вбачається необхідність сплати відповідачеві штрафу не пізніше як через 15 днів з дня отримання постанови.

Зазначена постанова №200-КР-1-Е від 23.09.2013 р. була направлена відповідачеві, що підтверджується супровідним листом від 23.09.2013 р. №02/02/1954 та копією фіскального чеку КД УГППС "Укрпошта".

Таким чином, з аналізу викладених норм вбачається, що позивач зобов'язаний опублікувати у офіційному друкованому виданні регулярну річну інформацію у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, тобто регулярна річна інформація за 2012 рік повинна бути опублікована не пізніше 30.04.2013 р. за формою передбаченою п.3 глави 7 розділу V Положення №1591.

Однак, як з'ясовано у ході судового розгляду справи, станом на дату порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів ПАТ "Нижньогірський" неопублікувано регулярну річну інформацію за 2012 рік у одному із офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії.

Таким чином, наклавши на відповідача штраф у розмірі 17000,00 грн. у зв'язку з невиконанням ним законодавства про цінні папери, а саме за неопублікування інформації, позивач діяв згідно з нормами законодавства, чинними на момент прийняття оскаржуваної постанови.

Судом встановлено, що відповідно до постанови №01/02/1740 від 02.09.2013 р. про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів вбачається неподання ПАТ "Нижньогірський" до Кримського територіального управління НКЦПФР регулярної річної інформації за 2012 рік, чим порушило вимоги ст.39-40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 р. №3480-ІV (зі змінами та доповненнями) та п.1, п.5 глави 7 розділу V Положення №1591.

Відповідно до пунктів 4, 5 глави 7 розділу V Положення №1591 емітенти цінних паперів які не професійними учасниками фондового ринку (крім емітентів, які мають ліцензію на ведення власного реєстру власників іменних цінних паперів), банками, страховиками, інститутами спільного інвестування, та емітенти іпотечних сертифікатів, іпотечних облігацій, сертифікатів ФОН, емітенти облігацій місцевих позик надають (надсилають) річну інформацію до територіального органу Комісії згідно з їх місцезнаходженням.

Суд зазначає, що пунктом 1 глави 7 розділу V Положення №1591 розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом подання регулярної річної інформації до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

З постанови вбачається, що, враховуючи достатність даних, які вказують на наявність ознак правопорушення та керуючись п.1 розділу IV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 р. № 1470, порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ "Нижньогірський".

Зазначена постанова №01/02/1740 від 02.09.2013 р. була направлена відповідачеві, що підтверджується копією фіскального чеку КД УГППС "Укрпошта" від 03.09.2013 р.

Судом встановлено, що 16.09.2013 р. начальником Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні ПАТ "Нижньогірський" складений акт №201-КР-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до якого встановлено неподання ПАТ "Нижньогірський" до Кримського територіального управління НКЦПФР регулярної річної інформації за 2012 рік відповідно до вимог встановлених розділом V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженим рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 р. №1591, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 р. №97/13364, із змінами та доповненнями, яка розкривається згідно ст.39-40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 р. №3480- ІV (зі змінами та доповненнями).

В акті зазначено про необхідність ПАТ "Нижньогірський" подання регулярної річної інформації до Комісії здійснюється у строк не пізніше 01 червня року, наступного за звітним, тобто регулярні річна інформація за 2012 рік повинна бути розміщена не пізніше 01.06.2013 р.

Згідно акту №201-КР-1-Е встановлено, що регулярна річна інформація ПАТ "Нижньогірський" за 2012 рік до Кримського територіального управління НКЦПФР не подана.

Постановою №02/02/1852 від 16.09.2013 р. про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів вбачається, що розгляд справи призначено на 23.09.2013 року о 10:50 годині у Кримському територіальному управлінні Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку по вул. Севастопольській, 43-б, м. Сімферополь, про що повідомлено відповідача рекомендованим листом та підтверджується копією фіскального чеку КД УГППС "Укрпошта" від 17.09.2013 р.

Відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів визначено розділом XVII Правил розгляду справ про правопорушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 р. №1470, зокрема п.п.1.7 п.1 вказаної статті зазначено, що неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Комісії застосовуються фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Судом встановлено, що постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №201-КР-1-Е від 23.09.2013 р., прийнятою начальником Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, за неподання відповідачем інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1000 неоподатковуваних податком мінімумів доходів громадян в сумі 17000,00 грн.

З постанови вбачається необхідність сплати відповідачеві штрафу не пізніше як через 15 днів з дня отримання постанови.

Зазначена постанова №201-КР-1-Е від 23.09.2013 р. була направлена відповідачеві, що підтверджується супровідним листом від 23.09.2013 р. №02/02/1954 та копією фіскального чеку КД УГППС "Укрпошта".

Таким чином, відповідно до п.1, п.5 глави 7 розділу V Положення №1591 вбачається, що позивач зобов'язаний здійснювати подання до Комісії регулярну річну інформацію у строк не пізніше 1 червня року, наступного за звітним, тобто регулярна річна інформація за 2012 рік повинна бути подана не пізніше 01.06.2013 р. у складі згідно п.1 глави 2 розділу V Положення №1591.

Суд зазначає, що станом на дату порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів ПАТ "Нижньогірський" неподана регулярна річна інформація за 2012 рік до Кримського територіального управління НКЦПФР.

Враховуюче вищевикладене суд вважає, що наклавши на відповідача штраф у розмірі 17000,00 грн. у зв'язку з невиконанням ним законодавства про цінні папери, а саме за неподання інформації, позивач діяв згідно з нормами законодавства, чинними на момент прийняття оскаржуваної постанови.

Суд зазначає, що факт допущення відповідачем порушення вимог ст.39-40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 р. №3480-IV (зі змінами та доповненнями) та вимог встановлених розділом V Положення №1591 підтверджується постановами №01/02/1738, №01/02/1739, №01/02/1740 від 02.09.2013 р. про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів та актами №199-КР-1-Е, №200-КР-1-Е, №201-КР-1-Е від 16 вересня 2013 р. про правопорушення на ринку цінних паперів.

Суд зазначає, що позивач просить стягнути з відповідача заборгованість зі сплати штрафів за невиконання постанов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №199-КР-1-Е від 23.09.2013 року на суму 17000,0 грн., №200-КР-1-Е від 23.09.2013 року на суму 17000,0 грн. та №201-КР-1-Е від 23.09.2013 року на суму 17000,0 грн., на загальну суму 51000,00 гривень.

Пунктом 3 р. XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.12 №1470 встановлено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до державного бюджету України.

З матеріалів вбачається, що на час вирішення справи, відповідачем постанови №199-КР-1-Е, №200-КР-1-Е, №201-КР-1-Е від 23.09.2013 року про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів не були оскаржені, штраф в розмірі 51000,00 грн. не сплачено.

Згідно ст.11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Оскільки товариство не розмістило регулярну річну інформацію за 2012 рік на веб-сайті загальнодоступної інформаційної бази даних Комісії про ринок цінних паперів за адресою: www.stockmarket.gov.ua, не опублікувало регулярну річну інформацію за 2012 рік в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії та не подало регулярну річну інформацію за 2012 рік до Кримського територіального управління НКЦПФР та, уповноважена особа комісії правомірно винесла постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, які вчинені в межах, у спосіб та на виконання покладених законодавством завдань.

За таких обставин, враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку про правомірність прийнятих відносно позивача постанов про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів.

Враховуючи наведене, суд вважає позовні вимоги заступника прокурора Нижньогірського району АР Крим в інтересах держави в особі Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку підтверджені наданими доказами, обґрунтованими, відповідаючими чинному законодавству, що є підставою для їх задоволення.

Згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягненню з відповідача.

Вступна та резолютивна частини постанови оголошені у судовому засіданні 13.02.2013 року, постанова у повному обсязі складена та підписана 17.02.2013 року.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Позовні вимоги задовольнити.

2.Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Нижньогірський" (ЄДРПОУ 00412978) заборгованість з штрафних санкцій на суму 51000,00 гривень (р/р 31118106700192, код платежу 21081100, отримувач ГУ ДКСУ в АР Крим м. Сімферополь, Державний бюджет України, УДКСУ у Нижньогірському районі АРК, МФО 824026, ОКПО 37956998).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення13.02.2014
Оприлюднено20.02.2014
Номер документу37189674
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/763/14

Постанова від 13.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні