Постанова
від 10.02.2014 по справі 801/10840/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

10 лютого 2014 року (10:16) Справа №801/10840/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Алексєєваої Т.В., при секретарі судового засідання Могильної А.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Об'єднання Технохімкомплект"

до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим

про визнання незаконними дій та скасування рішення.

за участі:

представника позивача - Кара В.О., довіреність № б/н від 14.01.2014, паспорт НОМЕР_1;

представник відповідача - не з'явився;

Обставини справи: Товариство з обмеженою відповідальністю "Об'єднання Технохімкомплект" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в м. Сімферополь АР Крим про визнання дій з винесення рішення від 05.11.2013 р. № 46/15.2 про анулювання реєстрації позивача платником податку на додану вартість незаконними, скасування рішення відповідача від 05.11.2013 р. № 46/15.2 про анулювання реєстрацію позивача як платника податку на додану вартість.

Ухвалою суду від 10.12.2013 року відповідача по справі № 801/10840/13-а - Державну податкову інспекцію у м. Сімферополі АР Крим замінено на належного - Державну податкову інспекцію у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим.

У судовому засіданні 10.02.2014 року представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату та місце розгляду справи повідомлений, що підтверджується розпискою, надав клопотання про розгляд справи без участі представника.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, враховуючи, що адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу за наявними у ній матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Об'єднання Технохімкомплект" є юридичною особою, яка зареєстрована Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 27.10.1992 року, код за ЄДРПОУ 19183061.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Об'єднання Технохімкомплект" отримало свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість № 00879615 від 24.11.2003 року (а.с. 21).

Комісією, утвореною на підставі наказу № 1032 Державної податкової інспекції в м. Сімферополі ГУ Міндоходів АР Крим від 05.11.2013 року 11.11.2013 року було прийнято рішення № 46/15.2 про анулювання реєстрації ТОВ "Об'єднання Технохімкомплект" платником податку на додану вартість у зв'язку з порушенням позивачем п.п. "г" п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України, що виразилось у неподанні позивачем податкової декларації з податку на додану вартість за лютий 2013 року та подання протягом періоду з жовтня 2012 року по вересень 2013 року декларацій, які свідчать про відсутність постачання /придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи кредиту, що, як вказано у рішення № 46/15.2, підтверджено актом перевірки № 101/22.7/19183061 від 30.10.2013 року та реєстром податкових накладних № 150/15.2 від 06.11.2013 року (а.с. 22-23).

Позивач не погодився з прийнятим рішенням ТОВ "Об'єднання Технохімкомплект" оскаржило його до суду.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно.

Вирішуючи справу стосовно позовних вимог щодо визнання протиправним та скасування рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Об'єднання Технохімкомплект", оформлене рішенням №46/15.2, суд зобов'язаний перевірити чи відповідає це рішення вимогам діючого законодавства.

Поняття платників ПДВ, порядок, підстави та строки реєстрації осіб платниками ПДВ, строки сплати податку на додану вартість, надання податкової звітності, анулювання реєстрації встановлені Податковим кодексом України та визначаються Законом України від 15.05.2003.

Відповідно до підпунктів 183.12, 183.13, 183.13.1 статті 183 Податкового кодексу України центральний орган державної податкової служби веде реєстр платників податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих як платники податку. Для інформування платників податку центральний орган державної податкової служби щодекади оприлюднює на своєму веб-сайті: дані з реєстру платників податку із зазначенням найменування або прізвища, імені та по батькові платника податку, дати податкової реєстрації, індивідуального податкового номера, номера свідоцтва про реєстрацію платника податку, дати початку його дії.

Згідно п. 12.2 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010 N 979 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.12.2010 за N 1439/18734 (далі - Порядок) підрозділи органу державної податкової служби:

стосовно платників податків, якими не подано у встановлені законом терміни податкові декларації (звіти, розрахунки), у порядку, передбаченому законодавством, самостійно визначають суму грошового зобов'язання, проводять роботу з узгодження грошового зобов'язання та інші заходи;

стосовно платників податків, які мають податковий борг, у порядку, передбаченому законодавством, здійснюють заходи з погашення податкового боргу.

У рамках проведення цих заходів, а також при призначенні чи проведенні будь-якого виду перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками органів державної податкової служби здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб.

Судом встановлено, що відповідач подавав податкові декларації з податку на додану вартість протягом періоду з жовтня 2012 року по вересень 2013 року, а саме:

- декларація з податку на додану вартість за жовтень 2012 року (а.с. 77-79) реєстраційний номер документу за реєстром податкового органу 9072802020 дата прийому 19.11.2012 року, згідно декларації обсяги постачання (без податку на додану вартість) складають 7567,00 грн., сума податку на додану вартість складає 1513,00 грн.;

- декларація з податку на додану вартість за листопад 2012 року (а.с. 73-75) реєстраційний номер документу за реєстром податкового органу 9079524243 дата прийому 17.12.2012 року, згідно декларації обсяги постачання (без податку на додану вартість) складають 4167,00 грн., сума податку на додану вартість складає 833,00 грн.;

- декларація з податку на додану вартість за грудень 2012 року (а.с. 69-71) реєстраційний номер документу за реєстром податкового органу 9084741436 дата прийому 16.01.2013 року, згідно декларації обсяги постачання (без податку на додану вартість) складають 17416,00 грн., сума податку на додану вартість складає 3483,00 грн.;

- декларація з податку на додану вартість за січень 2013 року (а.с. 65-67) реєстраційний номер документу за реєстром податкового органу 9006831663 дата прийому 15.02.2013 року, згідно декларації обсяги постачання (без податку на додану вартість) складають 15883,00 грн., сума податку на додану вартість складає 3177,00 грн.;

- декларація з податку на додану вартість за березень 2013 року (а.с. 60-63) реєстраційний номер документу за реєстром податкового органу 9023291566 дата прийому 23.04.2013 року, згідно декларації обсяги постачання (без податку на додану вартість) складають 00 грн., сума податку на додану вартість складає 00 грн.;

- декларація з податку на додану вартість за квітень 2013 року (а.с. 55-58) реєстраційний номер документу за реєстром податкового органу 9036933495 дата прийому 20.06.2013 року, згідно декларації обсяги постачання (без податку на додану вартість) складають 00 грн., сума податку на додану вартість складає 00 грн.;

- декларація з податку на додану вартість за травень 2013 року (а.с. 50-53) реєстраційний номер документу за реєстром податкового органу 9036865444 дата прийому 21.06.2013 року, згідно декларації обсяги постачання (без податку на додану вартість) складають 00 грн., сума податку на додану вартість складає 00 грн.;

- декларація з податку на додану вартість за червень 2013 року (а.с. 45-48) реєстраційний номер документу за реєстром податкового органу 9043886516 дата прийому 19.07.2013 року, згідно декларації обсяги постачання (без податку на додану вартість) складають 4958257,00 грн., сума податку на додану вартість складає 991651,00 грн.;

- декларація з податку на додану вартість за липень 2013 року (а.с. 40-43) реєстраційний номер документу за реєстром податкового органу 9051490624 дата прийому 19.08.2013 року, згідно декларації обсяги постачання (без податку на додану вартість) складають 00 грн., сума податку на додану вартість складає 00 грн.;

- декларація з податку на додану вартість за серпень 2013 року (а.с. 35-38) реєстраційний номер документу за реєстром податкового органу 9072802020 дата прийому 19.09.2013 року, згідно декларації обсяги постачання (без податку на додану вартість) складають 1295000,00 грн., сума податку на додану вартість складає 259000,00 грн.;

- декларація з податку на додану вартість за вересень 2013 року (а.с. 30-33) реєстраційний номер документу за реєстром податкового органу 9064110937 дата прийому 13.10.2013 року, згідно декларації обсяги постачання (без податку на додану вартість) складають 00 грн., сума податку на додану вартість складає 00 грн.

На підставі досліджених судом декларацій з податку на додану вартість судом зроблено висновок про, що у період з жовтня 2012 року по вересень 2013 року позивачем задекларовано обсяг постачання (без податку на додану вартість) у загальній сумі 6298290,00 грн., сума податку на додану вартість за вказаний період складає 1259657,00 грн., відсутність постачання/придбання товарів, згідно вказаних декларації, була у позивача виключно у період з березня 2012 року по травень 2012 року та у вересні 2013 року.

З урахуванням викладеного, суд зазначає, що висновок відповідача стосовно подання позивачем протягом періоду з жовтня 2012 року по вересень 2013 року декларацій, які свідчать про відсутність постачання /придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи кредиту є хибним та не підтверджується деклараціями Товариства з обмеженою відповідальністю "Об'єднання Технохімкомплект" за вказаний період.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Об'єднання Технохімкомплект" не заперечує, що ним не була подана до податкового органу декларація з податку на додану вартість за лютий 2013 рік.

Відповідно до п. 184.1. ст. 184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо:

а) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку протягом попередніх 12 місяців, подала заяву про анулювання реєстрації, якщо загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг, що надаються такою особою, за останні 12 календарних місяців була меншою від суми, визначеної статтею 181 цього Кодексу, за умови сплати суми податкових зобов'язань у випадках, визначених цим розділом;

б) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку, прийняла рішення про припинення та затвердила ліквідаційний баланс, передавальний акт або розподільчий баланс відповідно до законодавства за умови сплати суми податкових зобов'язань із податку у випадках, визначених цим розділом;

в) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку, реєструється як платник єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати податку на додану вартість;

г) особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту;

ґ) установчі документи будь-якої особи, зареєстрованої як платник податку, визнані рішенням суду недійсними;

д) господарським судом винесено ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута;

е) платник податку ліквідується за рішенням суду (фізична особа позбувається статусу суб'єкта господарювання) або особу звільнено від сплати податку чи її податкову реєстрацію анульовано (скасовано, визнано недійсною) за рішенням суду;

є) фізична особа, зареєстрована як платник податку, померла, її оголошено померлою, визнано недієздатною або безвісно відсутньою, обмежено її цивільну дієздатність;

ж) в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу;

з) припинено дію договору про спільну діяльність, договору управління майном, угоди про розподіл продукції (для платників податку, зазначених у підпунктах 4, 5 і 8 пункту 180.1 статті 180 цього Кодексу) або закінчився строк, на який утворено особу, зареєстровану як платник податку.

Відповідно до п. 184.2. ст. 184 Податкового кодексу України анулювання реєстрації на підставі, визначеній у підпункті "а" пункту 184.1 цієї статті, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у підпунктах "б"-"з" пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.

Суд зазначає, що вимогами чинного законодавства передбачено право контролюючого органу приймати самостійне рішення про анулювання реєстрації платника податку, у зв'язку з чим позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Об'єднання Технохімкомплект" про визнання дій Державної податкової інспекції в м. Сімферополь АР Крим з винесення рішення від 05.11.2013 р. № 46/15.2 про анулювання реєстрації позивача платником податку на додану вартість незаконними не підлягають задоволенню.

Досліджуючи правомірність рішення від 05.11.2013 р. № 46/15.2 про анулювання реєстрації позивача платником податку на додану вартість та відповідність його вимогам діючого законодавства, суд зазначає наступне.

Пункт 184.1. ст. 184 Податкового кодексу України містить вичерпаний перелік підстав для анулювання реєстрації платника податку.

В ході розгляду справи судом встановлено, що висновки Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим про подання Товариством з обмеженою відповідальністю "Об'єднання Технохімкомплект " протягом періоду з жовтня 2012 року по вересень 2013 року декларацій, які свідчать про відсутність постачання /придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи кредиту не підтверджуються документами податкової звітності відповідача.

На підставі викладеного суд вважає, що відповідачем не доведено законність при прийнятті рішення від 05.11.2013 р. № 46/15.2 про анулювання реєстрації позивача платником податку на додану вартість застосування підстав, визначених у п.п. г) п. 184.1. ст. 184 Податкового кодексу України, а саме того, що ТОВ "Об'єднання Технохімкомплект " - платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.

Відповідно до статті 71 Податкового кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Державною податковою інспекцією у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим не надано доказів підтверджуючих правомірність рішення від 05.11.2013 р. № 46/15.2 про анулювання реєстрації позивача платником податку на додану вартість ТОВ "Об'єднання Технохімкомплект ", у зв'язку з чим, суд вважає, що позовні вимоги ТОВ "Об'єднання Технохімкомплект " стосовно скасування рішення від 05.11.2013 р. № 46/15.2 про анулювання реєстрації платником податку на додану вартість ТОВ "Об'єднання Технохімкомплект " обгрунтовані та підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

У судовому засіданні 10.02.2014 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови складено 14.02.2014 року.

Керуючись ст. ст. 94, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Скасувати рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополь АР Крим від 05.11.2013 р. № 46/15.2 про анулювання реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю "Об'єднання Технохімкомплект" платником податку на додану вартість.

3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Об'єднання Технохімкомплект" (95011, м. Сімферополь, вул. Козлова, 45-а, ЄДРПОУ 19183061) суму сплаченого судового збору у розмірі 34,41 грн.

4. У задоволенні інших позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Алексєєва Т.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення10.02.2014
Оприлюднено20.02.2014
Номер документу37230133
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/10840/13-а

Постанова від 10.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Алексєєва Т.В.

Постанова від 10.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Алексєєва Т.В.

Ухвала від 20.01.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Алексєєва Т.В.

Ухвала від 28.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Алексєєва Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні