Постанова
від 17.02.2014 по справі 805/1070/14
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 лютого 2014 року Справа № 805/1070/14

приміщення суду за адресою: м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

Донецькій окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чучка В.М., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Територіального управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області (Донецько-Макіївської державної регіональної гірничотехнічної інспекції) до державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» в особі відокремленого підрозділу «Шахта «Трудівська» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом зупинення проведення вентиляційного штрека 2 східної лави пл. 1-1,-

В С Т А Н О В И В:

Територіальне управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області (Донецько-Макіївська державна регіональна гірничотехнічна інспекція) (позивач) звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» в особі відокремленого підрозділу «Шахта «Трудівська» (відповідач) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом зупинення проведення вентиляційного штрека 2 східної лави пл. 1-1.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за результатами проведеної позапланової перевірки ВП «Шахта «Трудівська» ДП «ДВЕК» було виявлено 16 порушень нормативно-правових актів з охорони праці, з яких 15 створюють загрозу життю та здоров'ю людей. У зв'язку з наведеним позивач просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до ВП «Шахта «Трудівська» ДП «ДВЕК» зупинення проведення вентиляційного штрека 2 східної лави пл.1-1.

У відповідності до ч. 4 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Згідно до п. 1 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року N 408/2011, Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України.

Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.

За даними пошуку в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб, запис про проведення державної реєстрації державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» здійснено 02.09.2004 року за № 1 266 102 0000 000843, реєстраційна справа знаходиться в Реєстраційній службі Ворошиловського районного управління юстиції у м. Донецьку, ідентифікаційний код - 33161769, місцезнаходження - 83001, м. Донецьк, вул. Артема, буд. 63. Відокремлений підрозділ «Шахта «Трудівська» ДП «ДВЕК»: ЄДРПОУ 33341002, адреса місцезнаходження - 83039, Донецька область, м. Донецьк, Петровський район, вул. Раціоналізаторів, буд. 36.

Судом з матеріалів справи встановлено, що на підставі направлення від 21.12.2013 року № 11 та наказу від 21.12.2013 року № 2 Донецько-Макіївською державною регіональною гірничотехнічною інспекцією у вугільній промисловості 10 січня 2014 року проведено позапланову перевірку відокремленого підрозділу «Шахта «Трудівська» ДП «ДВЕК» з питань дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів праці та промислової безпеки при експлуатації Ь-31, підготовки 2 східної лави пл.. 1-1, про що складений акт від 10.01.2014 року № 025 П-8/3 (а.с. 10-11).

Під час перевірки СП «Шахта «Трудівська» ДП «ДВЕК» було виявлено 16 порушень нормативно-правових актів з охорони праці, з яких 15 створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Відповідно до вимог статті 38 Закону України «Про охорону праці» державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Згідно ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Частиною 7 статті 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» визначено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

За частиною 8 статті 7 цього Закону, припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Як зазначено вище за текстом даної постанови, під час перевірки на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки виявлені порушення, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 № 826, загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктом 2.26 Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників;порушень вимог Кодексу України про надра;відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.

Так, з метою запобігання нещасним випадкам, позивачем в зазначеному акті перевірки та припису від 10.01.2014 року запропоновано відповідачу про повне зупинення робіт (виробництва), зупинення робіт з проведення вентиляційного штрека 2 східної лави пласта 1-1 до повного усунення виявлених порушень (а.с. 13 на звороті).

Акт перевірки підписаний з боку відповідача заступником начальника дільниці Бабанським Р.П. без надання пояснень, зауважень або заперечень у графі акту перевірки «Пояснення, зауваження або заперечення щодо проведеного заходу та складеного Акта перевірки, що мають місце з боку суб'єкта господарювання» (а.с. 11 на звороті).

Пунктом 2.41 розділу ІІ «Організація і проведення державного нагляду» Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 № 826 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2011 року за № 1531/20269) встановлено, що перевірка виконання припису або усунення порушень, що призвели до заборони виконання робіт або виробництва чи обмеження виробництва, здійснюється шляхом проведення посадовою особою Держгірпромнагляду України, яка видала припис (розпорядження), позапланової перевірки. У разі якщо суб'єкт господарювання може підтвердити достовірність виконання розпорядчого документа актами та документацією суб'єкта господарювання (наказами, відомостями, довідками тощо), перевірка достовірності наданої суб'єктом господарювання інформації здійснюється без позапланової перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) за умови надання ним до відповідного органу Держгірпромнагляду України завірених у встановленому порядку копій цих документів.

Перевірка усунення виявлених порушень суб'єктом господарювання, зазначених у розпорядженні (приписі), за рішенням заступника Голови Держгірпромнагляду України або керівника (заступника керівника) територіального органу Держгірпромнагляду України може здійснюватися іншою посадовою особою Держгірпромнагляду України.

З зазначеної норми слідує, що право на підтвердження усунення порушень надано виключно посадовій особі Держгірпромнагляду України, а тому суд не має права перебирати на себе наведені цими нормами повноваження органу Держгірпромнагляду України.

Отже чинним законодавством у сфері державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці, прямо визначені вимоги до процедури, спрямованої на встановлення факту усунення порушень, тобто зазначені вище норми є імперативними та виключень не мають.

Разом з тим, згідно ст. 21 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» суб'єкт господарювання має право звернутися до відповідного центрального органу виконавчої влади або до суду щодо оскарження рішень органів державного нагляду (контролю).

У разі надходження такого звернення суб'єкта господарювання відповідний центральний орган виконавчої влади зобов'язаний розглянути його в установленому законом порядку.

Дана норма також кореспондується з пунктом 2. 29 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 № 826.

В матеріалах справи відсутні докази оскарження відповідачем рішення позивача (акту перевірки) до центрального органу виконавчої влади або у судовому порядку.

Відповідно до п. 5 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Згідно з п. 10 ч. 1 ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України, негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Таким чином, з урахуванням наведених вище норм та викладених обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Крім того, суд зазначає, що ст. 106 Кодексом адміністративного судочинства України та ст. 3 Законом України «Про судовий збір» передбачений обов'язок позивача сплатити судовий збір у належному розмірі під час подання адміністративного позову.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 24 січня 2014 року судом задоволено клопотання позивача про відстрочення сплати судового збору Територіальному управлінню державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області (Донецько-Макіївській державній регіональній гірничотехнічній інспекції) до ухвалення рішення по справі. На момент ухвалення рішення судовий збір залишається несплаченим.

Відповідно до ч.4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Таким чином, судовий збір у розмірі 73,08 грн. підлягає стягненню з позивача на користь Державного бюджету України.

Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158 - 162, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов Територіального управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області (Донецько-Макіївської державної регіональної гірничотехнічної інспекції) до державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» в особі відокремленого підрозділу «Шахта «Трудівська» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом зупинення проведення вентиляційного штрека 2 східної лави пл. 1-1 - задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» (ідентифікаційний код - 33161769, місцезнаходження - 83001, м. Донецьк, вул. Артема, буд. 63) в особі відокремленого підрозділу «Шахта «Трудівська» (ідентифікаційний код - 33341002, адреса місцезнаходження - 83039, Донецька область, м. Донецьк, Петровський район, вул. Раціоналізаторів, буд. 36) шляхом зупинення проведення вентиляційного штрека 2 східної лави пл. 1-1.

Стягнути з Територіального управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області (Донецько-Макіївської державної регіональної гірничотехнічної інспекції у вугільній промисловості), код ЄДРПОУ 37968280, на користь Державного бюджету України (р/р 31217206784005, банк отримувача - ГУ ДКСУ у Донецькій області, МФО банку - 834016, ЄДРПОУ отримувача - 38034015) судовий збір у сумі 73,08 грн. (сімдесят три грн. 08 коп.)

Постанова в частині застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до відповідача підлягає негайному виконанню.

Постанову виготовлено у нарадчій кімнаті 17 лютого 2014 року.

Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання копії постанови, з подачею копій апеляційної скарги відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Суддя Чучко В.М.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.02.2014
Оприлюднено20.02.2014
Номер документу37207802
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/1070/14

Постанова від 17.02.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні