ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
11 лютого 2014 року (о 12:41) Справа №801/10080/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В., за участю секретаря Цатурян С.О.
за участю представників сторін:
від позивача - Кудрян Н.Ю., паспорт НОМЕР_1, довіреність № 175 від 28.01.2013 року,
від відповідача - ОСОБА_2, паспорт НОМЕР_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Чорноморського районного центру зайнятості
до ОСОБА_2
про стягнення 11255,04 грн.
Суть спору: Чорноморський районний центр зайнятості (далі - позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом до ОСОБА_2 (далі відповідача) про стягнення незаконно отриманої допомоги по безробіттю у розмірі 11 255,04 грн.
Представник позивача у судовому засіданні 11.02.2014 року адміністративний позов підтримав у повному обсязі.
Відповідач у судовому засіданні 11.02.2014 року проти задоволення позову заперечував.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши представників сторін, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненнями суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до статті 34 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" № 1533-III від 02.03.2000 року в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин (далі - Закон № 1533), забезпечення збору страхових внесків, контроль правильності їх нарахування та своєчасності сплати віднесено до обов'язків Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття (далі Фонд).
Згідно з частиною другою статті 12 Закону № 1533, функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Правовий статус центрів зайнятості визначений Законом України "Про зайнятість населення" № 803-XII від 01.03.1991 року, що діяв на час виникнення спірних правовідносин (далі - Закон № 803), статтею 18 якого встановлено, що для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, створюється державна служба зайнятості, діяльність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.
Державна служба зайнятості складається з: Державного центру зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, центрів організації професійного навчання незайнятого населення і центрів професійної орієнтації населення, інспекцій по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення.
Отже, судом встановлено, що Чорноморський районний центр зайнятості є установою Державної служби зайнятості, та підпорядковується Міністерству праці та соціальної політики Автономної Республіки Крим, яке відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство праці та соціальної політики Автономної Республіки Крим, затвердженого Постановою Ради Міністрів Автономної Республіки Крим від 13.06.2005 року № 249, являється республіканським органом виконавчої влади.
Судом встановлено, що Чорноморський районний центр зайнятості, реалізуючи свої завдання та функції у відносинах з фізичними та юридичними особами є органом виконавчої влади та, відповідно, суб'єктом владних повноважень.
Судом встановлено, що центри зайнятості населення відносяться до робочих органів виконавчої дирекції Фонду, у той же час повноваження центрів зайнятості також визначені абзацом 9 пункту 2 статті 19 Закону № 803, відповідно до якого Державна служба зайнятості має право в установленому законодавством порядку подавати громадянам допомогу по безробіттю та матеріальну допомогу по безробіттю, припиняти і відкладати їх виплати.
Відповідно до п. 6 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2006 року № 357 (далі - Порядок) якщо відомості про доходи є недостовірними з вини особи, центри зайнятості припиняють відповідні виплати, а суми здійснених з дня призначення виплат стягуються з такої особи відповідно до пункту 7 цього Порядку.
Відповідно до п. 7 Порядку у разі відмови особи повернути кошти або відмови роботодавця відшкодувати кошти, а також у разі неповернення (невідшкодування) їх у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства.
Можливість вирішення спорів, які виникають у зв'язку зі застосуванням Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" саме у судовому порядку, визначена також статтею 39 зазначеного Закону.
Таким чином, судом встановлено, що Чорноморський районний центр зайнятості, являючись суб'єктом владних повноважень, відповідно до законодавства має право подавати до суду позовні заяви до фізичних та юридичних осіб щодо стягнення з громадян безпідставних виплат у вигляді допомоги по безробіттю.
Суд зазначає, що відповідно до ст. 6 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" право на матеріальне забезпечення на випадок безробіття (далі - забезпечення) та соціальні послуги мають застраховані особи.
Таким чином, судом встановлено, що відповідач відповідно до ст. 6 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" має право на матеріальне забезпечення на випадок безробіття та соціальні послуги.
Згідно зі ст. 25 Закону № 803 держава створює умови незайнятим громадянам у поновленні їх трудової діяльності та забезпечує їм виплату в установленому порядку допомоги по безробіттю.
Розміри та умови надання матеріального забезпечення на випадок безробіття визначаються Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".
Згідно зі ст. 7 Закону № 1533 одним з видів забезпечення за цим Законом є допомога по безробіттю, у тому числі одноразова її виплата для організації безробітним підприємницької діяльності.
Відповідно до п. 1 ст. 22 вищевказаного Закону застраховані особи, визнані у встановленому порядку безробітними, які протягом 12 місяців, що передували початку безробіття, працювали на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) не менше 26 календарних тижнів та сплачували страхові внески, мають право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу.
Згідно з п. 3 ст. 22 Закону № 1533 допомога по безробіттю виплачується з 8 дня після реєстрації застрахованої особи в установленому порядку в державній службі зайнятості.
Судом встановлено, що ОСОБА_2 перебував на обліку як безробітний в Чорноморському районному центру зайнятості у період з 16.11.2012 року по 27.09.2013 року, що підтверджується реєстраційною персональною карткою № 011912111600002.
23.11.2012 року ОСОБА_2 звернувся із заявою до Чорноморського районного центру зайнятості, в якій просить надати статус безробітного з виплатою допомоги по безробіттю відповідно до Законів України "Про зайнятість населення" та "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до вирішення питання про її працевлаштування", а також зазначив, що не зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, пенсію не отримує .
23.11.2012 року ОСОБА_2 надано статус безробітного.
Згідно з актом розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття " № 107 від 24.09.2013 року ОСОБА_2 14.01.2013 року уклав цивільно-правовий договір з ТОВ ТВП «Вадим» та незаконно отримав допомогу по безробіттю з 14.01.2013 року по 19.08.2013 року. В поясненнях до акту відповідач вказав, що він жодного договору цивільно-правового характеру не укладав, на зазначеному підприємстві не працював, винагороди не отримував.
27.09.2013 Чорноморським районним центром зайнятості видано наказ № НТ1309124 про зняття з обліку ОСОБА_2
Відповідно до ч.ч. 2, 3 ст. 36 Закону № 1533 застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення в наслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
26.09.2013 року ОСОБА_2 було направлено претензію, у якому Чорноморський районний центр зайнятості вимагає повернення коштів отриманих на матеріальне забезпечення по безробіттю в сумі 11255,04 грн. у зв'язку з тим, що було встановлено, що з 14.01.2013 року ОСОБА_2 уклав договір цивільно-правового характеру з ТОВ «ТВП Вадим», не повідомивши про це Чорноморський районний центр зайнятості.
30.09.2013 року позивач зі скаргою звернувся до Прокуратури АР Крим, де просив прийняти заходи реагування щодо факту підробки його підпису у цивільно-правовому договорі б/н від 14.01.2013 року.
29.10.2013 року ГУ МВС України в АР Крим надало відповідь на скаргу позивача, в якій зазначалось, що його звернення розглянуто, зареєстровано до журналу єдиного обліку Чорноморського РВ за № 2625 від 16.10.2013 року, порушено кримінальне провадження за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 358 КК України.
Судом були направлені запити до ГУ МВС України в АР Крим та Чорноморського РВ ГУ МВС України в АР Крим.
06.12.2013 року на адресу суду надійшла відповідь від ГУ МВС України в АР Крим, в якій зазначалось, що 06.11.2013 року кримінальне провадження № 12013130380001143 за запитом направлено до прокуратури Чорноморського району та після повернення якого буде призначена почеркознавча експертиза, щодо встановлення належності підпису на цивільно-правовому договорі. На час розгляду справи в матеріалах справи відсутні докази призначення почеркознавчої експертизи в зазначеному кримінальному провадженні.
У судовому засіданні позивач не заперечував, що здійснював будівельно-монтажні роботи на території військової частини А4290.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідачем не надано доказів повернення позивачу незаконно виплаченої допомоги з безробіття у сумі 11255,04 грн. У матеріалах справи наявні докази, які підтверджують отримання відповідачем винагороди в розмірі 802,90 грн. за виконану ним роботу, а саме: цивільно-правової договір від 14.01.2013 року, відомість про виплату грошей № ВЗП-0006 за січень 2013 року.
Враховуючи викладене, позов Чорноморського районного центру зайнятості є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягненню з відповідача. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати відшкодуванню не підлягають.
У судовому засіданні 11.02.2014 року оголошена вступна та резолютивна частини постанови, згідно зі ст. 160 КАСУ постанова складена у повному обсязі 14.02.2014 року.
Керуючись ст. ст. 94, 158-163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Стягнути з ОСОБА_2 на користь Чорноморського районного центру зайнятості (ЄДРПОУ 20708735, р/р 37173001000378 ГУДКС АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026) заборгованість у розмірі 11255,04 грн. (одинадцять тисяч двісті п'ятдесят п'ять грн. 04 коп.).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кірєєв Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 11.02.2014 |
Оприлюднено | 20.02.2014 |
Номер документу | 37189682 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні