Постанова
від 30.03.2009 по справі 2а-7200/08/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

u

u

ХЕРСОНСЬКИЙ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66,

тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ

УКРАЇНИ

 

 30 березня 2009 р.

Справа № 2а-7200/08/2170                                        Кат.

6.6.6 

Херсонський окружний

адміністративний суд

у складі головуючого          

Варняк С.О.,

секретаря судового засідання       Леутської Н.І.

представників позивача                  ОСОБА_1, ОСОБА_2

розглянувши у

відкритому судовому засіданні у м. Херсоні адміністративну справу за позовом

державної податкової інспекції в м. Нова Каховка до товариства з обмеженою

відповідальністю „Зубр” про визнання недійсним установчих документів і

скасування державної реєстрації, суд, -

в с т а н о в

и в :

В обґрунтування позовних вимог,

позивач посилається на те що, приватне підприжмство „Зубр” (далі ПП „Зубр”)

було зареєстровано виконавчим комітетом Новокаховської міської Ради Херсонської

області 02.06.94, як суб'єкт підприємницької діяльності, засновником та

керівником ПП „Зубр” є громадянинОСОБА_3.. 20 червня 1994 року ПП „Зубр” взято

на облік як платника податків. 4 жовтня 2006 року засновниками ПП „Зубр” було

прийнято рішення про реорганізацію приватного підприємства в товариство з

обмеженою відповідальністю. Відповідно до рішення засновником товариства з

обмеженою відповідальністю „Зубр” (далі ТОВ „Зубр”) призначено ОСОБА_4.

Відповідно до акту перевірки своєчасності подання податкової звітності ТОВ

„Зубр” декларації з податку на прибуток та комунальному податку надано тільки

за І квартал 2007 року, з ПДВ - остання декларація надана за липень та серпень

2008 року. 2 жовтня 2007 року на ім'я начальника ДПІ у м. Нова Каховка надійшла

заява від гр. ОСОБА_5 в якій зазначено прохання не приймати до уваги податкові

декларації ПДВ за липень, серпень 2008 року оскільки данні декларації нею не

заповнювались та не підписувались. Перевіряючи фанансово-господарську

діяльність, встановлено, що засновником та керівником юридичної особи у

реєстраційні документи внесено завідомо хибні відомості, що дає можливість

стверджувати про недійсність запису про проведення державної реєстрації через

порушення закону при створенні юридичної особи, і які не можна усунути.

Господарська діяльність здійснювалась без відома та участі особи, яка юридично

є засновником та учасником підприємства, чим порушені приписи законодавчих

актів України, в частині, яка стосується вимог до створення, проведення

державної реєстрації юридичної особи, відомостей, які вносяться до установчих

документів, тощо. Таким чином особи, які фактично проводять псевдодіяльність за

допомогою зареєстрованого на підставних осіб підприємства, намагаються

ухилитися від відповідальності у разі виявлення факту „відмивання” доходів,

отриманих нелегальним шляхом або ухилення від сплати податків. Просить визнати

недійсними установчі документи і скасувати державну реєстрацію.

У судовому

засіданні представники позивача наполягали на своїх вимогах, позов просили

задовольнити.

Представник

відповідача в судове засідання не з'явився.

Заслухавши

пояснення представників позивача, вивчивши матеріали справи, суд встановив такі

обставини.

02.06.94

виконавчим комітетом Новокаховської міської Ради Херсонської області було

зареєстровано ТОВ „Зубр” як юридичну особу.

Відповідно до

довідки про взяття на облік платника податків ТОВ „Зубр” 20 червня 1994 року

було взято на облік в ДПІ у м. Нова Каховка.

4 жовтня 2006 року засновниками ПП

„Зубр” було прийнято рішення про реорганізацію приватного підприємства в

товариство з обмеженою відповідальністю.

Відповідно до вищенаведеного

рішення засновником ТОВ „Зубр” призначено ОСОБА_4.

16

жовтня 2006 року складено акт приймання - передачі документів ТОВ „Зубр”.

18.10.2006 року державним

реєстратором до ЄДР за № 1 501 ПО 0001 001043 внесено рішення засновників

(учасників) юридичної особи щодо припинення юридичної особи, яке пов'язано з

реорганізацією.

25.10.2006  року державним реєстратором до ЄДР за № 1 501

112 0002 001043 внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної

особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення.

30.01.2006  року державним реєстратором зареєстровано ТОВ

„Зубр” та видано свідоцтво про державну реєстрацію, ідентифікаційний код

юридичної особи 21293756, місцезнаходження юридичної особи - 74900, Херсонська

область, селище Плодове, вул. Червонопрапорна , буд. 102 А.

Відповідно до акту перевірки

своєчасності подання податкової звітності ТОВ „Зубр” декларації з податку на

прибуток так комунальному податку надано тільки за І квартал 2007 року, з ПДВ -

остання декларація надана за липень та серпень 2008 року.

2 жовтня 2007 року на ім'я начальника ДПІ у м.

Нова Каховка надійшла заява від

гр.

ОСОБА_5 в якій зазначено прохання не приймати до уваги податкові декларації

ПДВ

за липень, серпень 2008 року оскільки данні декларації нею не заповнювались та

не

підписувались.

ТОВ „Зубр” за юридичною адресою з

дня перереєстрації не знаходиться, що підтверджується про встановлення

фактичного місцезнаходження платника податків від 23.11.2007 року та записом у

ЄДР від 30.01.2007 року про відсутність ТОВ „Зубр” за місцезнаходженням.

З

досліджених пояснень гр.ОСОБА_3, який по документах є засновником та керівником

ТОВ „Зубр” слідує, що у зв'язку з тим що підприємством з 2000 року не

здійснювалась діяльність було прийнято рішення про припинення (ліквідацію),

ніякого відношення до фінансово-господарської діяльності підприємства він не

мав всі документи були передані при перереєстрації підприємства.

З

пояснень гр. ОСОБА_4, який по документах є засновником ТОВ „Зубр” слідує, що

перереєструвати підприємство на власне ім'я за винагороду в він погодився за

пропозицією ОСОБА_6 у 2006 році, якому він і передав свій паспорт. Ніякого

відношення до фінансово-господарської діяльності підприємства він не мав і не

має, реєстраційні документи, рішення про перетворення, акт прийому - передачі

він не підписував документи не отримував, статут не складав, рішення

засновників про призначення на посаду керівника ТОВ „Зубр” гр.ОСОБА_5. не

підписував, розрахункові рахунки в банківських установах не відкривав.

З пояснень гр. ОСОБА_5, яка по

документах є керівником та головним бухгалтером ТОВ „Зубр” слідує, що

вищенаведене підприємство зареєстровано по вказівці гр. ОСОБА_6 на підставну

особу ОСОБА_4, ніякого відношення до фінансово-господарської діяльності

підприємства вона не мала і не має, про відкриття банківських рахунків ТОВ

„Зубр” їй нічого невідомо, підпис в повідомленні від 21.04.2008 року їй не

належить, доручень на вчинення дій не надавала, печатка ТОВ „Зубр” та всі установчі

та реєстраційні документи знаходяться у гр. ОСОБА_6.

Встановлений факт свідчить про те,

що засновником та керівником юридичної особи у реєстраційні документи внесено

завідомо хибні відомості, що дає можливість стверджувати про недійсність запису

про проведення державної реєстрації через порушення закону при створенні

юридичної особи, і які не можна усунути.

Нормами Господарського та

Цивільного кодексів України, Закону України „Про державну реєстрацію юридичних

осіб та фізичних осіб-підприємців” передбачено ряд вимог, необхідних для

легітимної реєстрації (перереєстрації) юридичної особи та загальні правила

здійснення нею господарської діяльності. При цьому важливою умовою набуття

юридичною особою цивільної право-та-дієздатності та здійснення господарської,

діяльності є правомірність проведення державної реєстрації (перереєстрації)

такої юридичної особи.

Аналізуючи фактичні обставини

проведення перереєстрації ТОВ „Зубр” та вимоги діючого законодавства щодо ознак

суб'єктів господарювання, їх створення, державної реєстрації та перереєстрації,

слід дійти висновку, що перереєстрація ТОВ „Зубр” на гр. ОСОБА_4 відбулася з

порушеннями норм діючого законодавства.

Згідно ст. 55 Господарського

кодексу України (далі ГК) суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських

відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську

компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене

майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна,

крім випадків, передбачених законодавством. До переліку суб'єктів

господарювання входять господарські організації - юридичні особи, створені

відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші

підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу, а також інші

юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в

установленому законом порядку.

Пунктом 4 статті 91 Цивільного

Кодексу України (далі ЦК України) наводиться порядок набуття та припинення

правоздатності (цивільної) юридичної особи, а саме, - цивільна правоздатність

юридичної особи виникає з моменту її створення.

Статтею 87 ЦК України передбачено,

що для створення юридичної особи її учасники (засновники) розробляють установчі

документи, які викладаються письмово і підписуються всіма учасниками

(засновниками), якщо законом не встановлений інший порядок їх затвердження.

Аналогічні вимоги передбачені ст. 56 ГК: суб'єкт господарювання може бути

утворений за рішенням власника (власників) майна або уповноваженого ним (ними) органу,

а у випадках, спеціально передбачених законодавством, також за рішенням інших

органів, організацій і громадян шляхом заснування нового, реорганізації

(злиття, приєднання, виділення, поділу, перетворення) діючого (діючих) суб'єкта

господарювання з додержанням вимог законодавства. Установчими документами

суб'єкта господарювання є рішення про його утворення або засновницький договір,

а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб'єкта господарювання.

Статут (положення) затверджується власником майна (засновником) суб'єкта

господарювання чи його представниками, органами або іншими суб'єктами

відповідно до закону.

Згідно ч.1 ст.202 ЦК України

правочином визнається дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення

цивільних прав та обов'язків. Правочини можуть бути односторонніми та дво - чи

багатосторонніми (договори). Одностороннім правочином є дія однієї сторони, яка

може бути представлена однією або кількома особами, тому такий правочин створює

обов 'язки лише для особи, яка його вчинила.

У відповідності до положень частин

1 та 5 ст. 203 ЦК України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу,

іншим актам цивільного законодавства, а також: моральним засадам суспільства.

Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що

обумовлені ним.

В даному випадку, жодних доказів

того, щоОСОБА_5. реалізовувала себе як керівник підприємства не існує. Отже,

відсутній зв'язок між укладенням правочину та виникненням прав та обов'язків у

особи за цим правочином, що є порушенням вищезазначеної вимоги щодо чинності

правочину.

Згідно з положенням ч.1 ст. 215 ЦК

України, підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення

правочину стороною(сторонами) вимог, які встановлені частинами 1-3, 5 та 6

ст.203 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 216 ЦК України,

недійсний правочин не створює правових наслідків, окрім тих, які свідчать про

його недійсність.

Вказані обставини підтверджують

відомості, надані гр. ОСОБА_5 про те, що вона до діяльності товариства не має

ніякого відношення та у неї відсутні всі необхідні для здійснення такої

діяльності документи та печатка.

З огляду на викладені порушення,

які відбулися при перереєстрації ТОВ „Зубр” на гр. ОСОБА_4, слід дійти

висновку, що така перереєстрація відбулася поза межами правового поля, що в

свою чергу свідчить про не набуття належним чином цивільної правоздатності та

дієздатності ТОВ „Зубр” з моменту його реєстрації на гр. ОСОБА_4

Статтею 49 ГК України підприємці

зобов'язані не порушувати права та законні інтереси держави. За завдані шкоду і

збитки підприємець несе майнову та іншу встановлену законом відповідальність.

За змістом ст. 238 ГК України за

порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської

діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими

органами державної влади адміністративно-господарські санкції.

Статтею 247 ГК передбачено, що у

разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи

установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську

санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта. В

даному випадку господарська діяльність здійснювалась без відома та участі

особи, яка юридично є засновником та учасником підприємства, чим порушені

приписи законодавчих актів України, в частині, яка стосується вимог до

створення, проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостей, які

вносяться до установчих документів, тощо. Таким чином особи, які фактично

проводять псевдодіяльність за допомогою зареєстрованого на підставних осіб

підприємства, намагаються ухилитися від відповідальності у разі виявлення факту

„відмивання” доходів, отриманих нелегальним шляхом або ухилення від сплати

податків.

У відповідності до п.17 ст. 11

Закону України „Про державну податкову службу в Україні” органи державної

податкової служби мають право звертатися до судових органів із заявою про

скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

З огляду на

вище викладене, суд вважає, що позов підлягає задоволенню.

            Враховуючи

викладене, керуючись ст.ст. ст.ст. 8, 9, 12, 19, 158, 159, 161, 162, 163  КАС України, суд -

п о с т а н о

в и в:

Позов

задовольнити.

Визнати

недійсним установчі та реєстраційні документи та скасувати державну реєстрацію

товариства з обмеженою відповідальністю „Зубр” (74992, вул. Червонопрапорна,

102/А, с. Плодове, Херсонська область, код ЄДРПОУ 212293756) з моменту

перереєстрації на гром. ОСОБА_4 з 30.01.07.

Копію рішення

направити до виконавчого комітету Новокаховської міської ради Херсонської

області.

Відповідно до

ч. 1 ст. 254 КАС України постанова суду набирає законної сили після закінчення

десятиденного строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву

не було подано.

Постанова

може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного

адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подання заяви про

апеляційне оскарження протягом 10 днів з дня її проголошення з наступним

поданням апеляційної скарги протягом 20 днів, чи в порядку ч 5 ст. 186 КАС

України.

Суддя                                                                                                        Варняк

С.О.

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.03.2009
Оприлюднено02.06.2009
Номер документу3726890
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7200/08/2170

Постанова від 30.03.2009

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні