Постанова
від 10.02.2014 по справі 809/231/14
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"10" лютого 2014 р. Справа № 809/231/14

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Боброва Ю.О.,

за участю секретаря судового засідання Дмитрашко О.М.,

представників сторін:

позивача - Гриньківа І.М, Федорків Н.С.,

відповідача - Грималюк Л.Д.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області

до Косівської районної ради Івано-Франківської області

про зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

14.01.2014 року Державна фінансова інспекції в Івано-Франківській області (надалі - позивач) звернулася до суду з адміністративним позовом до Косівської районної ради Івано-Франківської області (надалі - відповідач) про зобов'язання виконати в повному обсязі пункти 2 та 4 вимоги Івано-Франківської фінансової інспекції від 04.11.2013 року за №09-08-15-15/8892 про усунення порушень, виявлених ревізією фінансово-господарської діяльності.

Позовні вимоги мотивовані наступними обсатвинами. У серпні-жовтні 2013 року Державною фінансовою інспекцією в Івано-Франківській області проведена ревізія фінансово-господарської діяльності Косівської районної ради Івано-Франківської області за період з 01.01.2010 року по 31.07.2013 року. У ході ревізії встановлено, що орендарями комунального майна районної ради не в повному обсязі відшкодовувалась вартість спожитих комунальних послуг, які за них сплачувала Косівська районна рада, що призвело до зайвих виплат за рахунок бюджетних коштів на суму 107537,88 грн. Також, встановлено факт завищення вартості виконаних ремонтних робіт приватним підприємством «Промтехсервіс» на суму 6290,48 грн., фізичною особою-підприємцем ОСОБА_4 на суму 121,72 грн. та ТОВ «Рожнівський сількомунгосп» на суму 688,32 грн. У зв'язку з цим, голові Косівської районної ради надіслано вимогу від 04.11.2013 року за №09-08-15-15/8892 про усунення порушень, виявлених ревізією. Однак, вказана вимога в повному обсязі виконана не була. Тому, позивач просить зобов'язати відповідача в повному обсязі виконати пункти 2 та 4 вимоги державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області, а саме: стягнути з орендарів комунального майна районної ради вартість спожитих комунальних послуг в розмірі 107537,88 грн. та вартість ремонтних робіт з приватного підприємства «Промтехсервіс» - 6290,48 грн., фізичної особи-підприємця ОСОБА_4 - 121,72 грн. та ТОВ «Рожнівський сількомунгосп» - 688,32 грн. або стягнути вказані кошти з винних осіб у порядку та розмірах, установлених статтями 130-136 Кодексу законів про працю України.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали повністю з підстав, зазначених в позовній заяві. Просили позов задовольнити повністю.

Представник відповідача визнала позовні вимоги повністю. Зазначила, що районною радою вживаються заходи щодо стягнення вказаних у позовній заяві грошових коштів. Зокрема, на даний час на адресу боржників направлені претензії. Позови про стягнення заборгованості до судів не скеровувалися у зв'язку з відсутністю коштів на оплату судових витрат. Але це питання вирішується. Просила суд прийняти рішення згідно закону.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представників позивача та представника відповідача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши і оцінивши докази в їх сукупності, суд установив наступне.

Відповідно до пункту 1.4.1 плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області (надалі - ДФІ в Івано-Франківській області, Інспекція) на ІІІ квартал 2013 року Інспекцією проведена ревізія фінансово-господарської діяльності Косівської районної ради Івано-Франківської області за період з 01.01.2010 року по 31.07.2013 року. За результатами ревізії складний акт від 21.10.2013 року за №08-21/16 (а.с. 9-36).

Ревізією, серед іншого, установлені порушення пункту 1 Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 року за №228, пункту 2.3.7 Договорів користування майном, пункту 2.2.3 договорів про відшкодування витрат майнодавця на утримання майна та надання комунальних послуг, а саме орендарями комунального майна не в повному обсязі відшкодовувалась вартість спожитих комунальних послуг, які за них фактично оплачувалися районною радою, на загальну суму 107537,88 грн., в тому числі: Косівською районною державною адміністрацією Івано-Франківської області - 84509,00 грн., фінансовим управлінням Косівської райдержадміністрації - 524,05 грн., районним центром соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді - 669,94 грн., службою у справах дітей Косівської райдержадміністрації - 1985,01 грн., відділом регіонального розвитку, містобудування та архітектури Косівської райдержадміністрації - 2961,68 грн., управлінням економіки Косівської райдержадміністрації - 8802,49 грн., управлінням агропромислового розвитку Косівської райдержадміністрації - 7978,48 грн., головним управлінням юстиції Івано-Франківської області - 107,22 грн. (а.с. 23-27).

Також, ревізією встановлено порушення при визначенні вартості та обсягів виконаних робіт, встановлених пунктами 3.3.9, 3.3.10.1, 4.3 Державних будівельних норм ДБД Д.1.1-1-2000, які затверджені наказом Держбуду України від 27.08.2000 №174, а саме: завищення вартості виконаних робіт приватним підприємством «Промтехсервіс» на суму 6290,48 грн., фізичною особою-підприємцем ОСОБА_4 на суму 121,72 грн. та ТОВ «Рожнівський сількомунгосп» на суму 688,32 грн. (а.с. 31-33).

У зв'язку з викладеним, ДФІ в Івано-Франківській області скерувала на адресу відповідача вимогу від 04.11.2013 року за №09-08-15-15/8892 про усунення порушень, виявлених ревізією (а.с. 37-40).

Пунктами 2 та 4 вказаної вимоги відповідача, серед іншого, зобов'язано стягнути вартість спожитих комунальних послуг, які за них сплачувала Косівська районна рада, з орендарів комунального майна районної ради, а саме: з Косівської районної державної адміністрації Івано-Франківської області - 84509,00 грн., фінансового управління Косівської райдержадміністрації - 524,05 грн., районного центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді - 669,94 грн., служби у справах дітей Косівської райдержадміністрації - 1985,01 грн., відділу регіонального розвитку містобудування та архітектури Косівської райдержадміністрації - 2961,68 грн., управління економіки Косівської райдержадміністрації - 8802,49 грн., управління агропромислового розвитку Косівської райдержадміністрації - 7978,48 грн., головного управління юстиції Івано-Франківської області - 107,22 грн., а так4ож вжити заходи до стягнення з приватного підприємства «Промтехсервіс» - 6290,48 грн., фізичної особи-підприємця ОСОБА_4 - 121,72 грн., товариства з обмеженою відповідальністю «Рожнівський сількомунгосп» - 688,32 грн. грошових коштів за завищення вартості виконаних ними ремонтних робіт (надання послуг). У разі не стягнення вказаної заборгованості із зазначених осіб та суб'єктів господарювання, стягнути їх з винних осіб у порядку та розмірах, установлених статтями 130-136 Кодексу законів про працю України (а.с. 37-39).

Судом установлено, що ревізія фінансово-господарської діяльності Косівської районної ради Івано-Франківської області за період з 01.01.2010 року по 31.07.2013 року проведена позивачем у відповідності до норм Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 року за №2939-XII, зі змінами та доповненнями (надалі - Закон №2939-XII), Положення про Державну фінансову інспекцію України, затверджене Указом Президента України від 23.04.2011 року за №499/2011, Положення про державні фінансові інспекції у районах, містах, міжрайонні, об'єднані в районах та містах державні фінансові інспекції, затверджене наказом Міністерства фінансів України від 03.10.2011 року за №1236, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 19.10.2011 року за №1213/19951.

Вказане підтверджується дослідженим у судовому засіданні актом ревізії від 21.10.2013 року за №08-21/16. Викладені в акті порушення підтверджені перевіреними в ході ревізії первинними бухгалтерськими документами про відшкодування комунальних послуг, документами про сплату комунальних витрат орендарями приміщень Косівської районної ради. Зокрема, вказане підтверджується наступними дослідженими судом доказами: договорами безоплатного користування майном від 04.01.2007 року, договорами про відшкодування витрат майнодавця на утримання та надання комунальних послуг від 24.01.2013 року, 28.01.2013 року, 29.01.2013 року, 31.01.2013 року, 06.02.2013 року, 18.02.2013 року, довідкою про споживання та оплату комунальних послуг установами, які орендують приміщення в Косівській районній раді (а.с. 41-76, 86).

Згідно пункту 2.3.7 договорів безоплатного користування майном, оплата послуг за електропостачання, теплопостачання, водовідведення, вивіз нечистот та інші комунальні послуги здійснюються залежно від наявності, кількості, потужності часу роботи електроприладів, системи теплопостачання та водопостачання, каналізації за спеціальними рахунками, а в неподільній частині - пропорційно розміру займаних площ майноутримувачами. Відповідно до пункту 2.2.3 договорів про відшкодування витрат майнодавця на утримання та надання комунальних послуг орендар не пізніше 31 числа поточного місяця повинен вносити плату на рахунок майнодавця на відшкодування оплати електропостачання, теплопостачання, водовідведення, вивіз нечистот та інші комунальні послуги.

Зазначені в акті перевірки порушення щодо безпідставного завищення обсягів та вартості виконання ремонтних робіт (надання послуг) підтверджені перевіреними в ході ревізії наступними доказами: довідкою зустрічної перевірки у ТОВ «Рожнівський сількомунгосп» щодо документального та фактичного підтвердження виду, обсягу, якості операцій та розрахунків з Косівською районною радою від 04.10.2013 року за №08/80, довідкою ревізії фінансово-господарської діяльності від 06.09.2013 року, договором підряду, актом контрольних обмірів та обстеження по актах приймання виконаних підрядних робіт від 06.09.2013 року, перерахунком завищення робіт, тощо (а.с. 80-85, 67-92).

Тому, суд вважає, що вимога правомірно внесена позивачем на адресу Косівської районної ради Івано-Франківської області для її виконання та усунення виявлених ревізією порушень.

Закон України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 року за №2939-XII, із змінами та доповненнями (надалі - Закон №2939-XII) визначає правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні.

Відповідно статті 1 Закону №2939-XII здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Президентом України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (надалі - орган державного фінансового контролю).

Згідно статті 4 Закону №2939-XII інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.

У відповідності до пунктів 7 та 10 статті 10 Закону №2939-XII органу державного фінансового контролю надається право: пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства; звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Статтею 15 Закону №2939-XII встановлено, що законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.

У судовому засіданні встановлено, що пункти 2 та 4 вимоги від 04.11.2013 року за №09-08-15-15/8892 відповідачем виконаний не в повному обсязі. Зокрема, що стосується предмету розгляду даної адміністративної справи слід зазначити наступне.

Згідно досліджених судом виписок по рахунках Косівської районної ради та платіжного доручення від 18.12.2013 року за №4 Косівській районній раді повернуло кошти фінансовим управлінням Косівської райдержадміністрації в сумі 524,05 грн., районним центром соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді в сумі 669,94 грн. та товариством з обмеженою відповідальністю «Рожнівський сількомунгосп» в сумі 688,32 грн. Решту коштів, орендарями приміщень районної ради за спожиті комунальні послуг та переплату за завищення вартості виконаних суб'єктами підприємницької діяльності ремонтних робіт (надання послуг), відповідачу не відшкодовані (а.с. 109-112).

При цьому, суд зазначає, що згідно досліджених судом письмових доказів пункт 2 та 4 вимоги від 04.11.2013 року за №09-08-15-15/8892, за винятком вказаного вище, відповідач виконав належно, що підтверджується листом від 16.12.2013 року за №277/02-40 (а.с. 76-77).

У відповідності до статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб про захист яких вони просять.

Таким чином, ураховуючи встановлені в судовому засіданні фактичні обставини даної адміністративної справи, норми чинного законодавства що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку про те, що позов слід задовольнити частково та зобов'язати Косівську районну раду Івано-Франківської області виконати в повному обсязі пункти 2 та 4 вимоги Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області від 04.11.2013 року за №09-08-14-14/8892 про усунення порушень, виявлених ревізією, а саме, стягнути грошові кошти з наступних юридичних осіб: Косівської районної державної адміністрації Івано-Франківської області - 84509,00 грн., служби у справах дітей Косівської райдержадміністрації - 1985,01 грн., відділу регіонального розвитку містобудування та архітектури Косівської райдержадміністрації - 2961,68 грн., управління економіки Косівської райдержадміністрації - 8802,49 грн., управління агропромислового розвитку Косівської райдержадміністрації - 7978,48 грн., головного управління юстиції Івано-Франківської області - 107,22 грн., приватного підприємства «Промтехсервіс» - 6290,48 грн., фізичної особи-підприємця ОСОБА_4 - 121,72 грн., або стягнути їх з винних осіб у порядку та розмірах, установлених статтями 130-136 Кодексу законів про працю України.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 11, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити частково.

Зобов'язати Косівську районну раду Івано-Франківської області виконати в повному обсязі пункти 2 та 4 вимоги Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області від 04.11.2013 року за №09-08-14-14/8892 про усунення порушень, виявлених ревізією, а саме, стягнути грошові кошти з наступних юридичних осіб: Косівської районної державної адміністрації Івано-Франківської області - 84509 (вісімдесят чотири тисячі п'ятсот дев'ять) грн. 00 коп.; служби у справах дітей Косівської районної державної адміністрації - 1985 (одна тисяча дев'ятсот вісімдесят п'ять) грн. 01 коп.; відділу регіонального розвитку, містобудування та архітектури Косівської районної державної адміністрації - 2961 (дві тисячі дев'ятсот шістдесят одна) грн. 68 коп.; управління економіки Косівської районної державної адміністрації - 8802 (вісім тисяч вісімсот дві) грн. 49 коп.; управління агропромислового розвитку Косівської районної державної адміністрації - 7978 (сім тисяч дев'ятсот сімдесят вісім) грн. 48 коп.; Головного управління юстиції в Івано-Франківській області - 107 (сто сім) грн. 22 коп.; приватного підприємства "Промтехсервіс" (ідентифікаційний код в ЄДР - 32567861) - 6290 (шість тисяч двісті дев'яносто) грн. 48 коп.; фізичної особи-підприємця ОСОБА_4 - 121 (сто двадцять одна) грн. 72 коп. У разі не виконання вказаних вимог про стягнення зазначених сум боргу - стягнути їх з винних осіб у порядку та розмірах, установлених статтями 130-136 Кодексу законів про працю України.

В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки, установлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: /підпис/ Ю.О. Бобров

Постанова в повному обсязі складена 17.02.2014 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.02.2014
Оприлюднено21.02.2014
Номер документу37244095
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/231/14

Постанова від 10.02.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Постанова від 10.02.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 16.01.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні