ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

_____________________________________________

10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-602, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua

Головуючий у 1-й інстанції: Кравчук Т.О.

Суддя-доповідач:Бучик А.Ю.

УХВАЛА

іменем України

"17" лютого 2014 р. Справа № 817/4139/13-а

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Бучик А.Ю.

суддів: Майора Г.І.

Одемчука Є.В.,

розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "23" грудня 2013 р. у справі за позовом фізичної особи - підприємця ОСОБА_3 до Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії ,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 23 грудня 2013 року позов задоволено. Визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у м. Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області щодо коригування показників податкової звітності Фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 за період з 01.01.2012 року по 31.12.2012 року в частині виключення з електронної бази даних АС «Податковий блок» сум податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які визначені у податкових деклараціях фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 за період січень 2012 року - грудень 2012 року. Зобов'язано Державну податкову інспекцію у м. Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області відновити показники податкової звітності Фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 за період з 01.01.2012 року по 31.12.2012 року, в тому числі, відобразити в електронній базі даних АС «Податковий блок» суми податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість згідно податкових декларацій за період січень 2012 року - грудень 2012 року.

В апеляційній скарзі Державна податкова інспекція у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області посилається на порушення судом норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи та просить скасувати постанову суду першої інстанції, ухвалити нове рішення про відмову в позові.

Апеляційний розгляд справи проводиться в порядку письмового провадження, за правилами встановленими ст. 197 КАС України.

Апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Судом встановлено, що в період з 06 вересня 2013 року по 26 вересня 2013 року ДПІ у м. Рівному Головного Управління Міндоходів у Рівненській області проведена планова виїзна документальна перевірка дотримання вимог податкового законодавства та валютного законодавства фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 за період з 01.01.2012 року по 31.12.2012 року, за результатами якої складено акт за №200/17-100/НОМЕР_1 від 03.10.2013 року. Перевіркою встановлено порушення:

- п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134, п. 137.1 ст. 137 Податкового Кодексу України - ФОП ОСОБА_3 завищено валовий дохід за 2012 рік по взаєморозрахунках ПП «Полюс», ПП «ВКФ «Експостач» та ПП «Валга» в сумі 1401666,60 грн.;

- п. 138.2, п.138.8 ст. 138, розділу III Податкового кодексу України - ФОП ОСОБА_3 завищено валові витрати за 2012 рік по взаєморозрахунках ПП «Полюс», ПП «ВКФ «Експостач» та ПП «Валга» в сумі 1401666,60 грн.;

- п. 185.1 ст. 185 п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України - ФОП ОСОБА_3 безпідставно віднесено до податкових зобов'язань суму 280333,33 грн. по взаєморозрахунках ПП «Полюс» на суму 69250 грн., ПП «ВКФ «Експостач» на суму 40833,33 грн. та ПП «Валга» на суму 170250 грн.;

- п. 198.3, п.198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, в результаті чого встановлено завищення податкового кредиту за 2012 рік на суму 280333,33 грн. по беззмістовних операціях з ПП «Полюс» на суму 69250 грн., ПП «ВКФ «Експостач» на суму 40833,33 грн. та ПП «Валга» на суму 170250 грн.;

Висновки податкового органу про порушення позивачем вимог податкового законодавства базуються на матеріалах податкових органів про неможливість проведення зустрічних перевірок контрагентів позивача через відсутність останнього за місцем реєстрації.

ДПІ у м. Рівному Головного Управління Міндоходів у Рівненській області внесено відомості перевірки до електронної бази даних «Система автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів АС «Податковий блок».

Матеріалами справи підтверджено, що ФОП ОСОБА_3, як платник податків перебуває на обліку в ДПІ у м. Рівне з 02.06.2006 року, зареєстрована як платник податку на додану вартість, займається наданням послуг з внутрішніх та міжнародних перевезень вантажів автомобільним транспортом, КВЕД 60.24, організацією перевезення вантажів, КВЕД 63.40.

Судом встановлено, що в період з 01.01.2012 року по 31.12.2012 року у позивача працювало 6 чоловік. Вказані обставини були встановлені ревізорами ДПІ у м. Рівному та не заперечується відповідачем.

З матеріалів справи вбачається, що у власності позивача перебувають вантажні автомобілі та напівпричіпи. Послуги з технічного обслуговування, ремонту, стоянки автотранспортних засобів, передрейсовий контроль технічного стану автомобілів, медичний контроль водіїв перед виїздом на лінію надає Рівненське ШЕУ автомобільних доріг згідно договорів від 02.08.2010 року №38 та від 01.09.2011року №36.

Правовідносини, що виникли між сторонами, врегульовані нормами Податкового кодексу України, Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» №996-XIV від 16.07.1999 року.

Пунктом 164.1 статті 164 Податкового кодексу України визначено, що базою оподаткування для доходів, отриманих від провадження господарської або незалежної професійної діяльності, є чистий річний оподатковуваний дохід, який визначається відповідно до пункту 177.2 статті 177 та пункту 178.3 статті 178 цього Кодексу.

Згідно до пункту 177.2. статті 177 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця.

Відповідно з пунктом 177.3, пунктом 177.4 статті 177 Податкового кодексу України встановлено, що для фізичної особи - підприємця, зареєстрованого як платник податку на додану вартість, не включаються до витрат і доходу суми податку на додану вартість, що входять до ціни придбаних або проданих товарів (робіт, послуг).

До переліку витрат, безпосередньо пов'язаних з отриманням доходів, належать документально підтверджені витрати, що включаються до витрат операційної діяльності згідно з розділом III цього Кодексу.

Згідно з пунктом 138.2 статті 138 Податкового кодексу України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

Відповідно до пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України - об'єктом оподаткування є операції платників податку з:

а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;

б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу;

Згідно пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів, крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів, і збору на обов'язкове державне пенсійне страхування на послуги стільникового рухомого зв'язку).

До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податку безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв'язку з компенсацією вартості товарів/послуг.

Згідно п.198.2 статті 198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається: дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунку платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Відповідно до пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до ст. 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 ст. 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

На підтвердження обґрунтування формування податкового кредиту та податкових зобов'язань позивачем надано копії договорів, акти здачі-прийняття робіт (надання послуг), податкові накладні, міжнародні транспортні накладні, товарно-транспортні накладні від контрагентів постачальників та замовників позивача.

ФОП ОСОБА_3 та ПП «ВКФ «Експостач» укладено договір №20/08 від 20.08 2011 року, предметом якого є надання послуг з транспортно-експедиційного обслуговування для ФОП ОСОБА_3 На виконання даного договору ПП «ВКФ «Експостач» надано послуги з транспортно-експедиційного обслуговування, що підтверджено актами здачі-прийняття робіт (надання послуг), податковими накладними, міжнародними транспортними накладними.

Розрахунки в повному обсязі проведені безготівковим шляхом. Заборгованість з виконання договору №20/08 від 20.08 2011 року відсутня.

ФОП ОСОБА_3 укладено з ПП «Полюс» договір про транспортно-експедиційне обслуговування за №8 від 01 березня 2012 року Предметом договору є надання транспортно-експедиційних послуг для ФОП ОСОБА_3 На виконання договору №8 від 01 березня 2012 року ПП «Полюс» здійснено надання експедиційних послуг, що підтверджено актами здачі-прийняття робіт (надання послуг), податковими накладними, міжнародними транспортними накладними.

Розрахунки в повному обсязі проведені безготівковим шляхом. Заборгованість з виконання договору №8 від 01.03.2012 року відсутня.

Між ФОП ОСОБА_3 та ПП «Валга» укладено договір №9 від 20.02 2012 року, предметом якого є надання послуг з транспортно-експедиційного обслуговування для ФОП ОСОБА_3

На виконання даного договору ПП «Валга» надано послуги з транспортно-експедиційного обслуговування, що підтверджено актами здачі-прийняття робіт (надання послуг), міжнародними транспортними накладними та сформовано податковий кредит на підставі податкових накладних.

Розрахунки в повному обсязі проведені безготівковим шляхом. Заборгованість з виконання договору №9 від 20.02.2012 року відсутня.

Придбані послуги експедиції в ПП «ВКФ «Експостач» на загальну суму 244999,98 грн. в т. ч. ПДВ 40833,33 грн., ПП «Полюс» на загальну суму 415500 в т.ч. ПДВ 69250 грн. та ПП «Валга» на загальну суму 1021500 грн. в т. ч. ПДВ 170250 грн. використані ФОП ОСОБА_3 в межах господарської діяльності при виконанні господарських зобов'язань перед іншими суб'єктами господарювання, зокрема ТОВ «Агротех» на суму 1 652 026,78 грн., ПП «Союз Грона» на суму 16 500 грн. , ТзОВ «Дена Метал Україна» на суму 16 000 грн., ПВКФ «Аміга» на суму 10 000 грн., ТОВ «Міжнародна експедиція «Трансєвропа» на суму 438 394,17 грн., ТОВ «Транс-Континент» на суму 71 526,33 грн., ТОВ «ТЕК «Катрін» на суму 10 961,43 грн., ПАТ «Компанія «Райз» на суму 7 807 941,55 грн., ПП «Транссервіс-К» на суму 75 324,38 грн., ДП «Квенбергер логістикс Укр» на суму 158 106,02 грн., ДП «Шенкер» на суму 47 457,40 грн. ТзОВ фірма «ОВІС» на суму 76 848,90 грн., ТОВ «ЮрМакс Інтернешнл» на суму 28287,63 грн., ТОВ ТД «Пальміра «ДП компанії «Палма Груп С.А.» на суму 539672,57 грн., ТОВ «КЛК ТРАНС» на суму 193971,66 грн., ПП «КЛК ГРУП» на суму 293835,91 грн., ПАТ «Миронівський хлібопродукт» на суму 183896,67 грн., ТОВ «Стеллар-логістик» на суму 31493 грн., ФОП ОСОБА_6 на суму 12598,40 грн., ПП «УТЛ-Укртранслогістика» на суму 78261,38 грн., ТзОВ «Європлант Україна» на суму 26212,87 грн., ТОВ «ІСТ ДК Україна» на суму 31079,96 грн., ПП «Імпак» на суму 147913,89 грн., ТОВ «РДО Україна» на суму 169915,90 грн., ТзОВ «Агрокомпанія Поділля» на суму 74188,53 грн.

Господарські операції ФОП ОСОБА_3 з ПП «Союз Грона» відбувалися на підставі договору про транспортно-експедиційне обслуговування №201 від 13.10.2011 року. Здійснення поставки послуг підтверджується актом приймання виконаних робіт (наданих послуг) №1 від 03.01.2012 року та податковою накладною №1 від 03.01.2012 року на суму 16500 грн., міжнародною транспортною накладною DTL-ITD №104329.

Господарські операції ФОП ОСОБА_3 з ТОВ «Агротех» відбувалися на підставі договору про транспортно-експедиційні послуги №0109-05 від 01.09.2011 року. Здійснення поставки послуг підтверджується актами, податковими накладними, міжнародними транспортними накладними.

Господарські операції ФОП ОСОБА_3 з ТОВ «Дена Метал Україна» відбувалися на підставі договору про транспортно-експедиційні послуги №258 від 01.09.2011 року. Здійснення поставки послуг підтверджується актом приймання виконаних робіт (наданих послуг) №2 від 03.01.2012 року та податковою накладною №2 від 03.01.2012 року на суму 16000 грн., міжнародною транспортною накладною №014764 від 29.12.2011 року.

Господарські операції ФОП ОСОБА_3 з ПВКФ «Аміга» відбувалися на підставі договору про транспортно-експедиційні послуги №1 від 04.01.2012 року. Здійснення поставки послуг підтверджується актом приймання виконаних робіт (наданих послуг) №4 від 04.01.2012 року та податковою накладною №5 від 04.01.2012 року на суму 10000 грн. в т.ч. ПДВ 1666,67 грн. товарно-транспортною накладною ААБ №063093 від 03.04.2011 року

Господарські операції ФОП ОСОБА_3 з ТОВ «Міжнародна експедиція «Трансєвропа»» відбувалися на підставі договору про транспортно-експедиційні послуги №11/20-01 від 01.02.2011 року. Здійснення поставки послуг підтверджується актами, податковими накладними, міжнародними транспортними накладними.

Господарські операції з ФОП ОСОБА_3 з ТОВ «Транс-Континент» відбувалися на підставі договору про транспортно-експедиційні послуги №5 від 03.01.2012 року. Здійснення поставки послуг підтверджується актами, податковими накладними, міжнародними транспортними накладними.

Господарські операції ФОП ОСОБА_3 з ТОВ «ТЕК «Катрін» відбувалися на підставі договору заявки №085 від 05.01.2012 року. Здійснення поставки послуг підтверджується актом приймання виконаних робіт (наданих послуг) №7 від 12.01.2012 року і податковою накладною № 12 від 12.01.2012 року на суму 10961,43 грн. міжнародною транспортною накладною №014771 від 06.01.2012 року.

Господарські операції ФОП ОСОБА_3 з ПАТ «Компанія «Райз» відбувалися на підставі договору транспортно-експедиційного обслуговування на перевезення вантажів №02-02/11-02 від 28.02.2011 року. Здійснення поставки послуг підтверджується актами, податковими накладними, міжнародними транспортними накладними.

Господарські операції ФОП ОСОБА_3 з ПП «Транссервіс-К»» відбувалися на підставі договору про транспортно-експедиційні послуги №02/09 від 02.09.2011 року. Здійснення поставки послуг підтверджується актами, податковими накладними, міжнародними транспортними накладними.

Господарські операції ФОП ОСОБА_3 з ДП «Квенбергер логістикс Укр» відбувалися на підставі договору доручення №ПГ 160 від 18.04.2011 року. Здійснення поставки послуг підтверджується актами, податковими накладними, міжнародними транспортними накладними.

Господарські операції ФОП ОСОБА_3 з ДП «Шенкер» відбувалися на підставі договору про транспортно-експедиційні послуги №9 від 06.02.2012 року. Здійснення поставки послуг підтверджується актом, податковими накладними, міжнародними транспортними накладними.

Господарські операції ФОП ОСОБА_3 з ТОВ фірма «ОВІС» відбувалися на підставі договору про надання транспортно-експедиційних послуг при перевезенні вантажів автомобільним транспортом №09/12/2010 від 09.12.2010 року. Здійснення поставки послуг підтверджується актами, податковими накладними, міжнародними транспортними накладними.

Господарські операції ФОП ОСОБА_3 з ТОВ «ЮрМакс Інтернешнл» відбувалися на підставі договору про транспортне експедирування №104 від 26.08.2010 року. Здійснення поставки послуг підтверджується актом, податковими накладними, міжнародними транспортними накладними.

Господарські операції ФОП ОСОБА_3 з ТД «Пальміра «ДП компанії «Палма Груп С.А.» відбувалися на підставі договору про транспортні послуги б/н від 01.03.2011 року. Здійснення поставки послуг підтверджується актами, податковими накладними, міжнародними транспортними накладними.

Господарські операції ФОП ОСОБА_3 з ТОВ «КЛК ТРАНС» відбувалися на підставі договору доручення б/н від 29.06.2011 року. Здійснення поставки послуг підтверджується актами, податковими накладними, міжнародними транспортними накладними.

Господарські операції ФОП ОСОБА_3 з ПП «КЛК ГРУП» відбувалися на підставі договору про надання транспортно-експедиційних послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом від 01.03.2012 року. Здійснення поставки послуг підтверджується актами, податковими накладними, міжнародними транспортними накладними.

Господарські операції ФОП ОСОБА_3 з ПАТ «Миронівський хлібопродукт»» відбувалися на підставі договору про транспортно-експедиційні послуги №20-ТТД від 10.04.2012 року, договору на перевезення вантажів автотранспортом №13/11 від 13.11.2012 року. Здійснення поставки послуг підтверджується актами, податковими накладними, міжнародними транспортними накладними.

Господарські операції ФОП ОСОБА_3 з ТОВ «Стеллар-логістик» відбувалися на підставі договору доручення №35 від 02.04.2012 року. Здійснення поставки послуг підтверджується актом приймання виконаних робіт (наданих послуг) №173 е від 10.04.2012 року і податковою накладною №46 від 10.04.2012 року на суму 31493 грн. в т.ч. ПДВ 524,87 грн., міжнародною транспортною накладною від 04.04.2012 року.

Господарські операції ФОП ОСОБА_3 з ФОП ОСОБА_6 відбувалися на підставі договору перевезення №31/11 від 11.04.2012 року. Здійснення поставки послуг підтверджується актом приймання виконаних робіт (наданих послуг) №183 е від 17.04.2012 року і податковою накладною №57 від 17.04.2012 року на суму 12598,40 грн. в т.ч. ПДВ 524,90 грн., міжнародною транспортною накладною А № 699546 від 12.04.2012 року.

Господарські операції ФОП ОСОБА_3 з ПП «УТЛ-Укртранслогістика» відбувалися на підставі договору про надання транспортно-експедиційних послуг при перевезенні вантажів в міжнародному автомобільному сполученні б/н від 09.04.2012 року. Здійснення поставки послуг підтверджується актами, податковими накладними, міжнародними транспортними накладними.

Господарські операції ФОП ОСОБА_3 з ТзОВ «Європлант Україна» відбувалися на підставі договору про транспортно-експедиційні послуги №50 від 16.04.2012 року. Здійснення поставки послуг підтверджується актом приймання виконаних робіт (наданих послуг) №228 е від 04.05.2012 року і податковою накладною №14 від 04.05.2012 року на суму 26212,87 грн. в т.ч. ПДВ 873,81 грн., міжнародною транспортною накладною від 24.04.2012 року

Господарські операції ФОП ОСОБА_3 з ТОВ «ІСТ ДК Україна» відбувалися на підставі договору про надання транспортно-експедиційних послуг при перевезенні вантажів автомобільним транспортом №70 від 06.06.2012 року. Здійснення поставки послуг підтверджується актом приймання виконаних робіт (наданих послуг) №318 е від 13.06.2012 року і податковою накладною №28 від 13.06.2012 року на суму 31079,96 грн. в т.ч. ПДВ 861,20 грн., міжнародною транспортною накладною DTL-ITD № 7389924 від 07.06.2012 року.

Господарські операції ФОП ОСОБА_3 з ПП «Імпак» відбувалися на підставі договору про транспортні послуги №12-07 від 12.07.2011 року. Здійснення поставки послуг підтверджується актами, податковими накладними, міжнародними транспортними накладними.

Господарські операції ФОП ОСОБА_3 з ТОВ «РДО Україна» відбувалися на підставі договору про надання транспортно-експедиційних послуг при перевезенні вантажів автомобільним транспортом №78 від 25.06.2012 року. Здійснення поставки послуг підтверджується актами, податковими накладними, міжнародними транспортними накладними.

Господарські операції ФОП ОСОБА_3 з ТОВ «Агрокомпанія Поділля» відбувалися на підставі договору про надання транспортно-експедиційних послуг при перевезенні вантажів в міжнародному автомобільному сполученні №84 від 01.08.2012 року. Здійснення поставки послуг підтверджується актами, податковими накладними, міжнародними транспортними накладними.

Розрахунки із замовниками послуг транспортного експедиційного обслуговування проведено безготівковим шляхом.

На момент здійснення господарських операцій ПП «ВКФ «Експостач» (код ЄДРПОУ 32466363), ПП «Полюс» (код ЄДРПОУ 32350538) та ПП «Валга (код ЄДРПОУ 30285569) були належним чином зареєстровані суб'єктами підприємницької діяльності і платниками ПДВ.

Судом першої інстанції досліджувались копії договорів, первинних документів, податкових накладних та банківські виписки про рух коштів по рахунках ФОП ОСОБА_3 Вказані документи, підтверджують реальність здійснення господарських операцій позивача з постачальниками та замовниками послуг з транспортно-експедиційного обслуговування. Виходячи із цього, зроблено висновок про наявність у позивача відповідно до статей 185, 187, 188 Податкового кодексу України підстав, що породжують обов'язок відображення в податковій звітності по податку на додану вартість за період з 01.01.2012 року по 31.12.2012 року податкових зобов'язань на загальну суму поставки 11946339,59 грн., в розрізі контрагентів: ТОВ «Агротех» (код ЄДРПОУ 21997523) на суму 1 652 026,78 грн., ПП «Союз Грона» (код ЄДРПОУ 3646184) на суму 16 500 грн. , ТзОВ «Дена Метал Україна» (код ЄДРПОУ 32882217) на суму 16 000 грн., ПВКФ «Аміга» (код ЄДРПОУ 30655767) на суму 10 000 грн., ТОВ «Міжнародна експедиція «Трансєвропа»» (код ЄДРПОУ 343048515) на суму 438 394,17 грн., ТОВ «Транс-Континент» (код ЄДРПОУ 34634850) на суму 71 526,33 грн., ТОВ «ТЕК «Катрін» (код ЄДРПОУ 37614010) на суму 10 961,43 грн., ПАТ «Компанія «Райз» (код ЄДРПОУ 13980201) на суму 7 807 941,55 грн., ПП «Транссервіс-К» на суму 75 324,38 грн., ДП «Квенбергер логістикс Укр» (код ЄДРПОУ 30455653) на суму 158 106,02 грн., ДП «Шенкер» (код ЄДРПОУ 24382029) на суму 47 457,40 грн. ТзОВ фірма «ОВІС» (код ЄДРПОУ 22556656 на суму 76 848,90 грн., ТОВ «ЮрМакс Інтернешнл» (код ЄДРПОУ 35525447) на суму 28287,63 грн. , ТОВ ТД «Пальміра «ДП компанії «Палма Груп С.А.» ( код ЄДРПОУ 25422297) на суму 539672,57 грн., ТОВ «КЛК ТРАНС» (код ЄДРПОУ 34412786) на суму 193971,66 грн., ПП «КЛК ГРУП» (код ЄДРПОУ 33777062) на суму 293835,91 грн., ПАТ «Миронівський хлібопродукт» (код ЄДРПОУ 25412361) на суму 183896,67 грн., ТОВ «Стеллар-логістик» (код ЄДРПОУ 36591814) на суму 31493 грн., ФОП ОСОБА_7 (рнокпп НОМЕР_3 ) на суму 12598,40 грн., ПП «УТЛ-Укртранслогістика» (код ЄДРПОУ 38137931) на суму 78261,38 грн., ТзОВ «Європлант Україна» (код ЄДРПОУ 36532958) на суму 26212,87 грн., ТОВ «ІСТ ДК Україна» (код ЄДРПОУ 33054283) на суму 31079,96 грн., ПП «Імпак» (код ЄДРПОУ 13560947) на суму 147913,89 грн., ТОВ «РДО Україна» (код ЄДРПОУ 33720215) на суму 169915,90 грн., ТзОВ «Агрокомпанія Поділля» (код ЄДРПОУ 35260786) на суму 74188,53 грн,

Крім того, ФОП ОСОБА_3 відповідно до статей 198, 201 Податкового кодексу України мала право на відображення податкового кредиту в податковій звітності по податку на додану вартість за період з 01.01.2012 р. по 31.12.2012 р. на загальну суму поставки 1681999,98 грн. в розрізі контрагентів: ПП «ВКФ «Експостач» (код ЄДРПОУ 32466363) на загальну суму 244999,98 грн., ПП «Полюс» (код ЄДРПОУ 32350538) на загальну суму 415500 грн. та ПП «Валга (код ЄДРПОУ 30285569) на загальну суму 1021500 грн.

Слід зазначити, що використання лише інформації, наявної у податкових органах, без дослідження первинних бухгалтерських документів, на підставі яких платник податку відображає відповідні господарські операції в бухгалтерському та податковому обліку, висновки податкового органу про порушення позивачем податкового законодавства є необґрунтованими та безпідставними.

Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань (пункт 74.2 статті 74 Податково кодексу України).

Податкова інформація є різновидом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів доходів і зборів (підпункт 62.1.2 пункту 62.1 статті 61 Податкового кодексу України), який, у свою чергу, є способом здійснення податкового контролю. Відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до статті 74 Податкового кодексу України податкова інформація є власністю держави і може використовуватись лише для визначених Податковим кодексом цілей.

Персональна інформація про платників податків, яка знаходиться в інформаційних базах даних контролюючих органів, не може бути розголошена. Порушення законодавства України про інформацію тягне за собою дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну або кримінальну відповідальність згідно з законодавством України. Відповідальність за порушення законодавства про інформацію несуть особи, винні у вчиненні таких порушень, як: необґрунтована відмова від надання відповідної інформації; надання інформації, що не відповідає дійсності; поширення відомостей, що не відповідають дійсності.

«Деталізована інформація по платнику ПДВ щодо результатів автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» є одним із програмних продуктів, як спосіб податкового контролю, що введена в дію ДПА України з метою проведення перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість, в якій по податковим періодам відображаються показники податкового кредиту та податкових зобов'язань платників податків у розрізі контрагентів на підставі поданої платниками податків податкової звітності з ПДВ, тобто податкових декларації з податку на додану вартість з додатками №5.

Прийняття податкової декларації є обов'язком контролюючого органу. Водночас, обов'язок платника податків подати декларацію з ПДВ узгоджується з обов'язком податкового органу прийняти таку декларацію та, при відсутності зауважень до її оформлення, відобразити показники цієї декларації у відповідних базах податкової звітності, а показники податкового кредиту та податкових зобов'язань конкретного платника податків, які відображаються в базі співставлення, формуються на підставі показників поданих таким платником податків податкових декларацій з ПДВ із додатком №5, і повинні їм відповідати.

Необхідність проведення зустрічних звірок суб'єктів господарювання визначається посадовими особами органів доходів і зборів України за результатами проведеного аналізу даних та встановлених розбіжностей в автоматизованих інформаційних системах органів доходів і зборів України, а саме системі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на виконання пункту 2.2 Методичних рекомендацій до організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженим наказом ДПА України №236 від 22.04.2011 року.

Наказом Мінфіну України від 25.11.2011 року №1492 затверджена форма декларації з податку на додану вартість та порядок її заповнення і подання, яким встановлено, що одночасно з декларацією повинні подаватися всі необхідні додатки до декларації, подання яких передбачено цим Порядком, а також розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (додаток 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та додаток 2 до податкової декларації з податку на додану вартість (скороченої). У разі подання уточнюючих розрахунків, в яких проводиться коригування податкових зобов'язань та/або податкового кредиту, такі ж розшифровки подаються на суму уточнення.

Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно з пунктом 49.8 статті 49 Податкового кодексу України прийняття податкової декларації є обов'язком органу державної податкової служби. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.

Відповідно до «Методичних рекомендацій щодо приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах ДПС України», затверджених наказом ДПС України від 16 червня 2012 року, за відсутності зауважень до оформлення податкової звітності вона реєструється і вважається прийнятою. Обробка та занесення інформації до електронних баз виконується підрозділом ведення та захисту податкової звітності, у разі відсутності зазначеного підрозділу - підрозділами, на які покладено цю функцію. За відповідність інформації у базах податкової звітності даним податкових документів, наданих платником податків, несуть відповідальність підрозділи ведення та захисту податкової звітності.

Отже, обов'язок платника податків подати декларацію з ПДВ узгоджується з обов'язком податкового органу прийняти таку декларацію та, при відсутності зауважень до її оформлення, відобразити показники цієї декларації у відповідних базах податкової звітності.

Таким чином, показники податкового кредиту та податкових зобов'язань конкретного платника податків, які відображаються в «Системі автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів АС «Податковий блок», формуються на підставі показників поданих таким платником податків податкових декларацій з ПДВ з додатком № 5, і повинні їм відповідати.

Тому, самостійна зміна відповідачем в системі співставлення показників податкового кредиту та податкових зобов'язань позивача в АС «Податковий блок» на підставі акту перевірки, без прийняття податкового повідомлення-рішення та без зміни цих показників самим позивачем шляхом подання декларацій (розрахунків) порушує права та інтереси позивача.

Невідповідність показників податкового кредиту та податкових зобов'язань, що задекларовані позивачем у деклараціях з ПДВ, показникам з централізованої бази даних податкової звітності, має безпосередній вплив на права та інтереси позивача, спричиняє реальні зміни майнового стану такого платника.

Відповідач, заперечуючи проти позову, не довів порушення позивачем порушень статей 185, 187, 188, 198, 201, 137, 138, 139 Податкового кодексу України в частині оподаткування податком на додану вартість безтоварних операцій по ланцюгу постачання послуг з ПП «ВКФ «Експостач», ПП «Полюс» та ПП «Валга» січень - грудень 2012 року, формування доходу та віднесення витрат від господарських операцій з ПП «ВКФ «Експостач», ПП «Полюс» та ПП «Валга», а тому рішення суду першої інстанції про задоволення позову є вірним.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції та не впливають на правильність прийнятого рішення, яке постановлене із дотриманням судом норм матеріального та процесуального права, підстави для його скасування відсутні.

Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області залишити без задоволення, а постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "23" грудня 2013 р. - без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя (підпис) А.Ю.Бучик

судді: (підпис) Г.І. Майор

(підпис) Є.В.Одемчук

З оригіналом згідно: суддя ________________________________ А.Ю.Бучик

Роздруковано та надіслано:

1- в справу:

2 - позивачу/позивачам: Фізична особа - підприємець ОСОБА_3 АДРЕСА_1

3- відповідачу/відповідачам: Державна податкова інспекція у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області вул. Відінська,8,м.Рівне,33023

4- представник позивача ОСОБА_8 АДРЕСА_2

Дата ухвалення рішення 17.02.2014
Оприлюднено 21.02.2014

Судовий реєстр по справі 817/4139/13-а

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Ухвала від 20.03.2014 Вищий адміністративний суд України Адміністративне
Ухвала від 17.02.2014 Житомирський апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 30.01.2014 Житомирський апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 30.01.2014 Житомирський апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Постанова від 23.12.2013 Рівненський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 11.12.2013 Рівненський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 25.11.2013 Рівненський окружний адміністративний суд Адміністративне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Стежити за справою 817/4139/13-а

Встановіть Опендатабот та підтвердіть підписку

Вайбер Телеграм

Опендатабот для телефону