cpg1251
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18.02.2014 року Справа № 34/5005/8846/2012
Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Вечірка І.О. (доповідач)
суддів : Кузнецова В.О., Тищик І.В.
секретар: Ситникова М.Ю.
представники сторін:
від скаржника: Гармаш О.О., представник, довіреність № 733/9/04-64-10-024 від 13.01.14;
інші учасники провадження у справі в судове засідання не з'явились, про час та місце судового засідання повідомлені належним чином.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міністерства доходів і зборів України у Дніпропетровській області
на ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 21.01.2014 року
у справі № 34/5005/8846/2012
за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Опт Юніторг", м. Дніпропетровськ
до боржника Приватного підприємства "Дніпрянка Плюс", м. Дніпропетровськ
про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 21.01.2014 року у справі № 34/5005/8846/2012 (суддя Калиниченко Л.М.) затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора Приватного підприємства "Дніпрянка Плюс", м. Дніпропетровськ. Ліквідовано юридичну особу - Приватне підприємство "Дніпрянка Плюс", м. Дніпропетровськ. Згідно пункту 6 статті 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ухвалено вважати погашеними вимоги: Товариства з обмеженою відповідальністю "Опт Юніторг", м. Дніпропетровськ на суму 133 426,96 грн. Припинено повноваження ліквідатора ініціюючого кредитора - Товариства з обмеженою відповідальністю "Опт Юніторг", м. Дніпропетровськ. Провадження у справі припинено.
Не погодившись з вказаною ухвалою, Лівобережна об'єднана державна податкова інспекція м. Дніпропетровська Головного управління Міністерства доходів і зборів України у Дніпропетровській області подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 21.01.2014 року у даній справі.
Апеляційна скарга мотивована тим, що:
- ліквідація боржника унеможливлює виконання податковими органами покладених на них законодавством обов'язків щодо проведення позапланової документальної перевірки;
- ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 02.12.2013 року необґрунтовано відмовлено у визнанні грошових вимог Лівобережної ОДПІ м. Дніпропетровська.
Ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 06.02.2014 року апеляційну скаргу прийнято до розгляду, розгляд справи призначено у судовому засіданні на 18.02.2014 року.
Представник скаржника в судовому засіданні надав пояснення в обґрунтування доводів апеляційної скарги.
Інші учасники провадження у справі наданими їм процесуальними правами не скористалися та не забезпечили явку в судове засідання своїх повноважних представників, хоча про час та місце судового засідання повідомлені належним чином.
Беручи до уваги, що неявка інших учасників провадження у справі не перешкоджає перегляду справи по суті, матеріали справи є достатніми для розгляду апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку про розгляд справи по суті у відсутності вказаних учасників.
Заслухавши пояснення представника скаржника, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши повноту з'ясування та доведеність всіх обставин, що мають значення для справи судова колегія апеляційного господарського суду приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступного.
Провадження у справі про банкрутство Приватного підприємства "Дніпрянка Плюс", м. Дніпропетровськ порушено ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 16.10.2012 року за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Опт Юніторг" на підставі статті 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (т. 1, а. с. 1).
Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 24.10.2012 року Приватне підприємство "Дніпрянка Плюс", м. Дніпропетровськ визнано банкрутом. Відкрито ліквідаційну процедуру у справі строком на 3 місяці (до 24.01.2013 року). Ліквідатором банкрута призначено ініціюючого кредитора - Товариство з обмеженою відповідальністю "Опт Юніторг", якого зобов'язано вчинити певні дії (т. 1, а. с. 39-41).
10.11.2012 року в газеті "Урядовий кур'єр" № 207 (4851) опубліковано оголошення про визнання боржника банкрутом та відкриття відносно нього ліквідаційної процедури (т. 1, а. с. 124).
08.11.2012 року до господарського суду Дніпропетровської області від Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська надійшло клопотання від 06.11.2012 року про не затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу до проведення позапланової перевірки та надання суду доказів, які підтверджують факт проведення перевірки (т. 1, а. с. 54).
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 28.03.2013 року в задоволенні клопотання Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська від 08.11.2012 року відмовлено. Затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора ПП "Дніпрянка Плюс", м. Дніпропетровськ. Ліквідовано юридичну особу - ПП "Дніпрянка Плюс", м. Дніпропетровськ. Провадження у справі припинено (т. 1, а. с. 193-195).
Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 29.04.2013 року ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 28.03.2013 року залишено без змін (т. 1, а. с. 206 -208).
Постановою Вищого господарського суду України від 16.07.2013 року постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 29.04.2013 року та ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 28.03.2013 року скасовано. Справу направлено на новий розгляд до господарського суду Дніпропетровської області на стадію ліквідаційної процедури (т. 2, а. с. 23-27).
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 01.08.2013 року суддею Калиниченко Л.М. справу прийнято до свого провадження. Зобов'язано ліквідатора - ініціюючого кредитора ТОВ "Опт Юніторг" усунути недоліки, викладені в постанові Вищого господарського суду України від 16.07.2013 року. Строк ліквідаційної процедури та повноваження ліквідатора - ініціюючого кредитора ТОВ "Опт Юніторг" продовжено до 01.10.2013 року (т. 2, а. с. 35).
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 11.09.2013 року призначено судове засідання на 15.10.2013 року для розгляду заяви Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська від 06.03.2013 року про збільшення грошових вимог на суму 510,00 грн. Зобов'язано Лівобережну МДПІ м.Дніпропетровська надати у судове засідання: докази щодо надсилання ліквідатору ПП "Дніпрянка Плюс" - ініціюючому кредитору ТОВ "Опт Юніторг" повідомлення щодо проведення перевірки підприємства банкрута, яка відбулась 10.12.2012 року (поштове повідомлення з відміткою про вручення); докази надсилання першої та другої податкової вимоги на адресу банкрута від 01.01.2013 року (з поштовим повідомленням про вручення); копію наказу Лівобережної МДПІ м, Дніпропетровська щодо здійснення позапланової перевірки, відповідно до вимог пункту 78.1.7 статті 78 Податкового кодексу України; докази надсилання на адресу банкрута повідомлення про здійснення позапланової перевірки (поштове повідомлення про вручення); докази про звернення до суду з заявою про відкриття банківської таємниці підприємства банкрута (т. 2, а. с. 45-47).
29.10.2013 року Лівобережною ОДПІ м. Дніпропетровська надано суду копії Наказу Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська № 987 від 01.11.2012 року про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП "Дніпрянка Плюс" (т. 2, а. с. 68); Акту Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська № 4658/23/3657518 від 01.11.2012 року щодо не встановлення місцезнаходження платника податків ПП "Дніпрянка Плюс" (т. 2, а. с. 69); Акту Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська № 4674/23/3657518 від 01.11.2012 року щодо неможливості проведення позапланової виїзної перевірки ПП "Дніпрянка Плюс" (т. 2, а. с. 70); конверту поштового відправлення Лівобережної МДПІ на адресу ПП "Дніпрянка Плюс", фіскального чеку № 4099 від 09.11.2011 року, корінця податкової вимоги форми "Ю" від 01.11.2011 року (т. 2, а. с. 71); заяви Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська № 29450/10/10-011 від 20.11.2012 року про розкриття інформації, що містить банківську таємницю щодо ПП "Дніпрянка Плюс" (т. 2, а. с. 72-75); довідки ВПМ Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська № 2962 від 08.11.2012 року про встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків - ПП "Дніпрянка Плюс" (т. 2, а. с. 76).
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 29.10.2013 року призначено судове засідання на 19.11.2013 року (т. 2, а. с. 84-87).
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 19.11.2013 року задоволено усне клопотання Лівобережної ОДПІ м. Дніпропетровська щодо відкладення розгляду спірних грошових вимог (т. 2, а. с. 107-109).
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області 02.12.2013 року, в тому числі відмовлено у задоволенні заяв Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міністерства доходів і зборів України у Дніпропетровській області про визнання кредитором за № 30698/10/10-014 від 29.11.2012 року на суму 3 758,97 грн. та № б/н від 06.03.2013 року на суму 510,00 грн. (т. 2, а. с. 117-120).
Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 06.02.2014 року апеляційну скаргу Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міністерства доходів і зборів України у Дніпропетровській області задоволено частково. Ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 02.12.2013 року скасовано в частині відмови у задоволенні вимог Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міністерства доходів і зборів України у Дніпропетровській області до Приватного підприємства ""Дніпрянка Плюс" на суму 2 500,00 грн. Прийнято в цій частині нове рішення. Визнано вимоги Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міністерства доходів і зборів України у Дніпропетровській області до Приватного підприємства "Дніпрянка Плюс" на суму 2 500,00 грн. В решті ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 02.12.2013 року в частині відмови у задоволенні заяв Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міністерства доходів і зборів України у Дніпропетровській області № 30698/10/10-014 від 29.11.2012 року та № б/н від 06.03.2013 року з вимогами до Приватного підприємства "Дніпрянка Плюс" залишено без змін (т. 2, а. с. 181-185).
11.12.2013 року ліквідатором подано на затвердження суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута (т. 2, а. с. 122-143).
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 12.12.2013 року призначено підсумкове засідання на 21.01.2014 року (т. 2, а. с. 144).
За результатами підсумкового засідання господарським судом Дніпропетровської області 21.01.2014 року винесена ухвала про затвердження ліквідаційного балансу та звіту ліквідатора, ліквідацію юридичної особи - Приватного підприємства "Дніпрянка Плюс", а також припинення провадження у справі (т. 2, а. с. 149-152).
Розглядаючи питання про законність та обґрунтованість ухвали господарського суду від 21.01.2014 року, колегія суддів апеляційного господарського суду враховує наступне.
Згідно із пунктом 1-1 Прикінцевих та перехідних положень (Х розділ) Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі - Закон) (в редакції, що діє з 19.01.2013 року) положення цього Закону застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких порушено після набрання чинності цим Законом. Оскільки провадження у даній справі було порушено 16.10.2012 року, то при розгляді справи судом застосовуються норми Закону в редакції, що діяла станом на 18.01.2013 року.
Відповідно до статті 4-1 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Згідно з частиною 1 статті 5 Закону провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу є за своєю правовою природою судовим рішенням, яке підсумовує хід ліквідаційної процедури, в якому необхідно повно відобразити обставини, що мають значення для даної справи (вчинення належних дій по виявленню активів та пасивів боржника, зокрема, виявлення ліквідатором кредиторів та дотримання їх процесуальних прав під час розгляду їх грошових вимог, доведення неможливості відновлення платоспроможності боржника внаслідок вжитих ліквідатором заходів, доведення неможливості задоволення визначених ліквідатором вимог кредиторів з наслідками його ліквідації), висновки суду про встановлені обставини і їх правові наслідки повинні бути вичерпними, відповідати дійсності та підтверджуватися достовірними доказам, дослідженими в судовому засіданні.
Разом з тим, ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу є судовим актом, який не тільки встановлює обставини відсутності майна боржника для задоволення вимог кредиторів, дає оцінку повноті дій ліквідатора в ході ліквідаційної процедури, але також підсумовує хід процедури банкрутства та припиняє провадження у справі про банкрутство.
В зв'язку з цим, у підсумковому засіданні суду необхідно дати оцінку в цілому здійсненій процедурі банкрутства, а у випадку, якщо судом першої інстанції не досліджувались обставини обґрунтованості порушення провадження у справі про банкрутство при введенні ліквідаційної процедури - дати їм оцінку в судовому засіданні при затвердженні звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 12.10.2012 року до реєстру 09.10.2012 року внесено запис про те, що Приватне підприємство "Дніпрянка Плюс" відсутнє за його місцезнаходженням (т. 1, а. с. 16-18).
Управління з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Дніпропетровської міської ради листом № 11/27-565 від 26.10.2012 року повідомило господарський суд про те, що запис про відсутність юридичної особи - Приватного підприємства "Дніпрянка Плюс" за її місцезнаходженням внесено на підставі отриманого від районної державної податкової інспекції повідомлення за формою 18-ОПП про відсутність юридичної особи в порядку, визначеному частиною 14 статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (т. 1, а. с. 51-52).
Безспірність грошових вимог ініціюючого кредитора до боржника підтверджується виконавчим написом нотаріуса від 01.02.2012 року № 179 на загальну суму 128 061,96 грн. (т. 1, а. с. 9).
Таким чином, кредитором належними доказами підтверджено відсутність боржника за його місцезнаходженням та факт неплатоспроможності боржника.
Відповідно до статті 25 Закону ліквідатор з дня свого призначення здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута, вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника, тощо.
Як вбачається із поданого до суду звіту ліквідатора та доданих до нього доказів ліквідатором вживалися заходи, спрямовані на виявлення кредиторів банкрута та встановлення наявності його майнових активів.
В процесі здійснення ліквідаційної процедури ліквідатором зроблено запити та отримано відповіді від Лівобережного районного центру зайнятості м. Дніпропетровська № 3759 від 31.10.2012 року (т. 1, а. с. 82), Управління Пенсійного фонду України в Індустріальному районі м. Дніпропетровська № 13816/08-40 від 14.11.2012 року (т. 1, а. с. 84), Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Дніпропетровську Дніпропетровської області № 6684ю від 15.11.2012 року (т. 1, а. с. 86), Індустріальної районної виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Дніпропетровського обласного відділення № 08-46-1337 від 08.11.2012 року (т. 1, а. с. 89), Індустріального відділу державної виконавчої служби Дніпропетровського міського управління юстиції № 26087 від 01.11.2012 року (т. 1, а. с. 94), які свідчать про відсутність заборгованості банкрута перед вищенаведеними органами та відсутність виконавчих проваджень щодо банкрута на виконанні.
В результаті ліквідаційної процедури ліквідатором встановлена та підтверджена кредиторська заборгованість ТОВ "Опт Юніторг", м. Дніпропетровськ на суму 133 426,96 грн.
Згідно листа Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська № 30400/10/19-135 від 28.11.2012 року станом на 22.11.2012 року податковий борг по ПП "Дніпрянка Плюс" складає 3 758,97 грн. (в тому числі пеня 1 258,97 грн.) (т. 1, а. с. 105-106).
Ліквідатор банкрута листом № 05/12-12 від 05.12.2012 року повідомив господарський суд та Лівобережну МДПІ м. Дніпропетровська про те, що податковий борг банкрута перед Лівобережною МДПІ м. Дніпропетровська буде включено до реєстру вимог кредиторів в сумі 3 758,97 грн. ( в тому числі пеня 1 258,97 грн.) (т. 1, а. с. 107-108).
07.03.2013 року до господарського суду Дніпропетровської області від Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська надійшла заява від 06.03.2013 року про збільшення кредиторських вимог до боржника на суму 510,00 грн. (грошові вимоги т. 2, а. с. 2).
12.03.2013 року ліквідатор банкрута листом № 11/03 від 11.03.2013 року повідомив Лівобережну МДПІ м. Дніпропетровська про те, що кредиторські вимоги в сумі 510,00 грн. визнані та будуть додатково включені до реєстру вимог кредиторів (т. 1, а. с. 121).
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області 02.12.2013 року відмовлено у задоволенні заяв Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міністерства доходів і зборів України у Дніпропетровській області про визнання кредитором за № 30698/10/10-014 від 29.11.2012 року на суму 3 758,97 грн. та № б/н від 06.03.2013 року на суму 510,00 грн. (т. 2, а. с. 117-120).
Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 06.02.2014 року ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 02.12.2013 року скасовано в частині відмови у задоволенні вимог Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міністерства доходів і зборів України у Дніпропетровській області до Приватного підприємства ""Дніпрянка Плюс" на суму 2 500,00 грн. Прийнято в цій частині нове рішення. Визнано вимоги Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міністерства доходів і зборів України у Дніпропетровській області до Приватного підприємства "Дніпрянка Плюс" на суму 2 500,00 грн. В решті ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 02.12.2013 року в частині відмови у задоволенні заяв Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міністерства доходів і зборів України у Дніпропетровській області № 30698/10/10-014 від 29.11.2012 року та № б/н від 06.03.2013 року з вимогами до Приватного підприємства "Дніпрянка Плюс" залишено без змін (т. 2, а. с. 181-185).
Відповідно до довідок КП "Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації" Дніпропетровської обласної ради № 16044 від 28.11.2012 року (т. 1, а. с. 96), Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області № 2523/05/1 від 07.11.2012 року (т. 1, а. с. 98), Відділу РЕР ДАІ № 1 з обслуговування м. Дніпропетровськ та Солонянського району № 14/1РЕР-5714 від 25.11.2012 року (т. 1, а. с. 100), Управляння Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області № 7/7-820 від 08.11.2012 року (т. 1, а. с. 101), за боржником нерухомого майна, автотранспортних засобів, сільськогосподарської техніки, великовантажних автомобілів, технологічних транспортних засобів не зареєстровано.
Згідно із Витягами з Державного реєстру обтяжень рухомого майна та Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна станом на 13.11.2012 року інформація про обтяження рухомого та нерухомого майна боржника відсутня (т. 1, а. с. 122-123).
Дебіторську заборгованість банкрута, товарно-матеріальні цінності, основні засоби, які належать банкруту ліквідатором не виявлено.
Вимоги кредиторів ТОВ "Опт Юніторг" та Лівобережної ОДПІ залишились незадоволеними у зв'язку з відсутністю майна банкрута.
Частиною 6 статті 31 Закону передбачено, що вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Згідно з частиною 2 статті 32 Закону, якщо за результатами ліквідаційного балансу після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута.
Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 40 Закону провадження у справі про банкрутство підлягає припиненню, якщо затверджено звіт ліквідатора у порядку, передбаченому статтею 32 цього Закону.
Доводи Лівобережної ОДПІ м. Дніпропетровська щодо наявності об'єктивних обставин не проведення нею податкової перевірки не можуть бути прийняті до уваги апеляційним господарським судом з огляду на наступне.
Статтею 2 Закону України "Про державну податкову службу України" від 04.12.1990р. № 50-ХІІ зі змінами та доповненнями передбачено, що завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою та своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків та зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Відповідно до пункту 11.2 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 1588 від 09.12.2011 року (надалі - Порядок) у зв'язку з припиненням платника податків органи державної податкової служби розпочинають та проводять позапланову документальну перевірку, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей):
- заяви за формою № 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктом 11.1 цього розділу;
- відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи;
- відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу;
- судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.
Пунктом 11.3 Порядку передбачено, що у разі отримання документів згідно з пунктом 11.2 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, органом державної податкової служби приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими підпунктами 11.3.2 та 11.3.3 цього пункту) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі.
В постанові від 16.07.2013 року у даній справі Вищий господарський суд України зокрема звернув увагу на те, що клопотання Лівобережної МДПІ № 26613/10/10-055 від 23.10.2012 року, № 28174/10/10-055 від 06.11.2012 року та № 30400/10/19-135 від 28.11.2012 року про зобов'язання ліквідатора ПП "Дніпрянка Плюс" надати останній виписки з рахунків за останні три роки та необхідні документи для проведення перевірки на виконання чинного законодавства були залишені судом першої інстанції та ліквідатором без реагування, що позбавило Лівобережну МДПІ м. Дніпропетровська виконати свої зобов'язання стосовно проведення відповідної перевірки банкрута на предмет дотримання останнім Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та виявлення його активів.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 07.08.2013 року зобов'язано ліквідатора банкрута у строк до 07.09.2013 року надати Лівобережній міжрайонній державній податковій інспекції м. Дніпропетровська виписки з банківських рахунків за останні три роки та необхідні первинні документи для організації та проведення перевірки ПП "Дніпрянка Плюс" на виконання вимог чинного законодавства (т. 2, а. с. 36-37).
Із листа № Б8846-06/09 від 06.09.2013 року вбачається, що ліквідатор повідомив Лівобережну МДПІ м. Дніпропетровська та господарський суд Дніпропетровської області про неможливість надання документів фінансово-господарської діяльності ПП "Дніпрянка Плюс", оскільки вони не були передані ліквідатору (т. 2, а. с. 43-44).
Таким чином, ліквідатором направлено Лівобережній МДПІ м. Дніпропетровська письмові пояснення з приводу неможливості надання документів фінансово-господарської діяльності банкрута для проведення позапланової перевірки.
Крім того, слід звернути увагу, що до заяви Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська від 06.03.2013 року про збільшення кредиторських вимог додано акт Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська про результати камеральної перевірки своєчасності подання податкової звітності від 10.12.2012 року № 6030/151/36575183 (грошові вимоги т.2, а. с. 4-5).
Таким чином, матеріали справи свідчать, що Лівобережною МДПІ м. Дніпропетровська було здійснено податкову перевірку ПП "Дніпрянка Плюс".
За таких умов, колегія суддів апеляційного господарського суду вважає, що суд першої інстанції прийшов до обґрунтованого висновку про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу, ліквідацію юридичної особи - банкрута та припинення провадження у справі.
В зв'язку із викладеним, апеляційна скарга Лівобережної ОДПІ м. Дніпропетровська має бути задоволена частково. З урахуванням змісту постанови Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 06.02.2014 року слід змінити абзац третій резолютивної частини оскаржуваної ухвали від 21.01.2014 року, зазначивши, що згідно частини 6 статті 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" слід вважати погашеними вимоги: Товариства з обмеженою відповідальністю "Опт Юніторг", м. Дніпропетровськ на суму 133 426,96 грн.; Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міністерства доходів і зборів України у Дніпропетровській області на суму 2 500,00 грн. В решті ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 21.01.2014 року необхідно залишити без змін.
Керуючись статтями 99, 101, 103-105, 106 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міністерства доходів і зборів України у Дніпропетровській області задовольнити частково.
Ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 21.01.2014 року у справі № 34/5005/8846/2012 змінити, виклавши абзац 3 її резолютивної частини в наступній редакції:
"Згідно частини 6 статті 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вважати погашеними вимоги:
- Товариства з обмеженою відповідальністю "Опт Юніторг", м. Дніпропетровськ на суму 133 426,96 грн.;
- Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міністерства доходів і зборів України у Дніпропетровській області на суму 2 500,00 грн."
В іншій частині ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 21.01.2014 року у справі № 34/5005/8846/2012 залишити без змін.
Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку у двадцятиденний строк до Вищого господарського суду України.
Повний текст постанови виготовлено та підписано 19.02.2014 року.
Головуючий суддя І.О. Вечірко
Суддя В.О. Кузнецов
Суддя І.В. Тищик
Згідно з оригіналом
Помічник судді О.В. Заболотна
19.02.2014
Суд | Дніпропетровський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2014 |
Оприлюднено | 21.02.2014 |
Номер документу | 37238152 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Вечірко Ігор Олександрович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Вечірко Ігор Олександрович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Вечірко Ігор Олександрович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Вечірко Ігор Олександрович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Калиниченко Людмила Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Калиниченко Людмила Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Калиниченко Людмила Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Калиниченко Людмила Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Калиниченко Людмила Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Калиниченко Людмила Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні