cpg1251 9.4.1
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
20 лютого 2014 рокуЛуганськСправа № 812/531/14
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Чернявська Т.І., розглянувши у м. Луганську у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до публічного акціонерного товариства «Групова збагачувальна фабрика «Михайлівська» про стягнення фінансових санкцій в загальній сумі 2040,00 грн.,
ВСТАНОВИВ:
29 січня 2014 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до публічного акціонерного товариства «Групова збагачувальна фабрика «Михайлівська» про стягнення фінансових санкцій в загальній сумі 2040,00 грн., накладених постановами від 20 вересня 2013 року №№ 624-ДО-1-Е, 625-ДО-1-Е, 626-ДО-1-Е за правопорушення на ринку цінних паперів.
В обґрунтування позовних вимог позивач послався на те, що публічне акціонерне товариство «Групова збагачувальна фабрика «Михайлівська» в порушення вимог статті 40 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок» та пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 року за № 97/13364, не розкрило на фондовому ринку річну інформацію емітента за 2012 рік, а саме: не опублікувало в офіційному друкованому виданні регулярну річну інформацію емітента за 2012 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; не подало до Комісії регулярну річну інформацію емітента за 2012 рік у строк - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним; не розмістило в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярну річну інформацію емітента за 2012 рік не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Дії відповідача підпадають під ознаки правопорушень, відповідальність за які передбачена пунктами 5, 6, 7 частини 1 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» - а саме, відповідно неопублікування інформації; нерозміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; неподання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
У зв'язку з цим 20 вересня 2013 року уповноваженою особою Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні відповідача були винесені постанови №№ 624-ДО-1-Е, 625-ДО-1-Е, 626-ДО-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у загальному розмірі 2040,00 грн. Зазначену суму необхідно було перерахувати в доход Державного бюджету України протягом 15 днів з дня отримання постанови.
Постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 20 вересня 2013 року №№ 624-ДО-1-Е, 625-ДО-1-Е, 626-ДО-1-Е публічним акціонерним товариством «Групова збагачувальна фабрика «Михайлівська» у встановленому порядку не оскаржувались, документи, які підтверджують сплату штрафів, до Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку не подавалися.
Відповідач повідомлений належним чином про відкриття провадження у скороченому провадженні (арк. справи 28, 30). У встановлений судом строк відповідачем не подано ані заперечень проти позову, ані заяви про визнання позовних вимог.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню повністю з таких підстав.
Згідно із абзацем 2 статті 1 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (тут і надалі посилання на норми Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» наводяться в редації, яка була чинною на час вчинення правопорушення) державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до статті 3 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах:
- прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів;
- регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів;
- видача ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів та забезпечення контролю за такою діяльністю;
- заборона та зупинення на певний термін (до одного року) професійної діяльності на ринку цінних паперів у разі відсутності ліцензії на цю діяльність та притягнення до відповідальності за здійснення такої діяльності згідно з чинним законодавством;
- реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів;
- контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією;
- створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів;
- контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам;
- встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням;
- пруденційний нагляд за професійними учасниками фондового ринку в межах діяльності, яка провадиться таким учасником на підставі виданої Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку ліцензії;
- контроль за системами ціноутворення на ринку цінних паперів;
- контроль за діяльністю осіб, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів;
- проведення інших заходів щодо державного регулювання і контролю за випуском та обігом цінних паперів.
Державне регулювання ринку цінних паперів згідно зі статтею 5 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (стаття 6 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»).
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, у відповідності із пунктом 14 статті 8 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Закон України від 23 лютого 2006 року № 3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок» (в редакції, яка була чинною на час вчинення правопорушення) регулює відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку.
Відповідно до частини 1 статті 40 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок» регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік (частина 2 статті 40 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок»).
Згідно частини 4 статті 40 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок» річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.
Строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, відповідно до частини 6 статті 40 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок» встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку встановлює додаткові вимоги до розкриття регулярної інформації про емітента та вживає заходів щодо її розкриття.
Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591, яке зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 року за № 97/13364, затверджено Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів (надалі - Положення № 1591) (в редакції, яка діяла до 01 січня 2014 року), яке регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія).
Відповідно до пункту 1 глави 1 розділу V Положення № 1591 емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати регулярну річну інформацію (далі - річна інформація) у повному обсязі відповідно до вимог цього розділу.
Згідно із пунктом 1 глави 7 розділу V Положення № 1591, розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Публічне акціонерне товариство «Групова збагачувальна фабрика «Михайлівська» в порушення вимог статті 40 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок» та пункту 1 глави 7 розділу V Положення № 1591 не подало до Комісії регулярну річну інформацію емітента за 2012 рік, що підтверджується актом про правопорушення на ринку цінних паперів від 05 вересня 2013 року № 624-ДО-1-Е (арк. справи 11).
Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 11 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
На підставі акта про правопорушення на ринку цінних паперів від 05 вересня 2013 року № 624-ДО-1-Е Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 20 вересня 2013 року № 624-ДО-1-Е у розмірі 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - 680,00 грн. (арк. справи 13).
Публічне акціонерне товариство «Групова збагачувальна фабрика «Михайлівська» в порушення вимог статті 40 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок» та пункту 1 глави 7 розділу V Положення № 1591 не розмістило в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярну річну інформацію емітента за 2012 рік, що підтверджується актом про правопорушення на ринку цінних паперів від 05 вересня 2013 року № 626-ДО-1-Е (арк. справи 19).
Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 11 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів.
На підставі акта про правопорушення на ринку цінних паперів від 05 вересня 2013 року № 626-ДО-1-Е Добаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 20 вересня 2013 року № 626-ДО-1-Е у розмірі 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - 680,00 грн. (арк. справи 21).
Публічне акціонерне товариство «Групова збагачувальна фабрика «Михайлівська» в порушення вимог статті 40 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок» та пункту 1 глави 7 розділу V Положення № 1591 не опублікувало у офіційному друкованому виданні регулярну річну інформацію емітента за 2012 рік, що підтверджується актом про правопорушення на ринку цінних паперів від 05 вересня 2013 року № 625-ДО-1-Е (арк. справи 15).
Відповідно до пункту 5 частини 1 статті 11 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації.
На підставі акта про правопорушення на ринку цінних паперів від 05 вересня 2013 року № 625-ДО-1-Е Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 20 вересня 2013 року № 625-ДО-1-Е у розмірі 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - 680,00 грн. (арк. справи 17).
24 вересня 2013 року постанови Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 20 вересня 2013 року №№ 624-ДО-1-Е, 625-ДО-1-Е, 626-ДО-1-Е згідно реєстру відправки поштової кореспонденції та копії фіскального чеку від 24 вересня 2013 року № 1590 направлені публічному акціонерному товариству «Групова збагачувальна фабрика «Михайлівська» рекомендованим листом та вручені адресату особисто 30 вересня 2013 року, про що свідчить інформація про наявність та стан пересилання поштових відправлень, розміщена на офіційному веб-сайті Українського державного підприємства поштового зв'язку «Укрпошта» (арк. справи 22, 26).
Відповідно до розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 року № 1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 листопада 2012 року за № 1855/22167 (в редакції, яка діяла до 14 січня 2014 року), штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу Комісії. У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.
Частиною 3 статті 11 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» також закріплено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Оскільки публічне акціонерне товариство «Групова збагачувальна фабрика «Михайлівська» постанови Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 20 вересня 2013 року №№ 624-ДО-1-Е, 625-ДО-1-Е, 626-ДО-1-Е у встановленому порядку не оскаржило, внаслідок чого вони на момент розгляду справи є чинними та такими, що підлягають виконанню, а також те, що в порушення вимог розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 року № 1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 листопада 2012 року за № 1855/22167 (в редакції, яка діяла до 14 січня 2014 року), штрафи протягом п'ятнадцяти днів з дати отримання постанов про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів не сплатило, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають повному задоволенню.
Згідно із статтею 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати покладаються на позивача.
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України від 08 липня 2011 року № 3674-VI «Про судовий збір» судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Статтею 8 Закону України від 16 січня 2014 року № 719-VIІ «Про Державний бюджет України на 2014 рік» установлено на 2014 рік мінімальну заробітну плату у місячному розмірі з 1 січня - 1218 гривень.
За подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру підпунктом 1 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України від 08 липня 2011 року № 3674-VI «Про судовий збір» встановлена ставка судового збору у розмірі 2 відсотки розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 4 розмірів мінімальних заробітних плат.
З огляду на розмір мінімальної заробітної плати з 01 січня 2013 року, встановленої статтею 8 Закону України від 16 січня 2014 року № 719-VIІ «Про Державний бюджет України на 2014 рік», за подання до адміністративного суду у 2014 році позовної заяви майнового характеру встановлена ставка судового збору у розмірі 2 відсотки розміру майнових вимог, але не менше 1827,00 грн. та не більше 4872,00 грн.
Відповідно до частини 3 статті 4 Закону України від 08 липня 2011 року № 3674-VI «Про судовий збір» під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимог.
Враховуючи, що ухвалою суду від 03 лютого 2014 року було відстрочено позивачу сплату судового збору до ухвалення судового рішення у справі, приймаючи до уваги, що Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку не звільнено від сплати судового збору, з позивача підлягає стягненню на користь Державного бюджету України судовий збір в сумі 1827,00 грн.
Керуючись статтями 2, 11, 17, 18, 23, 69-71, 87, 94, 158-163, 183-3, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до публічного акціонерного товариства «Групова збагачувальна фабрика «Михайлівська» про стягнення фінансових санкцій в загальній сумі 2040,00 грн. задовольнити повністю.
Стягнути з публічного акціонерного товариства «Групова збагачувальна фабрика «Михайлівська» (ідентифікаційний код 00178554, місцезнаходження: 93299, Луганська область, м. Первомайськ, м. Золоте) в доход Державного бюджету України (р/р 31110106700004 в УДКСУ у м. Донецьку, код одержувача 38033949, МФО 834016, код бюджетної класифікації платежу 21081100) суму штрафних санкцій у розмірі 2040,00 грн. (дві тисячі сорок гривень нуль копійок).
Стягнути з Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (ідентифікаційний код 38082781, місцезнаходження: 83023, Донецька область, м. Донецьк, вул. Ходаковського, буд. 5) в доход Державного бюджету України (р/р 31213206784006 в ГУДКСУ у Луганській області, одержувач УДКСУ у м. Луганську, МФО 804013, код платежу 22030001) судовий збір в сумі 1827,00 грн. (одна тисяча вісімсот двадцять сім гривень нуль копійок).
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною та підлягає негайному виконанню.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя Т.І. Чернявська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2014 |
Оприлюднено | 21.02.2014 |
Номер документу | 37244117 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.І. Чернявська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні