ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
26 листопада 2013 р. (11:00) Справа №801/8607/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Панова О.І., при секретарі Устіновій І.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Заступника прокурора м. Сімферополя в інтересах держави в особі Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до Відкритого акціонерного товариства «Кримпобутрадіотехніка»
про стягнення 68000,00 гривень,
представники сторін:
прокурор - Блохіна Г.В., посвідчення №015162,
від позивача - Ніколаішвілі В.Я., довіреність №06 від 20.03.2013 року,
від відповідача - не з'явився.
Суть справи: Заступника прокурора м. Сімферополя діючи в інтересах держави в особі Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовом до Відкритого акціонерного товариства «Кримпобутрадіотехніка» (далі - відповідач) про стягнення на користь позивача 68000,00 гривень.
Позов мотивовано наявністю у відповідача заборгованості зі сплати штрафних санкцій, застосованих за правопорушення на ринку цінних паперів.
Ухвалами суду від 20.09.2013 року відкрито провадження у справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.
В судовому засіданні представники прокуратури та позивача позов підтримали, надали пояснення по суті спору.
Відповідач повідомлений належним чином про дату, час і місце судового розгляду справи, явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, причин неявки не повідомив.
Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись статтею 128 КАС України, вважає можливим розглянути справу за відсутності представника відповідача.
Заслухавши представника прокуратури та позивача, дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ст. 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно з ч. 1 ст. 6 Закону України від 30.10.1996 року N448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКІЩФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Пунктом 15 частини другої статті 7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань встановлює вимоги, порядок та стандарти щодо обов'язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства.
У відповідності до положення про Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку затвердженому рішенням НКЦПФР № 215 від 31.01.2012 року Управління входить до системи комісії, є підпорядкованим та підзвітним Комісії, реалізує в АРК завдання, покладені на Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до положення про Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженому рішенням НКЦПФР № 215 від 31.01.12, Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку входить до системи Комісії та реалізує завдання, покладені на Комісію Законами України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», «Про цінні папери та ринок», «Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні», «Про акціонерні товариства», Про фінансові послуги та державне регулювання ринку фінансових послуг», «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом або фінансування тероризму» , та іншими законодавчими в межах повноважень, що визначені рішеннями Комісії та положенням.
Згідно ст. 9 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" начальники відповідних територіальних органів Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку є Уповноваженими особами Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до п.10 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери .
Судом встановлено, що уповноваженою особою позивача складено 3 акти про правопорушення на ринку цінних паперів від 26.07.2012 року за № 245-КР-1-Е, №246-КР-1-Е, №247-КР-1-Е, якими встановлені наступні порушення:
- нерозміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів регулярної річної інформації за 2011 рік, що є порушенням вимог ст..39-40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», розділу 5 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 року №1591;
- неподання до КТУ НКЦПФР регулярної річної інформації за 2011 рік, у зв'язку з чим ВАТ «Кримпобутрадіотехніка» було порушено вимоги ст..39-40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», розділу 5 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 року №1591;
- не опублікування ВАТ «Кримпобутрадіотехніка» в одному з офіційних друкованих видань ВРУ, КМУ або Комісії регулярної річної інформації за 2011 рік, у зв'язку з чим ВАТ «Кримпобутрадіотехніка» було порушено вимоги ст..39-40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», розділу 5 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 року №1591.
На підставі вказаних актів позивачем було винесено 3 постанови №230-КР-1-Е, №231-КР-1-Е, №232-КР-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді штрафу на суму 51000,00 гривень (3 постанови по 17000,00 гривень), також було винесено постанову №52-КР-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів за невиконання розпорядження №110-КР-1-Е щодо усунення порушень законодавства про цінні папери від 03.08.2012 року в розмірі 17000,00 гривень.
Вказані постанови були відправлені відповідачу 22.03.2013 року, про що свідчать фіскальні чеки поштового відділення.
Відповідно до п.8 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів -у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподаткованих мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
Відповідно до статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Приймаючи до уваги те, що відповідач у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав доказів сплати 68000,00 гривень штрафу, або доказів того, що зазначені постанови прийняті з порушенням норм діючого законодавства, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Під час судового засідання, яке відбулось 26.11.2013 року оголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Постанова оформлена та підписана 02.12.2013 року.
Керуючись ст. ст. 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2.Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Кримпобутрадіотехніка» (95013, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Київська, 125а; ЄДРПОУ 03051995) штрафні санкції в сумі 68000,00 гривень до Державного бюджету України (код платежу: 21081100, в ГУ ДКСУ в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, р/р 31112106700002, ЄДРПОУ 38040558).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Панов О.І.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2013 |
Оприлюднено | 20.02.2014 |
Номер документу | 37249679 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Панов О.І.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Панов О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні