Постанова
від 12.02.2014 по справі 801/722/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

12 лютого 2014 року Справа №801/722/14

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Трещової О.Р. , при секретарі Габовій Н.Г., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Сакської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів АР Крим

до Малого агропромислового підприємства "Колос"

про стягнення 54 302,87 грн.

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим надійшов адміністративний позов Сакської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів АР Крим до Малого агропромислового підприємства "Колос" про стягнення заборгованості перед бюджетом у розмірі 54 302,87 грн.

Адміністративний позов мотивований тим, що Малим агропромисловим підприємством "Колос" станом на день звернення позивача з позовом не сплачений податок на додану вартість, земельний податок та плата за надра у сумі 54302,87 гривень, що стало підставою для звернення позивача до суду.

Ухвалами суду від 24.01.2014 року відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження і справу призначено до судового розгляду.

У судове засідання представники сторін не з'явилися, повідомлені належним чином про час, дату судового розгляду. Представник позивача надіслав клопотання про розгляд справи за його відсутністю.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників сторін.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.3 КАС України справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова

чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п. 5 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Пунктом 7 ч.1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено коло суб'єктів владних повноважень, до яких віднесено орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п.п.41.1.1 п .41.1 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.

Отже, органи доходів і зборів у відносинах з суб'єктами господарювання, під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктами владних повноважень.

Таким чином, судом встановлено, що Сакська об'єднана державна податкова інспекції Головного управління Міндоходів АР Крим під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктом владних повноважень.

Відповідно до частини 1 статті 55 Господарського кодексу України суб'єктом господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків встановлених законом.

Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу України та зареєстровані в установленому законом порядку визнаються суб'єктами господарювання.

Мале агропромислове підприємство "Колос" є юридичною особою, яка зареєстрована 29.04.1991 року за №11331200000000336, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 16.12.2013 року.

Мале агропромислове підприємство "Колос" взято на облік платника податків у Сакської об'єднаної ДПІ в АР Крим з 27.09.1996 року за № 34, про що свідчить додаток реєстраційної картки.

Таким чином, судом встановлено, що Мале агропромислове підприємство "Колос" є суб'єктом господарювання, юридичною особою, платником податків, зобов'язане виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності, у тому числі стосовно належного нарахування та сплати податків.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (далі по тексту - ПК України).

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п. 46. 1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 ПК України).

Відповідно до п. 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Відповідно до пункту 31.11 статті 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Податковий агент зобов'язаний сплатити суму податкового зобов'язання (суму нарахованого (утриманого) податку), самостійно визначеного ним з доходу, що виплачується на користь платника податку - фізичної особи та за рахунок такої виплати, у строки, передбачені цим Кодексом.

Статтею 34 Податкового кодексу України встановлено, що податковим періодом може бути календарний рік, календарний квартал, календарний місяць, календарний день.

Порядок, підстави та строки сплати податку на додану вартість з 01.04.2011 року передбачені Податковим кодексом України №2755-VI від 02.12.2010 року.

Пунктом 203.1, ст.203 Податкового кодексу України встановлено, що податкова декларація з ПДВ подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідно до п.203.2 ст.203 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Відповідно до п.120.1 ст. 120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків) тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Судом встановлено, що 17.05.2012р. Сакською об'єднаною державною податковою інспекцією АР Крим ДПС на підставі п.200.10 ст. 200 розділу V Податкового кодексу України, в порядку ст.. 76 розділу ІІ Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за березень 2012 року Малого агропромислового підприємства «Колос»., код ЄДРПОУ 20716781.

В результаті перевірки складено Акт №305/1502/20716781 від 17.05.2012 року, з якого вбачається, що камеральною перевіркою МАП «Колос» встановлено порушення вимог п.п. 49.18.1 (49.18.2) п.49.18 ст. 49 розділу ІІ, п. 203.1 ст.203 розділу V Податкового кодексу України, а саме неподання податкової звітності з податку на додану вартість за березень 2012 року, граничний строк подання податкової декларації 20.04.2012 р.

Зазначений Акт було направлено на адресу відповідача, про що свідчить супровідний лист від 18.05.12 р. та отримано відповідачем 22.05.12 року, про що свідчить відмітка на повідомленні про вручення поштового відправлення.

Також встановлено, що на підставі акту перевірки №305/1502/20716781 від 17.05.2012 року позивачем прийнято податкове повідомлення - рішення №0000771502 від 08.06.2012 року, згідно з яким збільшено грошове зобов'язання з ПДВ у загальній сумі 170 грн., у тому числі 170 грн. - штрафні санкції.

Зазначене податкове повідомлення-рішення було надіслано на адресу відповідача та отримано ним 14.06.2012 р., про що свідчить відмітка на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення.

Як встановлено судом, відповідач не оскаржував податкове повідомлення-рішення №0000771502 від 08.06.2012 року, а тому, оскільки ця сума не оскаржувалась відповідачем, вона є узгодженою.

Судом встановлено, що податкове зобов'язання в розмірі 170 грн. відповідачем не сплачено.

Судом встановлено, що 02.07.2012 року Сакською об'єднаною державною податковою інспекцією АР Крим ДПС на підставі п.200.10 ст. 200 розділу V Податкового кодексу України, в порядку ст.. 76 розділу ІІ Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за квітень 2012 року Малого агропромислового підприємства «Колос»., код ЄДРПОУ 20716781.

В результаті перевірки складено Акт №483/1502/20716781 від 02.07.2012 р. з якого вбачається, що камеральною перевіркою МАП «Колос» встановлено порушення вимог п.п. 49.18.1 (49.18.2) п.49.18 ст. 49 розділу ІІ, п. 203.1 ст.203 розділу V Податкового кодексу України, а саме неподання податкової звітності з податку на додану вартість за квітень 2012 року, граничний строк подання податкової декларації 20.05.2012 р.

Зазначений Акт було направлено на адресу відповідача, про що свідчить супровідний лист від 03.07.12 р. та отримано відповідачем 10.07.12 року, про що свідчить відмітка на повідомленні про вручення поштового відправлення.

Також встановлено, що на підставі акту перевірки №483/1502/20716781 від 02.07.2012 року позивачем прийнято податкове повідомлення - рішення №0000931502 від 12.07.12 р., згідно з яким збільшено грошове зобов'язання з ПДВ у загальній сумі 1020,00 грн., у тому числі 1020,00 грн. - штрафні санкції.

Зазначене податкове повідомлення-рішення було надіслано на адресу відповідача та отримано ним 19.07.2012р., про що свідчить відмітка на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення.

Як встановлено судом, відповідач не оскаржував податкове повідомлення-рішення №0000931502 від 12.07.12 року, а тому, оскільки ця сума не оскаржувалась відповідачем, вона є узгодженою.

Судом встановлено, що податкове зобов'язання в розмірі 1020,00 грн. відповідачем не сплачено.

Судом встановлено, що 31.07.2012 року Сакською об'єднаною державною податковою інспекцією АР Крим ДПС на підставі п.200.10 ст. 200 розділу V Податкового кодексу України, в порядку ст.. 76 розділу ІІ Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за травень 2012 року Малого агропромислового підприємства «Колос»., код ЄДРПОУ 20716781.

В результаті перевірки складено Акт №540/1502/20716781 від 31.07.2012 р. з якого вбачається, що камеральною перевіркою МАП «Колос» встановлено порушення вимог п.п. 49.18.1 (49.18.2) п.49.18 ст. 49 розділу ІІ, п. 203.1 ст.203 розділу V Податкового кодексу України, а саме неподання податкової звітності з податку на додану вартість за травень 2012 року, граничний строк подання податкової декларації 20.06.2012 р.

Також встановлено, що на підставі акту перевірки №540/1502/20716781 від 31.07.2012 р. позивачем прийнято податкове повідомлення - рішення №0000951502 від 09.08.12 р., згідно з яким збільшено грошове зобов'язання з ПДВ у загальній сумі 1020,00 грн., у тому числі 1020,00 грн. - штрафні санкції.

Зазначене податкове повідомлення-рішення було надіслано на адресу відповідача та отримано ним 14.08.2012р., про що свідчить відмітка на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення.

Як встановлено судом, відповідач не оскаржував податкове повідомлення-рішення №0000951502 від 09.08.12 р., а тому, оскільки ця сума не оскаржувалась відповідачем, вона є узгодженою.

Судом встановлено, що податкове зобов'язання в розмірі 1020,00 грн. відповідачем не сплачено.

Судом встановлено, що 27.08.2012 року Сакською об'єднаною державною податковою інспекцією АР Крим ДПС на підставі п.200.10 ст. 200 розділу V Податкового кодексу України, в порядку ст.. 76 розділу ІІ Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за червень 2012 року Малого агропромислового підприємства «Колос»., код ЄДРПОУ 20716781.

В результаті перевірки складено Акт №613/1502/20716781 від 27.08.2012 р. з якого вбачається, що камеральною перевіркою МАП «Колос» встановлено порушення вимог п.п. 49.18.1 (49.18.2) п.49.18 ст. 49 розділу ІІ, п. 203.1 ст.203 розділу V Податкового кодексу України, а саме неподання податкової звітності з податку на додану вартість за червень 2012, граничний строк подання податкової декларації 20.07.2012 р.

Зазначений Акт було направлено на адресу відповідача, про що свідчить супровідний лист від 28.08.12 р. №2566/10/1502 та отримано відповідачем 31.08.2012 року, про що свідчить відмітка на повідомленні про вручення поштового відправлення.

Також встановлено, що на підставі акту перевірки №613/1502/20716781 від 27.08.2012 р. позивачем прийнято податкове повідомлення - рішення №0001061502 від 03.09.12 р., згідно з яким збільшено грошове зобов'язання з ПДВ у загальній сумі 1020,00 грн., у тому числі 1020,00 грн. - штрафні санкції.

Зазначене податкове повідомлення-рішення було надіслано на адресу відповідача та отримано ним 11.09.2012р., про що свідчить відмітка на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення.

Як встановлено судом, відповідач не оскаржував податкове повідомлення-рішення №0001061502 від 03.09.12 р., а тому, оскільки ця сума не оскаржувалась відповідачем, вона є узгодженою.

Судом встановлено, що податкове зобов'язання в розмірі 1020,00 грн. відповідачем не сплачено.

Судом встановлено, що на підставі податкової декларації з податку на додану вартість за жовтень 2011 р. від 14.11.2011 р., наданою МАП «Колос» до Сакської ОДПІ АР Крим ДПС, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 5645,00 грн., яка частково сплачена у розмірі 246,15 грн.

Судом встановлено, що МАП «Колос» самостійно визначена сума податку у розмірі 5398,85 грн. за жовтень 2011 року до теперішнього часу не сплачена.

Судом встановлено, що відповідачем була надана до Сакської ОДПІ АР Крим ДПС звітна податкова декларація з податку на додану вартість за листопад 2011 р., згідно якої він самостійно визначив податкове зобов'язання зі сплати податку в розмірі - 6139,00 грн.

Судом встановлено, що МАП «Колос» визначена сума податку у розмірі 6139,00 грн. до теперішнього часу не сплачена.

Судом встановлено, що відповідачем була надана до Сакської ОДПІ АР Крим ДПС звітна податкова декларація з податку на додану вартість за грудень 2011 р., згідно якої він самостійно визначив податкове зобов'язання зі сплати податку в розмірі - 13993,00 грн.

Судом встановлено, що МАП «Колос» визначена сума податку у розмірі 13993,00 грн. до теперішнього часу не сплачена.

Судом встановлено, що відповідачем була надана до Сакської ОДПІ АР Крим ДПС звітна податкова декларація з податку на додану вартість за січень 2012 р., згідно якої він самостійно визначив податкове зобов'язання зі сплати податку в розмірі - 1307,00 грн.

Судом встановлено, що МАП «Колос» визначена сума податку у розмірі 1307,00 грн. до теперішнього часу не сплачена.

На підставі вищевказаного, вбачається що остаточна сума податкового боргу відповідача за визначеними ним самостійно податковими зобов'язаннями з податку на додану вартість складає - 30067,85 грн. (5398,85 + 6139,00 + 13993,00 + 1307,00 + 170,00 + 1020,00 + 1020,00 + 1020,00 = 30067,85 грн.).

Отже, судом встановлено, що податкове зобов'язання в розмірі 30067,85 гривень розраховане позивачем вірно, узгоджене відповідачем, але своєчасно ним не сплачено, що підтверджується особовим рахунком, дослідженим в судовому засіданні

Порядок, підстави та строки сплати орендної плати за землю в 2010 року передбачені Законом України "Про плату за землю" від 03.07.1992 року № 2535 -ХІІ та Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року № 2181-III.

Відповідно до ст. 2 Закону України "Про плату за землю" від 03.07.1992 року № 2535 -ХІІ (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку чи орендної плати, що визначаються в залежності від грошової оцінки земель. Власники земельних ділянок (паїв) і землекористувачі згідно з ч.2 ст. 2 Закону України "Про плату за землю" сплачують земельний податок та орендну плату.

Відповідно до п. 4.1.1. статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.

Згідно зі ст. 14 Закону України "Про плату за землю" (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Відповідно до п. 5.1. статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Відповідно до п. п. 5.3.1 п.5.3 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Згідно зі п.п. 17.1.7 п. 17.1 ст..17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Платник податків сплачує один із зазначених у цьому підпункті штрафів відповідно до загального строку затримки незалежно від того, чи були застосовані штрафи, визначені у підпунктах 17.1.1 - 17.1.6 цього пункту, чи ні.

Порядок, підстави та строки сплати орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності з 2011 року передбачені Податковим кодексом України, що набрав чинності з 01.01.2011 року.

Пунктом 285.1 статті 285 Податкового кодексу України передбачено, що базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

Згідно з 286.2. ст.. 86 Податкового кодексу України Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Згідно із п.287.3. ст. 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до ст.. 126 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Згідно з п. 7 Перехідних положень Податкового кодексу України штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.

Штрафні санкції до платників єдиного податку за порушення у 2012 році порядку обчислення, правильності заповнення податкових декларацій платника єдиного податку та повноти сплати сум єдиного податку платниками не застосовуються.

Судом встановлено, що 30.11.2011 року Сакською об'єднаною державною податковою інспекцією АР Крим ДПС на підставі п.1 та п.3 ст.10 Закону України від 04.12.1990 року №509-ХІІ «Про державну податкову службу України» зі змінами та доповненнями , п.п. 20.1.4 п.20.1 та п.75.1 ст. 75 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VІ проведено камеральну перевірку податкової звітності з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності по терміну сплати 30.11.2010 р., 30.05.2011 р.

В результаті перевірки складено Акт №1265/1503/20716781 від 30.11.11 року з якого вбачається, що камеральною перевіркою МАП «Колос» встановлено порушення терміну сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з земельного податку протягом строку, визначеного п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5, п.п. 17.1.7 п.17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16, ст.. 49, п.57.1 ст. 57, п.п.287.3 ст. 287 Податкового кодексу України від 02.12.10 р. №2765-VІ, а саме несвоєчасна сплата орендної плти за жовтень 2010 року згідно декларації №44 від 14.01.10 року та орендної плати за квітень 2011 року згідно декларації №90000003781 від 10.01.2011 року.

Також встановлено, що на підставі акту перевірки №1265/1503/20716781 від 30.11.11 р. позивачем прийнято податкове повідомлення - рішення №0003441503 від 30.11.2011 р., згідно з яким МАП «Колос» зобов'язано сплатити штраф у розмірі 10 % у сумі 558,62 грн.

Зазначене податкове повідомлення-рішення було надіслано на адресу відповідача та отримано ним 30.11.11 р., про що свідчить підпис на корінці податкового повідомлення-рішення.

Як встановлено судом, відповідач не оскаржував податкове повідомлення-рішення №0003441503 від 30.11.2011р., а тому, оскільки ця сума не оскаржувалась відповідачем, вона є узгодженою.

Судом встановлено, що станом на день розгляду справи відповідачем сума податкового зобов`язання та штрафні санкції з орендної плати за землю в розмірі 558,62 грн. відповідачем не сплачено.

Судом встановлено, що відповідачем була надана до Сакської ОДПІ АРК ДПС звітна податкова декларація з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності № 9000003781 за 2011 р., згідно якої він самостійно визначив податкове зобов'язання зі сплати податку в розмірі - 73184,88 грн., з помісячною сплатою рівними частинами у розмірі - 6098,74 грн.

Відповідачем не було сплачено податкове зобов'язання за жовтень 2011р. в розмірі 6098,74 грн.. Дана сума грошового зобов'язання є самостійно узгодженою платником податків, та підлягає сплаті до Державного бюджету України.

Судом встановлено, що МАП «Колос» частково сплатило податкове зобов'язання з орендної плати за землю за жовтень 2011 року в розмірі 651,21 грн., що підтверджується розрахунком суми податкового боргу.

Відповідачем не було сплачено податкове зобов'язання за листопад 2011р. в розмірі 6098,74 грн.. Дана сума грошового зобов'язання є самостійно узгодженою платником податків, та підлягає сплаті до Державного бюджету України.

Також відповідачем не було сплачено податкове зобов'язання за грудень 2011р. в розмірі 6098,74 грн.. Дана сума грошового зобов'язання є самостійно узгодженою платником податків, та підлягає сплаті до Державного бюджету України.

Судом встановлено, що відповідачем була надана до Сакської ОДПІ АРК ДПС уточнююча податкова декларація з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності №39241 від 17.11.2011 р. за жовтень 2011 р., згідно якої нараховано до збільшення податкового зобов'язання по орендної платі за землі державної або комунальної власності в розмірі 6,10 грн.

Судом встановлено, що відповідачем зазначене податкове зобов'язання за жовтень 2011 р. в розмірі 6,10 грн. не погашено в повному розмірі.

На підставі вищевказаного, вбачається що остаточна сума податкового боргу відповідача за визначеними їм самостійно податковими зобов'язаннями з орендної плати за землю (податкова декларація за 2011 р. (жовтень, листопад та грудень місяці 2011 р.), уточнююча податкова декларація за жовтень 2011 р. та податкове повідомлення-рішення від 30.11.2011 року), складає - 18209,73 грн. (5447,53+6,10+6098,74+6098,74+558,62 = 18209,73).

Отже, судом встановлено, що податкове зобов'язання в розмірі 18209,73 гривень розраховане позивачем вірно, узгоджене відповідачем, але своєчасно ним не сплачено, що підтверджується особовим рахунком, дослідженим в судовому засіданні

Порядок, підстави та строки плати за користування надрами з 2011 р. визначений Розділом ХІ Податкового кодексу України, що набрав чинності з 01.01.2011 року.

Відповідно до ст. 263 ПК України плата за користування надрами - загальнодержавний платіж, який справляється у вигляді: плати за користування надрами для видобування корисних копалин; плати за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин.

Відповідно до п.п. 263.1.1. п.263.1 ст. 263 Податкового кодексу України платниками плати за користування надрами для видобування корисних копалин є суб'єкти господарювання, у тому числі громадяни України, іноземці та особи без громадянства, зареєстровані відповідно до закону як підприємці, які набули права користування об'єктом (ділянкою) надр на підставі отриманих спеціальних дозволів на користування надрами (далі - спеціальний дозвіл) в межах конкретних ділянок надр з метою провадження господарської діяльності з видобування корисних копалин, у тому числі під час геологічного вивчення (або геологічного вивчення з подальшою дослідно-промисловою розробкою) в межах зазначених у таких спеціальних дозволах об'єктах (ділянках) надр.

Згідно з п.п. 263.1.4. п.263.1 ст.263 Податкового кодексу України платником плати за користування надрами для видобування корисних копалин під час виконання договорів про спільну діяльність без утворення юридичної особи є уповноважена особа - один з учасників такого договору про спільну діяльність без утворення юридичної особи, на якого згідно з умовами договору про спільну діяльність без утворення юридичної особи покладено обов'язок нарахування, утримання та внесення податків і зборів до бюджету з єдиного поточного рахунку спільної діяльності (далі - уповноважена особа), та за умови, що один з учасників договору про спільну діяльність без утворення юридичної особи має відповідний спеціальний дозвіл.

Відповідно до п.п. 263.6.1. п. 263.1 ст. 263 ПК України вартість відповідного виду видобутої у податковому (звітному) періоді корисної копалини (мінеральної сировини) обчислюється платником для кожної ділянки надр на базових умовах поставки (склад готової продукції гірничодобувного підприємства) за більшою з таких її величин: за фактичними цінами реалізації відповідного виду видобутої корисної копалини (мінеральної сировини); за розрахунковою вартістю відповідного виду видобутої корисної копалини (мінеральної сировини), крім вуглеводневої сировини.

Відповідно до п.п. 263.11.1. п.263.11 ст.263 ПК України платник плати за користування надрами для видобування корисних копалин та уповноважена особа, визначена відповідно до підпункту 263.1.4 пункту 263.1 статті 263 цього Кодексу, до закінчення граничного строку подання податкових розрахунків, визначеного розділом II цього Кодексу, та за формою, встановленою відповідно до статті 46 цього Кодексу, подають за податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу, а при видобуванні вуглеводневої сировини, що дорівнює календарному місяцю, податкові розрахунки з плати за користування надрами для видобування корисних копалин до контролюючого органу: за місцезнаходженням ділянки надр, з якої видобуті корисні копалини, у разі розміщення такої ділянки надр у межах території України; за місцем обліку платника у разі розміщення ділянки надр, з якої видобуто корисні копалини, в межах континентального шельфу та/або виключної (морської) економічної зони України.

Згідно з п.п. 263.11.3. п.263.11 ст. 263 ПК України податкові розрахунки з плати за користування надрами для видобування корисних копалин подаються платником, починаючи з календарного кварталу, а при видобуванні вуглеводневої сировини з календарного місяця, що настає за кварталом/місяцем, у якому такий платник отримав спеціальний дозвіл.

Згідно з п.п. 263.12.1. п. 263.12 ст.263 Податкового кодексу України платник плати за користування надрами для видобування корисних копалин та уповноважена особа, визначена відповідно до підпункту 263.1.4 пункту 263.1 статті 263 цього Кодексу, протягом десяти календарних днів після закінчення граничного строку подання податкового розрахунку за податковий (звітний) період сплачують податкові зобов'язання у сумі, визначеній в розрахунку з плати, поданому ними контролюючому органу: за місцезнаходженням ділянки надр, з якої видобуті корисні копалини, у разі розміщення такої ділянки надр у межах території України; за місцем обліку платника у разі розміщення ділянки надр, з якої видобуто корисні копалини, в межах континентального шельфу та/або виключної (морської) економічної зони України.

Відповідно до п.п. 263.13.1. п. 263.13 ст. 263 ПК України платник несе відповідальність за правильність обчислення суми плати за користування надрами для видобування корисних копалин, повноту і своєчасність її внесення до бюджету, а також за своєчасність подання контролюючим органам відповідних розрахунків згідно з нормами цього Кодексу та інших законів України.

Судом встановлено, що 27.12.2011 року Сакською об'єднаною державною податковою інспекцією АР Крим ДПС на підставі п.1 та п.3 ст. 10 Закону України від 4.12.1990 року №509-ХІІ «Про державну податкову службу в Україні» зі змінами та доповненнями п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 та п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VІ з змінами та доповненнями було проведено камеральну перевірку декларації з плати за користування надрами для видобування корисних копалин по терміну сплати 19.11.2011 р..

В результаті перевірки складено Акт №1411/1503/20716781 від 27.12.11 року з якого вбачається, що камеральною перевіркою МАП «Колос» встановлено порушення терміну сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання по платі за користування надрами, нарахованого згідно Декларації №38073 від 08.11.2011 р. та уточнюючого розрахунку №39244 від 17.11.2011 р. (гранічний термін сплати -19.11.11 р., дата сплати - 15.12.11 р., кількість днів затримки сплати - 26 днів) в сумі 1087,32 грн. протягом строків, визначених п.п.16.1.4 п.16.1 ст. 16 , п.п.263.12 ст.263 Податкового кодексу України.

Зазначений акт був надісланий на адресу відповідача, про що свідчить супровідний лист від 27.12.11 р. №5984/10/150 та отриманий представником МАП «Колос» 04.01.2012 р., про що свідчить відмітка на повідомленні про вручення кореспонденції.

Також встановлено, що на підставі акту перевірки №1411/1503/20716781 від 27.12.11 р. позивачем прийнято податкове повідомлення - рішення №0000131503 від 12.01.12 р. , згідно з яким МАП «Колос» зобов'язано сплатити штраф у розмірі 10% грошового зобов'язання плати за користування надрами для видобування корисних копалин в розмірі 108,74 грн.

Зазначене повідомлення-рішення було направлено на адресу відповідача, про що свідчить супровідний лист від 12.01.12р. №142/10/1503 та отримано відповідачем 17.01.12 р., про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.

Судом встановлено, що станом на день розгляду справи відповідачем сума податкового зобов`язання в розмірі 108,74 грн. відповідачем не сплачено.

Судом встановлено, що 13.01.2012 року Сакською об'єднаною державною податковою інспекцією АР Крим ДПС на підставі п.1 та п.3 ст. 10 Закону України від 4.12.1990 року №509-ХІІ «Про державну податкову службу в Україні» зі змінами та доповненнями п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 та п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VІ з змінами та доповненнями було проведено камеральну перевірку декларації з плати за користування надрами для видобування корисних копалин по терміну сплати 19.11.2011 р. .

В результаті перевірки складено Акт №14/1503/20716781 від 13.01.12 року з якого вбачається, що камеральною перевіркою МАП «Колос» встановлено порушення терміну сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання по платі за користування надрами, нарахованого згідно Декларації №38071 від 08.11.2011 р. (гранічний термін сплати -19.11.11 р., дата сплати - 06.01.12 р., кількість днів затримки сплати - 48 днів) в сумі 1100 грн. протягом строків, визначених п.п.16.1.4 п.16.1 ст. 16 , п.п.263.12 ст.263 Податкового кодексу України

Зазначений акт був надісланий на адресу відповідача, про що свідчить супровідний лист від 13.01.12 р. №157/10/1503 та отриманий представником МАП «Колос» 24.01.12 р., про що свідчить відмітка на повідомленні про вручення кореспонденції.

Також встановлено, що на підставі акту перевірки №14/1503/20716781 від 13.01.12 р. позивачем прийнято податкове повідомлення - рішення №0000891503 від 01.02.12 р. , згідно з яким МАП «Колос» зобов'язано сплатити штраф у розмірі 20% грошового зобов'язання, погашеного з затримкою в розмірі 220,00 грн.

Зазначене повідомлення-рішення було направлено на адресу відповідача, про що свідчить супровідний лист від 01.02.12 р. №462/10/1503 та отримано відповідачем 07.02.12р., про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.

Судом встановлено, що станом на день розгляду справи відповідачем сума податкового зобов`язання в розмірі 220,00 грн. відповідачем не сплачено.

Судом встановлено, що відповідачем був наданий до Сакської ОДПІ АРК ДПС звітний податковий розрахунок з плати за користування надрами для видобування корисних копалин №48124 від 08.02.12 р. за 4 квартал 2011 року, згідно якого він самостійно визначив податкове зобов'язання з плати за надра в розмірі 436,12 грн.

Судом встановлено, що МАП «Колос» визначена сума податку у розмірі 436 грн. до теперішнього часу не сплачена.

Судом встановлено, що відповідачем був наданий до Сакської ОДПІ АРК ДПС звітний податковий розрахунок з плати за користування надрами для видобування корисних копалин №48136 від 08.02.12 р. за 4 квартал 2011 року, згідно якого він самостійно визначив податкове зобов'язання з плати за надра в розмірі 5260,43 грн.

Судом встановлено, що МАП «Колос» визначена сума податку у розмірі 5260,43 грн. до теперішнього часу не сплачена.

На підставі вищевказаного, вбачається що остаточна сума податкового боргу відповідача за визначеними їм самостійно податковими зобов'язаннями з плати за користування надрами для видобування корисних копалин та за нарахованими фінансовими санкціями (розрахунок по платі за надра №48124 за 4 квартал 2011 р., податкове-повідомлення рішення №000131503 від 12.01.12 р., розрахунок по платі за надра №48136 за 4 квартал 2011 р., податкове-повідомлення рішення №0000891503 від 01.02.12р.), складає - 6025,29 грн. (5260,43+220,00+436,12+108,74 = 6025,29).

Отже, судом встановлено, що податкове зобов'язання в розмірі 6025,29 гривень розраховане позивачем вірно, узгоджене відповідачем, але своєчасно ним не сплачено, що підтверджується особовим рахунком, дослідженим в судовому засіданні

Таким чином, загальна сума податкового боргу з податку на додану вартість, з орендної плати за землю та плати за надра складає 54302,87 грн.

Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з п.59.3 ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Відповідно до п.59.4 ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Проаналізувавши вищевикладене, суд приходить до висновку, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки орган державної податкової служби виносить податкову вимогу на суму такого податкового боргу.

Судом встановлено, що 06.12.2011 року на адресу відповідача надійшла податкова вимога від 24.11.2011 р. №424, згідно якої загальна сума податкового боргу платника податків за узгодженими грошовими зобов'язаннями станом на 24.11.2011 року становить 3162,85 грн., у тому числі за основним платежем - 3162,84 грн.

На підставі викладеного, суд вважає, що факт несплати відповідачем у встановленому законом порядку та строки суми податкового боргу з податку на додану вартість, з орендної плати за землю та плати за надра складає 54302,87 гривень є повністю доведеними позивачем та підтверджується доказами, дослідженими у судовому засіданні.

Пунктом 95.1 ст.95 ПК України встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п.95.3 ст.95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з п.95.4 ст.95 ПК України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, суд вирішуючи питання про погашення за рахунок платника податків податкового боргу, яке здійснюється шляхом стягнення коштів з рахунків банку або за рахунок готівки, приймає рішення про стягнення з боржника коштів в рахунок погашення податкового боргу.

Приймаючи до уваги, що податковий борг в розмірі 54302,87 гривень відповідачем станом на день розгляду справи не сплачений, позивачем повністю дотриманий порядок стягнення такого боргу, визначений Податковим кодексом України, суд відповідно до п.20.1.18 п.20.1 ст.20, ст.95 Податкового кодексу України вважає необхідним задовольнити позов шляхом стягнення з Малого агропромислового підприємства "Колос" коштів в рахунок погашення податкового боргу в сумі 54302,87 гривень.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Під час судового засідання, яке відбулось 12.02.2014 року були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАСУ постанову складено у повному обсязі 17.02.2014 року.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ

1.Позовні вимоги задовольнити.

2.Стягнути з Малого агропромислового підприємства "Колос" (ідентифікаційний код 20716781) кошти в рахунок погашення податкового боргу в сумі 54302,87 гривень.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення12.02.2014
Оприлюднено20.02.2014
Номер документу37189676
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/722/14

Постанова від 12.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні