Герб України

Постанова від 17.02.2014 по справі 339/60/14-а

Болехівський міський суд івано-франківської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 339/60/14

45

2-а/339/9/14

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 лютого 2014 року м. Болехів

Болехівський міський суд Івано-Франківської області у складі:

головуючого - судді Поляниця М.М.

за участю: секретаря судового засідання: Ганчар Т.І.

представника позивача: ОСОБА_1

представника позивача ОСОБА_2

представника відповідача Якимів М.Б.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративний позов ОСОБА_4 до відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету Болехівської міської ради "Про визнання протиправною бездіяльність відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету Болехівської міської ради та зобов'язання внесення змін до будівельного паспорта № 26 від 12 червня 2013 року", -

в с т а н о в и в :

Позивачка ОСОБА_4 звернулася до суду з зазначеним позовом. Свої вимоги обґрунтовує тим, що на належній їй на праві власності земельній ділянці, яка надана для будівництва та обслуговування житлового будинку з господарськими спорудами, що підтверджується Державним актом серії ВК в„–967948 вирішила побудувати господарську споруду. У встановленому законодавством порядку нею було виготовлено будівельний паспорт. Після початку будівництва виявила, що відповідач всупереч її бажанню розмістив запроектовану будівлю не в тому місці, в якому вона хотіла. На заяву про внесення змін у будівельний паспорт їй було відмовлено у зв'язку з тим, що споруда нібито розміщена за червоною лінією, що не відповідає дійсності. Просить визнати протиправною бездіяльність відділу містобудування та архітектури виконкому Болехівської міської ради щодо розгляду заяви про внесення змін до будівельного паспорта забудови земельної ділянки за № 26 від 12.06.2013р. Зобов'язати відділ містобудування та архітектури виконкому виконавчого комітету Болехівської міської ради внести до будівельного паспорта №26 від 12.06.2013р зміни - в схему забудови земельної ділянки будівництва господарської споруди по АДРЕСА_1 області по фактичному розташуванні закінченого будівництвом об'єкту господарської будівлі.

В судовому засіданні представник позивача заявлений позов підтримав з підстав викладених у позовній заяві додатково зазначивши, що відмова відповідача внести зміни у план забудови земельної ділянки порушує право його довірительки на розпорядження належною йому на праві власності земельної ділянки доказами та не обґрунтована жодними нормативними документами. План червоних ліній міською радою не затверджувався. Частина існуючих будинків знаходиться з

Представник відповідача позов не визнав зазначивши, що міською радою затверджено генеральний план міста на якому зазначено червоні ліній. В натурі їх ніхто не визначав і рішенням виконкому не затверджував. При здійсненні будівництва необхідно дотримуватись вимог генерального плану. Не заперечує, що червоні ліній зазначені у генеральному плані міста пересікають існуючі будівлі. План червоних ліній виконавчим комітетом не розроблявся і не затверджувався

Суд, вислухавши пояснення сторін, дослідивши та оцінивши у сукупності надані докази давши їм правову оцінку приходить до наступного висновку.

Судом встановлено, що спір між сторонами виник з приводу управлінських дій суб'єкта владних повноважень - відділу архітектури і містобудування виконавчого комітету Болехівської міської ради Івано-Франківської області.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Нормами ст. 2 КАС України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ. До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Пунктом д) ч.1 ст.90 Земельного кодексу України встановлено, що власники землі мають право споруджувати жилі будинки, виробничі та інші будівлі і споруди.

У відповідності ст.27 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт). Будівельний паспорт визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки.

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 05.07.2011 №103 затверджено Порядок видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, (далі - Порядок). Відповідно до п.1.3. Порядку параметри забудови визначаються з урахуванням державних будівельних норм ДБН В.2.2-15-2005 «Житлові будинки. Основні положення», ДБН 360-92** «Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень». Пунктом 2.2. Порядку у разі зміни намірів забудови земельної ділянки (розміщення нових або реконструкція існуючих об'єктів), реалізація яких не перевищує гранично допустимих параметрів, до будівельного паспорта можуть вноситись зміни. Внесення змін до будівельного паспорта здійснюється відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури у порядку та на умовах, визначених для його отримання, протягом десяти робочих днів з дня надходження пакета документів, до якого входять: заява на внесення змін до будівельного паспорта за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку; примірник будівельного паспорта замовника; ескізні наміри змін (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, фасади та плани поверхів нових об'єктів із зазначенням габаритних розмірів тощо); засвідчена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову. Червоні лінії - визначені в містобудівній документації відносно пунктів геодезичної мережі межі існуючих та запроектованих вулиць, доріг, майданів, які відмежовують території мікрорайонів, кварталів та територій іншого призначення. Містобудівна документація - затверджені текстові і графічні матеріали, якими регулюється планування, забудова та інше використання територій. Червона лінія позначає землі загального користування, які призначені для прокладки інженерних і транспортних комунікацій, пішохідних зв'язків, впорядкування, озеленення й освітлення вулиць тощо. Червоні лінії можуть бути визначені на підставі генеральних планів міст. В умовах старої забудови збільшення розмірів вулиць у червоних лініях можливе тільки коли здійснюється реконструкція забудови.

Судом встановлено і таке підтверджується матеріалами справи, що ОСОБА_4 є власником земельної ділянки (кадастровий номер 2610200000:01:001:0019) по АДРЕСА_1, що підтверджується копією Державного акту на право власності на земельну ділянку серії ВК в„–967948 . Цільове призначення земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських споруд та будівель. Вказана земельна ділянка з розташованим на ній житловим будинком знаходиться в існуючій забудові центральної частини міста (а.с.20).

Позивачкою отримано будівельний паспорт забудови земельної ділянки за реєстраційним номером 26 від 12 червня 2013 року., а також подано Держархбудінспекції в Івано-Франківській області повідомлення про початок виконання будівельних робіт (а.с.4,5,6).

Позивачкою у відповідності до вимог п. 2.2 Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки було подано відповідач необхідні документи, щодо внесення змін у будівельний паспорт. Відділом містобудування і архітектури виконавчого комітету Болехівської міської ради 03 січня 2014 року було відмовлено ОСОБА_4 у внесенні змін до будівельного паспорта реєстраційним номером 26 від 12 червня 2013 року. Підставою для відмови послужило те, що діючим генеральним планом визначено необхідність реконструкції АДРЕСА_1 з розширенням її ширини до 18-20 м. (а.с.8).

Суд приходить до висновку, що відмова відділу містобудування і архітектури виконавчого комітету Болехівської міської ради позивачці у внесенні змін у будівельний паспорт забудови земельної ділянки є необґрунтованою та безпідставною.

Підставою для такого висновку суду служить наступне.

Болехівською міською радою, як органом місцевого самоврядування не розроблено та не затверджено у відповідності до вимог ст.16 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» плани зонування територій і детальні плани території міста. Окремого плану червоних ліній - документації, який визначає відносно пунктів геодезичної мережі точне місце розташування червоних ліній не розроблялось у том у числі і вул.. 24-го Серпня (а.с.21). З фрагменту генерального плану міста Болехова за 2011 рік вбачається і це не заперечив представник відповідача, що частина існуючих споруд (житлових будинків) по вул. 24 Серпня знаходяться за нанесеними на план червоними лініями та пересікається ними (а.с.5).

В ході розгляду справи судом встановлено, що у відповідача відсутні обґрунтовані нормативними документами підстави для відмови ОСОБА_4 у внесенні змін у паспорт забудови земельної ділянки, оскільки окремого плану червоних ліній - документації, який визначає відносно пунктів геодезичної мережі точне місце розташування червоних ліній не розроблялось, нанесені на генеральний план міста червоні лінії не враховують історичну забудову, яка склалася у місті.

Відмова відповідача у внесенні змін до будівельного паспорта забудови земельної ділянки порушую конституційне право позивачки на використання належної їй на праві приватної власності земельної ділянки для забудови.

За таких обставин суд приходить до висновку, що адміністративний позов ОСОБА_4 до відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету Болехівської міської ради "Про визнання протиправною бездіяльність відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету Болехівської міської ради та зобов'язання внесення змін до будівельного паспорта № 26 від 12.06.2013 року" є обґрунтованим та підлягає до задоволення.

За клопотанням представника позивача судові витрати суд залишає за нею.

На підставі викладеного, ст.19 Конституції України, ст.90 Земельного кодексу України, ст.ст.4,26,27 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 05.07.2011 №103, керуючись ст.ст. 2,6,87,94,98,158,159-163,172 КАС України суд,-

п о с т а н о в и в :

Адміністративний позов ОСОБА_4 до відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету Болехівської міської ради "Про визнання протиправною бездіяльність відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету Болехівської міської ради та зобов'язання внесення змін до будівельного паспорта № 26 від 12.06.2013 року" задоволити.

Визнати протиправною відмову відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету Болехівської міської ради у внесенні змін до будівельного паспорта забудови земельної ділянки по АДРЕСА_1 за № 26 від 12 червня 2013 року.

Зобов'язати відділ містобудування та архітектури виконавчого комітету Болехівської міської ради внести зміни до будівельного паспорта забудови земельної ділянки по АДРЕСА_1 за № 26 від 12 червня 2013 року.

Постанова може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Львівського Апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови, через Болехівський міський суд шляхом подачі апеляційної скарги. У разі застосування судом ч.3 ст. 160 КАСУ апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя М.М. Поляниця

Постанова в повному об'ємі виготовлена 21 лютого 2014 року.

СудБолехівський міський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення17.02.2014
Оприлюднено26.02.2014
Номер документу37275912
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —339/60/14-а

Ухвала від 11.02.2014

Адміністративне

Болехівський міський суд Івано-Франківської області

Поляниця М.М. М. М.

Постанова від 17.02.2014

Адміністративне

Болехівський міський суд Івано-Франківської області

Поляниця М.М. М. М.

Ухвала від 18.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кравцов О.В.

Постанова від 17.02.2014

Адміністративне

Болехівський міський суд Івано-Франківської області

Поляниця М.М. М. М.

Ухвала від 07.02.2014

Адміністративне

Болехівський міський суд Івано-Франківської області

Поляниця М.М. М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні